למה מתבגרים מאריכים בשינה ומתקשים לקום?
למה הם מכינים את שיעורי הבית ברגע האחרון ממש?
למה כל כך קשה להם לתכנן את מעשיהם באופן מושכל, ולמה הם אוהבים כל כך להסתכן?
למה קשה להם כל כך להרים טלפון כדי להודיע שהם חוזרים הביתה אחרי המועד המוסכם?
ולמה הם משוחחים שעות בטלפון ובאינטרנט עם החברים והחברות שלהם, אבל נמנעים מלשוחח עם הוריהם
``יש צורך מתמיד לבחון מחדש את הדמות הענקית הזו של זמננו ומן הראוי לזכור כי הבסיס, המיבנה וההתפתחות של יצירת פרויד, שחרגה הרבה אל מעבר לזמנה ההיסטורי ומעבר לחברה שבה נולדה, אפשר רק להבינם כהלכה כהישגו של יהודי בן וינה שבקרב גבורה נאבק בלי הרף על זהותו שלו ועל הכרת עצמו בתוך חברה עויינת`` - כתב ההיסטוריון פרידריך הר. בווינה, שאותה שנא
יום אחד, בדרך לירושלים, התבוננתי במראה. לא היה ספק: חייבים לפעול. זה הרגע. חובה להפסיק לאכול זבל, לשמור על בריאות, אבל לא לאבד שמחה ומשמעות. והעיקר, איך מתחילים? איך עושים את השינוי?
רחל טלשיר , סופרת ועיתונאית, החליטה לצאת למסע ארוך של עשר שנות תחקיר מאומץ בשדה התזונה העכשווי אחרי שחלתה בסרטן. התוצאה, מנוערת מדעות קדומות, לפניכם. בספ
מיכל דליות - אם לארבעה, אשת חינוך, מנחת הורים מזה שני עשורים וכוכבת סדרת הטלוויזיה "סופרנני". הדריכה עד כה מאות הורים להתמודדות יעילה עם אתגר גידול ילדיהם.
בספר ´אין ילדים רעים´ מובאים שמונה עשר סיפורים מהקליניקה: ילדים סרבנים, ילדים שמנבלים את פיהם, מתעקשים לישון עם ההורים, מסתכסכים עם אחיהם או אחיותיהם, משקרים, פוחדים - ולמולם הו
"הלילה עמוק ומעמיק יותר ממה שהיום יכול לדמיין לעצמו." פרידריך ניטשה
"הדבר החשוב באמת הוא למצוא את האמת שלי, רעיון שלמענו אהיה מוכן לחיות ולמות. אינני מעוניין בשום אמת אובייקטיבית או שיטה פילוסופית. אני רוצה את האמת שלי שתיתן משמעות עמוקה לחיי."סרן קירקגור
"כאשר יגיעו ימי השלכת של חייהם יביטו האנשים ממרום שנותיהם אל העבר, ויופתע
"אני שומע אותה יוצאת מהמקלחת, ויכול ממש לראות, דרך הקיר, איך היא מברישה את השיער הארוך שלה, פורמת את הקשרים עד שהוא נהיה חלק. אני שומע אותה מדברת, לא ברור עם מי. אני לא מבין אף מילה, אבל הטון מוצא חן בעיני. מלא מרץ, דעתני, נכון תמיד לפרוץ בצחוק. אני חושב לעצמי: גם היא לבד בבית. בדיוק כמוני." עמיר ונועה, זוג סטודנטים, עוברים לגור יחד בפעם הר
כאשר סיפור אחד מסתיים, סיפור חדש מתחיל...
לואיזה קלרק, הגיבורה הבלתי-נשכחת מ"ללכת בדרכך", מרגישה שמשהו מאוד מאוד לא בסדר איתה.
לכאורה היא התאוששה ממותו של ויל טריינר, הגבר של חייה. בכסף שהוריש לה רכשה דירה חמודה בלונדון
וכביכול התחילה חיים חדשים ומסעירים בעיר הגדולה. אבל למעשה היא לא לומדת, עובדת בעבודה משמימה,
ועל בן זוג חדש אין
הנערה שהשארתָ מאחור חובק את סיפורן של שתי נשים בלתי- נשכחות שעשורים רבים מפרידים ביניהן.
בשנת 1916 יוצא הצייר אדוארד לֶפֶבְר אל החזית ומשאיר מאחור את אשתו סופי בכפר קטן בצרפת.
כמעט מאה שנים אחר כך, דייוויד הלסטון משאיר מאחור את אשתו ליב
כשהוא מת מוות פתאומי וחסר פשר זמן קצר לאחר נישואיהם.
בין המאות ובין הנשים קושרת תמונה אחת – "ה
"התנגשות הציביליזציות" מציע ניתוח נוקב ומרחיק ראות של הזירה המדינית העולמית לאחר נפילת הגוש הקומוניסטי.
בחיבור החריף, שהפך כבר לקלאסיקה שנויה במחלוקת, מסביר הנטינגטון איך תפסו הציביליזציות את מקומן של האומות והאידיאולוגיות ונעשו הכוח המניע של הפוליטיקה העולמית, ואיך תשפיע מגמה זו על פניה של האנושות בעידן הקרוב.
מיד עם צאתו ל
לפני שש שנים החל ניל דונאלד וולש בשיחה, שבה עיצב את יחסיו הייחודיים עם אלהים, אלוהים הנמצא בכל מקום, עם כל אחד והמדבר אלינו בכל אשר נעשה.
הבחירה בידינו אם לעצור ולהקשיב, למד ניל.
הבחירה בידינו אם לענות... ולהתחיל את שיחתנו שלנו.
ובעודנו מקשיבים ועונים, בעודנו מבקשים ומקבלים, קשרינו עם אלוהים מתחזקים. שיחתנו תעמיק במשך הזמן ותהפו
רופא כפרי זקן מסכם את חייו הארוכים שעברו עליו במחיצת החולשות האנושיות, החולי, המוות וההתחדשות המתמדת, בסיפור שכולו פיוט, חכמת-חיים ואופטימיות. שיר-הלל עדין לחיים, לטבע ולאדם.
הספר במקורו הופיע בשוויץ וזכה לציון מיוחד במשאל מטעם "רדיו אירופה החפשית".
תרגם מאנגלית: צבי ארד
מספר ממדרגה ראשונה - ולא בספרות אידיש בלבד - מרתק את הקורא ברומן זה על ילדות יהודית בתחילת המאה בפולין. קורותיה של משפחה יהודית בפרבר עוני, על הריאליזם ועל החלומיות שבחייה, מובאות כאן בעומק פסיכולוגי נדיר, בציור שירי דק ובסוגסטיביות המאפיינת את כלל יצירתו של ישעיהו שפיגל. 226 עמודים.