``סיפור של אומץ לב נדיר. ממדבריות סומאליה אל עולם אופנת הצמרת, היא נאבקת בדיכוי ויוצאת כשידה על העליונה. היא ההשראה היפה ביותר לכל אדם``. אלטון ג`ון וואריס דירי, דוגמנית על המתגוררת עם בעלה ובנה בניו יורק מכירה היטב את הצד האפל של החיים: היא היתה כבת שתים עשרה כשהתנתקה משבט הנוודים אליו השתייכה וברחה דרך המדבר, מחיי ההשפלה והניצול שנ
קארן בליקמור ברחה מהזיכרונות של גירושים מכאיבים לעבר גן עדן בג'ימאייקה.
אך האם תוכל גם לברוח מעיניו החמדניות, עיני הנמר, של דרק אלן, האיש שעמד
במרכזם של שערוריות תקשורת אין ספור? האם תוכל לעמוד בפני הצעתו המדהימה,
חסרת המעצורים?
הוא היה אויבה בנפש, שלה ושל משפחתה. גבריאל לנקסטר, שודד ים ולוחם חרבות אכזר.
והנה, כאשר עמד כבול בפני מריה דלגטו, והביט לתוך עיניה במבט מכניע ויהיר, הבינה שבעצם –
לא הוא היה השבוי אלא היא, היפהפיה הספרדיה הגאה.
וגם גבריאל לנקסטר לכאורה סלד מפני "הוורד הספרדי" הנוצץ, כפי שמריה כונתה בפי מעריציה הרבים.
אך האם יעמוד בפני קסמיה של הנע
מגאן קינקייד גמרה אומר לגרום לג'סטין ברנט, הרוזן השישי מווסטון
והאפוטרופוס שלה, להבחין בה. היא השיגה את מטרתה כשהתפרצה
לחדרו ומצאה אותו ערום באמבטיה. פתאום התעוררו בה רגשות דחויים...
מתי הפכה הפרחחית הכחושה לאישה יפהפייה? ג'סטין אמר לעצמו שהיא
עדיין ילדה וניסה לזכור שהיא בת-חסותו. אך התשוקה המהירה שהתלהטה
ביניהם הציתה אהבה שא
רואינה הצעירה מוכרחה לספק יורש - או להסתכן בחמת זעמו של אחיה החורג,
חסר הרחמים, שעומד לאבד את עושרו.
והאדם המתאים ביותר לשמש כאב לילד שלה הוא וווריק דה שאביל המרהיב -
אף שפירוש הדבר שיהיה עליה לכלוא את האביר הנאה... ולכפות עליו למלא את גחמותיה.
ווריק נשבע להתנגד לה אבל גבריותו בוגדת בו.
הוא מוקסם מעיני הספיר של רואינה ומיופיה החו
מיוסרת לאחר מות אמה, מפליגה גבריאל ברוקס, בת השמונה-עשרה, מאנגליה לאי בקריביים, בחיפוש אחר אביה המנוכר.
במקום לפגוש קברניט נשוא פנים, של ספינת צי הסוחר, היא מגלה שאביה הפך לשודד-ים!
לאחר שבלתה שלוש שנים נפלאות בהפלגה ובצייד אוצרות, גבריאל כועסת כאשר אביה מחליט שעליה לחזור ללונדון,
כדי למצוא לעצמה בעל נאות. חברו הוותיק, ג`יימס מלו
למן הרגע שבו נכנסה לורן בשעריה של החווילה הטקסאנית המפוארת, היתה לה הרגשה שמשטים בה.
שכן, במקום להיות, כמובטח, מזכירתה של גבירת הבית, אוליביה לוקט, הציעה לה זו הצעה שערורייתית:
להנשא, לצורך הפרוטוקול בלבד, לג'ארד לוקט, יורש האימפריה של המשפחה.
ללורן לא היה מושג מהם מניעיה של גברת לוקט, אולם הי א היתה מודעת לרגשותיה הגואים לג'ארד.
ע
אהבתם של טטיאנה ואלכסנדר שרדה את מלחמת העולם השנייה ואת החיים ברוסיה תחת שלטון האימים של סטלין, וכל אותה עת נותרה עזה כתמיד. כעת, לאחר שהם מקימים את ביתם בארצות-הברית, עליהם ללמוד לחיות יחד ולהכיר זה את זה אחרי שנים רבות כל כך של פירוד. בנוסף לכל אלה עליהם להתמודד עם זהותם הרוסית על רקע ‘ציד המכשפות‘ של המלחמה הקרה, ועם התגייסותו ש
טטיאנה, נערה בת שמונה עשרה, אלמנה בהריון, נמלטת מלניגרד, העיר השסועה לאחר מלחמת העולם השנייה, כדי להתחיל חיים חדשים באמריקה. ואולם רוחות הרפאים של עברה אינן מוכנות לנוח בשלום במקומן.
היא נתקפת תחושה עזה, כמעט דיבוק שבעלה, רב סרן אלכסנדר בלוב, עדיין חי, והוא זקוק לה נואשות.
בינתיים, מעבר לימים ויבשות, הרחק בתוככי ברית המועצות, אלכס
טטיאנה מֵטָאנובה גרה בדירה דחוסה, וחולקת בה חדר אחד עם אחותה, אחיה ושני הוריה, בתנאי הדוחק שמזמנת רוסיה של סטאלין. כן, לנינגרד של 1941 היא עיר שימיה המפוארים מאחוריה. אבל כשגרמניה של היטלר פולשת לעיר ומטילה עליה מצור, התנאים האלה רק הולכים ומחריפים, ואל הדוחק מצטרפים דלות בלתי נסבלת ורעב קשה. זהו הרקע לרומן מרגש וסוחף, שבמרכזו סיפור א
"אני לא מטורפת. איני רואה ריקועי זהב על תקרת התא שלי כשאני מרימה מבט ואיני מריחה בשמים באוויר. גם איני מריחה את הצחנה המעופשת של התא שלי או של מיטתי משום שאני רגילה אליה.
אני כן מריחה את ריחות הגברים. הגברים שמבקרים אצלי לעולם אינם נקיים; על אחדים אני מריחה את ריחות הבישול של נשותיהם ועל אחרים את ריחות הבושם שלהן. ישנם גברים שמשפתי
סיפור לירי מרגש שמציע תובנה ייחודית לנבכי הנפש של החברה האיראנית.
בעשור שקדם למהפכה האסלאמית, איראן היא מדינה על סף פיצוץ. יָאס בת השתים-עשרה נולדת למשפחה חצויה מראשיתה: אביה הוא בנם של יהודים איראנים אמידים שהשתלבו באליטה החברתית האיראנית המוסלמית בעיקרה, ואילו אמה גדלה במשכנות העוני של דרום טהרן, מרחק רחוב אחד מן הגטו היהודי ה
שנות השישים בקאבול, בירת אפגניסטן. שני ילדים, אמיר וחסן, נולדים באותו בית מידות ויונקים משדיה של אותה מינקת, אך למרות זאת, הם גדלים בעולמות שונים לחלוטין. אמיר הוא בנו של איש עסקים עשיר ומכובד, מעמודי התווך של קאבול; חסן הוא בנו של עלי, המשרת של באבא, אביו של אמיר. אמיר הוא פאשטוני, מוסלמי סוני, בן לאליטה השלטת באפגניסטן. חסן הוא האזאר
סאגה משפחתית סוחפת המוליכה את הקורא למחוזות בלתי-ידועים בתקופת הפריחה באיראן שלפני המהפכה האסלאמית.
זהו סיפורה של משפחה יהודית תוססת, שממזג בעלילתו אהבות, שנאות, בגידות, ארוטיקה, לחשים וכשפים וסגולות, ומאפיין את החברה היהודית והמוסלמית ואת היחסים בניהן.
תוך כדי קריאה, קמים לתחייה כל מרכביה החושיים של ההוויה היהודית באיראן: הני
"ילדות בנות תשע באירן לא צועקות בשמחה במגרשי משחקים, חשופות לעיני העוברים ושבים.
הן לא מושכות אליהן תשומת לב ולא הולכות לבית ספר עם בנים.
הן אינן מטלטלות את שערן הג'ינג'י הארוך ויודעת בביטחון שמחכה להן אהבה בעתיד.
והן לא, לא, לא שרות 'לשבת על עצים, להתנשק עם בנים ולהביא תינוקות...'.
ברפובליקה האיסלמית של אירן, אין שום דבר תמים ברגע
בטי מחמודי - אישה אמריקנית, מוצאת את עצמה לכודה בידי בעל אירני-אמריקני, שהפך את עורו. שבויה מאונס בארצו - היא מנסה להימלט מן הסיוט.
בטי נישאה לד"ר סייד בוזורג מחמודי, אירני-אמריקני, בשנת 1977. לאחר הולדת בתם מהטוב, ולאחר מהפכת חומייני, החל בעלה לגלות עניין מחודש במולדתו ובמשפחתו החיה בטהרן. וכך יצאה המשפחה לחופשה בת שבועיים באירן.
בטי
נשרפת חיים הוא סיפורה המזעזע של אישה צעירה שנפלה קורבן לניסיון רצח על רקע "חילול כבוד המשפחה".
סועאד נולדה בכפר פלסטיני נידח. היא מעולם לא למדה בבית ספר וילדותה עברה עליה בעבודה קשה ובהתעללות פיזית מצד אביה. כשהייתה בת שמונה עשרה הרתה, ומכיוון שלא הייתה נשואה היתה צפויה לעונש מוות, כמקובל בחברה שבה חיה. גיסה שפך עליה דלק והצית אותה
"לאן אתם לוקחים אותה?" שאלה אמא.
"לאווין," הם ענו.
אווין היה בית כלא לאסירים פוליטיים עוד מימי השאה. השם עורר חלחלה בלב כולם: זה היה שם נרדף לעינויים ולמוות... איש מעולם לא דיבר על אווין; המקום היה אפוף שתיקה מלאת פחד.
ב-15 בינואר 1982, שנים ספורות לאחר עליית האייתוללה ח´ומיני לשלטון, נעצרה מרינה נעמת בת השש-עשרה ונידונה למוות בגלל מאמר ב
גבר ואישה נפגשים על מרפסת הצופה אל העיר ביום קיץ בהיר.
פגישה שתשנה את חייהם לעד.
אלה הם היו ימיו האחרונים של המנדט הבריטי, תמורה מתקרבת מורגשת בכול, והרומן האסור בין לילה היהודייה לאליאס הערבי מתנפץ כאשר העיר נחלקת לשניים.
תשע-עשרה שנה חולפות עד שירושלים השסועה מתאחדת, ובעיר החוגגת את שלמותה מנסים לילה ואליאס לאחות את מה שנשבר,