שמה דינה.
בתנ"ך מוזכרים חייה כאפיזודה קצרה ואלימה, המופיעה בינות לפרקים מוכרים הרבה יותר בספר בראשית, העוסקים באביה יעקב ובתריסר בניו.
ספר זה המסופר בגוף ראשון, מגלה את תולדותיה וחייה רבי התהפוכות של דינה ושל הנשים בעולמה.
האוהל האדום, שבו אין לגברים דריסת רגל, הוא מעון הנשים בתקופת נידתן.
בו מתרחשות דרמות, קנאות ואהבות, ובו יוצ
מאיר הר-ציון יליד 1934, גדל ברשפון, בגיל 13 עבר לעיון-חרוד. מאז 1959 מתגורר ב'אחוזת שושנה' שליד כוכב הירדן מעל מושב נווה אור שבעמק הירדן.
בשנים 1949-1952 בהיותו תלמיד בית הספר עין-חרוד, הירבה מאיר הר ציון לטייל, ולאחר חלק מהטיולים העלה את רשמיו בפרוטרוט ביומן טיולים מיוחד. בשנים 1952-1956 בעת שירותו ביחידה 101 ואחר כך בחטיבת הצנחנים, המשיך להעלות
הרוחניות שאותה ביירון קייטי מבשרת (אף שהיא עצמה ודאי תצחק אם תשמע שאמרתי דבר כזה, מכיוון שהמושג 'רוחניות' זר לה) היא רוחניות בעיניים פקוחות. בעוד שכל מסורות ההארה המקובלות מנחות לשבת בגו זקוף ולעצום עיניים, קייטי מנחה לפקוח אותן לרווחה. בחיים בחברה מערבית, הלכודה בקצב מסחרר של גירויים ותופעות, אין יותר מקום להצטנף בפינה, לעצום עיני
הספר מספר את סיפורו של האנס גיבּנראת, נער מוכשר הנשלח למדרשה האוונגליסטית במאולברון. החינוך שהוא סופג שם ממוקד בהרחבת הידע שלו אך זונח את התפתחות אישיותו ואופיו. הוא מתיידד עם הרמן היילנר, אשר בניגוד אליו אינו שוקד על לימודיו והוא אף ליברלי יותר בתפישתו. הידידות מהווה הקלה להאנס. כאשר היילנר מגורש מהמדרשה דועכים הישגיו של גיבנרא
סיפורו של כפר ערבי בהרי ירושלים שזור בספר זה בקורות משפחה אחת שעלתה לארץ ודבקה בהר הסלעי עד שהפכה את אדמתו למקור חיים וברכה לרבים. פרקי גבורה של אשה עבריה חלוצה וסוללת דרך, המשקפים את תולדות הישוב בימים ההם.
הציורים א. גלעדי
למרות שהדור הצעיר באומנות ובתרבות הישראלית ממעט לנסח מניפסטים, לא קשה להיווכח שהוא מבקש להתנער ממה שעשו לפניו ולהציע צורות חדשות ורעיונות חדשים. הספר הזה מבקש לנסות ולהבין את החוויות החדשות, את האופנים שבהם הן באות לידי ביטוי ואת התגובות אליהן. הוא מנסה גם להציע קשר בין הדברים השונים שעושים אנשים שונים: בין אורלי קסטל בלום ל"החמי
יעקב בנאי – "מזל", שהשתתף ברוב מבצעי לח"י מתוקף תפקידו כמפקד מחלקת הפעולות של לח"י ומאוחר יותר כמפקדה של החטיבה הלוחמת של לח"י, מתאר בספר זה את דרכי לחימתם של אנשי לח"י ואת התקפותיהם על הבריטים. הספר כולל תמונות, רשימת פעולות כרונולוגית ורשימות של חללי לח"י ושל חברי לח"י שברחו מבתי סוהר וממחנות המעצר.
אליהו חכים ואליהו בית-צורי - שני צעירים שיצאו מהארץ לקהיר להרוג את לורד מוין, השר הבריטי לענייני המזרח ומי שתבע להעביר את יהודי הארץ למדסקר. כל הדראמה שלהם מפי סופר אמריקני שחזה במשפטם ואשר זכרם הציק לו עשרות בשנים.
זכה בארצות-הברית בפרס "אדגאר" כספר המיסתורין המעולה ביותר של השנה.
בירושלים של שנת 1928 הכיר בחור אחד בן עשרים ומשהו, ברוך כשרונות, אנין רגש וחובב מוזיקה - בוגר הגימנסיה העברית שבשכונת הבוכרים - עלמה חיננית ורומנטית, צעירה ממנו לימים, בוגרת ביה"ס התיכון למסחר ברחוב גאולה בתל אביב, שעיקר מעייניה במוזיקה. משפחתה של העלמה, מיוצאי אוקראינה, עקרה זה מקרוב לירושלים, ואילו הבחור, בעל ותק של שנתיים לערך
מדוע כה רבים מאיתנו מתקשים לסלוח? מדוע היאחזות בתרעומת שלנו היא למעשה החלטה לסבול? מה גורם לנו להיות בלתי סלחניים? כיצד פועלת תודעתנו להצדיק זאת? ספר זה בא לענות על שאלות אלו ואחרות. המחבר מביא דוגמאות על המהומה שההימנעות מלסלוח עלולה לחולל בגופנו ובחיינו ועל תופעות הלוואי השליליות שלה. אבל, מעל לכול, הוא מוביל אותנו אל שפע של יתרו