בעת ביקור בפריז מקבל רוברט לנגדון, מומחה לסמלים, טלפון בהול בשעת לילה מאוחרת.
האוצר הזקן של הלובר נרצח במוזיאון, וצופן סתום נמצא ליד גופתו. כשלנגדון מנסה לפענח את החידות המוזרות בעזרת מפענחת הצפנים סופי נווה, נדהמים שניהם לגלות שורה של רמזים ביצירותיו של דה וינצ'י, שהוסוו בחכמה על ידי הצייר.
הסיכונים גוברים כשלנגדון חושף חוליה מ
20 שנה לאחר מלחמת ששת הימים יזם השבועון "כותרת ראשית" את חשבון הנפש הזה, "הזמן הצהוב", פרי שבעה שבועות קדחתניים של שיטוטיו של גרוסמן, דובר ערבית, בגדה המערבית, במחנות פליטים, בבית - המשפט הצבאי בהתנחלויות, בערים ובכפרים. הספר מתבסס על 14 הפרקים שראו אור תחילה בגליון מיוחד של השבועון (יום העצמאות, 87), אשר עורר התרגשות נדירה בממדיה. עליהם נ
סיפור אהבה נוגע ללב של נורי ויסמין, גבר ואישה צעירים במלוא פריחתם המתמודדים עם המעצורים שבנפשם ועם התהום שביניהם, עומד במרכז הרומן הריאליסטי הזה.
הרומן מעלה בכאב ובהומור מגוון דמויות ססגוניות , המיטלטלות ומתפתחות בין תרבויות ועולמות מנוגדים.
הסיפור מתרחש על רקע ירושלים שלאחר מלחמת ששת הימים ומתאראת המפגש בין שני העמים, הישראל
סיפורה של חבורת נערים יוצאי מעברות מעירק, רומניה, מרוקו ופולין המתחנכת בקיבוץ בראשית שנות החמישים. המפגש המהמם והחריף ההופך לעימות בין שתי תרבויות - הקיבוץ והמעברה. סיפור אהבתם של נילי מהמעברה לצביקה בן הקיבוץ, וסיפורם של בוזגלו המחפש את אלוהים ושל נורי הנקרע בין שני העולמות. לכאורה, לא יותר מסיפור, אבל מתחת לני השטח כבר רוחשים ה
הדס, מתמחה בבית - המשפט המחוזי בתל - אביב, מבקשת כבדרך אגב מסבתה רחל לספר לה על אהבה נושנה מימי עלומיה.
סיפור שמתחיל באורח תמים לכאורה הופך במהרה למסע מדהים לתוך חייה המרתקים של אשה צעירה, גאה וסוערת.
סודות אפלים, תשוקות, תהפוכות גורל, אהבות, אכזבות והחמצות על רקע מאורעות היסטוריים ששינו את פני המאה ועיצבו את דמות היישוב היהודי באר
סיפורים חדשים העוסקים, בין היתר, בנסיונות מוצלחים מאוד, מוצלחים במידה רבה, מוצלחים פחות ובכלל לא מוצלחים, של היחיד להשתייך לחברה האנושית ולזרום עם היומיום:
להתמזג אתם כמעט - כימית, כשם שהרדיקלים החופשיים, אותם מולקולות או יסודות הנעים טעונים באוויר, תרים אחרי סובייקט להתמזג עמו.
הגיבורים והגיבורות, בהעבירם את משך חייהם, נעים על
הספריה החדשה גאה להגיש לקוראיה נוסח חדש, משופץ ומותקן, של 'דולי סיטי', אחד הרומאנים הגדולים של הספרות העכשווית. רומאן מבריק ושנון, המפרק ללא-רחם את הקלישאות של האימהות ושל הישראליות. האֵם היהודייה, האֵם הישראלית, ועצם יחסינו עם ארץ-ישראל, הותכו כאן יחדיו לתמונה מעצימה, מצחיקה וחודרת עד אימה. תפיסתנו את עצמנו מעורטלת ברומאן באכזריות
שישה גיבורים, חבריהם וילדיהם. מנסים לצלוח את חורף שנת התש - - - לא כולם צולחים אותו. בני עדות שונות ומעמדות שונים, על הגיבורים לוותר על אמונת יסוד כלשהי - אצל כל אחד ואחד מהם כמעט ונעלם המשהו הערטילאי המשמר את אשליית השלמות אצל הפרט האנושי. ישראלים רבים מאבדים מכושר הסתגלנות לקיום במורף התש - - - אחר שנים ארוכות של בצורת זהו חורף חס
אף פעם לא תיארה לעצמה מינה, עקרת בית מהרצליה, שהיא תיאלץ לעזוב את משפחתה, כדי לצאת למסע ארוך עם פלורה, קשישה רודנית, ועמה תרחיק לכת עד לתחום של ההפרש בין המציאות לבין האשליה. אבל יום אחד, לא בהיר במיוחד, זה פשוט קורה לה. ביתה נחסם בפניה, והיא חייבת לשים את מבטחה בזקנה הקפריזית.
המציאות היומיומית ותלאות החולין מתערבבות ברומן עלילתי
פעם בדור מופיע ספר המשנה את חייהם של קוראיו. האלכימאי הוא ספר כזה, אולי בשל המשמעות האוניברסלית שלו: אדם נוטש את אורח חייו ויוצא להגשים חלום. בסיומו של מסע ארוך ורב השראה הוא מגלה אמיתות מופלאות, על החוכמה שבהקשבה לרחשי לבנו, על היכולת לזהות אותות הנקרים לנו במסלול חיינו, על חשיבותה של התבוננות בעצמנו, ומעל הכול - על הצורך ללכת בעקב
"גיליתי הוכחה באמת נפלאה, שהשוליים האלה צרים מלהכיל." כך כתב המתמטיקאי הגאון פייר דה פרמה במאה השבע עשרה.
ומי שיער שיעבור זמן כה רב-358 שנים!- עד שיתברר" אכן. ישנה הוכחה! וההוכחה של המשפט האחרון של פרמה מדהימה את העולם המתמטי של ימינו אנו.
מתמטיקאים התאבדו, חובבנים יצאו מדעתם, מקצוענים איבדו את הקריירה בתוך הבוץ הזה.ואולי אין פתרון?
רוברט לנגדון, חוקר הסמלים המוכר לנו מהספר צופן דה וינצ'י, נשלח למכון מחקר שוויצרי כדי לבדוק סמל מסתורי שנצרב לתוך חזהו של פיזיקאי שנרצח.
הוא מגלה ראיות לדבר מה שלא ניתן אפילו לדמיין אותו:
תחייתו של "אילומינטי", ארגון המחתרת החזק ביותר שהיה קיים אי - פעם.
ה"אילומינטי" עלה כעת אל פני השטח כדי לבצע את נקמת הדם האגדית הסופית שלו נגד הא
"הדבורים באו בקיץ של שנת 1964, בקיץ שבו מלאו לי ארבע - עשרה וחיי הסתחררו לתוך מסלול חדש לגמרי, ואני מתכוונת מסלול חדש לגמרי." בקיץ 1964 לילי אוונס מרגישה לכודה כמו הדבורים שתפסה בצנצנת. כבר עשר שנים, מאז מות אמה, שהיא חיה עם אב אכזרי ומנודה מחברת בני גילה. כאשר גזעני העיירה מתקיפים את רוזלין השחורה, הדמות האוהבת היחידה בחייה, לילי מחליטה ל
בוקר אחד ב-1945, בברצלונה אפופת הצללים שעדיין מלקקת את פצעי מלחמת האזרחים, אב מכניס את בנו בסוד בית הקברות לספרים נשכחים, ספרייה שבה אלפי ספרים זנוחים שאיש אינו קורא עוד.
הילד דניאל שולף ממדף מאובק את הרומן צל של הרוח, נשבה בקסמו ומבקש לקרוא את כל ספריו של מחברו, חוליאן קאראך.
באחד הלילות, בשעה שדניאל מטייל ברחובותיה העתיקים של ברצל
מיהו הרוזן ממונטה כריסטו? גיבור חידה המעורר הערצה ואימה. איש מסתורין השולט בגורלות בני אדם כאילו היה אלוהים או שטן. אלכסנדר דיומה האב (1870 - 1802) מגולל בכושר המצאה מפליא את הרפתקאותיו המדהימות של גבר גאה, שגורלו בגד בו בהיותו על סף ההצלחה. לאחר ארבע עשרה שנות סבל בתא כלא אפל במצודת איף האיומה הוא יוצא לחופשי בדרך מופלאה, ומכאן ואילך -
'נמר בהרים', ספר הביכורים של צור שיזף, הוא כניסה מרשימה לספרות העברית. את שני הרומאנים הקצרים שלו יש לקרוא, כמדומני, כיצירה אחת, רב - קולית, שה"מיתולוגיה" של מלכודת הנמרים היא בה צומת מלכדת. בשני החלקים - בדואים במידבר (הערבה; סיני), והשליטה מעוררת ההשתאות של שיזף בעוצמת הטבע וההווי (בנוסף למצבים החזקים של העלילה) קובעת הרבה בסיפור. וב
בלראם האלוואי, הטיגריס הלבן, הוא אדם בעל פנים רבות: משרת, פילוסוף, יזם, רוצח. במהלך שבעה לילות, לאורה של נברשת מגוחכת עד להצחיק, מספר לנו בלראם את סיפורו המצמרר - איך הגיע להצלחה כה גדולה בחייו בעזרת תבונתו ותושייתו בלבד.
הוא נולד למשפחה ענייה בכפר במרכז הודו ובגיל צעיר הוצא על ידי הוריו מבית הספר ונשלח לעבוד בבית תה. בעודו כותש פחם ו
משפחת איכרים סינית מנסה לשרוד את התהפוכות העוברות על סין תוך כדי מאבק בלתי פוסק עם קשיי הקיום היומיומי. אחד הספרים המרגשים ביותר שאי פעם. רומן הסטורי
"בין המפל ובין פסגת ההר איבדתי את שמי, הפכתי לאדם חדש וקשרתי את גורלי בגורלו של האוטורי."
ספר ראשון בטרילוגיה האפית סיפורי האוטורי.
ספרי הטרילוגיה תורגמו לעשרים ושתיים שפות,והיו לרבי מכר וזכו להצלחה בקרב בני נוער ומבוגרים כאחד.
סיפורי האוטורי הם פרי דמיונה של הסופרת ליאן הרן,דמיון שניזון מעניין ומחקר רב שנים בתרבות היפנית.
קי