תרגום, הערות והקדמה: עידו בסוק. כרונולוגיה ומבואות: פרופ' אילנה זינגר וד"ר נדין קופרטי - צור. פרנסואה רבלה (1483 או 1553 - 1494) - כומר, רופא ומשפטן, ובעיקר שתיין ומפליג בדמיונות משעשעים, הומניסט ורפורמטור בכל עניין שבו נגע עטו - חי בימי פרנסואה הראשון והנרי השני, מלכי צרפת. בסדרת יצירותיו, המובאת כאן לראשונה בשלמותה לפני הקורא העברי, העביר
בחיר ההומוריסטנים של ישראל מגיש סטירה פוליטית נוקבת על משחק הדמוקרטיה בהווי הציבורי המיוחד של חיינו. בחריפות האופיינית לו מצייר אפרים קישון דמות מגוחכת ופנטסטית של עסקן מזדקן ומתאר את הרפתקאותיו על רקע כפר דמיוני ומשונה הרוחש פרצופים ישראלים באוירה שהיא ספק מציאות וספק חלום, מבעד למצבים המבדחים מכוון הסטיריקן את חציו כלפי החו
"הזיות של מטייל בודד" הוא ספרו האחרון של רוסו, אותו לא השלים. זהו חיבור אינטימי של רוסו שבו המחבר מוסר לעצמו ולקוראיו דין וחשבון חושפני על הוויתו ועל מאבקו לשמור חירותו הרוחנית. הטבע הוא מקום מקלט למחבר ממצוקותיו החברתיות - באמצעות זכותו של הטבע רוסו מזכך את עצמו.
לספר נוספה מסה מאת ברוניסלב בצ`קו (נו` 1923), חוקר של תולדות המחשבה האי
על ז'ורז' דורואה גיבור הרומן הסאטירי "בל אמי" שהקורא מלווה את דרכו מחייל משוחרר חסר השכלה וחסר כל - אל הצמרת. ז'ורז' דורואה מגיע לפריז אחרי שהשתחרר משירות באלג'יר והוא חסר עבודה ומקורות הכנסה, אבל אז הוא פוגש חבר שמציע לו מישרה בעיתון.
הוא שמח על ההצעה ותוך זמן קצר הופך לכתב רכילות שמסתבר שכבר אז היה תפקיד מפתח המקדם את הנושא בו לראש ה
שמה דינה.
בתנ"ך מוזכרים חייה כאפיזודה קצרה ואלימה, המופיעה בינות לפרקים מוכרים הרבה יותר בספר בראשית, העוסקים באביה יעקב ובתריסר בניו.
ספר זה המסופר בגוף ראשון, מגלה את תולדותיה וחייה רבי התהפוכות של דינה ושל הנשים בעולמה.
האוהל האדום, שבו אין לגברים דריסת רגל, הוא מעון הנשים בתקופת נידתן.
בו מתרחשות דרמות, קנאות ואהבות, ובו יוצ
ברומן "ונוס בפרווה" מתאר מאזוך את מערכת הסמלים השלמה של "הסינדרום" המזוכיסטי - פטישיזם, שוטים, תחפושת, נשים עטויות פרוות, השפלות ועונשים. "ונוס בפרווה" הוא הרומן המפורסם ביותר של מאזוך, והוא עוסק בנושא האהבה. מאזוך הפך סמל לסוג של סטייה והוא תמיד יישאר המקבילה ההפוכה למרקיז דה - סאד, למרות שהיה סופר מוערך ויצירתו אוצרת בחובה את כל הכ
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
כדי להחליט אם זה "טוב" או "לא טוב" יש לנו כלל פשוט ביותר: החיבור צריך להיות אמיתי. עלינו לתאר מה שקיים, מה שאנחנו רואים, מה שאנחנו שומעים, מה שאנחנו עושים. למשל, אסור לכתוב: "סבתא דומה למכשפה", אבל מותר לכתוב: "אנשים קוראים לסבתא "המכשפה", אסור לכתוב: "העיר הקטנה יפה", כי העיר הקטנה יכולה להיות יפה בעינינו ומכוערת בעיני מישהו אחר.
מה"חיבור
ספר זה הוא מבחר מקיף ומייצג של שירתה של יונה וולך, המשוררת הסוחפת והמכשפת, מכל תקופות כתיבתה (1985-1963), ואחד מספרי השירה האהובים ביותר בארץ. הוא כולל את פסגות שירתה מן הספרים 'דברים' (הוצאת עכשיו), 'שני גנים' (הוצאת דגה), 'שירה' (ספרי סימן קריאה), 'אור פרא' (הוצאת איכות), 'צורות' (ספרי סימן קריאה) ו'מופע' (הוצאת הקיבוץ המאוחד). בשער האחרון מובאים
ז'ורז' פרק הוא מן הסופרים הנערצים ביותר בצרפת. מאז מותו ב-1982, בגיל 46, התעצם המוניטין שלו כסופר הצרפתי החשוב ביותר בדור שאחרי "הרומאן החדש".
פרק, קרוב-משפחה רחוק של
באזור כפרי שמחוץ לפירנצה מוכת הדבר, בין הגבעות הקסומות של פייזולה, משוטטים עשרה צעירים וצעירות בני האצולה שנמלטו מהמגפה. במשך שבועיים מתנהלים חייה המעודנים של החבורה האריסטוקרטית הזו בין שעשועים כפריים, שיחות עליזות וסיפור סיפורים. מאה סיפורים בסך - הכל, ובהם מפליא ג'ובאני בוקאצ'ו לתאר דיוקנים מלאי חיים של אנשים מכל מעמדות החברה
דרום ללא צפון מאת צ'רלס בוקובסקי סיפורים על חיים אבודים, כמו שהם, בצחוק ובדמע. אפילו קופסת סרדינים אפשר לפתוח בסטייל.
הנרי צ'ארלס בוקובסקי 1920 - 1994 היה משורר, סופר ופובליציסט אמריקאי. בוקובסקי לא זכה להכרה רבה בארצות הברית ונחשב בה לסופר מחתרתי. באירופה, לעומת זאת, ובעיקר בגרמניה, נחשב לאחד מהסופרים האמריקאים המפורסמים ביותר. במדי
"להסתכן בתיאורים הנועזים ביותר, במצבים החריגים ביותר, באימרות המבעיתות ביותר, במשיחות המכחול הנמרצות ביותר, לתכלית אחת בלבד - הלקח הנשגב שעשוי להפיק מהם אי פעם בן אנוש" - ד.א.פ דה סאד ברומן פורנוגרפי ופילוסופי זה מתאר המרקיז דה סאד את סיפור תלאותיה של ז'וסטין, בתולה מהוגנת וצדקת (שלא לומר צדקנית), ואת סיפור מסעה הקצר והמיוסר בעולמו
"המאהב" הוא הרומן הראשון שכתב אברהם ב.יהושע, ומיד עם פרסומו ב - 1977 הפך לאחד הרומנים האהובים והנקראים ביותר בספרות הישראליית. הוא תורגם ל - 23 שפות, עובד להצגה בתיאטרון חיפה, ופעמיים עובד לסרט באורך מלא בארץ ובאירופה. שש נפשות מצאו מחבר, ובמונולוגים שתי וערב הן מספרות על עצמן בישראל של תקופת מלחמת יום הכיפורים ואחריה. מן הביקורת: ``...מע
בארבע עיניים, ז'אן-פול סארטר וסימון דה בובואר, חייהם,אהבתם ואהבותיהם הוא סיפור זוגיותם הייחודית של ז'אן-פול סארטר וסימון דה בובואר, צמד האינטלקטואלים המפורסם ביותר במאה העשרים. מאז נפגשו ב-1929 ניהל הזוג האגדי מערכת יחסים פומבית ושערורייתית, שנמשכה 51 שנים. סארטר, הפילוסוף האקזיסטנציאליסט, היה פתיין בלתי נלאה שפיצה על כיעורו בברק מי
אנתולוגיה זו באה להציג בפני הקורא הישראלי מבחר טקסטים מרכזיים, שמרביתם טרם זכו לתרגום עברי, קשת של כתבים תיאורטיים שהכרתם הכרחית להבנת הספרות, הציור והקולנוע הסוריאליסטיים, וכן אותה יצירה ספרותית עניפה - שירה, כתיבה אוטומטית, משחקי מילים, סיפורת ועוד - שצמחה מן העקרונות המונחים ביסוד המאמרים. על העורכות: פרופ` רות עמוסי מלמדת באו
סידהארתא מורד באביו ומצטרף לנזירים נודדים המחפשים את שלוות הנפש. לאחר שנות סיגוף, שבמהלכן לא מצא מנוחה לנפשו, הוא חוזר לחיי חולין, הופך לסוחר עשיר ומצליח, ומגלה את סודות האהבה החושנית. אחרי שהתנסה בכל הנסיונות והפיתויים של החיים הגשמיים עוזב סידהרתא הכול ופונה לחיי נזירות והתבוננות פנימית. סידהארתא, נער הודי יפה, צעיר ומוכשר, מור