כיצד נוצר הקוסמוס? האם היקום בלתי מוגבל או שיש לו גבולות? האם היתה לזמן התחלה? האם יהיה לו סוף? האם ייתכן שיום אחד יתחיל הזמן לזרום לאחור ואז תקדם התוצאה לסיבה? מדוע אנו זוכרים את העבר ולא את העתיד? איך נראה חור שחור? כיצד בראשית היה תוהו ובוהו, ואילו כיום נראה שיש סדר ביקום? הפיסיקאי, פרופסור סטיבן הוקינג, מגדולי ההוגים של המאה העשרי
לפני מאה אלף שנים חיו בכדור הארץ לפחות שישה מינים שונים של אדם. לאף אחד מהם לא היתה חשיבות מיוחדת. תפקידם בטבע לא היה גדול מזה של גורילות, גחליליות או סוסוני ים.
לפני כשבעים אלף שנה התחולל שינוי מסתורי כלשהו בתודעתו של אחד ממיני האדם הללו - הומו סאפיינס - ודחף אותו להשתלט על העולם כולו. ההיסטוריה של הומו סאפיינס מאז ועד היום היא לעת
In the wake of a summer storm, terror descends... New York Times bestselling author Stephen King suspends a small town in a haze of terror-as humanity makes its last stand against unholy destruction...
חפרפרת? אצלנו? בדרגים הגבוהים ביותר של השב"כ? החשד התעורר בעקבות סדרה של כישלנות מבצעיים של המוסד ומחדלים צבאיים חמורים, כמו כישלון חרוץ של פעולה נועזת של הקומנדו הימי בלבנון, חיסולו בטעות של מלצר תמים בעיירה הנורוונית לילהאמר, והיירוט המוצלח של מטוסו של ג`ורנ` חבש באוגוסט 1973, רק שראש -החזית העממית- לא היה בתוכו. ייתכן שהפרשה שזעזע
לאחר היריעה הרחבה של "מר מאני", עטור הפרסים והתהילה הבינלאומית, פונה א.ב.יהושע לנתיב אינטימי - אהבה מוזרה, "בלתי אפשרית", של גבר צעיר לאשה. נתיב זה ממומש בריאליזם פרטני ובהומור הנושק בגרוטסקי. אך חרף השתהותו הכפייתית של הגיבור המספר על פרטים, דומה שיותר מבכל רומאן אחר של יהושע נסחף הקורא לדהור בקריאתו, עד שכמעט מתבקש לומר לו שיש בונו
מר מאני` אינו רק הנסיון הספרותי הנועז ביותר של א.ב. יהושע עד כה, אלא גם, להרגשתי, אחד הרומנים הגדולים של הספרות העברית החדשה. זהו ספר רחב - יריעה, רומן ים - תיכוני, סיפורה של משפחה ספרדית לאורך כ200 - שנה, הנחשף באמצעות 5 שיחות בנקודות צומת היסטוריות.
המשוחחים (שאת חלקו של אחד מהם על הקורא תמיד להשלים) ``נשאבים`` אל סיפור המשפחה ותוהים איש
"המאהב" הוא הרומן הראשון שכתב אברהם ב.יהושע, ומיד עם פרסומו ב - 1977 הפך לאחד הרומנים האהובים והנקראים ביותר בספרות הישראליית. הוא תורגם ל - 23 שפות, עובד להצגה בתיאטרון חיפה, ופעמיים עובד לסרט באורך מלא בארץ ובאירופה. שש נפשות מצאו מחבר, ובמונולוגים שתי וערב הן מספרות על עצמן בישראל של תקופת מלחמת יום הכיפורים ואחריה. מן הביקורת: ``...מע
מלכוד 67 הוא מסע לפילוסופיה שמאחורי הפוליטיקה. מיכה גודמן מנתח את הרעיונות שעומדים בתשתית הפילוג של החברה הישראלית, שהפכו בימינו לפער שטחי בין שמאל לימין, בין סיפוח השטחים לבין פתרון שתי המדינות.
גודמן בוחן את הרעיונות הללו מראשיתם - זאב ז'בוטינסקי, הרב קוק, ברל כצנלסון ודוד בן גוריון – שהייתה שונה מאוד מהדעות שממשיכי דרכם מחזיקי
• מתי "נולד" הסכסוך הישראלי-פלסטיני? האם זהו רק סכסוך לאומי או גם דתי?
• מה הן "סוגיות הליבה" השנויות במחלוקת בין ישראל לפלסטינים?
• מה קרה במו"מ בין ישראל לפלסטינים ביחס אליהן? האם ברק ואולמרט נתנו "הכול"?
• במה שונים האיומים כיום על ישראל מאלו שבעבר ומה המענה להם?
• האם תוכל ישראל לקיים מישטר דמוקרטי יחד עם שליטה בשט
לַלִי זֵלמַן לא רוצה להיות אחת מלקוחותיו של העסק שהקימה: משרפת הגופות בקיבוץ יונה – הענף שאולי יצליח להציל ממוות את הקיבוץ הגוסס. לכן, כשהיא נכשלת במציאת תורם כליה עבורה מקרב בני משפחתה, היא לא בוחלת בדרכים פחות כשרות להשגתה.
במקביל היא מתמודדת עם מגוון מקרים הזויים: קליינטים שמאוחסנים בתאי הקירור בחדר האוכל, גופות שמתחלפות ביני