מתוך הסתמכות מלאה על המקורות (תלמוד, שולחן ערוך, רמב"ם, פוסקים), אדם ברוך מחיל מאות פרשנויות ויישומי הלכה על החיים המודרניים: כסף, כוח, תועלת, אגואיזם, אהבה, אמונה, ריאליזם, חסד, אני, זולת, קהילה, משפט, תרבות, משפחה, אליטיזם, שפה, משיחיות, איבוד לדעת, לשון הרע, היררכיה, שפיות, חזרה בתשובה, מוסריות, נורמה, סולידריות, בורסה, רחוב.
גופו של סד
"בתום לב" רואה אור שנה לאחר "סדר יום" ("כתר", 2000) של אדם ברוך, שנעשה רב - מכר כבר בשבוע הראשון להופעתו - והתקבלותו הרחבה והעמוקה, הן בקרב הישראלים והן בקרב היהודים - ישראלים, כמו הנחתה את אדם ברוך למחקר חדש, שונה ונרחב, שאינו צמוד רק ל"הלכה". ואכן, עיקרו של "בתום לב" הוא ניסיון לפרוש כמניפה את תת - ההכרה של התרבות היהודית: שפה, מוסר, תרבות, הל
חייו, אהבותיו ובעיקר שנאותיו של פרדינן בארדאמי על רקע מלחמת - העולם הראשונה והתהליכים החברתיים והכלכליים שחלו אחריה והחישו את עליית הפאשיזם באירופה. רומ ן שהוא קריאת - תיגר אדירה על החברה המודרנית, על אימי מלחמותיה, על אי - הצדק והניכור והבדידות שבה, ועל גורלו של האדם בכלל, ש"חייו הם חתיכת אור שנגמרת בתוך הלילה". יצירה עזת ביטוי, מן ה
"זייפלד, זייפלד," נהמה הזקנה, "מי הכניס להם את הזייפלד הזאת לראש"?
1989, שלהי פריחתו של המסחר הזעיר בארץ. כדרכם מדי שנה בשנה מתכננים יוסף צינמן, חנווני תל אביבי אמיד, ואשתו האהובה ציפי, לצאת בסוכות לנופש בעיירה זייפלד שבהרי טירול. אלא שהפעם מחליטה ציפי שאחותה דבורה זלצמן, המתפרנסת בדוחק מפרפומריה כושלת, חייבת להצטרף לנסיעה ויהי מה.
עד
הגורל הוא בסך הכול עוד משימה שבוצעה כהלכה.
פרפר שמניד את כנפיו גורם לסערה במקום המרוחק אלפי קילומטרים ממנו, אבל מי שכנע אותו להניד את כנפיו? שני סטודנטים מתיישבים זה ליד זו בשיעור משעמם, ומוצאים את אהבת חייהם, אבל מי דאג שדווקא שני הכיסאות האלה יישארו פנויים?
ספר עב כרס עוצר קליע במעופו ומציל את בעליו, אבל ממי קיבל הסופר את הרעיון