לראשונה מוגשת בעברית לקורא הצעיר סדרת ספרי דוקטור סוס שכבשה בסערה את לבותיהם של עשרות מיליוני ילדים ברחבי תבל. רודולף פלש, מגדולי מבקרי ספרות הילדים בארצות - הברית כתב: "דוקטור סוס מתגלה כאחד הסופרים הקלאסיים של ימינו. מה עושה את ספריו לבני אלמות? יש בהם שטף לשוני והבנה מעמיקה כלפי דמיונו היוצר של הילד, יש בהם משהו בלתי - ניתן - להגד
בתו של טייס קרב שנהרג מגיעה לטיפול פסיכולוגי ערב חתונתה.
היא חוששת שתאבד את התשוקה לבעלה.
חלום שחלמה הוא הרמז היחיד לפתרון.
נערה בת טובים עובדת בלילות כחשפנית.
היא פונה לטיפול פסיכולוגי, אך מתקשה לחשוף בו את נפשה.
מנתח לב עלול לאבד את הקריירה שלו בגלל סיוטים שמקורם במלחמת לבנון. מנהלת מצליחה שיש לה הכול מעוניינת לקבל תרופה שת
"האם האח הגדול קיים?"
"ודאי שהוא קיים. המפלגה קיימת. האח הגדול הוא התגלמות המפלגה."
"האם הוא קיים באותו מובן שאני קיים?"
"אתה לא קיים."
1984, הרומן הדיסטופי הנודע ביותר בספרות העולם ועדיין המפתיע בחיותו ובאקטואליות שלו, ראה אור לראשונה ב־1949. ג'ורג' אורוול חוזה בו חזות דמיונית קשה על דמותו החברתית והפוליטית של העולם בעתיד, עולם השרוי במל
"מכורסה ירוקה הוא נוטה פתאום קדימה" – כך נפתח מחזור השירים ערה, בתנועה המפעילה כמו אפקט פרפר, מהלך רגשי של פרידה, עד ל- delete forever החותם את הספר.
במשפטים דרוכים וישירים, תוך שימוש בחומרים מן המוכן, נחשפים קשרים בו זמניים- נסתרים ברובם – בין המתרחש בנפש לבין המתרחש בעולם הסובב אותה.
ערה הוא ספר שיריה ה-16 של אגי משעול, מנהלת ביה"ס לשי
בכל אחת מצמד הנובלות שבספר הזה משמיע מישהו סיפור באוזני אדם קרוב - סיפור על בגידה וקנאה.
בראשונה: שאול, גבר לא צעיר, חווה בהתמסרות מלאה, בתשוקה ובעוצמה, את הרומאן של אשתו אלישבע עם גבר אחר, שאתו היא מקיימת את חייה האמיתיים.
הוא מקנא, אך במפתיע גם מאוהב בשניהם יחד, אינו עומד בפניהם.
"הסיפור" הזה כבר מעסיק אותו בינו - לבינו עשר שנים,
רופא כפרי זקן מסכם את חייו הארוכים שעברו עליו במחיצת החולשות האנושיות, החולי, המוות וההתחדשות המתמדת, בסיפור שכולו פיוט, חכמת-חיים ואופטימיות. שיר-הלל עדין לחיים, לטבע ולאדם.
הספר במקורו הופיע בשוויץ וזכה לציון מיוחד במשאל מטעם "רדיו אירופה החפשית".
תרגם מאנגלית: צבי ארד
"סיפורו של בן אמוץ הוא חוויה מזעזעת משום שאינו מתיימר להיות יותר ממה שהוא: אדם צעיר המתאר בעטו של בן אמוץ מה פירוש להיות איש צעיר בישראל של היום... זה מסמך כמעט אותנטי ואני אומר אותנטי דווקא משום שהוא מוצר ספרותי... אולי זה פחות מספרות או שמא יותר מספרות. זה נוגע ללב ומעביר את דעותיו של בן אמוץ, יהיו נכונות או בלתי נכונות ככל שיהיו." יו
כריסטופר בון בן החמש-עשרה יודע את שמות כל המדינות בעולם ואת ערי הבירה שלהן ואת כל המספרים הראשוניים עד 7507. הוא מתבונן בעולם בעיני הגיבור שלו, שרלוק הולמס, כשהוא זוכר כל פרט, מבחין בכל תנועה.
אך למרות שהוא פותר בקלות בעיות סבוכות במתמטיקה, הוא מתקשה להבין גם את הרגשות הפשוטים ביותר של בני האדם. בדיחות לא מצחיקות אותו, מטאפורה היא
בנגאזי–ברגן־בלזן הוא הרומן הראשון בעברית-וקרוב לוודאי בכל שפה – המגולל את סיפורם העלום של יהודי לוב בשואה.
קורותיה של משפחה יהודית שההיסטוריה מזמנת לה מערבולת של התנסויות אימתניות, החל בכיבוש הגרמני של לוב ב-1941 וכלה בשחרור מחנה הריכוז ברגן־בלזן ב-1945.
בני משפחת חג'ג', מהנכבדות בקהילת בנגאזי, נעקרים מאורח חייהם, מעירם האהובה וממ
הוא ראה אותה כל-כולה... הוא היה יכול להסתלק מזה מוקדם יותר, עדיין היה יכול ללכת. ההגיון צעק אליו. ``עזוב את זה, קינקייד, חזור אל הדרכים. צלם את הגשרים, סע להודו. בדרך לשם עצור בבנגקוק ובקר אצל בת סוחר המשי שיודעת את כל הסודות המסעירים שהבשורה העתיקה יכולה ללמד. שחה איתה בעירום יער עם שחר, ושמע את צעקותיה בשעה שתהפוך אותה מבפנים באור הדמד
פאניה סילס לא ידעה כי היא פמיניסטית וכי היא נמנית עם אנשי העלייה הראשונה. היא נמלטה מפוגרום ברוסיה והגיעה לגליל העליון. בגיא אוני, ראש פינה של היום (שהשנה - 1982 - מלאו מאה שנים להיווסדה) היא מכה שורשים. פאניה היא מאותן נשים - נפילות ששמן נפקד מספרי ההיסטוריה, כי ברשימות האיכרים הגואלים את אדמת הארץ מופיעים בדרך כלל שמות גברים בלבד...
לני הוא בחור ענק רפה-שכל, משולל מודעות וזיכרון, ובעל כוח פיזי בלתי-נשלט, שהוא כלל אינו ער לקיומו. חברו ג'ורג', הגורר אותו עמו מנעוריהם, כמין הרגל או משימה ומעמסה שהורסות את חייו, הוא היפוכו הגמור של לני: איש קטן וזריז, שקול ובעל לשון ומחשבה. במציאות הקודרת של הדיפרסיה האמריקנית (המשבר הכלכלי הגדול של שנות ה-30 למאה הקודמת) נודדים השניים
רצח מסתורי, פרשת אהבים חשאית, דירת מסתור שאיש אינו יודע מה מתרחש בה באמת - אלה הם כמה מצירי העלילות שהרומאן הזה, המתרחש כולו בתל - אביב, בנוי מהן. מקצת גורלות החיים המצוירים כאן מתקיימים זה בצד זה, ומקצתם נפגשים, נתקלים, ואף נחבטים זה בזה בכוח. בתוך כך מתחוללות דרמות קטנות וגדולות, עצב מתערבב עם צחוק, טרגדיה נושקת לגרוטסקה, וכך הולכת
לאחר ביקורו הראשון של דן דאור בסין הוא כתב כך: "בין השלטים השונים בבית התה בגן בקונמינג יש כתובת חביבה: 'תרבות ואמנות מזמינות אורחים לבוא מארבע קצות הארץ; (אבל) תה ריחני קורא לבני האלמוות לצאת ממערותיהם'. אלא שלבני האלמוות הסיניים אין הרבה מה שיפתה אותם לצאת מהמערות." המשפטים האלה מציגים תמצית לדרך התבוננותו הייחודית והביקורתית ולכ