בשנת 1865 יצא דוסטוייבסקי עם אהובתו אפולינריה סוסלובה למסע באירופה. המסע הזה עמד בסימנן של שתי תאוות שכמעט הפכו את הסופר הגדול לעבד נרצע: התשוקה האירוטית לאפולינריה, אשה קפריזית ואנוכיית שהרבתה להתעלל בו להנאתה, ובולמוס ההימורים, שהשתלט עליו עד לעירפול החושים ממש. שתי התאוות הללו, שהתמזגו בו לידי מערבולת רגשות סבוכה וחולנית, הן הר
את האדון גוליאדקין, פקיד אפוף בתחושת קטסטרופה תמידית, רודפת פרשייה רומנטית אפלה שמסכנת את מעמדו בחברה הפטרבורגית. הוא מתרוצץ בין מסעדות יוקרתיות ואולמי נשפים, ומתחנן לתיקון העוול שנעשה לו. אולם הנורא ביותר עוד לפניו...
בוקר אחד מגלה גוליאדקין שנוצר לו כפיל. בחור צעיר, שובב וחוצפן שנראה בדיוק כמוהו. אם בתחילה מתאהב גוליאדקין בכפי
סיפור פשוט הוא סיפור אהבתם הנכזבת של הירשל ובלומה. בלומה, קרובת משפחה ענייה ויתומה, באה לגור בביתם של הסוחר ברוך מאיר הורביץ ורעייתו צירל. הירשל, בנם של בני הזוג, מתאהב בבלומה העדינה, אך אמו השתלטנית והתקיפה מתנגדת לקשר בין השניים ומחליטה להשיאו למינה בת העשירים. הירשל המתוסכל מנסה להדחיק את רגשותיו ויצריו העזים, וייסוריו גורמים ל
במרכז המחזה, הכתוב במסורת "קומדיה דל'ארטה", דמותו של אב תאב בצע, המונע מבנו ובתו להינשא לבחירי ליבם.
העלילה מסתבכת כאשר אוצרו של האב נעלם, ולבסוף באה על פתרונה.
ביסודו של דבר זהו מחזה על תשוקות ועל הניסיון לממשן במסגרת האילוצים החברתיים. מן הבחינה הזאת, לא נס ליחה של יצירתו הנודעת של המחזאי הצרפתי בן המאה השבע-עשרה גם בימינו.
המיתוס של דון ז`ואן, אחד המיתוסים הידועים ביותר בתרבות המערב, זכה לעיבודים שונים לדרמה, לאופרה, לסיפור ולשיר. על הבמה עלה לראשונה ב- 1630 במחזהו של הנזיר הספרדי המכונה טירסו דה מולינה, ובעקבותיו, יצירות רבות על הנושא נכתבו, הוצגו, עובדו, אבדו. "דון ז`ואן" נועד להיות הלהיט שיחליף את "טרטיף", לאחר שהוטל איסור על הצגת האחרון משום שתקף את ה
ביקור הגברת הזקנה הוא מחזה מאת המחזאי השווייצרי פרידריך דירנמאט, שנכתב בשפה הגרמנית.
מחזה זה הוא טרגדיה קומית, או מחזה מוסר מקאברי, שעוסק בהשתעבדות האדם לממון, תוך ויתור על ערכים מוסריים דוגמת קדושת החיים. עם זאת המחזה אינו ביקורתי אלא דווקא מגלה הבנה לבחירת הדמויות, שנכנעות לטבע האנושי ומעדיפות להתפתות לממון. המחזה מדגיש את האמ
רוברט מקי הוא כיום המורה הבכיר והמועדף בעולם בנושאי כתיבה ותסריטאות.
מאות אלפים ברחבי העולם קראו את "סיפור".
עשרות אלפי כותבים משתתפים בסמינרים שהוא מעביר - מאות מהם זכו בפרסי אוסקר ,פוליצר ואמי.
ביניהם כותבים של רומנים רבים ושל סרטים וסדרות כמו:סיינפלד, פרייז'ר, שר הטבעות, צייד הצבאים,חוק וסדר, לעזוב את לאס וגאס,האגם המוזהב,אי.א
"ספר נפלא, חכם, מצחיק, מקיף, יסודי, ומעמיק. סוף סוף נכתב כאן ספר מצוין על תסריטאות. ספר חובה". שבי גביזון, תסריטאי - במאי (שורו, חולה אהבה משיכון ג'). "מקורי, ממזרי, חינני. עושה תיאבון לכתוב תסריט". רנן שור, במאי (בלוז לחופש הגדול) מנהל בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים. "התוצאה קולחת, משעשעת, מעמיקה, והכי חשוב: תואמת הן את צרכי הקורא הסקר
מיהו הרוזן ממונטה כריסטו? גיבור חידה המעורר הערצה ואימה. איש מסתורין השולט בגורלות בני אדם כאילו היה אלוהים או שטן. אלכסנדר דיומה האב (1870 - 1802) מגולל בכושר המצאה מפליא את הרפתקאותיו המדהימות של גבר גאה, שגורלו בגד בו בהיותו על סף ההצלחה. לאחר ארבע עשרה שנות סבל בתא כלא אפל במצודת איף האיומה הוא יוצא לחופשי בדרך מופלאה, ומכאן ואילך -
שנינות, אירוניה ומזון רוחני-אלה שלושת מרכיבי המסה הראסליאנית כשהם ממוזגים באורח פרובוקאטיבי, כתמיד, גם בקובץ זה.
היבטים שונים של השיגעון המודרני נבחנים: האנארכיה הסמוייה שבחיי הבית, אופייה האנטי חברתי של מערכת הכספים והאיוולת שבעבודת יתר בעידן המכונה.
המסות הפוליטיות כוללות בין היתר, ניתוץ יסודות הקומוניזם והפאשיזם וגילוי דעת
לא קל להיות נער בן ארבע - עשרה המנסה לתמרן בין לימודים, חברים, ואהבה ראשונה. המצב מסובך עוד יותר כשאתה קוסם מתלמד שקרוביו מתנכלים לו, אויביו אורבים לו מאחורי כל פינה, וכל צעד שהוא עושה מדווח מייד בעיתונים. שנתו הרביעית של הארי פוטר בבית - הפסר הוגוורטס לכישוף ולקוסמות תהיה שנה יוצאת-דופן, גם בשביל מישהו כמו הארי. לראשונה מזה מאות ש