הביקורת נכתבה ביום שבת, 12 באפריל, 2008
ע"י ליאון
ע"י ליאון
כבר בפתיחת הספר - מר טוני והרב אורצל מדברים על הקבלה:
האם לקבל אותה או לדחות אותה, כמו שפרו' ליבוביץ דוחה-
מבטל אותה.
במענה מר טוני מחייב את קבלתה כידע נוסף לאדם לצורך הרחבת היריעה של הידע שלו - ובכך ישיג טוב יותר את המושג "אלהים" ו/או יחייב את קיומו (כמו שמשתמע מהמשך הרצאת הדברים לאורכו של הספר.
הרב אורצל מגדיל לעשות ומצטט את הסולם כי הבנתו של האדם
היא ורק היא המובילה אותו ל"השגה" האלהית - שכן " שוא תשועת האדם אלא... הזוכה למציאת חן בעיניו ית'...הריהו ממלא אותו בחוכמה...".
בקיצור רק מי שמצא חן בעיני אלהים הוא היכול להשיג אותו!
זה עיוות של הפילוסופיה - ההגיון וההבנה בכלל! אמר חכם אחד "אם נעלם מכם הוא!" שם הייתה התפלספות דומה בהקשר להבנתו של האדם - השכל מסביר את הכל ולכן, כל אחד ומעלתו איתו אם מבין יותר או פחות. כלומר אחד יכול להשיג את אלהים באופן מסויים ואילו אדם נבון ממנו יכול להעמיד אותו על טעותו או על דיוקו בהתאם לרמה השכלית אליה הגיע!
נקודות החולשה הן כאשר מנסים להכשיר "טרף" על ידי הגיון שהוא עצמו שולל את ההכשר מכללא!
הרב אורצל מדבר לכל אורכו של הספר בהחלטיות בחזקת ראה זה וקדש - ואילו מר טוני לביא מבליע את הביקורת ממנו ובו-
פעם מדבר על האמונה שאין לה קיום לצד הידיעה (דבר והיפוכו!) ופעם "האמונה התמימה היא ויתור על הידיעה, ואילו הלימוד והחקירה רק מחדדים את השאלות" = איזה סימן זה? אני מבין שקשה לאדם מאמין לבחון את הדברים לאור ההגיון מהיות האמונה כולה רגש והרציו שבה בא כדי לחזק אותה בהתעלם מכל המכשולים: אם נעלם מכם הוא - זה עיקרון נוח וטוב מאוד למי שלא רוצה לאבד את האמונה שלו.
» ביקורות נוספות של ליאון
» ביקורות נוספות על אלוהים , הרב והפילוסוף - סודות הבריאה בספר הזוהר ובתורת האר"י | דיאלוג קבלי פילוסופי
» ביקורות נוספות על אלוהים , הרב והפילוסוף - סודות הבריאה בספר הזוהר ובתורת האר"י | דיאלוג קבלי פילוסופי
0 הקוראים שאהבו את הביקורת