• חברים
  • ביקורות
  • דירוגים
  • פורומים
  • רשימות
  • נושאים
  • מחפשים בנרות
  • ספרים חדשים
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
•
סימניה - סופרים ספרים וחברים • © 2006-2026
אודות•חנויות ספרים•ספריות•עזרה•תנאי שימוש•פרטיות
תוכן פרסומי רלוונטי
סימניה
•
•
•
•
בית תשיעי

בית תשיעי

מאת לי ברדוגו

הביקורת של יריב

תמונה של יריב
בית תשיעי

בית תשיעי

מאת לי ברדוגו

הביקורת של יריב

תמונה של יריב
הוצאה לאור:כתר
שנת הוצאה:2024
סדרה:בית תשיעי #1
קטגוריה:מדע בדיוני ופנטזיה
הקודמת
רויטל ק.
דירוגדירוגדירוגדירוג

הביקורת

הביקורת נכתבה לפני 7 שעות•1 דקות קריאה

אכתוב בקצרה, זה הספר הראשון של לי ברדוגו שאני קןרא.
היו לי ציפיות גבוהות כי הסדרה צל ועצם המבוססת על ספריה היא הסדרה האהובה עלי.
הסיפור טוב. הרעיון הכללי מעניין וכל העולם הפנטסטי שמתואר משאיר הרבה מקום לדמיון. בעיקר בכיוון ה"'קונספיראטיבי". בסגנון של הבונים החופשיים וכו'. לחובבי הז'אנר.

לשלילה אפשר לומר שהספר מעט ילדותי לטעמי ולעיתים קלישאתי. אבל בעיקר הפריע לי המתח. או יותר נכון, היעדר המתח. היו בו מעט מידי חלקים מותחים. מעט מידי רגעים שבהם אתקשה לסגןר אותו אם אצטרך ובאופן כללי לקח לי המון זמן לסיים אותו. הוא פשוט לא קרא לי לפתוח אותו.
אני מניח שאם אחזור בזמן אחורה אוותר עליו. מצד שני, אני בהחלט מתכוון לתת צ'אנס ולקרוא את ספר ההמשך.

מי אהב את הביקורת

אהבת?
אין לייקים עדיין

על המבקר

תמונה של יריב

יריב

חבר משנה
2 ביקורות
ז'אנרים מועדפים:
מתח ריגול והרפתקאות•מדע בדיוני ופנטזיה
תמונה של יריב
יריב
חבר באתר משנה
ביקורות2
דירוג ממוצע5.0 ⭐
ז'אנרים מועדפים
מתח ריגול והרפתקאות1מדע בדיוני ופנטזיה1

דיון על הביקורת

אין תגובות עדיין

אין תגובות עדיין

היה הראשון לשתף את המחשבות שלך על הביקורת

ביקורות נוספות של יריב

אגם הזאבים

אגם הזאבים

ג'ון ורדון

זהו הספר החמישי מסדרת הספרים של ג'ון ורדון בכוכובו של הבלש דייב גרני.
הספר שייך לקטגוריית המתח והמסתורין ומתאר עלילה יוצאת דופן. בכלל, ההתמחות של ג'ון ורדון הוא יצירת תעלומה בלתי רגילה ובלתי הגיונית וניסיון לא רק לגלות "מי הרוצח" אלא גם "איך לעזאזל זה הגיוני?".
לכן, לחובבי הז'אנר זהו ספר מצוין. קולח ומותח לכל אורכו.
הפריעו לי שני דברים:
1) יש שמות שבגלל המצלול שלהם בעברית הם נוטים לבלבל וכך לפעמים נוצר צורך לוודא שאכן מדברים על הדמות שאתה חושב שמדברים עליה.

2) הפיתרון היה טוב אך לא מבריק. בשונה מחשוב על מספר. יש המון תעלומות לאורך הספר והמענה על חלקן סביר.

למרות זאת, מצאתי את עצמי מהרהר בחלק המסתורי לאורך הימים שבהם קראתי אותו, בעבודה, בגן השעשועים ובנסיעה. וזו לדעתי ההוכחה הטובה ביותר שמדובר בספר מצוין.

לפני 7 שעות•
★★★★★
•יריב

ביקורות נוספות על "בית תשיעי"

בית תשיעי

בית תשיעי

לי ברדוגו

בשנה האחרונה הגיעו הביתה כמה ספרי פנטזיה חדשים. רובם של ברנדון סנדרסון, והאחד הזה, של לי ברדוגו.
את כולם קראו הילדים, כולם יושבים בבית על המדפים ומחכים לי שאגיע אליהם.
לסנדרסון אני לא מגיעה כי קצת מיציתי את סנדרסון.
אני מספרת לעצמי שעוד אחזור אליו, אבל ככל שעובר הזמן - גדל הספק שלי שזה עוד יקרה. הוא בורא עולמות עשירים ומפורטים, הוא טווה עלילות עתירות אקשן וטוויסטים, יש לו חוש הומור וכתיבה קלילה אבל הדמויות שלו, אוי הדמויות. פיסות הנייר הדקיקות האלה שחייבות, לצערו של סנדרסון, לשאת את כל עושר רעיונות הפנטזיה על גבן הצנום, צנום מדי. הן משעממות אותי, הדמויות שלו. וכמה כבר אפשר לקרוא על קסמים וכוחות וטוויסטים כשאין חיבור רגשי לדמויות? שאלה של טעם, אני מניחה. אבל אני כבר קצת מיציתי.

את לי ברדוגו לעומת זאת לא קראתי מהסיבה ההפוכה: שמרתי אותו כמו שישיית מים וחבילת קרקרים בממ"ד, לשעת חירום. מתישהו אני אזדקק לספר טוב, מתישהו לא יהיה לי מה לקרוא, מתישהו הוא יהיה בדיוק הספר הנכון בזמן הנכון…

רק שבסוף לא התאפקתי וקראתי אותו למרות שלא ממש היתה שעת חירום. פשוט… סתם. התחשק לי.

זה היה יכול להיות ספר בלש. ספר כזה שמתרחש בעולם של גברים לבנים עשירים, פריווילגים ונצלנים שלומדים באוניברסיטאות נחשבות ומשתייכים לאחוות פריוויליגיות. גברים שחושבים שהכל מגיע להם, ומשתמשים בכוח ובכסף שלהם כדי לצבור עוד ועוד כוח וכסף.
ואז מתרחש רצח, הנרצחת היא כמובן ההפך הגמור: בחורה עניה, משולי החברה. כולם רוצים רק לטאטא את זה מתחת השטיח חוץ מהגיבורה, הבלשית החובבת, שגם היא ההפך הגמור, כלומר בחורה צעירה, לא לבנה, עניה, מוחלשת, שמתעקשת לא להניח אבן על אבן ולהביא צדק לקורבן הרצח.
קראתי לאחרונה כמה וכמה ספרים בסגנון הזה, פחות או יותר, ונהייתי קצת צינית כלפי ספרים שנוטפים מסרים חברתיים יפים-צודקים-נכונים שכאלה.
לא שיש משהו רע במסרים כאלה כמו שהם קצת מובנים מאליהם, קצת מדי מאותתים לקורא שאנחנו לא סתם ספר אלא ספר עם מסרים חברתיים חשובים ונכונים.
והם גם נוטים להיות קצת חד ממדיים, קצת קיצוניים, נמנעים מתמונה מורכבת שעלולה לפגוע במסר הנכון-יפה-צודק.

אבל לברדוגו אני סולחת על הכל.
ברדוגו עטפה את הסיפור הזה בפנטזיה מכל הכיוונים. פנטזיה אפלה, דוחה-ומושכת.
ברדוגו גם יודעת לספר סיפור. היא הולכת קדימה ואחורה בזמן, חושפת את הסיפור של ההווה ואת סיפור העבר של הדמויות הראשיות במקביל.
היא יוצרת דמויות נוגעות ללב, דמויות פגומות שמנסות, לפעמים בהצלחה ולפעמים פחות, להתעלות מעל נסיבות חייהן. דמויות שלקורא באמת אכפת מהן ומגורלן.

האם המסרים החברתיים שלה שקופים מאוד, האם הדימויים הפנטסטיים שהיא משתמשת בהם, כמו ניתוח של הומלס עני לצורך טקס קסום מפוקפק או שיקוי קסום שגורם לשותים אותו לרצות לשרת (את העשירים והפריווילגים כמובן, אלא את מי) שקופים וניכרים מאוד לעין? כן.
אבל זה אף פעם לא בא על חשבון העלילה.
ברדוגו באה לספר סיפור לפני הכל, המסרים הם על הדרך, ולספר סיפור היא יודעת ועושה את זה נהדר.

אם קראתם את הספרים הקודמים של ברדוגו שתורגמו לעברית, קחו בחשבון שזה ספר אפל וקשה יותר מהם ויש בו קטעים קשים לעיכול. אבל אם אהבתם את הכתיבה ואת הדמויות שלה - סיכוי טוב שתאהבו גם את הספר הזה.

לפני שנה•
★★★★★
•רויטל ק.
דירוג
4.0
לפני שנה

“בשנה האחרונה הגיעו הביתה כמה ספרי פנטזיה חדשים. רובם של ברנדון סנדרסון, והאחד הזה, של לי ברדוגו. את”

2/2
ביקורות על בית תשיעי
הבאה
אין ביקורת הבאה