ספר בסדר
הביקורת נכתבה ביום חמישי, 11 ביוני, 2020
ע"י michal_84
ע"י michal_84
מה אכתוב על הספר הזה?
דבר ראשון, העלילה התחילה לרוץ מהר יותר מהספר הקודם, שזה כמובן מבורך. הנאומים התקצרו, יש פחות דיונים פוליטיים וכלכליים. אבל עדיין, אני מרגישה שאני קוראת את אותו השטנץ: "הטובים" בסך הכל מנסים לחיות את חייהם, להמשיך הלאה כמשפחה אוהבת ומלוכדת ואילו "הרעים" הם אנשים בודדים, נקמניים, שבטח לא היו נפגשים אילולא היתה להם מטרה אחת משותפת בחיים: להרוס את משפחת ברינגטון-קליפטון. השמות חדשים, אבל קו העלילה לא משתנה.
**ספויילר**
מצד אחד, מאוד אהבתי את קו העלילה המתאר את מעלליו של סבסטיאן. על התפתחותו המקצועית והאישית, על הגילויים של חייו.
כל מהלך המשפט סביר, ניתן לקריאה. הדיונים לא מעיקים וקל לעקוב אחריהם.
אבל מצד שני כל הסיפור עם ברית המועצות, הסופר הרוסי, ברלין המזרחית... זהו קו עלילה פשוט מופרך בעיני! אני לא מדברת כאן על עובדות היסטוריות, אלא על ההתנהלות שמיוחסת למזרח (מול המערב כמובן). מצד אחד הרוסים מוצגים כמרגלים מושלמים (לא יודעת אם זה המקום, אבל חייבת להמליץ על הסדרה The Americans, למי שעוד לא צפה בה), אבל מצד שני לקראת הסוף פתאום נורא מחפפים. מעין עצלנות של הסופר. נו באמת! הכניסו להארי לתא את בבקוב אבל לא צותתו להם, לא שמו בכניסה שומר שאשכרה מבין אנגלית?! במשפט לא היה אף אחד שמבין אנגלית? נכון שזה היה משפט ראווה, אבל ברמה שלא בדקו את החתימה שלו וישר שלחו אותו לטיסה? מצד שני שלחו מרגל שנמצא באנגליה שיירשם לאותו הקורס שלו ברוסית. בקיצור ממש עצלנות!
בכלל כל קו העלילה הזה לא מסתדר לי. גם קארין, וכל הסיפור שלה (שנראה שיתפתח בספר הבא...) אבל כל כך לחפף בסגירת הקצוות במשפט הראווה של הארי מצד אחד ומצד שני לשלוח את ג'יילס עד ברלין המזרחית ולא להכניס אותו לעיר אלא לשלוח חזרה לאנגליה?! (אבל לא לספר בעצם מה קרה בינו לבין אישתו, מה קרה לילד שלהם).
בקיצור לא ברור לי למה יש נקודות שהסופר מתעקש לחפור בהן (בספר הקודם אילו היו הדיונים הפוליטיים הבאמת לא נגמרים, וכאן מעבר הגבול לברלין המזרחית) לעומת מקומות אחרים לא ברורים שפשוט הרגישו לי כמו עצלנות או חוסר יצירתיות, כאילו הסופר אמר לעצמו "פשוט אכתוב את זה כעובדה, לא צריך לפרט".
ממשיכה לספר השישי. מקווה שהוא יזרום.
9 קוראים אהבו את הביקורת
9 הקוראים שאהבו את הביקורת
