» יש כפילויות בתוצאות החיפוש? דווח לנו
ריקרדו סטרפאסה

ריקרדו סטרפאסה

         ריקרדו סטרפסה נולד בבואנוס איירס ב-1958. אחת הדמויות הבולטות והמרתקות בספרות הארגנטינאית העכשווית, לצד זן של סופרים שהמשותף להם הוא גישה אסתטית ורעיונית: סרחיו ביסיו, ססר איירה, דליה רוסטי, פבלו קצ'אז'יאן, מריו לבררו, ועוד. סטרפסה כתב עד כה עשרה רומנים, בהם "הבוליביאנית" (2008), "הטרנספורמציה של רוסנדו (2009) ו"קור רוסי" (2013), ושני קובצי שירה. ... המשך לקרוא     
1.
מהו הדבר הזה, "עין תחת שן"? פסטיבל אימה הומוריסטי מבית היוצר של ריקרדו סטרָפאסה, שפיתה, עינג והצחיק אלפי קוראות וקוראי עברית בספרו "הסיני שקרא עיתון בתור לגרדום" ב-2014. מקרי רצח מסתוריים מציפים את בואנוס איירס ומונעים מהבלש נבארו לפרוש סוף־סוף לגמלאות. בלית ברירה, הוא יוצא למצוד אחר הרוצחים שצובעים את העיר באדום. בסגנון ייחודי, ובכ...

2.
מחברים: מלוויל; סטיבנסון; לאבקראפט; לונדון; צ'רצ'יל; הודג'סון; גימראס רוזה מתרגמים: יוחאי ג'רפי, ארז וולק, יהונתן דיין כוח המים האדירים והאופק האינסופי; לילות תהומיים, שקיעות וזריחות, גאות ושפל, מרחבים לא נודעים – כל אלה הפכו את הים למושא מושלם לכתיבה: על אהבה ונדודים, אך גם על פחד, פנטזיה, מסתורין ואימה. על גלי דמיון פרוע וניסיו...

3.
בידיכם הסיפור המכונן והחשוב בתולדות הספרות הסינית המודרנית. די בשעה אחת לקרוא אותו במלואו. איך ייתכן שיצירה קצרה כל כך הפכה לנכס הספרותי היקר ביותר במדינה רחבת ידיים כסין, מולדתה של אחת ממסורות הכתיבה הארוכות והעשירות בעולם? על אף עמודיו הספורים (ואולי דווקא בשל כך), ״יומנו של משוגע״ הוא קרקע פורייה לפרשנויות: יצירה ריאליסטית, בד...

4.
אם ספרות היא מוזיקה וגם ביטוי של רוח אנושית במילים, אפשר לדבר בקלות וללא עוררין על אפקט מוסיקלי־רוחני: ״אפקט סנט־אכזופרי״. ״טעם לחיים״ מכיל מספר יצירות המשוחחות ביניהן באופן בלתי אמצעי: מילותיו הראשונות של סנט־אכזופרי כסופר וכטייס, תיאורי ביקוריו ברוסיה, אנקדוטות מחייו, כתבים פילוסופיים ועדויות בגוף ראשון. כולם טקסטים מופ...

5.
בשנת 1868, כשנתיים לפני מותו, פרסם צ'רלס דיקנס את יצירת המופת האחרונה שלו. ״ההסבר של ג'ורג' סילברמן״ הוא הזדמנות לפגוש את דיקנס הבוגר, הדן במתח שבין טבע לציוויליזציה, בין עשירים לעניים, בין מוסכמות לתשוקה. ג׳ורג׳ סילברמן, "שטן קטן וחמדן" שנולד במרתף טחוב וגדל כעני מרוד, פורש בפנינו את סיפור חייו: כתב-הגנה נגד אישום מסתורי, שמהותו תתבה...

6.
השנה היא 1946. מלחמת העולם תמה וגיבורתנו, מרי אן, איבדה בה את הוריה. גם הדוד הנפלא מרסל נפטר, אך הספיק להטמיע בה אהבה בלתי מתפשרת לספרים. מרי אן מוצאת מחסה בכפר צרפתי קטן, שבו נהגה לבלות את הקיצים עם משפחתה. עליה להחלים מאובדנה ובמקביל משתקם גם הכפר מן הטראומות שהותירה בו המלחמה. עם שחרורה מבית החולים, תפקידה של מרי אן לבנות מחדש את ספר...

7.
איש לא יכול היה לחזות כי ביום רגיל, לאור פנסי הרחוב, בעיר נמל יפה ואביבית, בעקבות הבזק רגעי של מחשבה, יתבצע רצח בדם קר: אדם יהרוג את מכרו החף מכל פשע. מרגע המעשה, מתחיל מרדף מותח וקצבי מהסוג הנורא ביותר; מרדף בלהות אחר הרוצח - ספק מצד הרשויות, ספק מצד תושבי העיר, ספק בנפשו הרדופה שלו. איטלו סבבו, הסופר הטריאסטיני הגדול בכל הזמנים, ...

8.
פריז, סוף המאה התשע-עשרה. המודרניזציה מחוללת שינויים בתודעתו של האדם המערבי. הערים הגדולות עמוסות עד להתפקע בסחורות חדשות; זה עתה מחו את שארית שרידי ימי הביניים. תאורה מלאכותית זורחת ברחובות ובפסאז׳ים ומאפשרת לחקור את הלילה. הבורגנות הזעירה צומחת, ועודפי מזומנים מעניקים לאזרחים אשליה של חופש בחירה. הדמוקרטיות המערביות מייצרות ו...

9.
החבר קוֹרוֹטקוֹב, לבלר מן המניין בחברת אספקה של חומרי גלם לגפרורים, יהיה הגיבור שלנו למשך 88 עמודים שעליהם אנו לא רוצים לספר דבר. בדומה לרבות מיצירות המופת בתולדות הספרות המודרנית, סיפור זה נפתח באי הבנה, או בביש מזל שרירותי, אשר מציתים שורה של סיטואציות אבסורדיות והומוריסטיות שמשתכפלות בדהרה. לפנינו אחד-עשר פרקים או סצנות, המרכ...

10.
"אלברטו ואני" הם צמד דמויות מדהימות ובלתי שבירות, שהרפתקאותיהן נפרשות לאורך הנובלה. כמו בכל ספרות מופתית, מה שמחולל את העלילה הוא אי הבנה, בלבול פעוט אשר מצית שרשרת מתגלגלת של אירועים. בסצנת הפתיחה מתגשמת אימה אוניברסיטאית עתיקה: סטודנט שואל שאלה שהמרצה אינו מבין. המרצה תוחב את הסטודנט לפיו, אבל אלברטו שורד הודות לחברו הנאמן, המח...

11.
״מפגרת״ ממשיך את מלאכת הכתיבה יוצאת הדופן והנפיצה של אריאנה הרוויץ, מחברת רב-המכר ״תמות אהובי״. זהו מסמך ספרותי מסחרר, עתיר תעוזה, ארוטיקה וחייתיות. אנו מוזמנים לנסיעה במרחבי התודעה של אחת מאמניות הפרוזה המעניינות בימינו, ברכבת הרים מילולית שטסה קדימה בלי לוודא שקוראיה חגורים. הרוויץ מטיחה בפנינו בפראות מערכת יחסים סבוכה; רצף ...

12.
יונה אלון כתב את עצמו במשך עשורים רבים. הוא הגה, חלם, ניסח, זיקק, פיסל וליטש את התחביר האישי שלו: קומץ מילים, משפט אינסופי שיוכל לסמן את מחברו, לחקוק לנצח את קיומו החולף בעולם. יונה אלון כתב יצירה אחת במשך כל חייו. את יצירתו בנה על גבי ספרי פילוסופיה, פרוזה ושירה רבים. להכרה, פרסים ותשומת לב לא זכה כלל. אך על כל הפניית גב, על כל מנת אדי...

 


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ