1. |
ספר זה סוקר את התפתחות האדריכלות, הפיסול והציור הגותיים באירופה מן המאה ה-12 ועד המאה ה-16. מושם בו דגש מיוחד בתיאור מהותה ואופייה של האמנות הגותית בצרפת ודרכי התפשטותה משם לגרמניה, ספרד ואיטליה. תוך כדי כך דן הספר בבעיות תיאורטיות של התפתחות הסגנון הגותי, של דרכי מעבר צורותיו השונות וקליטתן של התגבשות האמנות הגותית כשפת אמנות כלל-א...
|
2. |
3. |
ספר זה סוקר את התפתחות האדריכלות, הפיסול והציור הגותיים באירופה מן המאה ה12- ועד המאה ה16-. מושם בו דגש מיוחד בתיאור מהותה ואופייה של האמנות הגותית בצרפת ודרכי התפשטותה משם לגרמניה, ספרד ואיטליה. תוך כדי כך דן הספר בבעיות תיאורטיות של התפתחות הסגנון הגותי, של דרכי מעבר צורותיו השונות וקליטתן של התגבשות האמנות הגותית כשפת אמנות כלל-א...
|
4. |
בקוהטיה שבתורכיה, מולדתם של אמני הקרמיקה הארמנית, פרחה תעשיית קרמיקה מיוחדת, שמאז המאה הי"ח בלטו בין יוצריה האמנים הארמנים. כמניין מהם הגיעו בראשית המאה ה-20 לירושלים וביניהם שלוש המשפחות - אוהניסיאן, בליאן וקרקשיאן - שפיתחו את אומנתם בעיצוב קרמיקה ארמנית, אומנות המתקיימת עד לימינו אנו.
הספר משלב בתוכו עשרות תמונות צבע מרהיבות ש...
|
5. |
הפיסול היה אחד מביטוייו המובהקים של העולם היווני - רומי. הנצרות המוקדמת לעומת זאת תפשה פיסול זה כביטוי בולט של התרבות האלילית, ולכן עם עליית הנצרות והתבססותה הלכה ודעכה יצירתו של פיסול זה עד שנעלם לגמרי. הספר שלפנינו מציג את תחייתו של הפיסול כביטוי אמנותי מרכזי בימי - הביניים באירופה, במאות ה11/12 - . בתקופה זו המכונה "הרנסנס של המאה ה...
|
6. |
ספר זה מבקש לחשוף ולהאיר את צורפות התכשיטים הישראליים שיוצרו בימי ראשית המדינה במפעלים פרטיים על-ידי צורפים ויצרנים רבים שעלו מארצות שונות. הללו לא תמיד העמידו בעבודותיהם מודעות מתוכננת של הזהות הישראלית, אך הם ביטאו ללא ספק את האמונה הספונטאנית במדינה הצעירה ואת המאמצים הבלתי נלאים ליצירת תכשיטים וחפצים המבטאים את הישראליות ...
|
7. |
הספר המדונה של שיח הצבר: מסורת וחידוש בציור הנוצרי בארץ במאה ה-19 וה-20 - כנסיית הביקור בעין-כרם וכנסיית הבשורה בנצרת פותח שדה מחקר חדש בתחום תולדות האמנות בארץ שטרם נחקר. הספר מעמיד דיון ראשוני במחזורי הציור הנרחבים שנעשו בכנסיות מרכזיות, המדברים בשפה אמנותית מחוטבת, בעלת דימויים וקודים מובהקים. את חקר מקורותיה של האמנות הנוצרית ב...
|
8. |
9. |
10. |
11. |
תולדותיה, דרכי ביטוייה ומקורות ההשראה של היצירה האמנותית, הנוצרית- כנסייתית, בארץ הקודש בעת החדשה כמעט לא נחקרו, כל זאת בניגוד למחקר אינטנסיבי של האמנויות בתקופה הביזנטית, הממלכה הצלבנית והאסלאם המוקדם. הזנחה זו של המחקר נוגעת לכנסיות המזרחיות והמקומיות - לכנסייה היוונית- אורתודוקסית ולכנסייה הארמנית במאה ה-19, כמו גם לאדריכלות ו...
|