בשיר הזה ספציפית החלטתי ללכת על משהו קצת אחר...
לא יודע אם שמת לב לזה -
אבל הבית השלישי יוצא דופן.
בתור התחלה הוא בנוי מ9 שורות, כל השיר למעט הבית האחרון מורכב מבתים בני 4 שורות. (עם הבתים השלישי והאחרון מגיעים ל10 שורות).
העניין הזה חשוב כי זה אומר בעצם ש"חסרות" 2 שורות למבנה הרמוני.
אם ניקח את הכותרת כשורה נוספת - נגיע לזה שבעצם הסוף לא כל כך סגור - עדיין חסרה שורה אחת.
הדבר השני שמייחד את הבית השלישי - וזה העיקר, הוא שמהשורה השלישית (כולל) ועד סוף הבית (כולל) אפשר "לחזור" על אותן שורות:
בתור דוגמה: אפשר לקרוא את הבית כ"...ואני פה להכיל אותך על כל גוונייך על כל תקופותייך" ואפילו להוסיף את הכותרת - "ללא תנאי".
אחרי זה לקרוא כ"ואני פה לקבל אותך על כל גוונייך על כל תקופותייך" (גם כאן אפשר להוסיף את הכותרת כמובן)...
אפשר גם ללכת על כיוון אחר...
"ואני פה להכיל אותך על כל גוונייך, ואני פה לקבל אותך על כל תקופותייך, ואני פה לאהוב אותך ללא תנאי".
וכמובן יש עוד דרכים להסתכל על השיר מעבר לאלו שציינתי.
וזה משחק שמאפשר כל פעם לראות את השיר ממקום קצת אחר ומשאיר את השיר "לא סגור" או "לא קבוע".
אחת הסיבות שאני חושב שאהבת את השיר למרות שלכאורה הסוף מוגמר.
שוב תודה לך על התגובה :)
הוסף תגובה |
קישור ישיר להודעה