פורומים » סיפור שכתבתי
כתבת סיפור למגירה? זה הזמן לשתף את קהילת הקוראים הישראלית ולקבל חוות דעת.
כתיבת הודעה חדשה בפורום סיפור שכתבתי
» נצפה 594 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 3 שנים ו-5 חודשים אני לא יכולה להיות מורה פוליאנה :-)
אני לא יכולה להיות מורה,
אני זקוקה לעזרה.
להיות אסרטיבית,
תמיד בסביבה.
בצורה אפקטיבית,
בצורה טובה.
תמיד להיות שם,
עבור כל תלמיד ותלמידה,
לא לוותר לעולם,
ושתהיה למידה.
אני לא יכולה להיות מורה,
אני זקוקה לעזרה.
להיות גם מורה,
אבל גם חברה,
להיות מעורבת,
תמיד מסתובבת.
לתת ציונים,
ולתת כיוונים.
לילדים השונים,
שלא תמיד מבינים.
אני לא יכולה להיות מורה,
אני זקוקה לעזרה.
לשאול יותר שאלות,
ולערב את התלמידים והתלמידות.
לתת מבחנים ועבודות,
ולשלוט בכל העובדות.
למי שצריך לתת יד,
לתת הכוונה,
להיות אכפתית כלפי כל אחד,
לגלות הבנה.
אני לא יכולה להיות מורה,
אני זקוקה לעזרה.
ואולי התפקיד הזה גדול עלי,
ביותר בכמה מידות,
מקווה שבכל זאת אולי...
אצליח מורה להיות.
ואולי מורה פרטנית,
ואולי בכיתה קטנה,
ואולי מורה משנית,
ואולי מורה בקטנה.
ואולי אצליח בכל זאת,
ואולי לעולם לא נדע,
כי גם מורה צריכה להיות,
בסופו של יום, תלמידה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-5 חודשים מה שאת מתארת כאן זאת אנקה
המורה המושלמת. האידיאלית. ואני מבטיחה לך שאין אחת כזאת בנמצא שעונה על כל הדרישות האלו.
מה שכתבת הן הציפיות שלך מעצמך או מה שצפית בעיני רוחך את המורה האידיאלית וכל התכונות ה'מבוקשות' לעולם לא מגולמות בתוך בן/בת אדם אחד.
כדי להתגבר על הפחד שמשתלט עלייך כשאת בשיעור, את צריכה להיות נאמנה לעצמך ולמי שאת ולחשוב שמה שאת עושה זה מספיק טוב כדי ללמד ילדים.
נכון שצריך חיבור מסוים לילדים אבל יש דברים שבאים עם הזמן והניסיון.
לא כל מה שכותבים במערך השיעור בבית לפני השיעור יתבצע בדיוק. זהו רק שלד ודוגמא למה שאת רוצה/אמורה/צריכה להעביר לתלמידים. מה שקורה בפועל
במציאות בשיעור זה דבר שונה לגמרי.
אנא אל תחמירי עם עצמך ואל תציירי לעצמך 'נתיבי בריחה' כבר עכשיו. אולי תנסי קודם ללמד בכיתה רגילה, ואם אחרי כמה שנים תראי שזה לא הולך בשום פנים ואופן, אז תוכלי לנסות אפשרויות אחרות. אחרת לא תסלחי לעצמך בעתיד שלא ניסית ממש.
וכן את צודקת, גם מורה היא תלמידה לתמיד, לומדים מהכל ומכולם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-5 חודשים תודה רבה רבה לך אנקה פוליאנה :-)
כן... אולי את צודקת, למרות שלי יצא כבר להכיר מורות מושלמות ומדהימות שכאלה.
ולא רק זה, אני רואה בחברותי הסטודנטיות מורות לדוגמה הרבה יותר ממני...
זה לא פשוט כשיש כזה פער ו... מערכי השיעור שלי בד"כ טובים, ממש.
אבל מכאן ועד ללהעביר שיעור על כל המשתמע מכך... אני לא מצליחה, פשוט לא.
הלוואי והדברים יבואו עם הזמן ועם הניסיון.
לפעמים אני חושבת שחבל שלא למדתי להיות גננת, כי שם אני הרבה יותר טובה וגם יש לי ניסיון של כמה שנים כסייעת וכבת שירות לאומי.
ובנוגע לכיתה רגילה, זה משעשע אותי, כי התואר שלי הוא ללמד בכיתת החינוך המיוחד, ואני באמת מקווה להצליח בזה.
אבל... גם יתכן מאוד ואלמד באופן פרטני, זה מרגיש לי פשוט יותר, עבורי בכל אופן.
ומורה היא אכן תלמידה, ומכל התלמידים שיצא לי ללמד ואלה שאני מלמדת כעת, אני מוצאת את עצמי לומדת המון.
תודה!
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 3 שנים ו-5 חודשים אהבתי gigi
את התהליך המחשבתי שלך שממש מראה כמה הנך מורה בלבך פנימה. ההוראה שלך , זאת התיאורתית לכל הפחות, מאוד אידאלית - מעניקה , מכילה, צמאה ללמד וללמוד ולהעניק תמיכה לכל תלמיד ותלמידה. מורה טובה בטוח תוכלי להיות והעובדה שאת מהססת - מה הסיבה לכך? כיוון שאת מודעת לכל ממדי האחריות והחשיבות שיש לתפקיד! מי עוד תוכל להיות מורה שכזאת? הרי זה כמו אדם שמפחד להיות מלך כי יודע שהוא עלול להפוך לרודן מצוי..או כיוון שהוא חושש לפגוע ולמעול בתפקידו. דווקא אותו צריך לדחוף לתפקיד!
בכל מקרה..מקווה שתבחרי להיות מורה, פוליאנה ושתקבלי עזרה כשתצטרכי, אולי , מי יודע, אפילו מתלמידים שלך בעתיד:)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-5 חודשים תודה רבה לך ג'יג'י! פוליאנה :-)
וואו, מתרגשת כל כך לקרוא... תודה!
לא חשבתי שניתן למצוא כל כך הרבה עומק בשיר שכתבתי.
האמת שכתבתי אותו בעקבות התסכול שאני חשה...
מערכי השיעור שלי נחשבים יחסית טובים, כל עוד הם בתוך מסמך או על הנייר...
אבל כשאני מגיעה לתכלס להעביר שיעור אני קופאת, לא מצליחה להיות רגועה וזורמת וקלילה ו... זה לא פשוט.
וכבר קיבלתי הערות והארות רבות למכביר.
אצטרך פשוט להמשיך ולנסות להיות אסרטיבית, לזרום, לגלות גמישות מחשבתית, יחס, יצירתיות וכל מה שנמצא באותיות הקטנות של דרישות התפקיד ויש לו באמת הרבה דרישות.
תודה רבה רבה לך! שימחת אותי:) תודה!
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-5 חודשים בשמחה רבה gigi
אני מכירה מקרוב את הקשיים הללו - הפערים בין הרצוי (התיכנון שעלה לך בעמל רב - זמן, מחשבה, תקווה) ובין המצוי (תלמידים יכולים להיות כל כך חצופים ומאכזבים!) ולכן אני מעריכה מאוד מורים ומורות וגם קצת מרחמת עליהם בתוך תוכי.. כפי שאמרת - לא פשוט להם בכלל. הייתי רוצה שהכל יהיה אחרת- אידיאלי ועם אידיאלים ותקוות גבוהות מדי אי אפשר להיכנס למערכת הזאת. כפי שאולי ניחשת אני עצמי נאבקתי בהוראה והחלטתי שזה לא מתאים לי..כל הכבוד לך שאת עדיין מנסה!
יש במקצוע הזה המון פוטנציאל לתחושת משמעות ולעשיית טוב לכן אני רוצה לחזק אותך ולתת לגיטימציה לתחושת הפאניקה שלך. אני זוכרת שכשהייתי בעבודה מעשית (למדתי אמנות במסגרת התואר באמנות) כל הזמן הייתי לחוצה ונתליתי על המורה המלווה מטעם ביה"ס לעזרה - עם מערכי השיעור , סוג הפעילות (לא הייתי בטוחה איזו פעילות מתאימה לתלמידות , כמה זמן זה יקח להן וכו') והמשמעת (אוהו כמה שזה קריטי להיות קשוחה ומאוד הקשה עלי!) וכ'ו וכ'ו והיא תמיד אמרה לי - אין להוראה הכשרה פורמלית, יש אימונים בכיתה והתמדה. כנראה שזה הסוד. אני באמת מאמינה שמורה טובה או מורה טוב יכולים לשנות המון - להעלות הערכה עצמית של תלמידים , להסיט כיוונים הרסניים לכיוונים חיוביים , להפיח חיים בהיסטוריה ולהמתיק את החוויה הנוראית הזאת שקרויה בית ספר. מקווה שגם אני , יום אחד, אמצא משהו שיש בו כל כך הרבה אלמנטים חיוביים ושזה יעזור לי להתמיד.
אל תתיחסי להערות, בעיקר אם זאת השנה הראשונה שלך בביה"ס. זה השלב הכי קשה , אח"כ זה נעשה יותר קל..ועוד המלצה חשובה - כלל האצבע הוא שלרוב בני הנוער אין עניין בעבר ובמידע עיוני בעיקר כשהוא מועבר אליהם בקול מונוטוני שטוח ובשיטת ההכתבות האידיוטית. נסי לגוון וכמו שכתבת לשים דגש על גמישות מחשבתית - להעביר להם מידע באמצעות סרטונים , הרצאות מאנשים יוצאי דופן, הפניה לדוג' עדכניות בדגש על דיונים ערים, מטלות שבסיסן הן משחק וכ'ו.
ומושם מה אני מוצאת שכל מה שאת כותבת מעניין אותי חחח אז תודה לך חזרה:)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 3 שנים ו-5 חודשים וואו, קודם כל תודה על התגובה הארוכה והמושקעת! פוליאנה :-)
באמת לא פשוט... האמת שאני אישית מלמדת תלמידי יסודי, אבל יש לי מן תחושה כזאת שכל מה שאני עושה לא מספיק.
אני לא מצליחה ליצור קשר חם עם התלמידים, אני לא מצליחה להעביר את תכני השיעור בהלימה למערך ככה שהם ישתמרו בזיכרון אני... טועה ושוגה ללא הרף.
הלוואי ואהיה מורה טובה, אבל איך שהדברים נראים כרגע, אני אתקשה מאוד להיות מורה בשטח, זה לא קל.
וגם נאמר לי מכל הכיוונים ש... אני לא ממש בנויה לזה... לא פשוט לי...
ו- הלוואי ואצליח בכל זאת, ממש ממש מקווה.
איך שלא יהיה אני חושבת על תואר שני- בביבליותרפיה, נשמע לי הרבה יותר המקום שלי.
אבל אם הוראה, אז אני אחפש משרות של יותר אחד על אחד, אני חושבת שזה הרבה יותר יתאים.
טוב, יכול להיות שגם אצליח, אין לדעת, איך שלא יהיה, אני אמשיך להשקיע ולהתאמץ.
הלוואי...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-