העדר ידע בתלמוד אינו הופך אדם להיות בוש ונכלם.
אם תרצי בזמנך החופשי אוכל להסביר כמיטב הבנתי את ההשתלשלות של התלמוד כדי שתוכלי בעצמך לשפוט.
זה שלא הבנת דברים אחדים זה לא בגלל העדר יכולתך בהבנה את הדברים, אלא בשל היריעה הקצרה שאני לא הסברתי כהלכה.
כמו שאומרים בצבא אין חיילים לא טובים יש מפקדים גרועים - אני לא מתבייש להעביר על עצמי ביקורת
(נ.ב. יש לי אמנם מעט ידע בתלמוד - אבל רחוק מהמושגים של "ידען ובקי")
באשר ללב כך עלה במחשבתי לומר שזה בעיקר שימוש שאנו עושים כמו השימוש ב"פרפרים בבטן" והוספתי שאני "לא מומחה לענייני לב" - ודעתך בעניין לא פחות ערכית וטובה משלי.
איני מנסה להחניף לך אני מצייר מציאות שלמשל בתחום מסוים שאת מבינה הרבה ממני, ואני מבין בדוחק,
תהיה לנו בעיה להגעה לעמק השווה עד שאת תאירי את הדברים שבהם את מבינה טוב ממני (בדרך ובכיוון שתסבירי לי)
אתן על דרך משל לכוח הרשעה - רק כמשל. - אמנם זה משל דתי - אך העיקרון הוא החשוב:
כאשר בני ישראל עשו כיבושים בארץ הכנעני במהירות רבה חלקם נתפתו לעבודה זרה, והדבר מתמיה לאחר שעם שחווה ניסים ונפלאות: יציאת מצרים, קריעת הים, מתן תורה, מגיעים לעבודה זרה.
אחת האבחנות\מניעים הייתה: שמכיוון שיוצאי מצריים היו עבדים ולא היה להם שום מושג בחקלאות, כמעט כל שזרעו לא צלח ולא העלה פירות או ירקות, לעומת הגוים שכל מה שזרעו עלה יפה. הפנייה הטבעית הייתה לגוים למה אצלנו לא עולה ואצלכם הכל עולה יפה?
התשובה של הגוים הייתה: מפני שאתם מאמינים "באלוהים לא נכונים", והגוים הוסיפו: "תאמינו באלים שלנו והכל יסתדר"
ואכן כך היה. רק מה.. הגוים ידעו את זמני הזריעה והקצירה כי הם חקלאים מימים-ימימה, והיהודים האמינו ועבדו עבודה זרה.
והכל צמח ופרח.
בעוד שבסה"כ היה עליהם ללמוד חקלאות. אבל ראינו שהרשעה (לפחות מבחינה דתית) נותנת תוצאות מידיות "חיוביות"
זכות הבחירה
רְאֵה נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַיּוֹם, אֶת-הַחַיִּים וְאֶת-הַטּוֹב, וְאֶת-הַמָּוֶת, וְאֶת-הָרָע.
לאדם - בהיותו יצור תבוני - ניתנת חופש הבחירה החליט במה הוא בוחר בטוב = חיים,  ברע = מוות.
לאו דווקא במושגים של חיוּת או חידלון, אלא בהנהגת החיים שלו בכל תחום שהוא רוצה להיות בו. בחירה טובה תביא לו את היעוד שלו והרצונות שלו, בחירה רעה אפשר שתהיה "נכונה" בתחילה אך סופה שאינה מתקיימת.
הדברים שאני כותב אינם "כזה ראה וקדש" אדרבא אשמח לקבל דברים הפוכים משלי.
הסיבה שאדם מתבקש להתרחק מהרע לא משום שהוא טוב לכאורה יותר מהטוב, אלא משום שהוא נגזרת של פעילות "הסיטרא אחרה" שיש האומרים שיש בו כוח כמעט אלוהות בשלילה.
דוגמת בלעם הנביא הגוי שעליו נאמר "יודע דעת עליון"!!! ובכוח הרוע שלו יכול היה להזיק לישראל ללולי התערבות אלוהית חיובית ממעל.
כמובן שאשמח גם להשכיל מצידך. אדרבה השאלות שאת מציגה בן מאתגרות (ולא תמיד יש לי תשובה מספקת)
תודה רבה.
		
		
		
					הוסף תגובה | 
			
		
קישור ישיר להודעה