נובמבר 1565, ביומון "ידיעות יהווה". שם הוא החליט לחלוק לאישה את מלא הכבוד שהתורה נותנת לה;
"יש לזהר שלא ילך איש בין שתי נשים, ולא בין שני כלבים או שני חזירים. וכן לא יניחו האנשים שתלך ביניהם אשה או כלב או חזיר" - פסחי' קיא
"גבאי צדקה, אין מקבלין מהנשים ומהעבדים ומהתינוקות, אלא דבר מועט, אבל לא דבר גדול שחזקתו (שברור שהוא חייב להיות) גזול או גנוב משל אחרים." ~ יורה דעה, סימן רמ"ח, סעיף ד'
"כל אשה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה אפילו בשוט." ~ הרמב"ם, הלכות אישות, פרק כ"א, הלכה י'
אחחח כבוד בת מלך פנימה! השם יתברך!
הרי גנבים נוטים להתחבא וחזירים לעשות אויינק אויינק שמכים אותם עם שוט ולאוץ לאסם.
כל כך טיפוסי, להאשים את מי שהצביע על כך שהתופעה קיימת במקום להתייחס לתופעה עצמה. אתם פשוט עבודת מחקר.
אין יהדות אחת, יש יהדויות. והיהודי המצוי לא מחוייב בהכרח לציטוטים המזוויעים האלה.
רק חבל שאני מוצא כל כך מעט כאלה שיש להם את הגולות בין הרגליים להגיד במפורש "עם החלק הזה של הקורפוס ההלכתי אינני מסכים, ואני מגנה את אלה שכן".
הוסף תגובה |
קישור ישיר להודעה