פורומים » א כללי
האזור הכללי. פה אפשר לדבר על כל מה שלא נכנס למקומות האחרים.
כתיבת הודעה חדשה בפורום א כללי
» נצפה 9628 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים האם עלינו לשרוף את O ? לביא
"מה שיאה לעולם הספרים - יאה גם לאתר סימניה" כותב נדב, ומחזקת את ידו אחת שיבולת בשדה.
פלא.. ויכוח מלפני שנים רבות שב והתעורר.
הנידון, הצגתה של תמונת כריכה של ספר בו מוצגת בחורה צעירה ללא בגדים.
נדב מספר שהכריכה לקוחה מאיורו של אגון שילה "הראשונה שבהן היתה ואלי נוייציל, אותה הכיר כשהיתה בת 17. אכן, הוא נהג להבליט באופן בוטה את אזור איבר המין של הנערות, ואף נחשד ונרדף על רקע עיסוק בפורנוגרפיה וסימן השאלה המרחף עד היום מעל טיב יחסיו איתן"
יש שמחו כנגד החלפת התמונה בתמונת רקע בורדו סטנדרטי,
ויש ששמחו על כך.
כותב נדב:
"אין זה מתפקידם של המוציאים לאור להתמודד עם טעמם האישי של הקוראים ועם התחושות שתוכן זה או אחר יכול לעורר בהם. ומה שיאה לעולם הספרים - יאה גם לאתר סימניה."
ואכן, כך חשבו בהוצאת הקיבוץ המאוחד בשנת 1999.
מה דעתכם? זה קשור בכלל לטעם אישי, או שיש פה קוד מוסרי חברתי שנשבר בעבר וחזר ונתקן?
תמונת הכריכה ומידע נוסף:
http://www.haderech.co.il/more_on_O.html
הביקורת המדוברת:
http://simania.co.il/showReview.php?reviewId=16592
הספר המדובר:
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=50958
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים מעניין שנשים תמיד מתבקשות לגלות פתיחות עמיר
תארו לעצמכם שהיה מדובר בציור גזעני ובוטה, כמו למשל קריקטורה אנטישמית של יהודי עם אף גדול. האם גם אז היינו מתבקשים לגלות כזו פתיחות וסובלנות?
מעניין שלפגוע בנשים ולהשפיל אותם זה תמיד בסדר, והנשים מתבקשות לגלות סובלנות. אני מצדי מצפה מכל הנשים שלא יפגינו שום סובלנות, ואם יורקים עליהן, שלא יגידו שזה גשם. מהגברים (לפחות ממרביתם) אני לא מצפה להרבה במקרה הזה.
אולי זה קשור לעובדה שזה עתה סיימתי לקרוא את "חדר משלך" של וירג'יניה וולף, ואולי פשוט נמאס מכל הצביעות הזאת.
אני האחרון שאקרא לצנזורה, אבל יש הבדל בין מה שאתה מצפה למצוא במוזיאון לאמנות לבין כריכות של ספרים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים ומעניין גם, שחלק ניכר ממשתתפות הדיון היה נשים ענת
והן התנגדו להסרת הכריכה מהאתר.
משום שהשפלת הנשים נעשתה - אם כבר - ע"י הצייר עצמו, שזו היתה דרכו להביע משהו (ואפשר לקבל או לדחות את הדרך, וזה כבר דיון אחר).
הדיון פה נסוב סביב המקום של "סימניה" כאתר נייטרלי, אשר משקף נאמנה את מצב הספרות בארץ.
אם מו"ל מסוים יבחר בתמונה אנטישמית ככריכה לספר, שיוצא לאור בארץ, אפשר יהיה לתקוף את המו"ל בכל דרך לגיטימית אפשרית. אבל לערב את את "סימניה" בהחלטות, שאינן בשליטת האתר מלכתחילה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים לא חסיד גדול של נייטרליות עמיר
אין צורך לתקוף אף אחד, אבל לאתר "סימניה" יש אופי של מועדון קוראים שכיף לבקר בו, ולכן אם רבים מהקוראים נפגעים מאיזו כריכה של ספר, זה לגיטימי בעיני לצנזר אותה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים לתקוף במובן של להביע מחאה נחרצת ענת
כפי שנעשה פה. המחאה הראשונה הופנתה - מעל גבי "סימניה" - כלפי המו"ל בעצם, ולא כלפי האתר הזה.
אם תעיין בפרוטרוט בכל הדיונים שנוצרו, הן בפורום עצמו והן סביב הביקורת עצמה בדף הספר, תגלה שבסה"כ היתה התנגדות אחת (או שתיים) לעצם הקיום של הכריכה ב"סימניה".
ואם היו יותר, ואני פספסתי אותן - התנצלותי שלוחה מכאן לכל המתנגדים שהחמצתי.
ולכן ההגדרה של "רבים מהקוראים נפגעים...", כפי שכתבת, כלל אינה משקפת את המציאות כפי שהיא בפועל. אי לכך, אין לגיטימיות לצנזורה על סמך כזה מיעוט.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים ולמען סגירת מעגל : תמונת הכריכה חזרה לאתר קורנליוס
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים בגלל שבאתי מ ולמדתי במקום בו עתליה
הצנזורה היוותה כלי אטום ובסיסי מחיי היום-יום יש לי התנגדות אנסטינקטיבית לכל מה שקשור בה. גם אם אני מזועזעת במעט מהמחשבה על אנשים מסויימים שיצפו או יקראו או יקשיבו לדברים מסויימים שלא יאים כלל לגילם או למעמדם אני גם מאמינה מאד נלהבת במה שאני קוראת לו האמת. צנזורה לא משנה את האמת אלא רק מכסה אותה, ובעיניי אין בזה יותר מדי טעם.
אם הייתי במקום הוצאת הספרים יתכן וכן הייתי שוקלת מלכתחילה לא להוציא ספר הנושא כריכה בוטה מחשש שהעיניים הלא נכונות, או הרגישות מדי, יפלו עליה ומפאת כבוד מסויים לסביבה השונה ממני. אך בתור אתר שלא יוצר את הספרים או מוציא אותם אלא פשוט מציג אותם כפי שהם, אני לא רואה טעם לצנזורה ב'סימניה', לפחות לא לאחת כללית, כשכל מה שנעשה הוא להציג את העובדות כפי שהן. איפה הטעם לשים כריכת בורדו בתור ברירת מחדל, כשכולנו כבר יודעים מה מסתתר מאחוריה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 15 שנים ו-11 חודשים אתה יודע איך זה נדב
היכן ששורפים ספרים - ישרפו גם בני אדם. בעצם, לפי הכותרת שלך, האינקוויזיציה היתה שורפת את הסופרת עצמה.
קודים "מוסריים חברתיים" הינם סוגיה של נורמה יחסית. מה שנחשב לחובה "חברתית" בעידן "שבט דב המערות" הינו גילוי עריות וביצוע מעשה מגונה בפרהסיה בימינו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 15 שנים ו-11 חודשים נשים ובע"ח ושאר ירקות ענת
למרות ההבנה של שיבולת בשדה, שהיתה רחוקה מאוד מהכוונה שלי משום מה, אני רוצה לחדד נקודה מסוימת.
לא השוויתי לרגע בין מאכלים מחיות מתות לבין אומנות, שככל אומנות לא מתקבלת בעין יפה עבור כל צופה.
אבל - וזה עניין שלי אישי:
אני שונאת ואף מתעבת דגים, ולא רק כמאכל. בכלל, יש לי פוביה מדגים מתים, וזה אמיתי לחלוטין ולא סוג של בדיחה או משהו. זה הגיע למצב, שבאחד מערבי החג בעבר, דודה שלי לא ידעה, והגישה לשולחן גם את הראש של הדג ביחד עם הקציצות - קמתי ועזבתי את השולחן, למרות שהיו המון אורחים.
אני לא הולכת לים, רק בגלל הסיכוי שאתקל שם בדג מת במים או על החוף... ואני אוהבת את הים, כך שזה ויתור ענק...
ואיך זה קשור לאתר?
כי אני לא באה בדרישה להסיר את כל הכריכות של הספרים - בישול או לא - שיש עליהן תצלומים של דגים מתים! למרות שזה מרתיע אותי בטירוף!
ואם כבר, אז למה שלא נעיף את הספר הזה מהמאגר בכלל?
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=220878
השם שלו בוטה נורא...
ומה עם הספר הזה?
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=689094
תראו איזו כריכה אלימה יש לו...
וזה?
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=689071
הימורים בכלל לא חוקיים במדינת ישראל...
ואני יכולה להמשיך עם זה עוד ועוד...
ולכן שאלתי -
איפה הגבול?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים ומה עם זה?? נדב
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=11847
פעם שלישית אני מקשר לספר הזה. משום מה, נוח כנראה להתעלם. עוד אגון שילה. עוד נערה עירומה. שנצנזר, ומיד?...
שלא לדבר על התוכן של הספר, שעל שמו טבעו הפסיכולוגים את המושג "תיסמונת לוליטה".
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים משהו חשוב scoe
אם כבר באגון שילה עסקינן הרי שעלי להבהיר על דפי פורום זה, מדובר באמן גדול, אך מדובר באמן פרובוקטור ממדרגה ראשונה אשר מרבית ציורי הנשים שצייר במהלך חייו היו של אלו שעוסקות במקצוע הכי עתיק בעולם.
שימוש בציוריו של אותן בחורות יש בו פרובוקציה ברורה וחד משמעית אבל היא נעשית במודע מעצם התכנים.
ושוב, אם נדבר על חירות אומנותית והתאמת כריכה לתוכן הרי שבחירה באגון שילה היא אמירה חזרה ובוטה על תוכן הספר ללא ספק.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים אי לכך ענת
אפשר להוקיע - מי שמעוניין בכך - את אגון שילה כאמן.
כמו שאפשר להוקיע - כנ"ל - את יונה וולך כאמנית, בשל הטקסטים הבוטים שלה.
ולכן מי שיבחר בכך, ידיר רגליו מתערוכות של אגון שילה או כאלה שמציגות יצירות שלו. וגם יחרים בתוקף את ספריה של וולך הפרובוקטיבית בעליל.
אבל גם ספריה של וולך נמצאים פה באתר, ובצדק.
ואגב - יונה וולך היא חלק מתכנית הלימודים בבתי הספר התיכונים... למרות כתיבתה הבוטה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים מה שנכון נכון scoe
זה היופי שביצירה, אתה יכול לשבור מוסכמות,להיות בוטה ועדיין לזכות להכרה, גם אם מצומצמת, היא קיימת בגלל הערך היצירתי שביצירה עצמה שלו אי אפשר להתכחש
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים כפי שכתבתי בהודעה שלי ענת
לא חסרים ספרים ולא חסרות כריכות שעל-פניו צריך לצנזר לאלתר.
אבל זה לא אתר של ש"ס ולא אתר לילדים מתחת לגיל 18.
אלא אם מחליטים שמעכשיו זה כן אתר מוגבל לנשים בהריון, חולי לב, מתנגדים לאומנות של אגון שילה ודומיו, כשר בהכשר הבד"צ וכד'.
אז זה לא שנוח להתעלם ממך, נדב. לפחות לא אני.
אני חושבת בדיוק כמוך - שעד היום באמת לא התייחסתי לכריכות של ספרים, כאל אישו שבגינו צריך לצנזר פה דברים. וגם מהיום לא אחשוב כך. הכריכה, עבורי, היא רק חלק מהקומפלקס השלם שנקרא "ספר", והיא חלק בלתי נפרד מהמהות של כל ספר.
ואני עדיין המומה מהצביעות.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 15 שנים ו-11 חודשים הציור הזה הוא אכן מטריד :) קורנליוס
אבל שוב, הוא נועד לעשות את זה. ועל זה חשבו המוציאים לאור בסופו של דבר...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים בדיוק! ענת
בחירה של ציור פרובוקטיבי, ככריכה עבור ספר פרובוקטיבי.
אני לא מבינה...
אנשים רוצים את הדמויות של דיסני על ספרים כגון "לוליטה" ו"סיפורה של אנה O"?
ובוא נמשיך עם ה"משחק" הזה, בסדר?
מה עם הספר הזה? (נשים צנועות, נא לא לפתוח את הקישור):
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=688866
לצנזר ומהר, לא?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים ואני רק רוצה להגיד שזיונים זה לא הכל ! קורנליוס
...הוא ספר של דן בן אמוץ.
האם גם כותרת ההודעה פה תצונזר, יחד עם לא רק כריכה - אלא גם השם של הספר, והסופר, שזכו למעמד של כבוד בתרבות הישראלית ?
http://simania.co.il/bookdetails.php?item_id=16717
(אגב, הסימבוליזם שם לדעתי הוא לא רק טעון מינית אלא גם טעון דתית...)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים זה לא סוד גדול... ענת
שהוא סופר שנוי במחלוקת מאז ומתמיד :)
ולמרות זאת יש לו מקום של כבוד בתרבות הישראלית, מה שאומר שהתרבות הישראלית יכולה לקלוט ולספוג הרבה מעבר למה שנדמה ומיוצג לכאורה במה שהתפתח פה.
ולכן הסרת הכריכה מלכתחילה היתה אקט מיותר.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים לא נעים לי להגיד את זה קורנליוס
אני חושב שהדוגמה שנתת (ענת) היא מצויינת.
ברור לי לחלוטין שאף אחד לא יצנזר את הכריכות של הספרים שאת ציינת. יכול להיות שעבר אנשים מסויימים הם אף יותר פוגעניים מהתמונה של הילדה הערומה שבסיפורה של O - וזה בדיוק מה שאמרתי לגבי לביא - אתה פותח דלת לפרשנות.
אתה פותח דלת ל"עם זה אני מסכים, ועם זה לא".
אני מבין שאתה מנהל האתר, וכבודך במקומך מונח - אני מבין שאם אתה רוצה אתה יכול פשוט להגיד שלום ולסגור את האתר הזה. אבל ברמה העקרונית בלבד - אתה מנכס לעצמך את היכולת לקבוע עבור כולם מה מותר ומה אסור. אתה ממנה עצמך לאותו "מעקה אחרון לפני המדרון". האין זו לדעתך גישה פטרנליסטית, אם לא פרוביציאלית לשמה ?
שוב אותו דבר שגם נאמר - ברור לחלוטין שהדבר הזה מפריע לאנשים מסויימים. הרי זה התחיל מביקורתה של שקדנית. אך מה עם כל השאר שנפגעים מדברים אחרים ? אם אתה נותן פריווילגיה לקבוצה אחת ומפלה אחרת - איך זה מרגיש ?
יש בחברה הישראלית מעט מאוד קונצנזוסים וטבואים שמוסכמים על כל רבדי החברה. העטיפה הזו, כפי שגם אתה רואה, לא נכללת באותם טבואים. אז שוב - את היכולת ברור שיש לך - אבל האם באמת היית רוצה שהאתר הזה יהפך להיות כ"טהור על פי השקפתי" ? ומה עם השקפותיהם של כל השאר ?
ותמיד אי אפשר יהיה לרצות את כולם. ושוב - הרי גם לא אנחנו בחרנו את העטיפה - אלא הוצאת הספרים (למרות שאני אישית לא הייתי משנה אותה...). אני אישית (ואני חושב שאני גם לא היחיד, אבל אני מניח לאחרים להזדהות איתי או לא) חושב שהפעלת צנזורה צריכה להעשות רק כש*באמת* פוגעים בנקודה שתפריע לכל חברי הפורום - אותם טבואים שנכנסו לקונצנזוס - וגם זה במשנה זהירות ותוך העלאת דיון (כמו שהעליתי את נושא "מיין קאמפף" - אני באמת חושב שאם היה לו פה דף באתר, בהחלט היה ראוי שיהיה דיון האם להשאירו - אבל זה כי זה בדיוק סוג כזה של נושא)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים העניין הוא כזה ענת
אני יכולה לצנזר אותן בעצמי, ללא הינד עפעף.
אבל אני לא עושה זאת, משום שאני אחת מול אלפי משתמשים. וגם אם אני לא "רק" אחת, וכמוני יש עוד 100... עדיין - יש עוד אלפי משתמשים באתר.
כשאני מסתכלת, אובייקטיבית - כפי שאמור להיות - על הכריכה של "סיפורה של O", אני רואה תמונה בוטה, שמשקפת את התוכן הבוטה-לא-פחות של הספר.
להגיד "כן, אני רוצה אותו בבית בשביל לקרוא, אבל שלא תהיה לי כזו כריכה בספריה", זה כמו להגיד "אני אלך לקולנוע לראות סרט פורנוגרפי, אבל שבחוץ ישימו כרזה של סרט ילדים, כדי שלא ידעו מה מקרינים בפנים".
ואם לצטט את עדי אשכנזי - "מה זה השטויות האלה?" אנשים מרמים את עצמם? אז למה על חשבון כלל הציבור?
מעולם לא אמרתי לאנשים מה לקרוא! אני יכולה להמליץ, אם שואלים לדעתי. אבל לכל אחד הטעם שלו.
מאחר שאין לי הוצאה לאור משלי, וגם לא השפעה על אף הוצאה לאור אחרת, אני לא אחראית על שום כריכה של שום ספר שראה/רואה/יראה אור בארץ.
אני כן חושבת, ש"סימניה" צריך להישאר נייטרלי, כל זמן שאין פגיעה אישית (!) כלפי אחד מחברי האתר.
אם נזכור - כפי שעלה פה כבר - גם הדיון סביב הביקורות על "יומנה של אנה פרנק" היה רגיש, סוער ומתלהם לעתים אבל... הביקורות נשארו, לא?
אז למה הכריכה איננה בזמן שהדיון הזה מתקיים?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים הבהרה שיבולת בשדה
הבנת אותי הפוך מכוונתי , ואין זאת אלא בשל כשל השפה שלי שלא הצלחתי להבהיר עצמי כראוי.
אנסה בזו הפעם - אם תביט שוב, תראה בתגובתי שם כי את הציטוט מנדב הפניתי אליך
בתור שאלה כמנהל האתר.
ועודני תוהה, כי תשובה אין, האם באמת מה שיאה לעולם הספרים יאה גם לסימניה? או שלסימניה יש יחודיות שקשה למצא באתרים אחרים, כמו המאמץ לשמור על תרבות הדיבור, וקיום דושיח נאות לגופו של עניין ולא לגופו של דובר , והן, כן כן, בבחירת כריכות הספרים.
אתרים בלתי מצונזרים יש למכביר.
אני מודעת לשפתי המסורבלת ומתנצלת.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים אתרים בלתי מצונזרים יש למכביר לביא
שיבולת, אכן הבנתי הפוך מכוונתך, אך אל תראי זאת ככשל בשפתך, אלא בכושר הבנתי הלקוי.
היכן שעובר שביל הזהב בסינון תכנים ?
מצד אחד ראינו השבוע דוגמא קיצונית אחת באתר של רשת מסחרית עליה נכתב בפורום, המוחקת כל תגובה שאינה משבחת ספר שיצא בהוצאת הבית שלהם.
מצד שני יש מגיבים לא מעטים פה בשרשור שאומרים "מה פתאום צנזורה", על תמונות, על ביקורות, ועל שימוש בשפה בוטה. הכל כשר תחת השמש, ושאף אחד לא יכפה עלי את דעתו.
יש שנתנו דוגמא, "מה אם אעלה תמונת משתמש פורנוגרפית, מישהו יחשוב להגיד לי משהו על זה?"
חשבתי לתומי.. האם זה קשור לטעמו האישי של אדם, או שזו אמת מידה ערכית בלתי תלויה?
זה מזכיר לי פסקה מ'עין איה' בה מפורטות מדרגות ל'מותר האדם' לפי תאוות האכילה ודחייתה. נראה מה אני זוכר:
מדרגה 1 - הקניבאלים. אני רעב, משמע אני אוכל. גם אם זה בן אדם. ניתוק מהחברה האנושית.
מדרגה 2 - השודדים. אני רעב, הולך לשדוד ואז אוכל. יש רצון להיות חלק מהחברה האנושית, אך הציוויים המוסריים לא תקפים.
מדרגה 3 - היורשים. אני רעב, אתלבש יפה ואצלצל הפעמון, ופיליפ יביא לי ארוחה למיטה. יש קשר לחברה האנושית ויש נימוסים, אך ללא הגשמה אחרת. עם כפית של זהב בפה.
מדרגה 4 - העובדים. אני רעב, אלך לעבוד קצת, ואקנה בכסף פלאפל.
מדרגה 5 - הפועלים. אני רעב, אלך להגשים חזון, ובין לבין אסחט את הלימון ואוכל.
מדרגה 6 - הלומדים. אני רעב, אלך ללמוד, לדון, ואשכח מהאוכל, וכשאסיים ללמוד, אגש לאכול ארוחה צנועה כך שאוכל ללמוד גם מחר.
מעבר לזה יש מדרגה שביעית של אדם שלא מעוניין בחיים, אליה לא רצוי להגיע. אתן לה שם: מדרגת האנורקסיה.
(מעניין איפה כל אחד ממקם את עצמו)
אפשר תמיד ללכת בקו של עורכי הדיינים המחפשים תקדימים. הוא עשה ככה, זה עשה אחרת ולבחור באחת הדרכים. אפשר גם להחליט שיש פה דרך לא סלולה אך כזו שכבר נכבשה עבורנו בעבר, ולנסות לבחון מה הנתיב האופטימלי בו נצעד.
scoe חזרה והדגישה שאין לה ולא כלום עם אחריות על סימניה. במקרה שלי המצב מעט שונה, ואינני יכול להתעלם או לזרוק אחריות. הקו שנסלול פה יעצב קוראים רבים מספור. אתרים בלתי מצונזרים ובלתי אמינים יש למכביר. גם בלתי חינוכיים וחסרי ערכים יש. מה שווה העשייה אם במקום לרומם היא תפגום בקוראים שעצרו לפוש תחת צלה של הסימניה?
סימניה אכן לא בוחרת את כריכות הספרים, או מה יהיה כתוב בהם. סימניה גם אינה בוחרת את הקוראים. האם זה אומר שכל מה שמו"ל מסויים הוציא תחת ידו צריך להכנס לד' אמותנו?
כיוון שלסימניה מגיעים קוראים בעברית מפלחי גיל שונים, ומגזרים מגוונים, נראה לעניות דעתי שתמונות שפוגעות בציבור (מבחינת צניעות או בחינה אחרת) יורדו אחר כבוד (בין אם הם תמונות משתמש או תמונות כריכה) ובמקומם תושם תמונה סטנדרטית. כך גם תכנים שאינם ראויים, אם ניתן לקיים עליהם דיון ולהכשיר אותם בדרך זו, ישארו במקומם. אם הם חורגים לקצה, יוסרו אחר כבוד.
מבין מאות אלפי הספרים בסימניה יש כמה וכמה שאינם בעלי תמונת כריכה. לא יקרה אסון אם תמונה שלא הייתם רוצים שילדכם יראה לא תוצב גם כאן, הספר פשוט יצטרף לחבריו עם כריכת הבורדו. (כתבתי 'ילדכם' אך התכוונתי 'עצמכם', פשוט כך קל יותר לבחון לפעמים)
אגב, מבחן הכמות מראה שאחוז הספרים עם הכריכות הבעייתיות הינו זניח ובטל בשישים, משמע שלא מדובר פה בצנזורה אלא במעקה אחרון לפני מדרון.
* ואולי נאמץ מתי שהוא את הרעיון של ענת להדבקת טפט שחור :-]
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים "מעקה אחרון לפני מדרון" קורנליוס
לביא - הנושא הזה מטריד רבים מכיוון שההגדרה שאמרת וציטטתי אותה בכותרת היא נתונה לפרשנות - ומן הרגע שהדבר נפתח לפרשנות הוא יכול להתרחב לעוד נושאים רבים.
אינני חלילה מזלזל בשיקול דעתך או באחריות הרובצת על כתפיך - אבל כמו שנאמר - אולי לו היית צמחוני היית נפגע גם מספר בישול בשרי ?
שוב, אם ילדים יכנסו לאתר הזה ויתקלו בספר "סיפורה של O" - האם יעזור שצונזרה העטיפה ?
תאר לך ילד שנכנס, לא רואה את העטיפה, אבל קורא את הביקורות המשבחות על הספר הזה (או ספר אחר באותו סגנון, מכיוון שעל הספר הזה כבר התפתח דיון שלם...). אותו ילד ילך לחפש את הספר בספריה והנה - שוב יגלה את העטיפה. גם אם היא צונזרה בספריה - הרי שהוא פשוט יקרא את הספר בבית - ושוב לא הצלחת למנוע כלום.
כן, העטיפה בוטה. כן, זהו ציור חריג. כן, הוא מפריע לאנשים מסויימים.
אבל זה לא שונה מספרים אחרים שמפריעים לאנשים אחרים. אם לי מפריעה תמונתו של היטלר בספרי הביוגרפיה עליו - האם תוריד גם אותה ? והאם זה ישנה את תוכנו של הספר ?
לכל אחד יש את יכולת השיפוט לבחור מה הוא רוצה להכניס הביתה ומה לא - ובאינטרנט הנושא כמובן קשה יותר, מסכים, כל מי שבאמת ירצה להחשף לפורנוגרפיה יצליח ביתר קלות באתרים אחרים - ובינתיים האתר פה יוצר תקדימים של צנזורה.
אגב, מלכתחילה אני חושב שתגובתה של שקדנית הופנתה לא אליך אלא לעורכי הספר. לטענתה, הם אלה שעשו את הבחירה הלא נכונה, ובקשתה, לפי מה שהבנתי, הייתה שבהוצאה הבאה יבחרו בכריכה אחרת.
בקיצור, כמו שכבר נאמר פה - דעתי היא תוחזר הכריכה לאלתר, ויפה שעה אחת קודם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים הי שיבולת ענת
סימניה, כאתר, לא "בוחרת" את כריכות הספרים...
מי שמוציא את הספרים לאור הוא זה שבוחר את עיצוב הכריכה.
האתר הזה מייצג נאמנה את הספרים כפי שהם הוצאו לאור, בכל מהדורה ומהדורה שלהם (אלא אם כבר לא ניתן למצוא תמונה של מהדורות מסוימות).
אני בטוחה שלכולנו - ואני מתכוונת כולנו - יש העדפות שונות וטעם שונה, ואם היינו יכולים גם היינו מעצבים מחדש כל מיני כריכות של כל מיני ספרים (כל אחד מאיתנו וטעמו הוא).
העובדה הבסיסית היא זו - כך הוחלט להוציא את הספר לאור. האם זו החלטה של "סימניה"? ממש לא.
אז למה שהאתר יתחיל לצנזר כריכות?
ואולי בשלב הבא לא יהיו תקצירי ספרים, משום שבחלקם יש שימוש במילים ו/או ביטויים בוטים?
איפה עובר הגבול?
ומה אם אכתוב, שיש כריכות של ספרי בישול, שעל הכריכה שלהם יש מאכלים בשריים... ולי כצמחונית זה ממש-ממש-ממש מפריע... זו סיבה למחוק את תצלומי הכריכות מהאתר?
אז...
הגבול? נמתח איפה?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים שאלת השאלות, איפה עובר הגבול שיבולת בשדה
אני בטוחה שאם על כריכת ספר בישול למאכלים בשריים היו מראים את אבריה ופתחיהָ של של הפרה/ כבשה/זה היה מעורר דחיה, ולא רק לצימחונים.
אני מבינה שבעינייך אין הבדל בין תמונת מאכלים בשריים לבין בשרו של אדם המוצב במערומיו ואבריו מוצגים בבוטות מבזה. (כאישה התביישתי).
(תִזָכרי בהתעוררות הפמיניסטית שהיתה בזמנו כאשר הציגו בפרסומות להחלפת מכונית אשה צעירה לצד המכונית... והיא עוד היתה לבושה...)
וזה סתם למי שמעניינת אותו שמפנזה מלומדת -
http://he.shvoong.com/social-sciences/education/1822482-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%94%D7%90%D7%93%D7%9D-%D7%94%D7%95%D7%90-%D7%91%D7%A1%D7%9A-%D7%94%D7%9B%D7%9C
ואגב, סימניה כן בוחרת כריכות...
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים בואי תהיי ספציפית ענת
איך "סימניה" בוחרת כריכות?
יש לאתר קשרים סודיים עם מו"לים, ואנחנו אומרים להם איך לעצב את הספרים שהם מוציאים לאור?
אם כן, זו שערורייה ממדרגה ראשונה, וצריך לסגור את "סימניה" לאלתר, לפחות עד שהנושא יעבור בירור רציני ע"י גורם חיצוני בלתי-תלוי.
ואם לא...
איך האתר בוחר כריכות?
לוקח את הכריכה המקורית של הספר (כל ספר) ומעצב אותה מחדש בפוטושופ/פיקאסה או כל תוכנת ריטוש אחרת?
כי אחרת, פשוט הוצאת כאן דיבה או שסתם השמצת אנשים או כתבת מתוך אי-ידיעה לשמה.
ועדיין...
למה את קובעת לי, כצמחונית, מה דוחה בעיניי?
לא שאלתי מה דוחה את הציבור הרחב, נכון?
טענתי, שיכול להיווצר מצב תאורטי, שבו תמונות של מאכלים מן החי עשויים להיות מעוררי קבס עבורי - האם זו עילה להוריד מהאתר כריכות של ספרי בישול, המציגות מנות כאלה?
התשובה היא לא!
ואת גם מבינה את מה שאת רוצה להבין...
איפה כתבתי שאני משווה בין בע"ח לנשים?
כמו שכתבתי בדיון אישי-פרטי שנערך בתיבת המסרים שלי, זה אחד הדיונים הפתוחים ההזויים שהיו פה (ואני מצנזרת את יתר הדיאלוג).
בהחלט גורם לי לחשוב, בפעם הראשונה, שהאתר הזה בעצם לא משרת את הקהל הרחב, וכן נתון לשיקולים זרים.
וזה באמת עצוב לי וחבל.
באמת...
לאן הגענו?
אולי נעשה גרסת "לייט" לאתר - לעדינים, הצנועים והרגישים.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים לאט לך שיבולת בשדה
ציטוט מדברייך ענת מחכמי סימניה:
"כי אחרת, פשוט הוצאת כאן דיבה או שסתם השמצת אנשים או כתבת מתוך אי-ידיעה לשמה."
מפעים לראות אנשים שכה מדייקים בלשונם...
צודקת. כנראה שבחרתי במלה שאינה מדויקת, אנא החליפי את "בוחרת" ב-משנה / מחליפה.
סימניה משנה / מחליפה כריכות - האין זאת?
עיננו הרואות, סימניה שינתה/החליפה את כריכת הספר,
שוב שינתה
וכמו שאמר המנהל "כבאורח פלא" , חזרה הכריכה המקורית להתנוסס בפעירותה,
< ל ת פ א ר ת - ה מ י ן - ה נ ש י >
אכן, מה גדול ההבדל הקטן :)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים אכן, אני ידועה כדקדקנית ענת
לטוב ולרע (מעידה על עצמי).
וזה נכון שיש לנו אפשרות להוריד כריכות ולהחזיר אותן. אחרת לא היינו יכולים להוסיף ספרים חדשים לקטלוג, למשל...
אבל אין לנו שליטה על המראה המקורי של הכריכות, כפי שהן נבחרו ע"י המו"לים.
אז לא מדובר בשינוי או החלפה., אלא בהעלאה לאתר או הורדה ממנו.
זו כל התורה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים אנסה להגיב אם הבנתי נכון scoe
אני לא אחראית פה על כלום באתר, אנני חלק מצוות האתר, אך לפי מיטב הבנתי את התנהלותו ואת הילכו של האתר הוא נועד לספק מידע/במה/שיח תרבותי בין אלו מביננו שעדיין מתמידים יותר ופחות לקרוא ספרים.
האתר ייחודי בגלל מתן מענה רחב יריעה שהיה חסר לפני כן לציבור הקוראים הישראליים, וזו דעתי האישית.
כאן אכנס להרחבה אישית יותר, האינטרנט כמו מדיות אחרות ובהם גם הספרים עצמם הן מדיות מסחריות בסופו של דבר ןככאלה הן מתקיימות ממסחר,כזה או אחר.
אני מאמינה ששיח ציבורי ותרבותי יכול להתקיים גם אם לדעת אדם פרטי זה או אחר הדברים לא לרוחו.
לעניינו של דבר, הספר הוצא בכריכה בה הוצא המשקפת את תוכנו בעיניי יוצר העטיפה וככזו היא ראויה להצגה וחשיפה הן פה והן בחנויות הספרים. שכן ההוכחה הניצחת לכך מתקיימת כאן בדיון בנושא זה.
הכתוב הוא דעתי האישית בלבד אינני דוברת בשם מישהו אחר, רק עוד משתמשת באתר.
מקווה שעניתי לשאלה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים ובשלב הבא נצנזר את התוכן? ענת
מצטערת, אבל אם זו הכריכה שנבחרה עבור הספר, אזי זו הכריכה שצריכה להיות באתר.
תמיד התגאיתי בכך, שהאתר הזה לא מתייפייף, לא מצנזר ולא נתון לשיקולים זרים. שהאתר הזה משקף נאמנה את המציאות הספרותית בארץ (וקצת בעולם), על גווניה השונים. וזה כולל גם את דעותינו השונות על הספרות הזו.
בדיוק כמו שהוחלט לא למחוק ביקורות מקוממות, כך נראה לי הזוי ו... אחסוך מכם את דעתי המלאה, להתחיל לצנזר כריכות של ספרים - בוטות ככל שתהיינה.
לכריכות יש מטרה; הן חלון הראווה של הספר ומייצגות משהו מן התוכן.
מי שלא רוצה להכניס הביתה ספר כזה, שידביק עליו טפט שחור.
מי שלא רוצה להסתכל, שלא יגלוש לעמוד של הספר באתר או באינטרנט בכלל.
בכלל - מי שרוצה עולם צנוע וחף מתמונות (גם תמונות) שכאלה, שיעצום עיניים ויחיה במציאות מדומה, בלי לצאת מהבית.
לא נראה לי שיצנזרו עבורי - באתר כזה, גלובלי-ספרותית, כריכות של ספרים. זה מוגזם!
ואם אחליף עכשיו את תמונת המשתמש שלי בתמונה פורנוגרפית? אכפה על כולם פה משהו לא רצוי באותה מידה, לא?
אז כדאי להחזיר את תמונת הכריכה, כי... לאן הגענו?
וסליחה אם זה נראה כאילו שנסחפתי.
היה לי יום ארוך וטעון במיוחד היום...
וההודעה הזו היתה תוספת של שמן למדורה מבחינתי, משום שזה מקומם אותי.
ואהיה נחמדה ואעצור כאן.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים מסכימה עם הנאמר ואוסיף scoe
כריכת ספר היא דרכו של המאייר, מעצב להביע את ראייתו את המסופר פעמים רבות לא רק מהשם אלא מתוך קריאה פעמים רבות.
אם זה מה שנבחר ככל הנראה שהיו לכך את הצידוקים שהביאו לכך.
לפעמים מדובר בפרובוקציה מכוונת ולפעמים זה פשוט משקף משהו לגבי התוכן ומי שזה לא מוצא חן בעיניו אולי עדיף לו שיוותר על קריאה ועיון בספר.
ומדובר לא רק במקרה של הספר הזה אלא גורף.
אחד הדברים שגורמים לנו להיחשף לסופרים חדשים חוץ מביקורות הוא הוויזואליזציה שבאה איתו, שגורמת פעמים רבות להציץ פנימה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים להחזיר את הכריכה עורכת
אני חושבת שמן הראוי שאתר סימניה לא יצנזר כריכות של ספרים שנמכרים בכל מקום. זה פשוט מגוחך. למרות שמדובר באחד הספרים האהובים עלי, גם אני לא מתה על הציור, פשוט כי הוא מכוער בעיני, אבל לא עלתה על דעתי האפשרות שהכריכה תוסר. בעיני זו מוסרנות שלא במקומה ויתרה מכך, פוגעת בי כתומכת בחופש הביטוי, ובעיקר באינטרנט. אני חושבת שאם באתר סימניה יתחילו לצנזר ביקורות על אנה פרנק, כריכות ש"לא נראות" לנו - הדרך למטה תהיה מהירה ואני לא אמצא פה עוד את מקומי.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 15 שנים ו-11 חודשים אני חושב שהיה צריך להשאיר את התמונה כמו שהיא (+ אנקדוטה נחמדה בסוף) קורנליוס
אני חייב לציין שלא קראתי את הספר עדיין, אך מן התקציר והפולמוס שהתעורר סביבו, דעתי היא שבוטה ככל שתהיה - התמונה הזו בהחלט מייצגת בצורה יפה את הספר.
אם נלך על פי המשפט הקיטשי "בל תשפוט ספר על פי כריכתו" - במקרה הזה באמת אין אפילו צורך - שכן התוכן של הסיפור בוטה כמו התמונה בכריכה. מי שלא יכול להתמודד עם הכריכה - כיצד יוכל להתמודד עם הסיפור ?
הציור עצמו, גם אם נחשב כפורנוגרפי, צוייר בראשית המאה ה 20'. ידוע לכולנו שארוטיקה ופורנוגרפיה, במובנים המופשטים, אף צויירו על ידי האדם הקדמון בין כתלי מערות במקומות שונים בעולם - כך שקשה לי לראות את זה כ"קוד מוסרי חברתי שנשבר". יהיו אלו שיטענו שהעטיפה אינה הולמת ועשויה להחשף לפתע לפני ילדים - אבל מה לגבי התוכן של הספר ? האם אין סיכוי שהם יקראו אותו ו"יתקלקלו" ?
לגבי האנקדוטה :
למי שמתמצא במשחקי מחשב, אחד המשחקים הכי פופולריים הוא GTA, שבו השחקן צריך לגנוב מכוניות ולבצע משימות שונות של עולם הפשע.
אירגון ההורים התרעם ודרש להפסיק את הפצת המשחק. מתי אתם שואלים ?
כשהם גילו שיש רמה סודית שניתן להגיע אליה ובה לבצע משגל בפרוצה באיזשהו חדר נסתר.
לדעתי זה מגוחך בעליל - לגנוב, לרצוח, לדרוס, לירות, לפוצץ - בסדר. אבל געוואלד ! סקס במשחקי מחשב ? לא יקום ולא יהיה ! בהחלט ציני וצבוע.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 15 שנים ו-11 חודשים אני מסכימה עם קורנליוס ועם נדב שירה
לא קראתי את "סיפורה של O" אבל ממה שהבנתי זה ספר מאוד קשה ופורנוגרפי גם ככה. עדיף שלספר מסוג זה תהיה כריכה שמעידה על טיבו מאשר כריכה "תמימה" שתטעה את הקורא הפוטנציאלי. ב"תעלוליה של ילדה רעה" (מריו ורגס יוסה) יש קטעים מאוד קשים ואין שום דרך לדעת על זה מהכריכה הקדמית או האחורית.
וחוץ מזה, לאחרונה ראיתי מישהי מסתובבת ברחוב עם שקית של "פלפל" (מבגדי הים, לא מהירקן), שכל כולה תצלום ענק של מחשוף נשי בבגד ים מינימלי. אחרי שרואים כזה דבר, קשה להתרגש מציור אמנותי מתחילת המאה העשרים. זה באמת שימוש ציני בגוף האישה והצגתה כחפץ.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-