פורומים » א כללי
האזור הכללי. פה אפשר לדבר על כל מה שלא נכנס למקומות האחרים.
כתיבת הודעה חדשה בפורום א כללי
» נצפה 9702 פעמים מאז תחילת הספירה.
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים מתקפת הקיץ של אביה סתיו
גם אתם הבחנתם שביומיים האחרונים תלמידי בי"ס יהלום גילו את אתר סימניה?
בטח יוזמה של אחת המורות לכתוב דו"ח קריאה באינטרנט.. דווקא רעיון נחמד, מעניין אם יתמידו בו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים קשה היה שלא להבחין סתיו ליז מאילת:-)
במתקפת הביקורות לספר "הקיץ של אביה".היה מפריע לי ובגדול אם זו הייתה מתקפת ביקורות של אנשים מבוגרים לאותו ספר בשם הוצאת ספרים,או מכל סיבה שהיא ותהא הביקורת הכי מושקעת וטובה שתהא,לבטח הייתי מגיבה.
מאחר ואלו היו תלמידים צעירים מאותו בית הספר מרמת גן שכפי הנראה קיבלו עבודת בית לכתוב ביקורת אפשר לראות את זה כמבורך אפילו.
ראשית - לקרוא ספרים מה שבימנו הולך ופוחת לטובת משחקי המחשב ופייסבוק,עדיף שיטיילו בסימניה,יכירו ספרים וסופרים חדשים מתוך בחירה ולא אילוץ של מורה,יחכימו, יכירו חברים חדשים מכל הארץ.
שנית - לקרוא ולנתח ספר בצורת ביקורת/חוות דעת/סקירה מגיל צעיר נשמע מעניין ומפתח יותר מסתם לכתוב חיבור כמו בזמני ובטח בזמנך.
שלישית - מי יודע, אולי בעוד כמה שנים נכיר סופרים חדשים שצמחו מהסימניה ונהיה גאים להגיד שהכרנו אותם ראשונים עוד כשהיו בטיטולים (אין חיתולים יותר).
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אין יותר חיתולים?! סתיו
:)
אם הילדים באמת ישארו באתר, יתחילו לקרוא ספרים ולכתוב ביקורות אז זה באמת נפלא.
הרעיון יפה, אבל כמו שכבר נאמר כאן, הביצוע לא ממש מוצלח ואפשר לראות את זה לפי הדימיון בביקורות.
ספק רב אם רוב התלמידים באמת טרחו לקרוא את הספר.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אין ספק שאת הסרט כולם ראו . ליז מאילת:-)
היי ילדה, בן הזקונים שלי בגיל שלך כמעט והוא נהנה מטיטולים,מטרנה וכל המותרות מה שאחיו היו צריכים לסבול מחיתולי בד,ודייסה רתוחה על הגז,יותר נכון מי שעבדה קשה זו אני ותודה לאל על כל החידושים וההמצאות שמקלים על החיים.לכם יש חיים קלים ממש גן עדן אז נא להעריך את החיים הטובים.
המשך יום נפלא סתיו:-)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אני לא מתלוננת סתיו
-
-
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים לא הבחנתי סטילבל
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אנחנו מנחשים סתיו
שמדובר במטלת קריאה בבית ספר יהלום שבה התבקשו תלמידי כיתות היסודי לקרוא ולכתוב ביקורת על הספר 'הקיץ של אביה' במסגרת יומן קריאה. כתוצאה ממטלה זו, דף הבית של אתר סימניה נשטף לכמה רגעים במספר ביקורות אודות הספר המדובר, ובעקבות השיטפון נכתבה הודעה זו, כדי לשאול לדעתכם בעניין יומני קריאה וירטואלים.
אז מה דעתך?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים דעתי?... סטילבל
זה לא מפריע לי.
אם זה מפריע לכם זה לא טוב,
אבל כנראה שזה יותר נוח למורה לקרוא ככה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים ולי הרעיון הזה ממש הפריע. yaelhar
אני כמובן מעריכה את חדוות הקריאה. אבל למה לבקש לכתוב על ספר אחד? ולמה, למה, להעמיס את כל ההערכות האלה על קוראים לא מעוניינים?
זה דומה בעיני לכל התנהגות של ילדים במרחב הציבורי שלנו, כשאף אחד לא מעיר להם, חלילה: הם צועקים: "תקשיבו לי! אני צועק, משמע אני קיים!". המורה הזאת, תהיה מי שתהיה, פשוט עודדה את תלמידיה להרעיש במרחב שאחרים משתמשים בו, בלי להתחשב באחרים. חינוכי זה לא, גם אם בבסיסו מונח ספר.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים מסכימה חלקית סתיו
גם לי הפריע שדף הבית נשטף פתאום במלא ביקורות על אותו ספר. סביר להניח שהמורה לא לקחה בחשבון את תופעות הלוואי דוגמת ונדליזים וירטואלי והפרעת ציבור הגולשים - עם זאת, רעיון כתיבת ביקורת באינטרנט במקום במחברת נראה לי מעניין וראוי. לרגע אחד אני לא מאשימה את הילדים, רעשנים ככל שיהיו - זו אחריות המורה להסביר כראוי את מהות התרגיל ולבצע הכרות עם סביבת העבודה (להלן אתר סימניה) בטרם נותנים שיעורי בית כלאחר יד. ועל זה נאמר רעיון טוב - ביצוע מעפן (בדומה לרוב הביצועים של מערכת החינוך).
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים למה מפריע? אסף
דף הבית נשטף בביקורות, שלבטח נעלמו ממנו בתוך שעה קלה, לאחר שנכתבו ביקורות אחרות. קשה לי לראות את ההפרעה הקשה לציבור הגולשים. באינטרנט, החופש הוא שלך כגולש: מתאים לך - תקרא, ואם לא מתאים לך - תתעלם.
מתוך היכרות עם מערכת החינוך מבפנים (אמנם היכרות ראשונית עדיין - אנחנו לומדים להכיר האחד את השני) אני יכול להעיד שההתמודדות עם העידן הוירטואלי שאנו חיים בו הוא אחד האתגרים הקשים ביותר שיש למורה. כל מה שהתלמידים מכירים היום הוא פייסבוק ודומיו. ולכן דווקא הפניית התלמידים לכתיבה באינטרנט נראית לי כנסיון לגשת אליהם בשפה שמוכרת להם. יתכן ועבור כמה תלמידים זה היה טריגר כלשהו לנסות ולפתוח ספר. אם כך הדבר, אשרי המורה שהצליחה לעשות זאת, בימינו הממוחשבים עד זרא.
ובכלל, למה תמיד צריך למצוא מי אשם?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים ייתכן ובחירת המילים הייתה שגויה סתיו
זה לא באמת הפריע (ואם כן, אז שאלו יהיו הבעיות שלנו) כמו שזה הפתיע ונתן תירוץ טוב לכתוב על משהו בפורום :) אני בטוחה שלמורים לא חסרים אתגרים בעבודתם (או שמה יש לומר שליחות) ובטוח שהחשיפה והנגישות לאינטרנט פותחים צוהר לאינספור שאלות אתיות וחינוכיות שרק מסבכות את המצב. מסכימה גם שההפנייה לאתר סימניה היא רעיון נחמד, אבל כמו שאחרים כאן כתבו (ייתכן וזו הייתה אני) נדמה כי הביצוע לא היה מוצלח במיוחד.
וסתם מתוך סקרנות - האם ההיכרות המדוברת נערכה במסגרת לימודי חינוך? אם כן, מדוע?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אכן, ביצוע בעייתי... אסף
ובכן, לאחר שקראתי חלק מהביקורות המדוברות אני מסכים שהביצוע לא מוצלח במיוחד. אינני מכיר את הילדים או את המורה, אבל אני בהחלט יכול לנחש שלא לכך התכוונה המורה, כשביקשה כתיבת ביקורת על ספר... אתגרים יש בלי סוף, והעידן האינטרנטי אכן מעורר שאלות חינוכיות וערכיות רבות. כמובן שאין תשובה טובה, אבל האתגר קיים.
לסקרנותך... בחודש יוני אסיים את שנתי הראשונה כמורה, בבית ספר תיכון ממלכתי. אמנם לא במשרה מלאה, אך המפגש הבלתי אמצעי עם תלמידים, חדר מורים, בית ספר, ישיבות, ציונים, אסיפות הורים, העתקה במבחנים, שיחות נזיפה, מכתבים הביתה... וכל שאר הפרטים שמרכיבים את ההוראה הוא בהחלט מפגש מעניין ומאתגר. מובן במפגש הזה נוטלים חלק גם סיפוק, הנאה, חדוות למידה והעשרה אינטקלטואלית - כן, יש גם דברים טובים במקצוע הזה.
מדוע בחרתי בכך? שאלה טובה. לאחר לא מעט התלבטויות החלטתי פשוט ללכת עם הלב. כמה שזה נשמע קלישאתי, זו האמת. היה לי קשה לדמיין את עצמי במקום אחר. וגם עכשיו, לקראת סוף השנה, עדיין קיימת השאלה האם זו הבחירה הנכונה או לא. בינתיים אני ממשיך בכיוון, ומקווה לטוב.
אגב, קראתי את ההתכתבות "המאשימה" את מי שלא הולך להיות מורה ובוחר להתלונן על איכות המורים וההוראה... גם אני, מתוך המערכת, מתלונן על אותם הדברים בדיוק. מותר לאנשים להביע ביקורת על מערכת החינוך גם מבלי להיות מורים, הרי בסופו של דבר כולנו עברנו את אותה המערכת, כולנו מכירים אותה, מי יותר ומי פחות; לכולנו היה מורה טוב וגם מורה קצת פחות טוב...
אבל - דווקא בגלל שכולנו בוגרי אותה המערכת, ושולחים אליה את ילדינו (או שנשלח אותם יום אחד...), עלינו לדעת לעשות קצת יותר מלהשמיע ביקורת: להקשיב למורים, לכבד אותם, להעריך את עבודתם הקשה והבלתי אפשרית לפעמים, לתמוך במאבקיהם ולנסות לגרום לתלמידים ולחברה בישראל לגלות קצת יותר אמפתיה כלפיהם. אנו כאזרחים חייבים לתמוך בשינוי מהותי של המערכת הזו, פן נמצא עצמנו במקום רע ביותר...
אגב, לפעמים נראה לי שלטפל בגינה, או להיות גנן, דומה מאוד ללהיות מורה... (ברגעים של יאוש, בהם מתחשק לי להחליף מקצוע, אני מפנטז על חקלאות :) )
אסיים באמרתו של רבי אלעזר, שאם נדע להגשימה במערכת החינוך שלנו, אולי נגיע למקומות טובים יותר...
"רבי אלעזר אומר: יהי כבוד תלמידך חביב עליך ככבוד חברך, וכבוד חברך כמורא רבך, ומורא רבך כמורא שמיים" (אבות ד טו).
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אלו דברים כדורבנות. יפה אמרת. אנקה
אשריך שלקחת על כתפיך משימה מאתגרת ולא קלה כזאת בימים
טרופים וממוחשבים אלו.
מאחלת לך הצלחה בכל נימי ליבי.
למקצוע כזה שהוא בעצם ייעוד ואתגר לא פשוט צריך מוטיבציה ואהבה בלתי נלאית ואיסופית.
יישר כוח.
ודרך קלה ונעימה. (כמעט כמו לאחל למישהו צום קל:)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה -
לפני 14 שנים ו-4 חודשים היי! סתיו
אתה לגמרי מסלף את ההתכתבות! לא נאמר שרק למורים מותר להתלונן ולהביע ביקורת, פשוט ציינתי שזה הרבה יותר קל להתלונן מאשר להציע פתרונות. תוך כדי ההתכתבות התחלתי לחשוב מה אני הייתי עושה אחרת או אלו שינויים הייתי רוצה לראות במערכת החינוך והגעתי למסקנה שיש כל כך הרבה בעיות שאין לי מושג מאיפה להתחיל - לכן, עדיף לדבוק בגינון. באמת שלא הייתה כוונה לנזוף או להאשים.
מדבריך עולה שהבעיה היחידה או המרכזית במערכת החינוך היא היחס המזלזל וחוסר הערכה כלפי המורים. הלוואי וזה היה המצב. אני מנסה למצוא את המילים להביע את סלידתי ממערכת החינוך ולא מצליחה. כל כך הרבה מילים עולות וצפות בשטף אסוציאטיבי - ניוון, חולי, אדישות, אטימות, בינוניות - כולן נכונות ועדיין, זה לא מתחיל לתאר עד כמה המערכת הזו חולה ומיותרת. לדעתי, עדיף לעקור אותה מהיסוד ולבנות אחת חדשה מאשר לנסות ולתקן את זו הקיימת.
במקרה הטוב, המורים בארץ שחוקים ועייפים. במקרה הרע, מדובר בקבוצת אנשים בינונית ומטה שבחרה במקצוע החינוך מחוסר אופציות ואשר עושה יותר נזק מאשר תורמת למשהו. מערכת החינוך משמשת כבייביסיטר ופס ייצור לבינוניות, מקום להחזיק בו את הילדים עד שההורים חוזרים הביתה מהעבודה. המערכת דוגלת בשינון ולא בלמידה עצמאית. אם רוצים לתקן צריך להתחיל בבסיס ע"י הגדרה מחודשת של מטרות: למה צריך בעצם מערכת חינוך? מה מטרתה? מה היעדים שלה? ואחרי שעונים על השאלות האלו צריך לחשוב מהי הדרך הטובה ביותר להשיג את אותם יעדים - להחליט על מבנה חדש, ואולי מספר מבנים שיתנו את המענה הטוב ביותר לילדים. בראש ובראשונה צריכים לעמוד הילדים - לא המערכת, לא הממשלה ולא ההורים - אלא טובת הילד. כאשר דוחסים 40 ילדים לכיתה ודורשים מהם לשנן (לא חלילה לחשוב) אינפורמציה כלשהי, מבלי להתחשב ברצון הפרט והיכולות והכישורים האישיים של כל אחד מהם, מהי המטרה בעצם? לאלו תוצאות ניתן להגיע? מערכת שמעוניינת אך ורק במספרים, בתוצאה הסופית - מערכת שלא רואה תהליכים, שלא חושבת לטווח ארוך, שלא רואה בני אדם.
אז כמה אני מרירה בסולם של 1 עד 10?
בכל הנוגע לילדים, מדובר באחריות גדולה מדי. אני לא מצליחה לראות את הטוב אלא רק את ההרס והכישלון.
ואולי זו פשוט עצלנות מצדי. מעדיפה לעסוק בגינון במקום להלחם בטחנות רוח.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים חלילה! אסף
ראשית, ודאי שאינני אדם טוב יותר ממך, או מכל אחד אחר. זו פשוט נטיית הלב שלי, והדבר שעושה לי טוב, זה הכל. אדם יכול להיות טוב, הוגן, אכפתי, תורם לחברה וכו' באלף ואחת דרכים מלבד הוראה.
ברור לי שאין שם שום כוונה לתקוף או להאשים! אני אפילו מצדיק אתכן ואומר - לכולנו, לכל מי שחי כאן, יש את הזכות להביע עמדה, גם אם אין באפשרותו לעשות דבר בכדי לשנות את המצב.
את צודקת, הלוואי והיחס למורים היה הבעיה היחידה או המרכזית. מסכים עם הרבה ממה שכתבת, זו מערכת מרובת בעיות וחוליים. אני לא יודע מה רמת ההיכרות שלך עם המערכת, אבל זה גם לא ממש משנה - אני שומע כל כך הרבה אנשים בוגרים, משכילים ורציניים שיש להם רק תלונות על בית הספר בו למדו ועל המערכת בכלל, ואין ספק שהבעיה היא במערכת! יש לי כמה חברים, מורים צעירים גם כן, שחוויות בית הספר שלהם הן כל כך שליליות, שלפעמים אני תוהה מה הוביל אותם לחזור אל המקום הזה...
חשוב לי לומר שיש נקודות של אור במערכת, יש בתי ספר יוצאי דופן, בעלי גישה חינוכית מדהימה, שיודעים ליישם ערכיות הלכה למעשה. יש מורים ערכיים, אנשי עשיה אמיתיים. למזלי הרב אני נחשף אליהם ומודה על ההזדמנות ללמוד מהם. אני פוגש מורים שבכל נקודה שואלים את עצמם מה הערך של הדברים, מה המטרה, מה טובת התלמיד. מובן שיש גם מורים שאינם כאלה, ולצערי - יש הרבה שאינם כאלה, יותר מדי.
ולכן אומר שוב - מה שכתבת על המורים - הוא נכון, לצערי. יש הרבה מורים העונים לתיאורים הלא מחמיאים שכתבת. אבל התהליך שעובר על החינוך בארץ הוא הרבה יותר גדול מזה ומכיל פרמטרים רבים. שינויי העתים משפיעות בצורה יוצאת דופן - הפוסט-מודרניזם שאנו חיים בו מלווה באיזשהי התפוררות ערכית, שבאה לידי ביטוי אצל הילדים. הילדים מביאים לבית הספר את הדברים שהם סופגים בבית. ומה זה? זה האח הגדול ודומיו; זה אלימות מילולית ופיזית; קשרים בין-אישיים שהם אינטרנטיים בלבד וחסרי כל מגע אנושי. הורים בימינו נאלצים להתמודד עם הילדים באופן שלא היה בעבר, והשחיקה בסמכות ההורית חודרת באופן ישיר לבתי הספר.
בעיה אחרת, וגדולה אולי יותר - היא הפרטת מערכת החינוך. החינוך הציבורי קורס, ומערכת החינוך כולה נכנעת לפערי המעמדות בחברה. הורים שמוכנים לשלם - שולחים את ילדיהם לבתי ספר עם 20 תלמידים בכיתה תמורת 1500 שח בחודש. ומי שלא, נאלץ לקבל את המורים השחוקים, את הכיתות הגדולות ושאר הרעות החולות של המערכת הזו. מדיניות ההפרטה שפושה בכל חלקה טובה במדינה לא פסחה גם על החינוך, אלא שכאן היא מכרסמת אט אט בעתיד של המדינה הזו.
כן, המערכת רוצה מספרים, אחוזים, "זכאים לבגרות". בעיני, למספר הזה אין שום משמעות. אין שום משמעות לילד שסיים את התיכון עם תעודת בגרות אבל בלי טיפה מודעות חברתית וסביבתית, בלי אכפתיות, בלי יכולת להיות לומד עצמאי, בלי אופק מחשבתי, בלי רעב לידע, בלי רגישות לסביבה שלו. את צודקת, ככה זה כשלא רואים בני אדם, אלא מספרים.
אני מסכים בהחלט שהמערכת דורשת שינוי רציני, מהשורש. שינוי תקציבי וחשיבתי עמוק, שיחזיר את החינוך לידי המדינה, שיעניק חינוך שווה לכולם, ובכל מקום בארץ, חינוך טוב. למעמד המורה יש קשר לכך - הרי ברור שאם מורה היה מקבל תגמול הולם יותר, יותר אנשים טובים, ערכיים ורציניים היו מגיעים למערכת. אבל זה עוד חלק ממעגל הקסמים הזה - תנאים רעים, ומורים שהמקצוע הזה הוא ברירת המחדל שלהם. וכך גם נראית המערכת.
אבל - חייבים לראות את הטוב. מנקודת מבט מאוד מפוכחת, אני יכול להעיד שאני רואה סביבי הרבה חבר'ה צעירים, איכותיים, ערכיים - שההוראה היא שאיפת חייהם (לפחות נכון לעכשיו...). שרוצים לשנות משהו במדינה הזו, שאכפת להם. אני אופטימי. נכון, לא מדובר בעשרת אלפים מורים חדשים וחדורי מוטיבציה, השינוי אמנם מתחיל לאט, אבל הוא מתחיל. אני בטוח ומאמין שיום אחד יהיה פה טוב יותר.
וגם למי שמתלונן ונשאר בחוץ יש חלק בזה. העלאת הנושא למודעות היא השלב הראשון בפתרון.
נראה לי שזה מספיק בינתיים :)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אני חדש כאן ItzikB
גיליתי את האתר הזה ממש לאחרונה, ימים ספורים. לא מבין איך לא עליתי עליו עד כה.
לדעתי אם מתוך 40 ילד שהמורה שלחה לאתר הזה, אחד או שניים ישארו כאן ויפתחו ספר בעקבות זאת, זה יהיה מצוין.
אחת הבעיות המרכזיות שאני רואה בדור הצעיר, זה הזלזול במילה הכתובה. הדמיון נתחם למה שיש בפייסבוק ובמשחקי הרשת שחלק ניכר מהם אלימים ובוטים. הערכים שמוקנים באמצעת קריאת ספרות, לצד ההעשרה האינטלקטואלית והתרבותית, לא ניתנים להשגה בשום אמצעי אחר.
אז שיבואו, יראו כאן קהילה שמעוררת רצון להשתייך אליה ואולי יצא מזה משהו. ההודעות נעלמות בסופו של דבר כמו שכבר אמרו.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים זהירות! סתיו
האתר הזה ממכר! אבל להבדיל מפייסבוק, אני חושבת שמדובר בהתמכרות חיובית (עד כמה שהדבר אפשרי).
אני לא יודעת אם הדור הצעיר מזלזל במילה הכתובה - נדמה לי כי עם הנגישות הטכנולוגית רובם עוסקים בכתיבה וקריאה אפילו בלי לשים לב. ילדים ונוער בימינו נחשפים לכמויות עצומות של מידע - בין אם מדובר בחיפוש באמצעות מנועי חיפוש, מערכות חברתיות, כתיבת בלוגים, דיונים בפורומים, סמסים וטלפונים ניידים, החלפת מיילים, צ'אטים ועוד. סביר להניח שרובם כותבים וקוראים הרבה יותר ממני וממך כאשר היינו בגילם.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים גם אני מסכימה חלקית yaelhar
אם המורה הציעה ספר אחד לקריאה, והציעה שיכתבו ביקורת באינטרנט, מה בדיוק היא חשבה שיקרה?
גם אני לא מאשימה את הילדים - אף אחד לא לימד אותם אחרת. אבל אם נסתכל על התוצאה - לאו דווקא על הפרעה באינטרנט, אלא על המכלול - אף אחד לא אשם, ואיכות החיים שלנו גרועה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים הרי זה ברור סתיו
שהמורה לא בדיוק חשבה מעבר לנתינת המטלה ולכן אם צריך 'להאשים' מישהו, זה אותה (ואת מערכת החינוך).
אז הנה, מצאנו את האשם ואיכות החיים עדיין גרועה :)
חינוך ילדים היא מטלה גדולה ממידותי, בטח ובטח כשמדובר בכל ילדי ישראל.
מעדיפה להמשיך ולטפל בגינה שלי - לכן גם אני אשמה - אחרת הייתי עושה תיקון והופכת למורה.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים מסכימה גם לרמז שלך yaelhar
שלהתלונן (מה שאני עושה כאן) יותר קל מלעשות משהו. גם אני לא מוכנה לחנך את ילדי ישראל, לכן לא הלכתי להיות מורה.
ובמחשבה שנייה - גם מורה כדאי שתהיה מודעת לתוצאות מעשיה, לא?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים בהחלט כדאי סתיו
שאנשים יהיו מודעים לתוצאות מעשיהם. כדאי, אבל לא מובן מאליו.
שמחה שהרמז התקבל ברוח טובה :)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
-
-
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים אין ספק שהרעיון נחמד, יעל 93'
ובכל זאת אני מסתייגת ממנו. מדוע להמליץ דווקא על ספר מסויים?
ברורה לי חשיבות תהליך הטמעת הרגלי קריאה בגיל צעיר; אולם אין מנוס מלחשוש שחיוב הקריאה והדיווח הלקוני עלייה עלולים ליצור גם את ההפך.
אני זוכרת את עצמי בגילם. גם אותנו הכריחו לכתוב המלצה על ספר מתוך מעגל די מצומצם של ספרים (ומובן שלא שמחתי על כך), אך לפחות ניתנה לנו הרשות לבחור.
יומני הקריאה הזכורים לי לטובה היו אלו שאפשרו חירות מלאה בבחירת התכנים. כך הכרתי, למשל, את "תרנגול כפרות" של אלי עמיר (בכיתה ט'), והוא הותיר בי רושם עמוק יותר מכל יצירה ספרותית אחרת שניתחנו (אך עליי לציין שבפני עצמן הן היו נפלאות).
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים ממש לא הייתה לי כוונה סתיו
לעודד כתיבת יומני קריאה מאולצים או להלל את מערכת החינוך בארץ,
פשוט התלהבתי מהרעיון לכתוב חוות דעת באינטרנט במקום במחברת :)
שיעורי הספרות זכורים לי, כמו כל יתר השיעורים, כבזבוז זמן אחד גדול.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים את מתכוונת בודאי ליהלומים שגילו אנקה
את היהלום שבכתר - סימניה.
אבל שמתי לב ששניים לפחות כתבו את אותה חוות דעת
על אותו ספר.
נראה לך שהעתיקו במבחן?
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים גם אני שמתי לב לזה סתיו
רוב חוות הדעת זהות וכולן חיוביות ללא יוצא מן הכלל, דבר מוזר כשלעצמו, אבל למה להיטפל לקטנות? :)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים להיטפל לקטנטנות ולקטנטנים זאת לא כוונתי. אנקה
את הסרט הקיץ של אביה ראיתי ואהבתי.
בעיקר מהמשחק המשובח של גילה אלמגור הדיווה
ושל הילדה דאז קאיפו כהן.
כנראה גם הספר לא רע בכלל.
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים למיטב זכרוני סתיו
-
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים כמובן שסימניה היא היהלום שבכתר :) ליילק
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים את מקסימה טליה:-) ליז מאילת:-)
אני שמחה שהגעת לסימניה שהוא היהלום שבכתר מקווה שהרבה צעירים בגילך יגיעו בעקבותייך.
יום נעים טליה:-)
הוסף תגובה | קישור ישיר להודעה-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים :) ליילק
-
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים צודקת לגמרי!!! אֵרִיַה (ל"ת)
-
לפני 14 שנים ו-4 חודשים ^.^ ליילק (ל"ת)
-
-
-
-