![]() |
|
|
תקציר הספר
"תהליך ההוראה נושא בחובו תהליך חינוכי, הוא מכיל תשוקה לדעת ומביא אותנו לחיפוש מהנה, אך לגמרי לא פשוט.
לכן, בין היתר, נדרשת תעוזה בעבור מי שרוצה להיות מורה, מחנכת.
על המחנכת להיות בעלת נכונות להיאבק למען הצדק"
מתוך הפרק:"מילים ראשונות"
פאולו פריירה, מי שהגה ופיתח את הפדגוגיה הביקורתית, פונה בספרו לאבן הראשה של מערכת החינוך– המורה.
יחסה של המורה לעצמה כנושאת שליחות וכבעלת תפקיד שלו חשיבות ראשונה במעלה הם לב לבו של ספר זה.
"מכתבים למורה" הוא קריאה למורה לחרוג ממעמדה המדוכא וחסר הכבוד ולהפוך את הקערה על פיה – להעז לקרוא ולהיאבק למען חברה טובה וצודקת יותר.
חברה זו מתחילה במפגש בין אדם לאדם, מפגש שיש בו אמון, תקווה ותעוזה לחלום על שינוי, מפגש דיאלוגי ומחנך, מפגש של תלמיד ומורה.
ספר זה הוא חובה לכל אשת חינוך, לכל מורה ולכל מי שרואה את עצמו בעל שליחות חינוכית בחברה הישראלית.
תפיסתו של פריירה מרחיבה את האופקים ומספקת כלים רבים למפגש הדיאלוגי והמהפכני בין המורה לתלמידה.
רעיונותיו מהווים השראה למעשה החינוכי ומחדדים את הצורך העצום שלנו ושל חברתנו במחנכים.
פאולו פריירה (1921-1997), הוגה הפדגוגיה הביקורתית, היה מחנך רב השפעה ושר חינוך בסאו פאולו שבברזיל.
פריירה הוא מחברו של רב המכר העולמי "פדגוגיה של מדוכאים". הוצאת "דרור לנפש" שמחה להגיש לקורה הישראלי את משתנו של פריירה בספר זה הרואה אור לראשונה בעברית.
לתרגום העברי של ד"ר נירה מאי נוספה הקדמה מאת פרופ' יולי תמיר.
לכן, בין היתר, נדרשת תעוזה בעבור מי שרוצה להיות מורה, מחנכת.
על המחנכת להיות בעלת נכונות להיאבק למען הצדק"
מתוך הפרק:"מילים ראשונות"
פאולו פריירה, מי שהגה ופיתח את הפדגוגיה הביקורתית, פונה בספרו לאבן הראשה של מערכת החינוך– המורה.
יחסה של המורה לעצמה כנושאת שליחות וכבעלת תפקיד שלו חשיבות ראשונה במעלה הם לב לבו של ספר זה.
"מכתבים למורה" הוא קריאה למורה לחרוג ממעמדה המדוכא וחסר הכבוד ולהפוך את הקערה על פיה – להעז לקרוא ולהיאבק למען חברה טובה וצודקת יותר.
חברה זו מתחילה במפגש בין אדם לאדם, מפגש שיש בו אמון, תקווה ותעוזה לחלום על שינוי, מפגש דיאלוגי ומחנך, מפגש של תלמיד ומורה.
ספר זה הוא חובה לכל אשת חינוך, לכל מורה ולכל מי שרואה את עצמו בעל שליחות חינוכית בחברה הישראלית.
תפיסתו של פריירה מרחיבה את האופקים ומספקת כלים רבים למפגש הדיאלוגי והמהפכני בין המורה לתלמידה.
רעיונותיו מהווים השראה למעשה החינוכי ומחדדים את הצורך העצום שלנו ושל חברתנו במחנכים.
פאולו פריירה (1921-1997), הוגה הפדגוגיה הביקורתית, היה מחנך רב השפעה ושר חינוך בסאו פאולו שבברזיל.
פריירה הוא מחברו של רב המכר העולמי "פדגוגיה של מדוכאים". הוצאת "דרור לנפש" שמחה להגיש לקורה הישראלי את משתנו של פריירה בספר זה הרואה אור לראשונה בעברית.
לתרגום העברי של ד"ר נירה מאי נוספה הקדמה מאת פרופ' יולי תמיר.
רשימות קריאה בהן מופיע מכתבים למורה - לאלה המעזים ללמד
חינוך ואוריינות
|
נינה
בת מתל-אביב,ר'ג,גבעתיים,מכבים רעות,משלוחים עד הבית באיזור גוש דן
רשימת הקריאה עודכנה שלשום
פרסומת
פאולו פריירה (סופר על המוקד)
פאולו פריירה (בפורטוגזית: Paulo Freire; 19 בספטמבר 1921, רסיפה - 2 במאי 1997, סאו פאולו) היה מחנך ברזילאי ותאורטיקן רב השפעה של החינוך . התפרסם בזכות עבודתו בתחום החינוך העממי, שבאה לידי ביטוי בפעילותו להרחבת ומיסוד מערכת החינוך וייסוד בתי ספר כמו גם ביצירת תודעה לערכו של החינוך. פרייר... המשך לקרוא
|
לקט ספרים מאת פאולו פריירה
שם הספר |
---|
פדגוגיה של מדוכאים |
פדגוגיה של שחרור - דיאלוגים על שינוי בחינוך |
פדגוגיה של המדוכאים - הוצאה חדשה 2022 - (פדגוגיה של מדוכאים) |
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של פאולו פריירה
©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ
צור קשר |
חנויות ספרים |
ספרים משומשים |
מחפש בנרות |
ספרים שכתבתי |
תנאי שימוש |
פרסם בסימניה |
מפת האתר |
מדף גדול מדף קטן |
חיפוש ספרים