שמה - תיאולוגיה של עלטה / גדעון עפרת

שמה

תיאולוגיה של עלטה

גדעון עפרת








ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
725 התעניינו בספר


תקציר הספר
``שמה`` כהפלגתה של סירת-הנפש בים אפל ונטול-אופק אל מחוזות ה``שם``. סירת-גולה ובה שני משוטים: האחד בסימן הגעגוע מכאן ל``שמה`` והשני בסימן זיקת אדם-אלוה. ``שמה`` כספר המסע מפה לשם - אל עולם נשמות אפלטוני, אל רקיעים של מלאך ואיילת-שחר, אל לב ומעיין, אל קברים. שכל ``שמה`` הוא חלקת-אלוהים, וכל ``שמה`` הוא חלקת קבר. של המאמין ושל מושא אמונתו. תיאולוגיה של עלטה. נתיביה בטקסטים פילוסופיים של ניטשה, שופנאואר, היידגר, וויטגנשטיין, דרידה; אך, לא פחות מכן, בטקסטים של סיפרות ושירה מאת גיתה, ג`ויס, קפקא ואחרים. תיאולוגיה נטולת מגדלור; ללא שמץ של חיוב אמוני. תיאולוגיה נטולת מצפן; חרטומה בשלילה אינסופית ובהיוותרות אך עם המרחביה, תיבת תהודה אפילה, המהדהדת רליגיוזיות מתוך האין. וכעוצמת הגע-גוע כן תעצומות הנעדר והבלתי ידוע.


הקורא עיר הקורא מתי
אלעד קריות לפני 7 חודשים מענה



גדעון עפרת (סופר על המוקד)
גדעון עפרת (נולד ב-1945) הוא מבקר אמנות, מומחה בתולדות האמנות ובפרט בתולדות האמנות הישראלית. אצר תערוכות רבות במוזיאונים וגלריות וכתב מאמרים, קטלוגים, וספרים רבים, בעיקר בתחום אמנות ישראל בהם ספרי אמנות, תאוריה של האסתטיקה ופילוסופיה כללית. ... המשך לקרוא
לקט ספרים מאת גדעון עפרת
לצפיה ברשימה המלאה, עבור לדף הסופר של גדעון עפרת






©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ