האיש שחולל את מהפכת האיכות - עקרונותיו וחזונו של ו' אדוארדס דמינג, הוגה תורת ה- T.Q.M. (ניהול איכות כולל) / אנדריאה גאבור

האיש שחולל את מהפכת האיכות

עקרונותיו וחזונו של ו' אדוארדס דמינג, הוגה תורת ה- T.Q.M. (ניהול איכות כולל)

אנדריאה גאבור

יצא לאור ע"י הוצאת מטר, בשנת 1992, מכיל 278 עמודים, תירגום: ברוך קורות. עסקים וכלכלה » סיפורי הצלחה







ספר בסדר דירוג של שלושה כוכבים
3
100% בנים
2 בנים   0 בנות
גיל ממוצע:50
2190 התעניינו בספר


תקציר הספר
ספרה של אנדריאה גאבור, האיש שחולל את מהיפכת האיכות, הוא תיאור מוסמך של עקרונותיו ושל חזונו של ו' אדוארדס דמינג, וכיצד הפיחו רוח-חיים בחברות המובילות באמריקה. נאנדריאה גאבור סוקרת כיצד גילתה אמריקה מחדש את חלוץ האיכות הדגול ביותר שלה, לאחר שהפך ביפן לגיבור לאומי, ומתארת כיצד ביקשו מנהלי חברת פורד את עצתו של דמינג, ברצותם להבין מדוע יצרני המכוניות היפניים גוברים עליהם בכל הנוגע לאיכות המכוניות ועיצובן. פחות מעשר שנים אחרי המפגש הראשון ביניהם, מעלים את חברת פורד על נס, כדגם של ניהול אמריקני.

מאז ערך את הופעתו הראשונה בדטרויט, בשנת 1981, צבר דמינג קהל חסידים עצום בקרב שכבת המנהלים בארצות הברית. אין כמעט חברה אמריקנית גדולה שלא הושפעה במידה זו או אחרת מרעיונותיו.
הפילוסופיה שלו חוללה מהפכה בתרבות הניהול של חברות, שהעתיקה את תשומת-לבה של ההנהלה מהתמקדות קצר-ראות בשורה התחתונה של המאזן לעבר ראייה רחבה יותר הכוללת את הלקוח.

התורה החובקת-כל להבטחת איכות שהכין דמינג, הידועה כ"ארבע-עשרה הנקודות", שוזרת יחדיו רעיונות ניהוליים לחזון מושלם יחיד שנועד לסייע לחברות לחזות מראש את שאיפותיו של הלקוח ולהיענות להן, בטיפוח הבנה טובה יותר של "התהליך", ובגיוס עזרתם של כל עובד, מחלקה וספק במאמץ להשתפר. בעזרת שיטותיו של דמינג, אם משתמשים בהן כהלכה, ניתן לחזות מראש כיצד יתפקד תהליך מסוים בעתיד, ולמנוע בעיות איכות בטרם יתרחשו.

אנדריאה גאבור, שבילתה יותר משנתיים בראיונות עם דמינג ובהשתתפות בישיבות ייעוץ בארצות הברית וביפן מביאה בפני הקורא סקירה מעמיקה של התיאוריות של דמינג ושל יישומן הלכה למעשה. מאות ראיונות שנערכו בחברות פורד, זירוקס, ג'נרל מוטורס, פרוקטור אנד גמבל וחברת החשמל של פלורידה, מאפשרות הצצה פנימה אל האופן שבו העניק דמינג השראה להנהגת שינויים מקיפים בחברות הללו, בתחומים חיוניים כמו שיווק, מכירות, ייצור וכספים.

כאשר גורמים נוספים יאמצו את עקרונותיו של דמינג בשנות התשעים, יהיו לעולם העסקים כלים חדשים, רבי-עוצמה, להתמודדות עם הבעיות החברתיות הבוערות של העידן שבו התחרותיות הולכת ומחריפה. חומר למחשבה גם לכל העוסקים בנושא בישראל.

אנדריאה גאבור היא עורכת כלכלית בכירה ב - U.S. News and World Report



פרסומת







©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ