» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (48):
ספרים של שטיינר,
רשימה,
צבעוניות מיליטנטית מזרם הגרדיאנטיזם הפוביסטי הטרום מודרניסטי,
טיפולי גוף ונפש,
מדעי החברה - חינוך,
משפחולוגיה,
הדרכה ועיון - למבוגרים,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
חינוך, למידה, תקשורת, תרבות בלשנות ומילונים למכירה,
למכירה - רשימה כוללת של כל הספרים,
אנתרופוסופיה,
ספרי עיון במגוון נושאים למכירה,
ספרי הורות למכירה,
רודולף שטיינר וספרים נוספים ברוח האנתרופוסופיה - למכירה,
1,
ספרים לנפש,
דעת,
לרכישה,
YN,
ספרים שקראתי 2016,
ספרים שקוראים,
למכירה- ספרי התפתחות אישית, רוחניות, מיסטיקה,
הספרייה העברית בברלין,
פילוסופיה,
עידן חדש - ספרי התפתחות אישית למכירה,
טוב,
רוחניות שלי,
ספרי עיון למכירה ,
חדש לגמרי,
קראתי :),
פילוסופיה,
התפתחות אישית,
פילוסופיה,
עיון למכירה,
פסיכולוגיה, נפש וחינוך למכירה,
עידן חדש, רוחניות, קואוצ'ינג, בודהיזם, תורות המזרח, גרפולוגיה, כירולוגיה למכירה,
פילוסופיה למכירה,
הרשימה האפורה,
הגות, פילוסופיה,
עיון,
צריך לקרוא,
DV,
כחדש,
בתקווה,
עידן חדש ,עזרה עצמית ופילוסופיה,
ראשונה,
דו,
ספרים בנושא וסביב גידול דבורים,
עוד ...
|
2.
|
|
צבע, לדעתו של רודולף שטיינר, יש לו השפעות על חיי הרגש של האדם, על חיי המוסר של האדם, ואף על בריאותו הגופנית של האדם. בדעות אלו, אין שטיינר שונה מהוגים אחרים, אבל רודולף שטיינר טוען גם כי כאשר אנו חווים ומתנסים בצבע במהותו, אנו מסוגלים לצאת מתוך עורנו ולקחת חלק בחוויה קוסמית, בחיי הקוסמוס. יתר על כן, רודולף שטיינר בונה שיטה שלמה ומעשית של עבודה עם צבע, כדי להביא לרמה גבוהה יותר של חיים, ולפתוח תחומי יצירה חדשים ונעלים בבני האדם. ספר זה הינו אוסף ההרצאות הרחב ביותר של שטיינר על צבע, והוא משמש כמקור לא אכזב של השראה לאמנים, יוצרים, תרפיסטים ואנשים המחפשים את ההתפתחות המודעת וההארה....
|
3.
|
|
מהדורה שלישית ערוכה ומתוקנת
משימות החינוך כיום, החינוך כהמשך פעולתן של ישויות עילאיות. הרמוניה בנשימה, בערות ובשינה. הדימוי כהשתקפות, הרצון כנבט, סימפטיה ואנטיפטיה, רגש זיכרון ודמיון. עצבים - דם. החלוקה לשלש של האדם. האדם כמביא חיים לאדמה. הגאומטריה כהשתקפות של תנועות קוסמיות. ישותו בעלת תשעת המרכיבים של האדם. צורות חינוך סוציאליסטיות. חינוך הלך הנפש. בניית הרצון. התפתחות מוסרית. קשר הרגש לחושים, לרצון ולהכרה. חיי האני בחשיבה ,רגש ורצון. כוחות הנפש בילד ובקשיש.שכחה וזיכרון בקשר עם יקיצה והירדמות. בניית זיכרון באמצעות הרגלי חיים. שנים עשר החושים. מסקנה, שיפוט ומושג. מושגים חיים.מטמורפוזה של עצמות השדרה ועצמות צינוריות. תורת אבולוציה חומרנית. חינוך להתעוררות. חלב אם. הוראה אמנותית. קידום ובלימת גדילה. הקשר של הגדילה לדמיון וזיכרון. הראש ועולם החיות. מערכת החזה ועולם הצומח. מהות המחלות. נשימה ותזונה. העצמות והשרירים והקשר עם ממלכת המינרלים. שינה, התעמלות, עבודה אינטלקטואלית. הגרוגרת, השפה והדקדוק. על תנאי חייו של המורה. ...
|
5.
|
|
עיון יסודי במדע-היופי.
חשיפת החוקים ליצירה אמנותית ולהנאה אמנותית.
מהתוכן: השאיפה המדעית והאמנותית של זמננו מול זו של גיתה.
מקומה של האמנות בחיי אדם-יוון העתיקה ובחיי האדם המודרני – דבר והיפוכו.
אידיאה ומציאות / ממלכת-האמנות – מהי מהותה?
אסתטיקה – מדע האמנות – ציוני-דרך בהתהוותה....
|
6.
|
|
הקדמה: הילמר קונמן
9 הרצאות שניתנו בדורנאך 26.11.1923 - 22.12.1923
קהילת הדבורים היא גוף מופלא ומיוחד במינו. ההתפצלות לשלושה סוגים:
פועלות, מלכות וזכרים, בניית הכוורת על התאים המשושים שלה, הפעילות בכוורת ומחזור החיים של כל אחד ממרכיביה, כל אלה והמהות הרוחית העומדת מאחוריהם מהווים נושא בלתי רגיל ומרתק.
הדבורים ממלאות תפקיד חשוב במחזור הטבע ומהוות גורם משמעותי בו הודות להאבקת הפרחים שהן מבצעות.
הן בעלות ערך מיוחד לאדם, כשהן מספקות לו מזון בעל תכונות מיוחדות במינן.
רודולף שטיינר פותח כאן צוהר לממלכת הדבורים ולמהות העומדת מאחוריה, לחשיבותה לטבע ולאדם, ומעבר לכך למקבילות של מרכיבי הכוורת השונים במבנה האדם.
הרצאות אלו ניתנו במסגרת ההרצאות שהעביר שטיינר לפועלים בבניית הגיתהאנום, המרכז האנתרופוסופי בדורנאך.
בקהל נכחו גם מגדלי דבורים ולכן עסקו ההרצאות בנוסף להסברים על טבע הדבורה ועל המחבר והמפריד בינה לבין קרובותיה הנמלה והצרעה, באספקטים מקצועיים של גידול דבורים.
מהתוכן: הדבורה והאדם.
על החושים של הדבורים. דבש ובדולח. אודות הדבש. על צרעות העפצים. על רעל הדבורים ועל הנמלים.
משמעותה של חומצת הנמלים, חומצה פחמתית ומשמעותן בטבע.
...
|
8.
|
|
תמונה כללית המציגה את עקרונות היסוד ומונחי היסוד במדע-הרוח :
ידע העולמות העליונים, מהות האדם, הכוחות הפועלים מאחורי הקיום הפיסי, התפתחות האדם והעולם והדרכים לרכישת ההכרה העל חושית.
מהתוכן: אופיו של מדע הנסתר. מהות האנושות.
שינה ומוות. האדם והתפתחות העולם.
הכרת העולמות העליונים - על ההתקדשות.
הווה ועתיד בהתפתחות העולם והאנושות.
פרטים מתחום מדע הרוח: הגוף האתרי של האדם, העולם האסטרלי, על חיי האדם לאחר המוות.
מהלך חייו של האדם.
המישורים העליונים של עולם הרוח.
מרכיבי ישותו של האדם. מצב החלום.
על השגת הכרות על-חושיות.
התבוננות בהתרחשויות ובישויות מיוחדות של עולם הרוח.
...
|
9.
|
|
הרצאות שניתנו בדורנאך, 22-15 באפריל 1923. וכן תשובות לשאלות והנחיות לאוריתמיה. סדרת הרצאות זו מביאה להורים, למחנכים ולאלה המכשירים עצמם לחינוך, את השלבים בהתפתחות הילד מהגיל הרך ועד לבית הספר התיכון, ואת עקרונות ההתייחסות המעשית לשלבים הללו לפי הגישה האנתרופוסופית....
|
11.
|
|
בהרצאות בספר זה מדבר רודולף שטיינר על ארבעה אלמנטים המקדמים את האבולוציה האנושית: סבל, רוע, מחלה ומוות.
"כפי שיופי הפנינה נולד מתוך מחלה וסבל, כך גם ידע, טבע אנושי אצילי ורגש אנושי מטוהר נולדים מתוך סבל וכאב."
"אסור לומר שהעולם אינו מושלם משום שהוא מכיל רוע, דווקא להיפך – הוא מושלם בדיוק עקב כך... בוראי העולם היו זקוקים לרוע כדי להביא את הטוב להתגלות. הטוב חייב קודם להתנפץ על סלע הרוע... אהבת-הכל יכולה להגיע לשיא פריחתה רק בעזרת אהבה עצמית."
"אם אנו מייחלים להיות חזקים אנו חייבים לחמש את עצמנו כנגד חולשה על ידי הכנסת החולשה לתוכנו והפיכתה לחוזק. אנו יכולים לומר שחוץ מהמוות הטבע המציא את המחלה כדי לייצר בריאות טובה יותר."
"זהו אך ורק עם המוות האנושי שאנו מגלים מה שמצביע לנו, בעזרת הריסת החיים האלה, על החיים שחוזרים תמיד."...
|
15.
|
|
תנאים, פיתוח שלווה-פנימית.
שלבי התקדשות: הכנה, הארה, שליטה במחשבות וברגשות.
מבחנים: מבחן האש, המים והאוויר.
שיקוי השיכחון שיקוי הזיכרון. כמה צדדים מעשיים. התנאים להתאמנות המדע-רוחית: שאיפה לבריאות גופית ונפשית-רוחית, חווית-הכוללות, ממשות של מחשבות ורגשות, השקפה נכונה על חיצוניותו ופנימיותו של האדם, התמדת ברזל בביצוע של החלטה, פיתוח רגש של הודיה, יצירת האחידות בחיי-האדם.
פיתוח פרחי-הלוטוס.
השתנות חיי החלום של תלמיד מדע הרוח. השגת רציפות-התודעה.
התפלגות של אישיות-האדם במהלך ההתאמנות המדע רוחית.
שומר הסף, חיים ומוות – השומר הגדול של הסף....
|
20.
|
|
״…אם נבחן את עצמנו בחיים, נגלה מבוקר עד ערב אינספור דברים שאנו רוצים, שיהיה נחמד שיהיו שלנו, אך אנו גם מוצאים הרבה משאלות כאלה שאנו יכולים לוותר עליהן, בלי לפגוע במישהו אחר ובלי להזניח את המחויבויות שלנו: משאלות שסיפוקן יעניק הנאה מסוימת, אך שניתן גם להשאירן בלתי־מסופקות. לפיכך, אם ממשיכים באופן שיטתי, ניתן למצוא בתוך המשאלות הרבות את אותן משאלות שעליהן ניתן לומר: ׳לא, אני לא אגשים משאלה זו כעת׳. אין לעשות זאת בדרך הלא נכונה, אלא רק באופן שאינו גורם נזק, שלא יביא לדבר לבד מקורת רוח, אושר, הנאה. אם מדכאים באופן שיטתי משאלות מסוג זה, אזי כל דיכוי של סוג של משאלה פירושו עלייה בכוח הרצון, בכוחו של האני ביחס לגוף האסטרלי. ואם מאוחר יותר בחיים אנו מקבלים את מרותו של הרגל זה, אזי נהיה מסוגלים לפצות, במובן זה, על הרבה ממה שהחינוך מזניח בהווה בדרכים רבות.״ (רודולף שטיינר)
רודולף שטיינר (1861-1925) הינו אחד מהוגי הדעות המשפיעים שהשאירו את חותמם על חיי היומיום שלנו, הן בתחום המחשבה והן בתחום החינוך. פילוסוף, מורה רוחני ואדריכל אוסטרי, מייסד האנתרופוסופיה. שטיינר היה בעל רקע מדעי, ערך את כתבי גתה והגיע אל החברה התיאוסופית בתחילת המאה העשרים. הוא חיפש דרך שתאפשר חשיבה עצמאית, משוחררת מהשפעות המוח. רק דרך זו תאפשר לאדם יכולת להכיר באמת ובמציאות הרוחנית הממשית של העולם בו אנו חיים. חקירותיו והרצאותיו הביאו אותו לגבש את תורת האנתרופוסופיה.
רודולף שטיינר פרסם עשרות ספרים ומאות הרצאות. ״מבחר כתבים״ מביא את שלושת ספרי היסוד של תורת האנתרופוסופיה במלואם, וכן פרקים והרצאות רחבות מתוך ספרים המייצגים את הגותו ודרכו.
חוץ מספר אחד (״חקלאות ביו־דינאמית״) שתורגם מהשפה הגרמנית, שאר הספרים תורגמו מהשפה האנגלית. יש לציין כי רודולף שטיינר עצמו, בעזרת אשתו, היו אלו שתרגמו את מרבית כתביהם לאנגלית.
...
|
21.
|
|
5 הרצאות שנערכו בברלין 31 לאוקטובר - 5 לדצמבר 1911 :
האספקט הפנימי של התגשמות השבתאי של האדמה.
האספקט הפנימי של התגשמות השמש של האדמה.
האספקט הפנימי של התגשמות הירח של האדמה (א)
האספקט הפנימי של התגשמות הירח של האדמה (ב)
האספקט הפנימי של התגשמות האדמה של האדמה
שטיינר מביא אספקטים פנימיים של האבולוציה, עליה הוא מדבר מצדדיה החיצוניים יותר בספריו - מדע הנסתר, ופרקים מן הרשימות האקשיות. - המציאות החיצוניצ הפיסית - ארבעת האלמנטים הארציים - מתגלים בהתבוננות הרוחית העמוקה כצלו של עולם פנימי, הבנוי מתכונות נפשיות טהורות. התפתחותם של האדמה והמצבים שקדמו לה, נפרשת כמכלול המתפתח שלב אחר שלב מתוך התרחשויות אותן אנו מכירים כיום רק כתכונות נפש פנימיות. לקוראי רודולף שטיינר זוהי חוויה נדירה של התבוננות בכוחות הבריאה של עולמנו....
|
24.
|
|
ייתכן שאנו יכולים לחגוג את האיחוד האינטימי יותר של נפשנו עם מדע-הרוח בכך שנשקיע את עצמנו בבעיות כגון בעיית הצבע, כי בכך שנתנסה ביסוד החי בזרימת הצבעים נצליח לחרוג מהצורה שלנו ולקחת חלק בחיים הקוסמיים.
הצבעים הם נפש הטבע והקוסמוס כולו, ובהתנסות בחיי הצבעים אנו נוטלים חלק בנפש זו…
התגלית של תחושה אמנותית מופיעה כאשר מתרחשת פגישה בין החוויה החושית לחוויה העל-חושית בנגלה."
בהרצאות בספר זה נפרשת לפני הקורא תפיסת עולם השונה במהותה מתפיסת העולם הפיזיקלית הרגילה.
עולם הצבעים מתגלה כמשהו החודר לתוכנו ולתוך הממלכות סביבנו.
רודולף שטיינר בונה למעננו מעגל צבעים ייחודי המופרד לצבעי דימוי וצבעי זוהר, ומראה את הקשר שלהם לחסר-חיים, חיים, נפש ורוח. האדם, ובייחוד
האמן, ימצא בידע זה משהו חי שהוא יכול ליצור איתו ולא להרגיש את הקור העולה מתוך המחקר המדעי הרגיל כשהוא מנסה לדלות משם משהו שיפרה את יצירתו האמנותית.
דבר נוסף המופיע בספר זה הוא מקורות ההשראה של האמנויות השונות מתוך התייחסות עמוקה ורוחנית לאדריכלות, אמנות התלבושות, פיסול, ציור, מוזיקה, שירה, קריאה ודקלום ולבסוף לאוריתמיה.
מהתוכן: התנסות בצבעים, צבעי הדימוי. דימוי וזוהר – מעגל הצבעים של רודולף שטיינר.
צבע בחומר. ציור מתוך הצבע. האמנויות ושליחותן, עולמו היצירתי של הצבע. החושי והעל חושי והתממשותם דרך האמנות....
|
25.
|
|
13 הרצאות שניתנו במקומות שונים (GA305, GA309):
•התפתחות האתרי והאסטרלי הקוסמיים בהתגשמות הארצית של האדם - 26 למאי 1922
•התקדשות היוגה, הסגפנות ונתיב הידע הנכון לזמננו - 27 למאי 1922
•ישויות הממלכות האלמנטריות ועתיד האדמה - 28 למאי 1922
•מחקרים על החיים בין מוות ללידה מחדש - 26,27 באוקטובר 1912
•על הטכניקה של הקארמה בחיים שלאחר המוות - 15 בדצמבר 1912
•מתוך 'אגדת המקדש ואגדת הזהב':
•הניגוד בין קין להבל - 10 ביוני 1904
•המסתריה של הרוזנקרויצרים - 7 בנובמבר 1904
•המניכאיזם - 11 בנובמבר 1904
•על המקדש שאבד ואמור להיות מוקם מחדש בקשר עם אגדת הצלב או אגדת הזהב - 15,22 במאי 1905
•אגדת עץ הצלב ומשמעות בית המקדש של שלמה להיסטוריה העולמית - 29 במאי 1905
•האלגוריה על המילה שאבדה ואמורה להירכש מחדש בהקשר לחג השבועות. - 5 ביוני 1905
...
|
26.
|
|
האורגניזם האנושי - מחזור הדם, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, הלימפה, ההפרשה, מערכת העצבים ומערכת העצבים הסימפתטית - ויחסי הגומלין בין המערכות הללו לבין עצמן, הקשר שלהן לסוגי התודעה השונים באדם והכוחות הקוסמיים הפועלים באיברים הפנימיים באורגניזם האנושי.
הסדרה פותחת פתח לעולם מופלא של קשרים המתגלים בראיה האנתרופוסופית, מסבירים את מהות ואיכות החוויה האנושית הבסיסית בגוף הפיסי בכללותה, ומעניקים זווית ראיה מיוחדת במינה ופוקחת עיניים לנושאים רבים בנושא האורגניזם האנושי בהרצאות אחרות של רודולף שטיינר....
|
27.
|
|
בסדרה בת 13 הרצאות מביא רודולף שטיינר בפירוט היבטים רבים של השפעת ישויות רוחיות על האדם, תפקידן ודרך פעולתן באבולוציה, העידנים הראשונים של אדמתנו והתפתחות החומר הפיסי והאורגני. הסדרה מרחיבה נושאים שונים שניתנים בספרים ובהרצאות של שטיינר, ומהווה השלמה מרתקת לידע האנתרופוסופי בתחומים אלה....
|
28.
|
|
ב-5 הרצאות שניתנו ב-1922 פורש ד"ר שטיינר את הנפש האנושית ביחס להתפתחות העולם, מנקודת מבט נדירה שאינה מופיעה בהרצאות אחרות שלו. התפתחות איברי החושים, ההתמרה של איברים ויטאליים לאיברי חושים והפיכתם לאיברי חישה בעבור הרוח עם ההתקדשות, הקשר בין הגוף האסטרלי לנשימה, האורגניזם כתמונה של הנפשי, שמש ושמש-על והנפש בעידן המודרני - כל אלה נידונים בצורה מרתקת בסדרה זו. ...
|
29.
|
|
11 הרצאות שניתנו במקומות שונים (מתוך GA 209,98,117,193,127):
הכרת ממלכות הטבע ועידן האינטלקטואליות.
הסילבסטר הקוסמי כנקודת מפנה באנושות
הממלכות האלמנטריות, סוגיהן העיקריים והשפעותיהן.
השפעותיהן של מספר ישויות על-חושיות על האדם.
הסודות העמוקים של התהוות האנושות לאור אוונגליון מתי (3 הרצאות).
הפיתוי האהרימני.
עבר לוציפרי ועתיד אהרימני לאור ההווה.
משמעות מחקר הרוח לפעולות המוסריות.
החטא הקדמון והחסד....
|
|