» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (20):
ילדים,
הרשימה החמה,
זלי תקרא בהמשך,
הייתי רוצה... מתישהו...,
ספרים שמחכים שאקרא אותם,
הגיעו מים עד נטש,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
דצמבר20,
נשמע טוב,
כריכות אהובות,
2013 הייתה שנה טובה,
ספרים שמחכים לי...,
RTBCPT3,
תמר מהגולן,
K,
ONE DOOR TO HEAVEN ONE DOOR TO HELL,
★ לקנות :: שירה,
גוונים של אפור,
ספרות מקור,
רוצה לקרוא,
עוד ...
|
1.
|
|
אפרת ואורי, סופרת ומבקר ספרות, עומדים משני עברי הבטן
ההולכת ותופחת של אפרת. ככל שהבטן גדלה, כך הם מתרחקים
זה מזה. כל אחד מהם נושא איתו, כגיבנת, את ילדותו ואת
משפחתו: אורי את הוריו, שזה שנים מתעקשים לא להיפרד
למרות האיבה הגלויה השוררת ביניהם; ואילו אפרת נושאת
את מחלת הנפש של אמה, שפרצה מייד אחרי שילדה אותה,
ואת מערכת היחסים המורכבת והתלותית שלה עם אביה. היא
מסתירה מפניו של אורי את העובדה שהיא אינה מצליחה לכתוב
מאז ההיריון.
בתווך, בין קירות הבשר הרכים, היכן שנפגשים הפחדים,
מתפתלת תינוקת, וכל שלב בהתפתחותה מעמת את בני הזוג עם
שאלות קשות.
ברומן השני שלו משתכללת הכתיבה הספרותית המושחזת
ופורצת הדרך של עידו אנג'ל, שמטפל באומץ בלתי מתפשר
בנושאים רגישים ונפיצים שהם כמעט בבחינת טאבו בקרב
החברה הישראלית.
עידו אנג'ל נולד ב 1974- . פירסם רומן, ספר נוער וסיפורים
קצרים בכתבי־עת שונים. יצר וביים סדרת אנימציה מצליחה
לילדים. בשנת 2010 הקים בת"א את "מיזנטרופ", חלל עבודה
אורבני, בעיקר כדי שיהיה לו איפה לשבת ולכתוב בעצמו. רומן
הביכורים שלו, 'הסיפור של מיכאל', זכה לשבחי הביקורת....
|
2.
|
|
שמו מיכאל. הוא בן שלושים ושבע. הוא לא גבוה או נמוך במיוחד. עיניו חומות. הוא אדם רגיל. אלא שאסון נורא המזעזע עליו את עולמו, גורם לו לאבד את זיכרונו ואת זהותו וכופה עליו לצאת למסע ארוך, במרחב ובזמן, כדי להשיב לעצמו שליטה מחודשת בחייו.
"הסיפור של מיכאל" לא עוסק רק במיכאל, אלא גם בסופר, עידו, הבודה את קורותיו. נוכחותו המתמדת של הסופר ביצירה מתגרה בהגדרות השגורות של הבדיון הספרותי ובוחנת את גבולותיו. כך, למשל, געגועיו לאהובתו שנטשה אותו מקשים על יכולתו להתמסר לכתיבה והמתח המתמיד בין ההתמסרות לכתיבה לבין ההתמסרות לאהבה מעמיד בסימן שאלה את המשך קיומו של מיכאל ושל סיפורו.
שניהם, הסופר וגיבורו, סובלים מבדידות גדולה. המאמץ המשותף שלהם להבקיע את שכבות הבדיון, לגלוש מסיפור ל"מציאות" וממציאות לפנטזיה, מונע בכוח התקווה ליצור קשר באמצעות השפה ולהפיל את חומות ההגנה שנוצרו בנפשם. זהו רומן שמפעמת בו תקווה להתממשותה של פגישה מיוחלת, שהמילים ישמשו לה גשר לתנועה מתמדת בין מישורי קיום שונים: מאדם לאדם, מתרבות אחת לאחרת, מן הסיפור הבודד אל רשת אינסופית של סיפורים שונים ומשונים.
עידו אנג´ל (1974) מתגלה ב"סיפור של מיכאל" כסופר מקורי, בשל, שנון ומתוחכם. כתיבתו קלה, מלאת הומור וספוגה באירוניה עצמית. הנימה המשחקית שבה הוא נוקט, המלווה בהבחנות דקות, משרה על הספר מרוחה של אגדה קסומה ובה בעת מעניקה לו צביון ריאליסטי ועומק רגשי. אנג´ל למד ולימד בחוג לקולנוע במדרשה לאמנות בית ברל והוא כתב וביים סדרת אנימציה לילדים. "הסיפור של מיכאל" הוא הרומן הראשון פרי עטו....
|
3.
|
|
זוהי הכריכה האחורית של הספר הזה.היא נכתבת מעט אחרי השעה שלוש בצהריים, הרבה אחרי שהספר כבר נכתב, בבית קפה בתל אביב, ישראל, כדור הארץ.האווירה נעימה כשהמילים האלה נכתבות. הקפה חם ומתוק, המלצרית אדיבה וחייכנית. בתי הבכורה, יהלי, עוד מעט תחזור מבית הספר. אנשים נחמדים הולכים ברחוב. איש מהם לא היה מאמין אילו שמע לאן יהלי ואני נסענו רק לא ממזמן. איך הגענו לכוכב הרחוק והמוזר קלינג, שלו שבע שמשות וחיים בו יצורים משונים מאין כמותם - כדי לעזור ליואל, הגיבור של הספר הזה, הספר שאתם אוחזים בידיכם ממש עכשיו, ולהציל את הכוכב מ...הטלפון מצלצל.זה המוציא לאור. הוא מזכיר לי שעלי להגיש כמה שורות לכריכה האחורית מהר ככל האפשר, לכן אסיים לכתוב אותן עכשיו ואסע אליו.ואתם - הספר כבר בידיכם ובו כל קורותינו במסע המופלא. כל שנותר לכם לעשות הוא להפוך את הספר, לפתוח...ולהאמין....
|
4.
|
|
''קשה לשאת את העצב משום שהראש פתוח ואור הירח נכנס פנימה גולמי. זהו עצב האור הנשקף. אין די מילים בעולם להסביר אפילו לי את אהבתי שלי. אני אומרת מילים וכמובן מתכוונת לסודות הכמוסים ביותר. כמו המילה גרגיר העשויה חול או המילה לב שצבעה תכול השמים וירוק בטן האדמה.”
שלוש נובלות שיריות, מזוקקות להפליא. הכתיבה של עידו אנג’ל מינימליסטית ואסתטית ודווקא משום כך הרווח בין המילים הופך משמעותי. כמו שתיקה בין תיבה מוזיקלית אחת לחברתה. כל פיסקה זעירה פורסת מצב הכרתי חדש. המילים, הציפורים הגדולות גדולות האלו, שוברות את רצף ההגיון המציאותי וסוטות ממסלולן: מן הגלוי אל הסמוי, ובחזרה.
הוצאת “בלה לונה – ספרות בעברית אחרת” – מאמינה בספרות אחרת חדשה המבוססת על ההכרה בגמישותה של הספרות. הוצאה שתתמקד בספרות הנכתבת בעברית – בשפה עשירה, מורכבת, מסוכסכת – ומציעה מפגשים לא שגרתיים עם טקסטים שחורגים מהמקובל והשכיח בספרות המקומית כיום.
"ציפורים גדולות גדולות” מאת עידו אנג’ל, הוא הספר הראשון שרואה אור בהוצאה....
|
6.
|
|
האם מותר לי לראות את הדברים כפי שראיתים? ונורא מכך, האם מותר לי לספרם? האם אפשר בכלל לומר, כמו מישהו אחר, “אני”? האם לא יתבעני אותו מישהו תביעת דיבה? אני מחליט: כך ראיתי את הדברים. אני מחליט: לא אספר. רק ארמוז. על בית שחיה הערמומי של אישה, שהיה פעם שעיר ופעם לא. שאחזה בסכינים וצחקה. לא אספר על הכבדים שטיגנה אמי בגבינת רוקפור. כלומר על איך טיגנה אותם. לא אספר על איך, בבית אחר, אבי שתק. ארמוז על הצבעים שהסתתרו בקירות חדרי ביום ופרצו מתוכם בלילה. אספר שהחבאתי מילים מתחת לכרית: “זאב אוויר”, “רויטל”, “אנגלית”, “מכשפה”. אבל לא אספר איזו כרית זו הייתה. אנקד את הרמזים ואז אסיר את הניקוד, שישאר בהם רק על דרך הגעגוע. איש בשם אמיר גניסלב יפריח ציפורים בלי שידע....
|
8.
|
|
הלב מעורער. אתמול בכינו כשראינו שני ילדים הולכים מכות. לא בגלל המכות בכינו. לא אכפת לנו הגוף. בכינו משום שהילד האחד אמר לילד האחר "אתה", והילד האחר ענה "אתה", והמילה נפלה מלשונם זהה. במו עינינו ראינו את האותיות נופלות, פעם ועוד פעם, ולא הצלחנו לעצור את הדמעות.
עידו אנג'ל בוהדנה
סופר, משורר ויזם. כתב וביים לטלוויזיה, לימד קולנוע במדרשה לאמנות, הקים את "מיזנטרופ", שהיה מחללי העבודה החלוציים בעולם. "מה" הוא ספרו ה-11....
|
|