אדיר כהן

אדיר כהן

סופר

פרופ' לחינוך ולביבליותרפיה באוניברסיטת חיפה, ראש החוג לחינוך במיכללת עמק יזרעאל עמד בראש בית הספר לחינוך, בראש החוג לחינוך ובראש לימודי התרפיות בעזרת יצירה והבעה באוניברסיטת חיפה. מייסד לימודי הביבליותרפיה והתרפיה הפילוסופית וממטפחיהם בישראל ובעולם הוא מחברם של ספרים רבים בביבליותרפיה, פילוסופיה של החינוך, ספרות וספרות ילדים. עורכם של כתבי עת התחומים הללו וחתן פרסים רבים, ישראליים ובין לאומיים.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (108):
הדרכה , קראתי , מסקרן, אולי, אנתולוגיות שירה ישראלית, ✔ נרכש בסיפור חוזר, שירה, לחפש ולקרוא , הרשימה האינסופית-רוצה לקרוא, קריאה שנייה , ישראלים/עברית, לקרוא, ספרים שחסרים לי, מומלצים , 1, רשימת המשאלות - מקור, פסיכו, הורות, ספרים שקוראים, עוד ...
» ספרים של אדיר כהן שנקראים עכשיו:

המורה מירי - מלא + רובוט 25
אדיר כהן

הבט ולמד : אנציקלופדיה לילדים
אדיר כהן
1.
ספר ראשון מסוגו בספרות הפסיכולוגית והחינוכית העברית, המקיף את מיכלול ההיבטים העיוניים והמעשיים של הביבליותראפיה. מטרת הספר להעניק כלי טיפולי וחינוכי חשוב, שקונה לו בשנים האחרונות מקום מרכזי בעבודה הפסיכולוגית, הייעוצית והחינוכית, התורם להתפתחות הילד, להבהרת עולמו הפנימי, לסיוע לו בשעת מצוקה, לטיפול במצבים בעייתיים, להארה של חריגויות ולהתמודדות עמהן, להגברת התובנה של מצבים נפשיים ולהגדלת המודעות והתובנה האישית. הביבליותראפיה הוגדרה כתהליך של יחסי גומלין בין נפש הקורא והיצירה הספרותית, יחסים אשר ניתן להגיע בעזרתם לפורקן, לשיחרור ממתח, להארה חדשה של הבעיות האישיות, לטיפוח המודעות לבעיות ה"אני", להגברת התובנה, למציאת דרכי התמודדות ולסיוע בגדילה של האישיות. הספר מיועד לפסיכולוגים, יועצים חינוכיים, מורים, מדריכים, ספרנים, מורי החינוך המיוחד, עובדים סוציאליים, אך לא פחות להורים המבקשים סיוע והדרכה בטיפול בילד. הספר מביא מאות דוגמאות של טיפול בעזרת מיטב ספרות הילדים העברית החדשה וממליץ על עשרות ספרים ומאות יצירות להפגשת הילד עם עצמו ועם בעיותיו....

2.
3.
לראשונה בספרות הפסיכולוגית והטיפולית העברית ספר המקיף את מיכלול ההבטים העיוניים והמעשיים של הטיפול, הסיוע והחינוך בעזרת ההומור והשימוש בצחוק לשיחרור, לפורקן, להתמודדות במצבי לחץ וליצירת תפישת עולם אופטימית. ההומור - תראפיה מצטרפת לביבליותראפיה ככלי טיפולי רב חשיבות, בין בעבודה הפסיכולוגית והחינוכית ובין בהתנסות של כל אחד בחיי היומיום שלו בכוחו המרפא של ההומור. פרקי הספר עוסקים בתרומת ההומור להתמודדות עם סיטואציות קשות, ובכללן עם מצבים אובדניים, בדרכי השימוש בהומור בטיפול ובחיי היומיום: בהבטים הפיזיולוגיים והרפואיים של ההומור: במתן כלים לבדיקת חוש ההומור: בהומור כמענה לצרכים הפסיכולוגיים של הילד: בהומור בטיפול בפחדים ובחרדות: בהתמודדות עם מחלה בעזרת ההומור: בהומור בהתמודדות מבוגרים וילדים עם מחלת הסרטן: בהקלת ההתמודדות עם המוות בעזרת השחוק: בהומור היהודי כעזר במאבק להישרדות במחנות המוות הנאציים ובמאבק של יהודי ברית - המועצות עם המשטר הסובייטי, בהבטים התיאורטיים והתיראפויטיים של ההומור השחור: בתפקיד הקתארטי והמעדן של ההומור המיני: בדרכי ההתגוננות והמאבק של ההומר הפמניסטי ובשימוש בהומור בחיזוקה של האישיות במיכלול ההבטים של החיים האישיים, הזוגיים, החברתיים, האזרחיים והכלל - אנושיים. הספר מציע אף מאות דוגמאות של בדיחות, יצירות ספרותיות הומוריסטיות, מהתלות ופרקי הומור לצרכי טיפול והנאה. הוא משלב ניתוחים ועיונים תיאורטיים עם בחינות טיפוליות ואף מביא "מילון החיוכים והדמעות", להעשרת הרפרטואר הטיפולי של העוסקים בטיפול, ביעוץ, בהדרכה, ברפואה בפסיכולוגיה ובחינוך ולפתיחת מרחבים של אופטימיות והומור כדי להאיר ימים בשחוק......

4.
למה הסנוניות בונות להן קן במרזבים של הבתים? כדי להקשיב לסיפורים ... לעולם אין האדם בודד אם יש לו במה להרהר ומה לזכור ... מבחר ראשון בסוגו של קטעים מתוך הקלאסיקה של ספרות הילדים העולמית אשר בכל אחד מהם מבע מרוכז ותמציתי לתפיסת חיים; להארת התמודדות; להבנה פסיכולוגית; לנגיעה בחלום; להכרת החיים; לפגישה עם האני הנאבק ומתגבר, החולם והיוצר. אוצר מופלא של ספרות לילדים ולמבוגרים שנשמת ילד בקרבם, שהוא מורה דרך ומרפא לנפש. האם יש אפליית נשים בבתי המשפט בישראל? האם סטריאוטיפים הרווחים בחברה על ההתנהגות ההולמת של גברים ונשים קיימים גם בתוך המערכת המשפטית? שאלות אלה עומדות במרכז מחקר זה, במטרה לבדוק האם מין השופטים, עורכי הדין, הנאשמים, הקורבנות והעדים קשור להליך המשפטי ולתוצאות המשפט. המחקר נוקט בשיטות מגוונות לבדיקה שיטתית של תיקים פליליים, השיח באולם המשפט והטקסטים של פסקי הדין בבתי המשפט בישראל. בעולם שאלו: ?rettam redneg seoD והמחקר עונה: כן דר' רינה בוגוש מרצה באוניברסיטת בר - אילן במחלקה למדעי המדינה ובחוג המשולב למדעי החברה. דר' בוגוש עוסקת במחקרים בנושא מגדר, משפט ותקשורת ופרסמה מאמרים רבים בנושאים אלה בכתבי - עת מקצועיים. לאחרונה היתה מרצה - אורחת באוניברסיטת אוקספורד באנגליה. עו"ד רחל דון - יחייא בעלת משרד לעריכת דין בתחום המשפט המסחרי. עו"ד דון - יחייא בעלת תואר שני במשפטים וכן בעלת תארים בבלשנות ובכלכלה מאוניברסיטת תל - אביב. במשך שנים היתה מרצה לדיני עבודה באוניברסיטת בר - אילן ובמכללה למינהל. כיום היא מכהנת כדירקטור בחברת החשמל לישראל ובחברה לפיתוח עירוני "ערים"....

5.
השקר הממלא את חיינו *פסיכולוגיה *רפואה *משפט *חברה *משפחה *מין *אהבה *פוליטיקה *עסקים *מינהל *תקשורת *צבא *שלטון *דת *מוסר *ספרות *אמנות *קולנוע *רמיה עצמית *חנופה *נימוסים *תרוצים חקר, ניתוח, הארות, הדגמות, יישומים, התמודדות וטיפול...

6.
השימוש בכתיבה בתהליך התראפויטי זוכה בשנים האחרונות להתייחסות מיוחדת בחוגי הפסיכולוגים, התראפיסטים, היועצים והמחנכים, המציינים את החשיבות המרובה של המבע בכתב הן בתהליך הטיפולי והחינוכי והן בפגישה של האדם עם עצמו. לכתיבה יש ערך טיפולי רב בהיותה כשלעצמה פועלת במישרין על הנפש ומעניקה סדר לכוחותיה על - ידי מעשה היצירה שבה; פורקן ללחצים, פחדים, מועקות ומצוקות על - ידי עצם הביטוי המשחרר שלה; תובנה עצמית, הארה רב - כיוונית של הבעיות וייעוץ עצמי על - ידי השיח הפנימי המתקיים בה; ומעל הכל - תקשורת טובה יותר של הכותב עם עצמו ועם זולתו. בספר שלפנינו, שהוא הראשון מסוגו בספרות הפסיכולוגית והיצירתית בעברית, ארבעה חלקים. הראשון מוקדש למיכלול ההבטים של הכתיבה, החל בפתיחת התהליך של הכתיבה המשחררת, דרך האמצעים לעורר את הכתיבה, לטפח את הביטוי הנועז, לפתח את הדו - שיח של הכותב עם נפשו, להפעיל את הדמיון במסע הנפשי ולעסוק בכתיבה יצירתית של הסיפור האישי. החלק השני מוקדש כולו לכתיבה ומקומה בתראפיה הלכה למעשה, כשהוא עוסק בהבטים השונים של הכתיבה בהתמודדות עם כאב ואובדן; מעברים בחיים; בדידות וקשיים חברתיים; קשיים זוגיים ומשפחתיים; דימוי עצמי נמוך; יחסי הורים ילדים; מהלה; נטיות אובדניות וכדומה. החלק השלישי מוקדש לתרגילים ולהפעלות בכתיבה טיפולית ויצירתית לילדים. החלק הרביעי מתמקד במיגוון רחב של הצעות והנחיות לכתיבה בעלת חשיבות טיפולית, משחררת ואוטותראפית. הספר מציע לקורא כלי עשיר, עיוני ומעשי גם יחד, לטיפול דרך הכתיבה ולפתיחת מסע להכרת עצמו ולפגישה יצירתית עם העולם. המחבר, פרופ' אדיר כהן, ממטפחי הביבליותראפיה והכתיבהתראפיה בישראל ובעולם, עומד בראש לימודי החינוך והטיפול בעזרת יצירה והבעה באוניברסיטת חיפה, מכהן כראש המרכז לספרות ילדים והקתדרה לחינוך ולחברה, מחברם של ספרים רבים בתחומי הביבליותראפיה, החינוך, הכתיבה היצירתית וספרות הילדים....

7.
לראשונה בעברית ספר מקיף ויסודי העוסק בהשפעתם של הורינו עלינו, במקרים בהם הם "מרעילים" את חיינו ובצורך לסלוח להם כדי לשקם את חיינו.בנוסף לדיונים הפסיכולוגיים ולבחינות המעשיות מועלים בספר עשרות תיאורי מקרים, סיפורים מדגימים, הארות ספרותיות, הצעות טיפוליות ופרקי הדרכה....

8.
9.
ספר ההפעלות שלפנינו, המלווה את ספר היצירות "המסע המופלא אל עצמי" ובה בשעה אף בעל קיום וייחוד כשלעצמו, מביא אוצר עשיר של פעילויות, משחקים, עבודות יצירה, הפעלות לימודיות ושעשועים במיגוון רחב של נושאי מסעו של הילד אל עצמו. כלולות בו הפעלות מרובות בתחומי הדימוי העצמי, הקבלה העצמית ומימוש הייחוד; ההתיידדות עם הגוף וטיפוח החושים המעשירים את חיינו; פרישת כנפי הדמיון והגשמת משאלות הלב; מתן פורקן לעצב ולכאב; התמודדות עם בדידות ומצבי - רוח; פגישה עם המשפחה; שיחרור הכוחות היצירתיים; הרחבת האני וראיית קשריו עם הטבע ויפי היקום; טיפוח לשונה של האהבה והנגיעה בשמחה ובחלום. המחבר, פרופ. אדיר כהן, ראש המגמה ליעוץ ולטיפול באמנויות - ביבליותרפיה, ראש המרכז לספרות ילדים וראש הקתדרה לחינוך ולחברה באוניברסיטת חיפה, הוא ממטפחי הביבליותרפיה בישראל ובעולם, ממפתחי החינוך היצירתי בישראל, סופר ועורך. המאיירת, נורית צרפתי, מן הפוריות והמצויינות שבמאיירות בישראל, היודעת להפוך את האיור לא רק לבן לווייה ליצירה או לפעילות, אלא לחגיגה אסתטית מעשירה....

10.
בעקבות הספר שהיה לרב - מכר, ספר הציטטות הגדול, פרופ' אדיר כהן ליקט וקיבץ את מיטב דברי החוכמה ואמרי השפר מתוך המסורת היהודית רבת השנים. לפניכם ספר אח לספר הציטטות הגדול, שהפך לספר יסוד כמעט בכל בית, ספרייה, משרד ומוסד בישראל. והפעם מבחר נרחב, מקיף ומרתק של פתגמים, אימרות, קטעי הגיגים ופניני שירה מכל ענפי היצירה היהודית מראשיתה ועד ימים אלה. בכעשרים אלף הציטטות שבספר מיוצגים אלפי רבנים וחסידים, יוצרים, פילוסופים ומדענים, משוררים ומספרים, מדינאים ומנהיגים, פוליטיקאים ומהפכנים, נשיאים וראשי ממשלה, אמנים ואנשי ספר, חולמים ואנשי מעשה, בני כל העדות, כל התקופות וכל הארצות שבהן היו ויצרו יהודים. פרופ' אדיר כהן הוא ראש הקתדרה לחינוך ולחברה באוניברסיטת חיפה, מייסד ומטפח ,לימודי הביבליותרפיה בישראל, מרצה וחוקר, פובליציסט, חחברם של ספרים רבים, עורך נודע של כתבי עת בספרות ואספן מומחה לחקר הפתגם והאפוריזם היהודי והעולמי. "אם האדם איננו טוב יותר מחר משהוא היום, למה לו המחר?" רבי נחמן מברצלב "אם רצונך לדעת את הדרך שלפניך, שאל את החוזרים בה." יהודי המזרח הרחוק ספר הציטטות היהודי הגדול הוא ספר ראשון במעלה, עשיר ושימושי להפליא לכל אדם בכל מצב, הן להרחבת הדעת והן להעמקת הביטוי, השיחה והנאת השנינה. ספר שהוא כולו שלכם ובשבילכם....

11.
בשני כרכי הספר שלפנינו - אסופה מקפת של השירה העברית בת זמננו המעוצבת מבחינה תכנית בדרך המעניקה לקורא גם כלים למסע לתוך נפשו הוא ולעבודה ביבליותראפית ואוטו-תראפית. כל אחד ואחד מן השירים באסופה נשקל הן מבחינת ערכו הספרותי וסגולותיו האמנותיות, הן מבחינת תרומתו לשירת האני בספרות ימינו והן מבחינת כוחו המעורר להבנה טובה יותר של הקורא את עצמו. האסופה מעלה מיצירותיהם של משוררים ותיקים וצעירים ויש בה ייצוג רחב עד מאד למיטבה של שירת דורנו וביטוי לעושר פניה של השירה העברית בעשורים באחרונים. באשר לזוית התראפויטית, מחולקים השירים על-פי מיקודים ריגושיים-נפשים-חווייתיים ומשמשים אוצר לעבודה טיפולית, ייעוצית ופסיכולוגית רבה השראה וכוח מעורר ומשחרר....

12.
ספר ראשון מסוגו בספרות העברית, המשקף את הבדיחה היהודית לדורותיה החל בהסתמנויות ההומור במקרא; דרך הבדיחה והשנינה במשנה ובתלמוד, במדרש ובספרות העברית בימי הביניים; המשך הבדיחה בחסידות, הבדיחה היהודית של השטעטל; ומכאן אל הבדיחות שנוצרו בתקופת השואה, הבדיחה היהודית בארץ ישראל בשנים של טרום המדינה, הבדיחות שנוצרו בכל מלחמות ישראל, בדיחות קיבוץ הגלויות, בדיחות תקופת הצנע, בדיחות צה"ל, בדיחות פוליטיות, בדיחות עדתיות; הבדיחות של יהודי ארצות המזרח; הבדיחות של יהודי ארצות הברית, והבדיחות האקטואליות של ימינו אלה. הספר הוא אוצר בלום של אלפי בדיחות יהודיות הערוכות בנושאים בסדר אנציקלופדי ומקיפות את כל תחומי החיים, החברה, הרגשות, היחסים, האהבות והמין, השנאות והמלחמות, המדינה והפוליטיקה, הסטריאוטיפים והעדות, חיי היחיד וחיי הציבור. באמצעות הבדיחות של עם ישראל לדורותיו מצטיירת אף ההיסטוריה היהודית כולה במבט מחויך, ומתעצמת ההכרה כי הבדיחה לא רק שליוותה את העם היהודי בכל דרכיו, אלא אף היתה כלי חשוב בידיו במאבקי הישרדותו, בהתמודדותו עם העולם העוין, בביקורתו העצמית ובהארת ימיו בצחוק. פרופ' אדיר כהן הוא ראש הקתדרה לחינוך ולחברה באוניברסיטת חיפה, מייסד לימודי הביבליותרפיה בישראל, מפתח הטיפול בעזרת ההומור (הומורתרפיה), חוקר ההומור היהודי, מרצה וחוקר, פובליציסט, מחברם של ספרים רבים, עורך של כתבי עת בספרות, בחינוך ובמדעי ההתנהגות, ואספן מומחה לחקר הבדיחה היהודית לדורותיה....

13.
14.
הפילוסוף האנגלי פרנסיס בייקון כתב כי "מי שאין להם ידידים לפתוח ליבם לפניהם, הריהם הקניבלים של ליבותיהם שלהם". ועוד הוא הדגיש כי "המון איננו חברה, בנים אינם אלא גלריה של תמונות, דיבור אינו אלא צלצול של פעמון, במקום שאין אהבה". ולעומתו תומאס מאן מדגיש כי הבדידות מיילדת את המקורי שבנו, את היופי ואת השירה אבל גם מיילדת את היפוכם: הסוטה, האסור, הנכאב, האבסורדי. הספר שלפנינו מבקש לגעת בבדידות, לתאר אותה מבפנים ולא מבחוץ, דרך בחינתן של יצירות ספרותיות, הן בשירה והן בפרוזה, הוא מבליט את הבדידות כנושאן המרכזי; דרך עיון בכתיבתם של חולי-נפש הניבטים אל מעמקי הבדידות שבנפשם ומביאים אותה בכתיבתה מיוסרת אך לעיתים גם אופטימית; דרך עיונים בספרות הילדים העברית שנושאם בדידות, בה נחשפים זרמי הבדידות ככוח חיובי יוצר. בספר שלפנינו יצאנו להעיר עולמם של אלה שאין להם חג, של כואבי הבדידות והמתמודדים איתה. ביקשנו לגעת בשיריהם ובווידוייהם, ביומניהם האישיים ובמכתביהם, ולהעמיד מולם את מראות הספרות המשקפת את בדידותם של יוצרים השולחים מכתב-שיר אל הקוראים....

15.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והסיפור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מסיפורי בראשית וכלה בסיפוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל - אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

16.
המחזאי האמריקאי טנסי וויליאמס כתב כי: "כולנו נידונים להיסגר בבדידות בתוך עורנו, כמאסר עולם"; ולעומתו כתב ההוגה והיוצר י.ס. לאנדור כי "בדידות היא חדר הקבלה של אלוהים". בין שני צירים אלה עולים סיפוריהם האישיים של עשרות גברים ונשים, בשלבי חיים שונים, שהם גיבורי הספר שלפנינו ובהם: * אדם הנושא בדידות שנגזרה עליו בחוויות הטראומטיות של ילדותו במשפחה של "הורים מרעילים" ומאבד את אמונות באדם ואת יכולתו לתקשר עם הזולת; * נער הנושא את הסוד הנורא של חייו - חוויית גילוי-העריות שעבר, והוא טרף לסיוטים ההופכים אותו סגור ופגיע; * רווקה המושיטה יד לקשר ואין לה מענה ובטחונה העצמי המתערער; * אשה נבגדת שעם התערערות ביתה, נשבר אמונה ביכולת לשוב ולהתקשר; * גבר שחלם על היחד שבנישואין ומוצא עצמו קצוץ כנפי חלומו, לבדו בבית נצור; * הומוסקסואל שאינו מעז לצאת מן הארון ונחנק בבדידותו; * אשה המדמיינת גבהים של שילהוב ומוצאת עצמה באכזבת המין העייף, הנצלני והלבדי; * חבר קיבוץ שהיחד הקיבוצי מנוכר ליחידתו וליצירתו והוא מתענה בבדידות בלתי מתקשרת; * חיל שהמשטר הצבאי והקולקטיביות הכפויה גזרו עליו זרות וניכור; * נערה שבדידותה דוחפת אותה אל ההכחדה העצמית באנורקסיה; * סופר שבדידות היא בית הגידול המופלא ליצירתו; * אמן שהבדידות בטבע היא סם חיים להתרעננות מתמדת ולחיים מלאים; אלה ורבים אחרים העלו את סיפוריהם האישיים באזני פרופ' אדיר כהן, שהאזין, כתב ופתח בפניהם פתחים למסע אל עצמם בעזרת הספרות, הכתיבה והיצירה....

17.
ספר ראשון מסוגו בשפה העברית המעלה את הארוטיקה בספרות עם ישראל ובספרויות העולם החל מן המקרא, האפוסים השומריים והבבליים, הקלאסיקה היוונית והרומית, יצירות המזרח הרחוק וארצות האיסלאם, דרך התלמוד והמדרשים, ספרויות ימי הביניים והרנסאנס ועד התקופה המודרנית. עשרות פרקי הספר מעלים את ריבוי הפנים של הארוטיקה, החל באהבה, הפיתוי, התאווה והנאות הגוף; דרך אמנות האהבה, חדוות המשכב, תנוחות המין; המשך בהעדפות המין השונות, אהבה לסבית ואהבה הומוסקסואלית; ועד הארוטיקה במחזור החיים, מימושי המין השונים והמין במבט מחוייך. הספר מלווה בעשרות תמונות צבעוניות, ציורים בשחור - לבן ואיורים מיצירות האמנות של כל הדורות וכל העמים והארצות. אוצר ספרותי שלא היה כמוהו, ספר יסוד למטפל ולפסיכולוג, לחוקר ולאוהב הספרות והאמנות וחגיגה של ארוטיקה לכל קורא. המחבר, פרופ' אדיר כהן, ראש המגמה ליעוץ ולטיפול באמנויות - ביבליותרפיה באוניברסיטת חיפה, ספור, מתרגם ועורך; הוא ממטפחי הביבליותרפיה בעולם, חוקר הספרות והאומנות האירוטית והשימוש בהן בעבודה הפסיכולוגית והטיפולית....

18.
19.
*החזירונים הקטנים עוסקים ב"שלום וביטחון" *הסבתא המתפרפרת של כיפה אדומה *שלגייה מעשנת את הדשא *מ"אגם הברבורים" ל"פאטה אווז" *תעשיית התמרוקים של הברווזונת *הנזל וגרטל משגעים את אמא *חידושי האופנה של סינדרלה *הברווזון המכוער פותח בית ספר לחריגים *מלחמת המינים - או הבעל שניהל את משק הבית *החמור חולה האסטמה או "כולם הם אויבנו" *הנזלת התמידית והסירחון הפוליטי *קטן אבל ממזר *ילד העוגה בלהקת פופ *יפהפיה נרדמת, יפהפה נם והמאבק הפמינסטי *טיפול פסיכולוגי בזהבה ושלושת הדובים. כל אלה ונושאים רבים אחרים בעיבוד מהפכני ומרתק של המעשיות והאגדות המלוות אותנו לאורך כל חיינו, עיבוד השוחט את כל הפרות הקדושות הפוליטיות, הפסיכולוגיות, החברתיות, המיניות ומקנה לקורא כלים לתפישה יצירתית של החיים ולהעזה לספר את סיפורו האישי....

20.
21.
המחיר כולל משלוח...

22.
בשלושת כרכי הספר שלפנינו - אסופה מקפת של הסיפור העברי בן זמננו, המעוצבת מבחינה תכנית בדרך המעניקה לקורא גם כלים לכבודה ביבליותרפית ואוטו-תרפית. כל אחד ואחד מן הסיפורים באסופה נשקל הן מבחינת ערכו הספרותי וסגולותיו האמנותיות, והן מבחינת תרומתו להבנה טובה יותר של הקורא עצמו. בהתייחסות לנקודת המבט הספרותית, כוללת האסופה מיצירותיהם של סופרים ותיקים וצעירים, המציגות את עושר פניה של הספרות העברית בעשורים האחרונים. באשר לזווית התרפויטית, הקובץ מחולק לשלושה כרכים שכל אחד מהם מרוכז סביב מימד טיפולי ספציפי: להיות אני, אבות ובנים. על אהבות ושברונן. משברים ומצוקות....

23.
בשני הכרכים של "לחלום בעיניים פקוחות" (אהבה חלום וכאב, ומשברים במשפחה), כלולות יצירות ספרותיות, אשר בצד ההנאה האסתטית הכרוכה בקריאתן, הן עשויות לסייע לקורא לגעת במחוזות העלומים של סיפורו האישי. יכולת ההזדהות שלנו עם הדמויות ספרותיות, מאפשרת לנו להיטיב להבין את עצמנו, את בעיותינו ומצוקותינו, ובד בבד להיווכח שאיננו בודדים בקשיינו, ושלעיתים קרובות ניתן לראות גם את האור בקצה המנהרה... באסופה, אוסף עשיר של יצירות לילדים ולבני הנעורים, הערוך על-פי מוקדי קשיים שונים - מצוקות נפשיות, לבטי התבגרות, בעיות חברתיות, התמודדות עם משברים ועוד. אוסף זה, עשוי להיות כלי רב חשיבות ביד הפסיכולוג, המורה, המדריך, היועץ, המטפל, ההורה, וכן בידי הילדים עצמם. כלי היוצר חוויה אמנותית מחד-גיסא, ומפתח דו-שיח עמוק ואמיתי בין הקורא לבין עצמו, מאידך-גיסא....

24.
"אם אתה אומר שיש צורך בפילוסופיה, עליך להתפלסף, ואם אתה אומר שאין צורך בפילוסופיה, אזי צריך אתה להתפלסף, על כל פנים אתה צריך להתפלסף." אריסטו "הפילוסופיה היא זכוכית מגדלת של המחשבה." ויקטור הוגו "מבין כל החוכמות החופשיות... הפילוסופיה היא העושה אותנו לאנשים חופשיים." מונטין * בעקבות שלושת הספרים שהיו לרבי־מכר, ספר הציטטות הגדול, ספר הציטטות היהודי הגדול וספר ההומור היהודי הגדול, פרופ´ אדיר כהן ליקט וערך את מיטב דברי ההגות, השנינה, המחשבה והחוכמה מן הפילוסופים של כל הדורות. ספר ראשון מסוגו בספרות העברית, המכנס את שיאי הביטוי הפילוסופי המרוכז ופותח החשיבה פרי עטם של פילוסופים החל בעולם הקלאסי ועד ימינו אלה. אין כמעט תחום בחיי האדם, בתפיסת העולם ובאוצרות הרוח, שאלפי דברי ההגות שבספר אינם מאירים אותו. הם מעניקים לנו תפיסות מעמיקות, מקוריות ונונקונפורמיסטיות ומעשירים אותנו במגוון עצום של נקודות ראות והארות על כל תחומי הרוח האנושית. פרופ´ אדיר כהן הוא פרופסור לפילוסופיה של החינוך באוניברסיטת חיפה, מייסד ומטפח לימודי הביבליותרפיה והתרפיה הפילוסופית בישראל, מרצה וחוקר, פובליציסט, מחברם של ספרים רבים, עורך של כתבי עת בחינוך, בספרות ובמדעי ההתנהגות ואספן מומחה לחקר האפוריזם הפילוסופי היהודי והעולמי....

25.
26.
פר ההפעלות שלפנינו, המלווה את ספר היצירות ``המע המופלא אל עצמי`` ובה בשעה אף בעל קיום וייחוד כשלעצמו, מביא אוצר עשיר של פעילויות, משחקים, עבודה יצירה, הפעלות לימודיות ושעשועים במיגוון רחב של נושאי מסעו של הילד אל עצמו. כלולות בו הפעלות מרובות בתחומי הדימוי העצמי, הקבלה העצמית ומימוש הייחוד; ההתיידדות עם הגוף וטיפוח החושים המעשירים את חיינו; פרישת כנפי הדמיון והגשמת משאלות הלב; מתן פורקן לעצב ולכאב; התמודדות עם בדידות ומצבי-רוח; פגישה עם המשפחה; שיחרור הכוחות היצירתיים; הרחבת האני וראיית קשריו עם הטבע ויפי היקום; טיפוח לשונה של האהבה והנגיעה בשמחה ובחלום. המחבר, פרופ` אדיר כהן. ראש המגמה ליעוץ ולטיפול באמנויות ? ביבליותרפיה, ראש המרכז לספרות ילדים וראש הקתדרה לחינוך ולחברה באוניברסיטת חיפה, הוא ממטפחי הביבליותרפיה בישראל ובעולם, ממפתחי החינוך היצירתי בישראל, סופר ועורך. המאייירת, נורית צרפתי, מן הפוריות והמצוייניות שבמאיירות בישראל, היודעת להפוך את האיור לא רק לבן לווייה ליצירה או לפעילות, אלא לחגיגה אסתיטית מעשירה....

27.
28.
29.
30.
31.
בספר הפעילויות המוגש בזה להורים, למחנכים ולמטפלים ודרכם לילדים, נבקש לפעול בתחומי האינטליגנציות השונות, להציע פעילויות והתנסויות שיסייעו לזהות את האינטליגנציות המרובות והשונות ואת ההירארכיה שלהן בכל ילד, להציע גירויים לפיתוח האינטליגנציות המרובות, לסייע בהעשרת תוכניות הלימודים, להעשיר את מרחב ההתנסויות של הילדים, להעניק שפע של רעיונות לפעילויות משותפות של הורים וילדים, לטפח את היצירתיות של הילד, להפגיש אותו תוך התנסות הלכה למעשה עם כישורי חיים שונים, לעזור לו בקיום הפגישה שלו עם עצמו, לחזק את השיח שלו עם עצמו, עם סביבתו ועם העולם כולו, לפתח את חושיו ואת מגעו עם הטבע והאדם, לתת לו כלים לספר את סיפורו האישי תוך מימושו בחייו שלו. הספר שלפנינו יתמקד בהבטים הלשוניים, ההבעתיים והיצירתיים כשהספרים שיבואו בעיקבותיו יעסקו בשורה ארוכה של תחומים נוספים. נקודת המוצא למיגוון הדרכים והפעילויות שתוצענה בספר שלפנינו היא בגישה היוצרנית המדגישה את הלמידה מתוך עשייה, את חדוות היצירה, את הביטוי העצמי כשהמטרה היא שכל ילד ימצא דרכים להגשמת הפוטנציאלים שלו ובאותה שעה ילמד להבין את עולם האדם והטבע בדרכים מגוונות, תוך פגישה והתנסות ישירה. המחבר, פרופ. אדיר כהן, ראש המגמה ליעוץ ולטיפול באמנויות - ביבליותרפיה, ראש המרכז לספרות ילדים וראש הקתדרה לחינוך ולחברה באוניברסיטת חיפה, הוא ממטפחי הביבליותרפיה בישראל ובעולם, ממפתחי החינוך היצירתי בישראל, סופר ועורך. המאיירת, נורית יובל, מן הטובות שבמאיירות ספרי הילדים, סופרת לילדים, עורכת עיתוני ילדים ומפליאה באיור היצירתי המעורר את הילד לגלות את היצירתיות האישית שלו....

32.
בחוברת: *מיתוס התהוות התודעה והשתקפותו בציורי ילדים *עיון פסיכולוגי בעקבות הסרט "ללכת שבי אחריו" *פרשנות פסיכואנליטית חדשה לחלומו של ג´פטו *נפשם ותבונתם של היצורים החיים *משתני אישיות, תגובות והבדלים בין המינים בדרכי התמודדות עם השתלות שיניים *הולדת הקבלה מרוח שירת ספרד *האהבה לפי שיר השירים והספרות הפסיכולוגית *ניחום אבלים במקורות היהודיים *אקזיסטנציאליזם והעבריינות האבסורדית של בני נוער *טראומה, דיסוציאציה או התמכרות *הזהות ההומו לסבית - ביולוגיה, פסיכולוגיה, פוליטיקה *העצמת הרוח בחינוך *ביקורת הספר "סימפוניה של אור" מאת טליה בירקאן *ביקורת הספר "הומור- בדרכו של האדם הצוחק" מאת אריה סובר...

33.
34.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והסיפור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מסיפורי בראשית וכלה בסיפוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל - אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

35.
36.
37.
38.
התפיסה המונחת ביסוד הסםר היא כי חיי כל אדם הם סיפור. אנחנו סיפורים מהלכים המסופרים על ידי - עצמנו במו חיינו, מתמודדים עם תסריטים שנכפו עלינו, חותרים להחזיר את סיפורנו לידינו כשנראה שהוא הופך מוכתב לנו, ומנסים להיות המספרים את חיינו, בבחינת היוצרים את חיינו. הספר בוחן כיצד אנו יוצרים את חיינו; מנתח את הפגישה של סיפורים, בין אם סיפורנו וסיפורי זולתנו ובין אם סיפורנו וסיפורי הספרות; מאיר את הכוח המרפא והממכא של הסיפור; חושף כיצד לקרוא את הסיפור שלו במראה הספרותית ומקדיש מקום נרחב לכתיבה היומנית ולכתיבה האוטוביוגראפית וחשיבותה ביצירת עצמנו. כשם שסיפורנו שואב, מתחזק ומתעמק מן הפגישה עם הסיפור הספרותי, כך נודעת חשיבות ראשונה במעלה גם לפגישתנו עם הסיפור הפילוסופי. פגישה זאת מתוארת בספר לא רק העמקה בהגות הפילוסופית, אלא לשם העמקתו של סיפורנו שלנו, הבנת העולם שבתוכו אנחנו פועלים, הבנת עצמנו כפועלים בתוך העולם ומציאת אמות - מידה לפעולתנו. חלק נרחב בספר מוקדש לשורה ארוכה מאד של תרגילים, הפעלות, הרחבות, משימות יצירתיות, הצעות טיפוליות ועוד, שאינן רק נספח מעשי של הספר אחא חלק בלתי נפרד ממנו המבקש להגדיל את מערבות הקורא, לעורר את חשיבתו, לקחת אותו למסע משותף עם הסופרים והפילוסופים, לתת לו כלים טיפוליים להעשיר את בניית סיפורו האישי. הספר הוא שלוב של ביבליותרפיה, יצירה כתיבה טיפולית, טיול נאראטיבי ויעוץ פילוסופי כדרך לשליתנו בסיפור חיינו וכמסע אוטותארפי....

39.
המדריך לאסופה - "לחלום בעיניים פקוחות" מבקש לסייע לקוראים במסעם פנימה, אל תוך עצמם, בעזרת מפגש חווייתי עם היצירות הספרותיות הכלולות באסופה. בפתח הספר - פרקי הסבר על מהותה של הביבליותרפיה ועל היבטים חינוכיים וטיפוליים של כתיבה יצירתית. בהמשך - מיגוון הצעות של הכנה ליצירות המוצעות ושל התייחסות פעילה אליהן בזמן הקריאה ובעקבותיה: פיתוח תמונות דמיון, התנסויות בפעילויות יצירתיות שונות, קשירת דו-שיח בין הקורא לבין היצירה כדרך לבחינה עצמית ועוד....

40.
41.
42.
לראשונה במחקר ובספרות העיון ספר המקיף את התפתחות ההומור של עם ישראל לדורותיו, ההל מתקופת המקרא ועד ימינו אלה, והמאיר את מהותו המיוחדת של ההומור היהודי על גילוייו השונים והמגוונים. לפנינו תאורו וניתוחו של ההומור היהודי, המתייהס אל יהודים, צומח ממקורות יהודיים, מביע את העולם היהודי, מבטא את הרגישויות היהודיות, ניתן בפי דמויות הנושאות שמות יהודיים, לקוה מעולם התכנים היהודיים ומשקף את מציאות החיים היהודית, המאבק בגויים, מצוקת הקיום היהודי ומאבק ההישרדות היהודית. הבט מרכזי ומהותי בו הוא הלוגיקה היהודית המציינת אותו, ההיגיון התלמודי, הפילפול, החריפות, השיח המיוחד, הצמיחה מלשון המקורות, היכולת לצאת מכל סבך בעזרת התיחכום והתיהמון. עם היותו של ההומור היהודי על יהודים ומסופר ליהודים הוא חרג מגבולותיו ואומץ על ידי העולם כולו, ואולי לא מקרה הוא שרבים מגדולי ההומוריסטנים בעולם הם ממוצא יהודי. הספר שלפנינו בוחן את ריבוי פניו של ההומור היהודי ודן בהומור בתנ"ך, בתלמוד ובמדרשן מקדיש מקום נרחב להומור היהודי בימי הביניים; דן בהומור בחסידות, בהומור היהודי של "השטעטל"; מצייר את דמותם של גדולי ההומוריסטנים היהודים כהרשלה מאוסטרופולי; עוסק בהרחבה ביצירתו ההומוריסטית של שלום עליכם ותרומתו להומור היהודי; חושף את ההתמודדות עם האנטישמיות בעזרת ההומור, ההומור היהודי במחנות המוות וההומור בתקופה הסטאליניסטית בברית - המועצות. חלק חשוב בספר בוחן את ההומור של תקופת היישוב, מאיר את "ילקוט הכזבים" וההומור של הפלמ"ח, מתאר את יצירתם של הומוריסטנים כעמוס קינן, אפרים קישון, יוצרי "דבר - אהר", דני קרמן, אהרון שמי, אפרים סידון, יהונתן גפן, הנוך לוין, מאיר עוזיאל ואחרים. חלקו האחרון של הספר עוסק בהומור היהודי בארצות הברית, בדמותה של האמא היהודיה בהומור, במאפייניה של הנסיכה היהודית אמריקאית, בתרומתם של לני ברוס ווודי אלן להומור היהודי, ועוד, הספר מקיף בתאוריו את הפנים הרבות של החיים היהודיים בה צמח ההומור היהודין חושף את התרומה התיראפויטית של ההומור; מאיר את הביקורת השנונה של ההומור היהודי ואת ההומור העצמי הרב, המצליף ומלטף גם יחד. המחבר פרופ. אדיר כהן הוא ראש הקתדרה לחינוך ולהברה באוניברסיטת חיפה, פרופ. לפילוסופיה חינוכית ולחינוך מודרני, מייסד לימודי הביבליותרפיה בישראל, מפתח הטיפול בעזרת ההומור (הומורתראפיה), חוקר ההומור היהודי, אוסף הבדיחה היהודית, מרצה וחוקר, סופר ופובליציסט, מחברם של ספרים רבים בחינוך, ספרות וביבליותרפיה, עורך של כתבי - עת וחתן של פרסים ספרותיים רבים בתחומי הפילוסופיה, החינוך והספרות....

43.
44.
45.
בשני הכרכים של "לחלום בעיניים פקוחות" (אהבה חלום וכאב, ומשברים במשפחה), כלולות יצירות ספרותיות, אשר בצד ההנאה האסתטית הכרוכה בקריאתן, הן עשויות לסייע לקורא לגעת במחוזות העלומים של סיפורו האישי. יכולת ההזדהות שלנו עם הדמויות הספרותיות, מאפשרת לנו להיטיב להבין את עצמנו, את בעיותינו ומצוקותינו, ובד בבד להיווכח שאיננו בודדים בקשיינו, ושלעיתים קרובות ניתן לראות גם את האור בקצה המנהרה... באסופה, אוסף עשיר של יצירות לילדים ולבני הנעורים, הערוך על-פי מוקדי קשיים שונים - מצוקות נפשיות, לבטי התבגרות, בעיות חברתיות, התמודדות עם משברים ועוד. אוסף זה, עשוי להיות כלי רב חשיבות ביד הפסיכולוג, המורה, המדריך, היועץ, המטפל, ההורה, וכן בידי הילדים עצמם. כלי היוצר חוויה אמנותית מחד-גיסא, ומפתח דו-שיח עמוק ואמיתי בין הקורא לבין עצמו, מאידך-גיסא....

46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והספור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מספורי בראשית וכלה בספוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל ? אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

54.
55.
תרפיה פילוסופית הלכה למעשה....

56.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והספור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מספורי בראשית וכלה בספוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל ? אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

57.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והספור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מספורי בראשית וכלה בספוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל ? אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

58.
59.
60.
61.
ספר ראשון מסוגו בספרות הפסיכולוגית והחינוכית העברית, המקיף את מיכלול ההיבטים העיוניים והמעשיים של הביבליותראפיה. מטרת הספר להעניק כלי טיפולי וחינוכי חשוב, שקונה לו בשנים האחרונות מקום מרכזי בעבודה הפסיכולוגית, הייעוצית והחינוכית, התורם להתפתחות הילד, להבהרת עולמו הפנימי, לסיוע לו בשעת מצוקה, לטיפול במצבים בעייתיים, להארה של חריגויות ולהתמודדות עימהן, להגברת התובנה של מצבים נפשיים ולהגדלת המודעות והתובנה האישית. הביבליותראפיה הוגדרה כתהליך של יחסי גומלין בין נפש הקורא והיצירה הספרותית, יחסים אשר ניתן להגיע בעזרתם לפורקן, לשחרור ממתח, להארה חדשה של הבעיות האישיות, לטיפות המודעות לבעיות ה``אני``, להגברת התובנה, למציאת דרכי התמודדות ולסיוע בגדילה של האישיות. הספר מיועד לפסיכולוגים, יועצים חינוכיים, מורים, מדריכים, ספרנים, מורי החינוך המיוחד, עובדים סוציאליים, אך לא פחות להורים המבקשים סיוע והדרכה בטיפול בילד. הספר מביא מאות דוגמאות של טיפול בעזרת מיטב ספרות הילדים העברית החדשה, וממליץ על עשרות ספרים ומאות יצירות להפגשת הים עם עצמו ועם בעיותיו. המחבר פרופ` אדיר כהן עומד בראש לימודי החינוך והטיפול בעזרת יצירה והבעה באוניברסיטת חיפה, מכהן כראש המרכז לספרות ילדים והקתדרה לחינוך אחברה, מחברם של ספרים רבים בתחומי החינוך וספרות הילדים....

62.
63.
64.
סידרת הספרים "לגלות עולם בסיפור - הספריה שלי, שנערכה ונכתבה בידי סופר הילדים ומלקט סיפורי העם הנודע אדיר כהן, מפגישה בעשרת כרכיה את הילדים עם מיטב הסיפורים המסופרים בארצות העולם ומעניקה להם ספריה עשירה הכוללת מיבחר גדול של נושאים: קוסמים ומכשפות; פיות וגמדים; צחוק והומור; חלומות ומישאלות; הרפתקאות; חוכמה ותושיה; אהבה; טבע וחיות יער; עמים וארצות; חירות ושלום. ספר שלישי בסידרה המביא סיפורים על שלוש דמויות ידועות וחביבות של שלושה מגדולי מצחיקני העולם: נאסר א - דין, ג'וחא והרשלי מאוסטרופולי. נקרא את הסיפורים העליזים, נלמד את חוכמת החיים שבהם ונמלא פינו צחוק. טוב הוא הצחוק ויפה לכל אחד. הוא מקל עלינו בשעת צרה, משמח אותנו תמיד ומקשר את כולנו בקשרי ידידות ואהבה....

65.
66.
67.
68.
ספר חדשני ראשון בסוגו, שנועד ללוות את הילד בגן הלדים, הספר כולל יצירות ספרות העוסקות במכלול הנושאים של הפעילות בגן, מלוות ביצירות שמנות היוצרות מציאות קסומה - מציאות שנלדים בה חלומות ושממנה מסתעפות הדרכים שבהן הילד מגלה את עצמו ואת העולם סביבו, יצירות חספרות, בהן שירי משחק והפעלה ריתמית - מוסיקאלית, מפתחות את הדמיון, ןתנות לגיטימאציה לחלום בהקיץ ולשילוב של חלום ומציאות מספקות כלים טיפוליים לפורקן רגשות ולהתמודדות עם מצבי לחץ, מרחיבות אופקים מעוררות את סקרנותו של הילד באשר לסביבתו הקרובה והרחוקה, מציעות שעשועים, מעוררות רגישות למלה הכתובה, לצליל ולקצב, ומפגישות עם טבע ונוף, עם חגים ועם יום הזיכרון, עם חוויות לאומיות וכלל אנושיות, יצירות האמנות, בכלים משלהן, מעלות הוויה צבעונית עשירה עלידי שילוב של טכניקות וידיאו ומחשוב ורגישות עזה לצבע,...

69.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והסיפור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מסיפורי בראשית וכלה בסיפוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל - אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

70.
71.
72.
סידרת הספרים לגלות עולם בסיפור - הספריה שלי ,שנערכה ונכתבה בידי סופר הילדים ומלקט סיפורי העם הנודע אדיר כהן, מפגישה בעשרת כרכיה את הילדים עם מיטב הסיפורים המסופרים בארצות העולם ומעניקה להם ספריה עשירה הכוללת מיבחר גדול של נושאים: קוסמים ומכשפות; פיות וגמדים; צחוק והומור; חלומות ומישאלות; הרפתקאות; חוכמה ותושיה; אהבה; טבע וחיות יער; עמים וארצות; חירות ושלום. ספר רביעי בסידרה המביא סיפורים מרתקים המסופרים על פני כל העולם. על עצלנים מופלגים, על זללנים המאמינים שאין אהבה גדולה מאהבת המזון, על אוהבי מריבות ועושי תעלולים, על לבבות עקומים ומעשים מוזרים, על ערמומיים ורודפי שעשועים, על כל ההולכים בשביל עקלתון, על עולם קצת מטורף אך מאוד משעשע....

73.
74.
ידרת הספרים לגלות עולם בסיפור - הספריה שלי, שנערכה ונכתבה בידי סופר הילדים ומלקט סיפורי העם הנודע אדיר כהן, מפגישה בעשרת כרניה את הילדים עם מיטב הסיפורים המסופרים בארצות העולם ומעניקה להם ספריה עשירה הכוללת מיבחר גדול של נושאים: קוסמים ומכשפות; פיות וגמדים; צחוק והומור; חלומות ומישאלות; הרפתקאות; חוכמה ותושיה; אהבה; טבע וחיות יער; עמים וארצות; חירות ושלום. ספר ראשון בסדרה המביא סיפורים על קוסמים ומכשפות, כישופים וכוחות קסם, בנות - ים וענקים מכושפים, אך לא סתם מעשיות ודמיונות על עלילות קסם מופלאות וכוחות דמיוניים, אלא על כוחות קסמים שבתוך כל אחד ואחד מאיתנו, על הקסם שבידידות ואהבה, על הכישוף משנה הגורל שבעזרה לזולת, על הפלאים של הדמיון בעל הכנפיים ועל הכוחות המופלאים של החלומות ורגשי הלב....

75.
76.
77.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והסיפור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מסיפורי בראשית וכלה בסיפוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל - אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

78.
רבעון לפסיכולוגיה, לטיפול, לטיפוח רגשי ולחינוך יצירתי. בחוברת * בחינות פסיכואנליטיות בספרות * בין דמות ספרותית לדמות מטופל פוסט טראומטי ("הזר" ו"סיזיפוס") * כינון תודעה של גיבורה אנורקטית * הראיון הקליני ביבליותרפי * מתדולוגיה ופילוסופיה * עיונים פסיכולוגיים בחקר הבדידות * אינטליגנציה רגשית ובדידות בקרב בני נוער * נכות: התמודדות ושיקום * דיאלוגים על החמצה בגיל ההתבגרות * החינוך כחוויה קיומית * פילוסופיה וספרות ילדים * מסע אמצע החיים באגדה * על בודהיזם ואניגרם...

79.
80.
ידרת הספרים לגלות עולם בסיפור - הספריה שלי, שנערכה ונכתבה בידי סופר הילדים ומלקט סיפורי העם הנודע אדיר כהן, מפגישה בעשרת כרניה את הילדים עם מיטב הסיפורים המסופרים בארצות העולם ומעניקה להם ספריה עשירה הכוללת מיבחר גדול של נושאים: קוסמים ומכשפות; פיות וגמדים; צחוק והומור; חלומות ומישאלות; הרפתקאות; חוכמה ותושיה; אהבה; טבע וחיות יער; עמים וארצות; חירות ושלום. הספר השני בסידרה מביא סיפורים על פיות טובות ויפהפיות, המפליאות לרקוד עד שמכנים אותן "רקדניות השמיים", העוזרות לבני האדם ומשמחות את ליבם וממלאות את העולם בחלומות קסומים, ישנן פיות שונות: פיות של אביב ופריחה; פיות של נהרות ואגמים; פיות של עצים וצמחים ופיות שהן ידידות האנשים והילדים ובאות לעזור להם ולשמח את ליבם. אך לא רק על הפיות נספר אלא גם על הגמדים ונכיר את מעשיהם הטובים והמרושעים, את חברותם עם בני האדם ונגלה את סודותיהם הכמוסים. המעשיות סופרו בכל רחבי העולם, בארצות המזרח ובארצות המערב, בכל מקום בו חולמים חלומות, שרים שירים ומספרים סיפורים....

81.
82.
83.
המחיר כולל משלוח...

84.
85.
עשרה כרכים: גוף האדם, כדור הארץ, השמים, הדינוזאורים, היסטוריה, הצמחים, חיות הבר, חיות המשק, המצאות ותגליות, מסביב לעולם....

86.
87.
השקר הוא יפויים והסתרתם ההכרחית של החיים. רק בכוחו בלבד ניתן לשאתם. (גבריאלה ד´אנונציו) התירוץ גרוע מהשקר מפני שאינו אלא שקר מלווה בצביעות. (אלכסנדר פופ) בספר שלפנינו נאספו אלפי השקרים והתירוצים הממלאים את חיינו, הצצים ועולים בכל יום, הנפוצים בכל תחום וגיזרה, המתגלים בכל גיל, המתגוונים בעשרות סוגים ואיפיונים. הכרת "מילון השקרים" ו"מילון התירוצים" שבספר מקנה לנו ראייה כל מקפת של השקרים והתירוצים בחיינו ומסייעת לנו להיטיב להבין את היחסים הבינאישיים ולא פחות מכך את יחסינו עם עצמנו. האופסים שבספר חושפים לפנינו את אלפי השקרים והתירוצים, המודעים והלא מודעים, באהבה ובמין; בזוגיות ובמשפחה; בחברות ובבגידה; בנישואים ובפרידה; ביחסים חברתיים ומקצועיים; בחיי העבודה והמסחר, הכלכלה והניהול; בתקשורת ובפירסומת; בחינוך ובאקדמיה; בפוליטיקה ובאידיולוגיה; בצבא ובחיים האזרחיים; במשפט ובפלילים; בספרות ובאמנות; בגיל הרך ובבגרות; ברמייה העצמית ובלבישת המסכות. ספר ראשון מסוגו המציג לפנינו את המראה העקומה, ואולי האמיתית, של חיינו. המחבר פרופ´. אדיר כהן הוא מייסד לימודי הביבליותרפיה והתרפיה הפילוסופית וממטפחיהם בישראל ובעולם. משמש כפרופ. לחינוך ולביבליותרפיה באוניברסיטת חיפה וכראש החוג לחינוך במיכללת עמק יזרעאל. עמד בראש בית-הספר לחינוך, בראש החוג לחינוך ובראש לימודי התרפיות בעזרת יצירה והבעה באוניברסיטת חיפה. הוא מחברת של ספרים רבים בביבליותרפיה, פילוסופיה של החינוך, ספרות וספרות ילדים. עורכם של כתבי-עת בתחומים הללו וחתן פרסים רבים, ישראליים ובין לאומיים....

88.
89.
90.
91.
92.
93.
94.
95.
96.
97.
98.
99.
עם ישראל לדורותיו בראי האגדה והסיפור לפנינו כינוס היצירה הספרותית של עם ישראל לדורותיו, החל מסיפורי בראשית וכלה בסיפוריה של מדינת ישראל המתחדשת. עשרים הספרים בסדרה מביאים את מיטב הספור, האגדה והמעשיה העבריים כשהם מסופרים לילדים ולנוער וערוכים בידי אחד מבכירי סופרי הילדים בישראל - אדיר כהן, המפגיש את הקוראים עם יצירות הרוח המופלאות של עם ישראל....

100.
101.
102.
103.
104.
105.
106.
107.
108.
109.
110.
אדיר כהןשחפים שמוטי כנפייםסיפורן של דמויות שחלומותיהן מצמיחים להן כנפיים והמציאות שומטת אותן. סיפורו של אמיר המצייר את סיוטיו על בד ובהפנותו מבטו סביבו והנה ירדו הפחדים מן הקירות והם מקיפים אותו. סיפורו של יו'גין המלקט צדפים על החוף ובהאזינו לדכי הגלים מגלה את התהום שבקרבו. סיפורו של יורם המדבר שפות רבות אין ניב לכאבו. סיפורה של רינה שתעתה בין חלומות ושל בתיה שהיתה כולה מציאות ופתרונה חידה. סיפורם של שחפים שמוטי כנפיים המרחפים מעל סירות הנייר של חלומותינו המושלכות קרועות על החוף.מספרי המחבר"מכתב לכתובת אבודה", רומאן; "מסע בניקבת עץ התות", רומאן; "קווים מקבילים וסכין", רומאן; "גילוי אריות", רואמן; "גנב הפעמונים מאביבית", רומאן;"יצירתו הספרותית של י. ח. ברנר"; משנתו החינוכית של מרטין בובר", דרך הרוח - מסות על ספרות וחינוך", "כתיבה יצירתית"; "החינוך המודרני - משנתו החינוכית של ברטראנד ראסל" ואחרים.המחבר הוכתר ב"פרס המייסדים" של אוניברסיטת ניו-יורק, פרס רופין ופרס למדן....

111.
סיפורם של החוזרים מן המלחמה וכוויית - אש בנפשם. סיפורם של הנלחמים על האהבה ועל הזכות לחלום, אך היקיצה מגרשת חלומם. סיפורם של מנהיגים, מפקדים ומצביאים הנחשפים בערייתם. סיפור השתלבות גורלות של אורי היוצר המבקש לברוא בעטו חיים, של דיתי שביתה נהרס והיא נאחזת בבדל חלום, של אלתר ווישקין הצופה במציאות מתוך ריחוק של חכמת זקנים, של נוני הקטן הנאסף אל אגדת - ילדות, של בועז לביא, האריה המוביל, שלהקת זאבים בעקבותיו, של מירי המשוררת של המדבר ושל התינוקת הבדווית הפורצת מאהלה הבוער אל דיונות החול ושערותיה תלתלי - אש. סיפורו של רומן קרוע, של ספר שמנסים להחניקו, של ארוטיקה עזה השורפת את האוהבים המיוסרים. סיפורה של מציאות מלאה יצרים בה מהלכים אריות וגדי לגן וצח מהמה בנפשם. אדיר כהן הוא פרופסור באוניברסיטת חיפה, ממייסדי הביבליותרפיה בישראל, מחברם של ספרים רבים בתחומי הביבליותרפיה, החינוך וחקר הספרות. מחברם של שבעה רומנים ושל ספרי מסה והגות. זכה בשורה של פרסים בתחומי הספרות, החינוך והמחקר ובהם "פרס המייסדים" של אוניברסיטת ניו - יורק, פרס רופין, פרס למדן, פרס לוין קיפניס ופרסים אחרים....

112.
113.
114.
115.
116.
117.
הספר שלפנינו, המלווה את שלשת כרכי הסיפורים המכונסים באסופה "שריקה בחשיכה", עוסק בגישות התיאורטיות והמעשיות לעבודה טיפולית באמצעות יצירות ספרות.מטרות המדריך, לסייע במפגש עם הצירה הספרותית, להציע דרכים לשיחה ביבליותרפית, להצביע על אפשרויות של דו-שיח בין היצירה לקוראה ולסייע בטיפוח האזנה לסיפור, שהיא בה בעת גם האזנה פנימית ל"אני" המקשיב לעצמו.בהתאם למטרות אלה, כולל המדריך דיון במושגי היסוד של הביבליותרפיה והצעות של התנסות ממשית בשימוש בדמיון מודרך, בכתיבה יצירתית ובעימותים בין טקסטים ספרותיים וטקסטים פסיכולוגיים....

118.
119.
120.
121.
122.
123.
124.
125.
126.
127.
128.
129.
פרקי הספר מבקשים להתמודד עם הפנים השונות של בעיית האדם על גילוייה האפניסטנציאליסטיים ויסודותיה ההומאניסטיים, על השתמעויותיה החברתיות ועל הבטיה הרליגיוזיים. כל פרק מעלה פן מהותי בחינוך ההומאניסטי החל בשיח האנושי המבוסס על פילוסופיית ה"אנייאת'ה" של מרטין בובר, דרך חיפוש המשמעות לחיים לפי הגותו של ויקטור פרנקל, המשך בתפישת החינוך באהבה על פי משנתו ומפעלו של יאנוש קורצ'אק, ומכאן לבחינת ההתמודדות עם האטם והיאוש הקיומי, לחישוף סיכוי החינוך בימים של ליקוי מאורות, להארת חוונם החינוכי ושליחותם ההומאניסטית של הוגים, פסיכולוגים ומחנכים כעקיבא ארנסט סימון, אברהם יהושע השל, סרן קירקגארר, לב שסטוב, קרל פרנקנשטיין, רודולף שטיינר, רולו מאי, יוסף שכטר, ברטראנד ראסל ואחרים. לפנינו פרקי מחקר והגות חינוכית אשר בהשתלבותם יחדיו רוקמים את המצע הפילוסופי של החינוך ההומאניסטי. המחבר, פרופ' אדיר כהן, עומד בראש הקתדרה לחינוך ולחברה באוניברסיטת חיפה ושימש פרופסור לחינוך ולספרות באוניברסיטת ניוייורק ובסמינר התיאולוגי היהודי. הוא עוסק בהוראה ובחקר החינוך המודרני ותרם תרומות תשובות לעיון ולמחקר החינוכי. חיבר שורה ארוכה של ספרי חינוך, משמש עורך "עיונים בחינוך” ו”מעולי קריאה" והינו מן הבולטים שבמחנכים הראדיקאליים בישראל. חתן פרס המייסדים של אוניברסיטת ניוייורק, פרס רופין למחשבת החינוך, פרס למדן לספרות ילדים ונוער, פרס נ. לויינורפינקל לספרות עברית ופרס לוין קיפניס לחקר ספרות ילדים....

130.
בשלושת כרכי הספר שלפנינו - אסופה מקפת של הסיפור העברי בן זמננו, המעוצבת מבחינה תכנית בדרך המעניקה לקורא גם כלים לכבודה ביבליותרפית ואוטו-תרפית.כל אחד ואחד מן הסיפורים באסופה נשקל הן מבחינת ערכו הספרותי וסגולותיו האמנותיות, והן מבחינת תרומתו להבנה טובה יותר של הקורא עצמו.בהתייחסות לנקודת המבט הספרותית, כוללת האסופה מיצירותיהם של סופרים ותיקים וצעירים, המציגות את עושר פניה של הספרות העברית בעשורים האחרונים.באשר לזווית התרפויטית, הקובץ מחולק לשלושה כרכים שכל אחד מהם מרוכז סביב מימד טיפולי ספציפי: להיות אני, אבות ובנים. על אהבות ושברונן. משברים ומצוקות. ...

131.
132.
133.
134.
135.
136.
137.
138.
139.
140.
141.
142.
143.
144.
145.
גורלות מקבילים של המגורשים מעדן והחרב מתהפכת בנפשם. סיפורם של יאיר, יואב, סמי ורדה וסאמירה, אך גם סיפורה של מושבת בילויים שהתאבדה בהופכה לעיר קשוחה. בריחה שכולה חיפוש, חיפוש שכולו בריחה. פגישות שהן פרידות. אהבות שהן מלקט. חלומות שסכין הפיכחון נעוץ בלבם. ...

146.
147.
148.
149.
150.
151.
152.
153.
154.
155.
156.
157.
158.
159.
160.
161.
162.
163.
164.
165.
166.
167.
168.
הספר השני בסידרה המביאה סיפורים על פיות טובות ויפהפיות, המפליאות לרקוד עד שמכנים אותן "רקדניות השמיים" , העוזרות לבני אדם ומשמחות את ליבם וממלאות את העולם בחלומות קסומים. המעשיות סופרו בכל רחבי העולם, בארצות המזרח ובארצות המערב, בכל מקום בו חולמים חלומות, שרים שירים ומספרים סיפורים....

169.
170.
171.
172.
173.
174.
175.
176.
177.
178.
179.
180.
181.
ספר שלישי בסידרה המביא סיפורים על שלוש דמויות ידועות וחביבות של שלושה מגדולי מצחיקני העולם: נאסר א-דין, ג'וחא והרשלי מאוסטרופולי. נקרא את הסיפורים העליזים, נלמד את חוכמת החיים שבהם ונמלא פינו צחוק. טוב הוא הצחוק ויפה לכל אחד. הוא מקל עלינו בשעת צרה, משמח אותנו תמיד ומקשר את כולנו בקשרי ידידות ואהבה....

182.
לראשונה בעברית ספר מקיף ויסודי העוסק באוקסימורונים תוך הדגמת אלפים מהם, הארתם, ניתוחם ושילובם בשיח הממלא את כל תחומי חיינו. האוקסימורון בנוי על צירוף של הפכים, אמירה אבסורדית, פרדוקס. אך אם נתבונן בו נראה כי נפתחת ממנו פילוסופיה מעמיקה, הבנה פסיכולוגית עשירה, העזה יצירתית והארה רב-כיוונית של כל הבטי הקיום, החברה, התרבות המדע והרוח. הספר תורם להבנה חדשה של החיים והעולם; לראיית ההפכים היוצרים את חיינו; לתפיסה חדשה של היחסים הזוגיים וקשרי האהבה שנאה; ליצירת בסיס לפסיכולוגיה חדשה; להכרת המרכיבים שביסודות האמנות, הספרות וההומור. מן הנושאים המועלים בספר: • כן ולא בנשימה אחת – על האוקסימורון וריבוי פניו • אי-הגיון הגיוני – מילון אוקסימורונים • אמיתי יותר מן החיים – אוקסימורונים בונים-הורסים את העולם: - אלוהים, דת, אמונה וכפירה - פילוסופיה, דעת ואידיאלים - ספרים, אמנות, תיאטרון, קולנוע ומוסיקה - לשון, דיבור ושתיקה - האני ותכונותיו - יופי, אהבה, אירוסין, נישואים וגירושים - לעבור דרך השער ללא שער – אוקסימורונים בתורת ה"זן" - האורגאזמה הלא נכונה – אוקסימורונים בהומור של וודי אלן - צחוק רציני – הבדיחה וההומור - הר גריזים והר עיבל מתאחדים – עלבונות וקללות - ליטוף בועט – מילון של הגדרות אוקסימורוניות - פנים שוחקות-בוכיות – עולם ומלואו בראי האוקסימורונים בפרקי הספר המגוונים משולבות עשרות יצירות אמנות אשר הביטוי האוקסימורוני העולה מהן עשיר ונועז. המחבר, פרופ´ אדיר כהן, משמש כפרופ´ לחינוך ולביבליותרפיה באוניברסיטת חיפה וכראש החוג לחינוך במיכללת עמק יזרעאל. מחברם של ספרים בתחומי הפילוסופיה של החינוך, הספרות, הטיפול, ההומור וספרות הילדים. הוא אספן ומומחה לחקר האפוריזם הפילוסופי היהודי והעולמי, ומחברם של רבי המכר: ספר הציטטות הגדול, ספר הציטטות הפילוסופיות, ספר ההומור היהודי הגדול, ספר הציטטות היהודי הגדול, מילון השקרים והתירוצים ועוד... הוא עורכם של כתבי עת וחתן פרסים רבים, ישראליים ובין לאומיים....

183.
184.
185.
186.
187.
188.
189.
190.
ספר זה הוא הראשון מסוגו בספרות החינוכית העברית, המוקדש כולו לכתיבה היצירתית בכל שלבי החינוך. הוא מעלה דרכים ושיטות לפרוץ את המחסומים הבולמים את אוצרות הדמיון, המישחק וההומור, שהם טבעיים לילד, וכן מציע אמצעים לפיתוח הבעתם החופשית הספונטאנית והאמנותית של הילדים. פרקי הספר מלווים עשרות גודמאות של סיפורים ושירים של ילדם. הספר משלב פרקי מחקר עיוני ומחקר אמפרי עם פרקי הדרכה למורה והנחיות דידאקטיות: בחינות ספרותיות-אמנותיות עם בחינות פסיכולוגיות חינוכיות, כשמטרתו להאיר את ההבטים השונים של הכתיבה היצירתית. המחקרים השונים והמפורטים, המועלים בספר בצירוף ההנחיות הדידקטיות, סוללים נתיב להכנסתה של דרך חינוכית חדשה וגישה הוראתית מקורית לבית הספר היסודי והתיכון. ...

191.
השיר כותב אותי "השיר כותב אותי ואני מלה, לפעמים שורה, ירא את ההפסקות בין המלים, טורי פזורים בדף הלבן בודדים. אינם חדלים לדבר כדי להשתיק את הפחדים בשממה הלבנה..."...

192.
193.
194.
ספר ראשון בסידרה המביא סיפורים על סיפורים על קוסמים ומכשפות, כישופים וכוחות קסם, בנות-ים וענקים מכושפים, אך לא סתם מעשיות ודמיונות על עלילות קסם מופלאות וכוחות דמיוניים, אלא על כוחות קסמים שבתוך כל אחד ואחד מאיתנו, על הקסם שבידידות ואהבה, על הכישוף משנה הגורל שבעזרה לזולת, על הפלאים של הדמיון ועל הכנפיים ועל הכוחות המופלאים של החלומות ורגשי הלב....

195.
196.
197.
198.
199.
200.
201.
202.
203.
204.
205.
206.
207.
208.
209.
ספר רביעי בסידרה המביא סיפורים מרתקים המסופרים על פני כל העולם. על עצלנים מופלגים, על זללנים המאמינים שאין אהבה גדולה מאהבת המזון, על אוהבי מריבות ועושי תעלולים, על לבבות עקומים ומעשים מוזרים, על ערמומיים ורודפי שעשועים, על כל ההולכים בשביל עקלתון, על עולם קצת מטורף אך מאוד משעשע....

210.
211.
212.
213.
214.
215.
216.
217.
218.
219.
220.
221.
222.
223.
224.
225.
226.
227.
228.
הוא ניצב על החומה המפרידה בין הים הלוחך את יסודותיה ובין רחבת הנמל, ששוב אינו נמל, שאוניות לא מפליגות מתחומו, רק חלומות ותקוות של הצועדים נמרצות, מבקשים לגאול את גופם המתקשה והולך, מכאובם הגדל ומייסר, ונאבקים להציל, לרכך, להפיג, להעניק עוד יום של תקווה, ושל אלה אשר חלומם בגד בהם, תקוותיהם הכזיבו, סירת אשליותיהם שוב לא תפליג, נתמלאה במי אכזבתם ומאיימת לטבוע...

229.
230.
231.
232.
233.
234.
235.
236.
237.
238.
239.
240.
241.
החיים כואבים. איש מאיתנו איננו חסין מפני הכאב והסבל שבחיים. כולנו מתנסים בתקופות לא קלות של סבל בחיינו. לעתים התקופות קצרות ולעתים מתמשכות לאורך זמן, לעתים מערערות את עצם קיומנו, כמחלות ממאירות, המות יקירינו, באובדנים קשים, ולעתים פחות טראומטיות אך עדיין מרובות ייסורים וסבל, משברים משפחתיים, אובדן אהבה, בדידות, חריגות, פגיעות חברתיות וכיו"ב. הספר שלפנינו עוסק בריבוי פניו של הסבל ובדרכי התמודדות עמו כשהוא מציע מגוון נרחב של אמצעים וכלים להתגבר עליו. פרקי הספר יביאו אותך לפתח פרספקטיבות חדשות לחשיבה אחרת לגבי סבלך; להכרה כי תפישותיך אותו תרמו לעתים להגדלתו ולא להקלתו וכי צעד ראשון בדרך להתמודדות ולניצחון על הסבל הוא לשנות גישות ותפישות, לפתח הבנות חדשות, להכיר את ריבוי הפנים שלו ובכלל זה את ההיבטים החיוביים והבונים שבו. מצופה כי יחולו שינויים בניהול רגשותיך, עליך לאמץ אובייקטיביות שתביא לשחרור לחצים, להקלה במתחים, להגדרת תקווה, להגברת מוטיבציה למאבק, ליציאה מתוך אין האונות, להתמודדות עם הסתגרות ודיכאון, להתגברות על כעסים, לניווט עצמך בכיוון של מציאת שלווה פנימית, שליטה ומימוש עצמי. יתרה מזאת ניתן יהיה ללמוד להפוך מתחים ולחצים לכוחות חיוביים ויוצרים בחייך. דגש מיוחד יושם על הפעילות, העשייה והיצירה. היותנו אקטיביים, פעילים ויוצרים מחבר אותנו אל החיים ומקנה לנו תחושת שליטה והתקדמות בחיים. בפרקים השונים יוארו בהרחבה נושאים רבים ודרכי התמודדות מגוונות במחלות (סרטן, ALS, שבץ מוחי); חריגויות (אוטיזם, תסמונת אספרגר, תסמונת דאון, פיגור); משברים משפחתיים (בגידות בחיי הנישואין, גירושין); משברים אישיים; בדידות; מחלות נפשיות; התאבדות; מוות. בפרקי הספר, הנוסף להיבטים התיאורטיים, לדרכי הטיפול, לכלי ההתמודדות יבואו התייחסויות לעשרות ספרים, לסיפורים אישיים, לעדויות רבות מאוד שניתנו במיוחד לצורך הספר, כשבהצטרפם יחד חתרו להשרות על הקורא אמונה והכרה ביכולתו להתגבר על הסבל ואף להפוך אותו למקור של חיים ותקווה....

242.
מן הנושאים הנדונים בספר: החוויה בשיעור הספרות המימד החינוכי של הוראת הספרות תכנית הלימודים בספרות דרכים בהוראת הספרות כתיבה יצירתית השוואת טקסטים ספרותיים הטלוויזיה בהוראת הספרות ספרות לטעוני טיפוח ספרות ומוסיקה ספרות ואיור יצירתיות בהוראת ספרות ספרות במסגרת חינוך פוליאסתיטי הוראת הדראמה הוראת תפילה ופיוטים הוראת הסיפור העממי הוראת ספרות כללית הוראת נושא השואה בספרות העברית הוראת יצירות נבחרות מן הספרות העברית החדשה הוראת הסיפורת הישראלית בבילוגראפיה מקפת להוראת הספרות...

243.
244.

בקריאה ראשונה בספר מצאתי את עצמי בכל מני סיפורים , הספר מחולק לנושאים ומאפשר סקירה של חויות של כל ילד וילדה כבוגר וכילד מחדש בהתחלה חפשת... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
בשנים האחרונות יש רנסאנס מסוים לסיפורי אגדות. אני לא מתכוונת לאגדות חדשות שהתגלו, אלא לסיפור-מחדש (retelling, באנגלית זה נשמע יותר טוב) של אגדו... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
כתיבה כריפוי, יש משהו פסיכואנליטי בכתיבה, בגירוד התת מודע עד שמוצאים את העיקר מהתחתית של התחתית. אדיר כהן מתאר בספר את התהליך לכתיבהתראפי... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
צריך להתייחס לספר הזה כספר ציטטות. אפשר לקחת ממנו רעיונות לכרטיסי ברכה, נאומים, ציטטות לפתיחות של הרצאות. הספר בהחלט מקסים אפשר לקרוא ציטו... המשך לקרוא
אדיר כהן הוא ללא ספק גאון, ואני מקנא בו מאד. כל כמה שנים הוא ממציא את עצמו מחדש כמו מדונה ו'תוקף' את עולם הביבילורתפיה מזווית חדשה. יש בספר ב... המשך לקרוא
שנינות שזורה בהומור לכל אורכו (כשמו) כיף לקרוא דברים עמוקים שנקראים בקלילות ואף בבדיחות הדעת,הרבה ציטוטים של פילוסופים מכל הזמנים,בכל ... המשך לקרוא
3 אהבו · אהבתי · הגב

עוד ...




©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ