|
1.
|
|
מורים ומחנכים רבים ערים להתדפקותו של הקולנוע על דלתות חדר הכיתה, מכירים בערכו, מודעים לכוחו ובכל זאת השתלבותו בתכניות הלימודים איטית, הססנית ומלווה בשאלות רבות. מטרת הספר לסייע ולהרחיב את מעגלי האור הנפרצים בתחום הוראת הקולנוע, תוך התייחסות לאופני הוראה הולמים, שישכילו ללמד אותו מבלי לפוגג את קיסמו. ד``ר גילה שחר, מרצה לקולנוע במכללות אורנים וגורדון ויועצת פרויקט חינוך בסינמטק חיפה. בספר זה שילבה ד``ר שחר את שני תחומי התמחותה, המחקר הקולנועי וגישות חינוכיות בתחום הביבליותרפיה. הספר הינו חלק מעבודת דוקטורט שצוינה לשבח ונכללה ברשימת התיזות המצטיינות של המוסדות האקדמיים הפדרלים בארה``ב לשנת 1995....
|
4.
|
|
איך נקרא שאני מקבל מכתבים מהבית,
והבית איננו?
איך נקרא שאני מקבל מכתבים מהבית,
ואיש לא חי?
אבות ישורון
אירופה, ניצני אהבה, בית, מלחמה ראשונה, ערפל, מלחמה שניה, חשכה, עולם מתבקע, שלושה אחים, דרכים מתפצלות, גורלות מיטלטלים, מכונת ההשמדה לא נחה, תהום נפערת, מאיימת לבלוע, צעקה עולה השמימה, מרחפת, מהדהדת, מתפזרת, גוועת, מתפוררת, רוצה לשכוח, לא יכולה לשכוח. זרעים של זיכרון נובטים במקום אחר, מצמיחים מחדש בית, מנגנים מחדש שיר ישן, הָיֹה הָיָה. דוקודרמה.
פּנגֵיאה הוא ספר הפרוזה הראשון של גילה ג. שחר, קדמו לו שני ספרי עיון: שעור קולנוע (1996), מילים מתכוונות (2005) וספר ילדים: דום שתיקה (תש"מ)....
|
|