קרל פרנקנשטיין

קרל פרנקנשטיין

סופר


1.
קרל פרנקנשטיין, שחיבוריו על שיקומם של טעוני-הטיפוח ועל הכשרתם לקראת התמודדות עם המציאות המורכבת של תקופתנו קנו להם תלמידים וחסידים רבים בארץ ובעולם, מסכם בספר זה את ההנחות התיאורטיות של ההוראה המשקמת, את עקרונותיה ואת ההיבטים השונים של הפעלתה בחינוך העל-יסודי. לצד הסיכום הבהיר והשיטתי של התיאוריה מוצגות דוגמאות מפורטות רבות של עבודה בשדה, שנרשמו על-ידי המחבר בעת תצפיות בבתי-ספר ונותחו על-ידיו. הצירוף של חלקים תיאורטיים עם חלקים מעשיים עשוי להקל על החוקר, על הסטודנט ועל המורה, המעוניינים לבחון כיצד התיאוריה של קרל פרנקנשטיין מתיישמת בעבודה בכיתה והחפצים לבחנה לאור הדיווחים המפורטים של תגובות התלמידים והמורים....

2.
``אמת וחופש`` עוסק בכמה סוגיות יסוד של החינוך בישראל של ימינו. נידונות כאן ההשלכות האידיאולוגיה החינוכית על ההוראה, הפער החברתי, האוטונומיה של החינוך כמטרת החינוך וכן הבעיות המוסריות המתעוררות בתהליך הטיפול הנפשי. נושאים אלה מוצגים מנקודות ראות רב-צדדיות - החינוכית, הפסיכולוגית, החברתית והפילוסופית, ומתוך זיקה עמוקה למשימות העומדות בפני החינוך במדינת ישראל, שהמחבר היה קשור אליו בפעילותו במשך עשרות שנים....

3.
4.
הספר עוסק בהבנת ההבדלים המהותיים שבין ביטויי הפיגור האמתי (הראשוני) בעקבות ליקויים שמקורם בתורשה, בלידה או בחבלות מאוחרות יותר, לבין הפיגור המשני בעקבות פעולת גורמים סביבתיים שליליים כגון הזנחת הילד בתנאי עוני או כבילות לדפוסים המדכאים עצמאות מחשבתית והתנהגותית. כמו כן הוא עוסק בניתוח דרכי ההתערבות הדידקטית לשם חיזוק כושר ההפשטה, הרציונליות, ההבחנה והאחריות ללמידה בקרב טעוני טיפוח, בעיקר בבית הספר התיכון....

5.
ספר זה הוא אסופת מאמרים בפסיכולוגיה ובחינוך, שראו אור בכתבי=עת עבריים ולועזיים במרוצת 25 השנים האחרונות. הקובץ המובא בזה הוא מבחר ממחשבתו של המחבר בנושאי יסודות הוויתו של האדם, בהתמודדותו עם עולמו הפנימי והחברתי. מקום נכבד הוקצה כאן לבעיות החינוך בישראל. פרופ' קרל פרנקנשטיין עמד במשך שנים רבות בראש בית-הספר לחינוך של האוניברסיטה העברית בירושלים....

6.
7.
8.
9.
"מושגים בדיון החינוכי" היא סדרת פרסומים להבהרת משמעויותיהם של מושגים המשמשים את הדיון בבעיות החינוך, בהם מושגי - יסוד האקטואליים תמיד ומושגים שהצורך בהם מתעורר בשעת ליבונן של בעיות חינוך שוטפות. מטבעו של החינוך כי המושגים המשמשים את דיוניו מקורותיהם רבים , מהם פילוסופיים, פסיכולוגיים, סוציולוגיים וכיו"ב מלבד המושגים שגובשו בתחומו של החינוך עצמו. תכליתה של הסדרה הזאת היא להזין את הדיון בחינוך במידע מקיף ומוסמך הדרוש להכרעות בין הפתרונות המוצעים לבעיותיו. הסדרה מכוונת למי שמבקש להבין את מורכבותו של התהליך החינוכי ; למחנכים, לסטודנטים ולכל המעונינים בבעיות החברה והאדם. את המילה האנגלית Ambiguity נוהגים לתרגם בעברית עמימות ומזהים את המושג הזה עם דו - משמעות, או רב - משמעות, או חוסר בהירות. כאן מתפרש המושג הזה כקיום - יחדיו של מצבים ושל תכונות מנוגדות. האם נועדה למושג הזה משמעות שלילית בחינוך? האם יש "לבטל" את העמימות ככל האפשר בתהליכי ההוראה לטובת הבהירות? בסוגיות אלה דן פרפ' פרנקנשטיין בחיבור זה....

10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.

פרופסור קרל פרנקנשטיין הלך לעולמו כבר לפני כעשרים שנה אך עמקות ורעננות מחשבתו במינעד רחב של נושאים ממשיכים לעורר התפעלות ומחשבה ולעתים ג... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
בספר קטן זה קרל פרנקנשטיין שהיה מחשובי אנשי המדע בארץ כותב על החיים ועל הצדדים הקצת קודרים שלהם תמיד ברכות ובחכמה ספר שבוא נחשפת העדינות ... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ