עמימות - מושגים בדיון החינוכי

קרל פרנקנשטיין

עמימות

מושגים בדיון החינוכי

קרל פרנקנשטיין

יצא לאור ע"י הוצאת ספרית פועלים, בשנת 1981, מכיל 94 עמודים,







ללא דירוג ללא דירוג
0 בנים   0 בנות
323 התעניינו בספר

תקציר הספר
"מושגים בדיון החינוכי" היא סדרת פרסומים להבהרת משמעויותיהם של מושגים המשמשים את הדיון בבעיות החינוך, בהם מושגי - יסוד האקטואליים תמיד ומושגים שהצורך בהם מתעורר בשעת ליבונן של בעיות חינוך שוטפות. מטבעו של החינוך כי המושגים המשמשים את דיוניו מקורותיהם רבים , מהם פילוסופיים, פסיכולוגיים, סוציולוגיים וכיו"ב מלבד המושגים שגובשו בתחומו של החינוך עצמו. תכליתה של הסדרה הזאת היא להזין את הדיון בחינוך במידע מקיף ומוסמך הדרוש להכרעות בין הפתרונות המוצעים לבעיותיו. הסדרה מכוונת למי שמבקש להבין את מורכבותו של התהליך החינוכי ; למחנכים, לסטודנטים ולכל המעונינים בבעיות החברה והאדם. את המילה האנגלית Ambiguity נוהגים לתרגם בעברית עמימות ומזהים את המושג הזה עם דו - משמעות, או רב - משמעות, או חוסר בהירות. כאן מתפרש המושג הזה כקיום - יחדיו של מצבים ושל תכונות מנוגדות. האם נועדה למושג הזה משמעות שלילית בחינוך? האם יש "לבטל" את העמימות ככל האפשר בתהליכי ההוראה לטובת הבהירות? בסוגיות אלה דן פרפ' פרנקנשטיין בחיבור זה.







©2006-2015 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ