» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (31):
על המדף וממתין,
ספרים בפוקוס (טוב, במוקד),
מתכננת לקרוא,
ספרים לקריאה,
ספרים שצריך לקרוא,
רשימה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
בתקווה,
ספרי קריאה למכירה,
פנינים,
מעוניין,
מתכנן לקרוא ב5 שנים הקרובות,
להשיג,
רשימת המשאלות - קלאסיקות,
רוצה לקרוא,
מעניין,
קלאסי,
טרם הספיקותי בעולם הזה,
מעלה אבק על המדף,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
מתישהו,
2010 ודרומה,
רוסיה (בריה"מ),
טריסטרם שנדי,
ספרות מתורגמת,
הספריה החדשה,
ספרות מערב מימה"ב עד העת החדשה,
ספרות מתורגמת ,
FIFO & LIFO,
כרמל,
רשימה,
עוד ...
|
1.
|
|
"מקובל לטעון ש'טריסטרַם שֶׁנדי' אינו רומאן" – כותב ויקטור שקלובסקי, גדול חוקרי הסיפורת במחצית הראשונה של המאה ה-20. "לגבי הטוענים כך רק אופרה היא מוסיקה ואילו סימפוניה היא תוהו-ובוהו. 'טריסטרם שנדי' הוא הרומאן הטיפוסי ביותר של ספרות העולם". הספר, שראה אור (כרכים-כרכים) בין השנים 1767-1759, הוא השנון והמבריק ברומאנים האנגליים שבכל הדורות. "פחות מעשרים שנה לאחר שכבש לו ז'אנר הרומאן את מקומו באנגליה – נכתב 'טריסטרם שנדי', הרומאן הראשון על משבר הרומאן" (אורי אלטר). זהו הסבא של סיפורת זרם-התודעה מצד אחד, ומאבות הפוסט-מודרניזם בספרות מצד אחר. הוא גם האדרת שמתוכה השתרבבו "האף" של גוגול וכל המסורת ה"חוטמולוגית" ברוסיה במאה ה-19.
חרף הפופולריות שלו אצל הקוראים, רק במאה ה-20 היה יכול 'טריסטרם שנדי' לזכות בהבנה ובתהילה ההולמים אותו ולהפוך לספר חובה במדף הקלאסיקה. הרומאן של סטרן הפך לַדוגמא המובהקת לרומאן מודע-לעצמו, המערטל את תחבולות הצורה הספרותית ומבליט את גבולות מוסכמותיה ואת שקריותן.
הרומאן מוצג כספר על טריסטרם שנדי, כאוטוביוגרפיה בדויה (בגוף ראשון); אלא שלידת הגיבור הולכת ומתמשכת, הולכת ומושהית, כי כל הזמן נדחסים לתוך הרצף עמודים גדושים בעניינים משונים כגון השפעתו של חוטם, או של שם, על אופיו של אדם, או שיחות על ביצורים וכיו"ב. לקראת אמצע הספר, בעמ' 201, כותב סטרן: "הגעתי כמעט לאמצע הכרך הרביעי שלי ועדיין לא הרחקתי יותר מן היום הראשון לחיי"... אך הגיבור האמיתי של הספר הוא הרומאן המשקף את עצמו, או ה'אני' המנסה לתפוס את החוויה באמצעות הכתיבה, המטמיע לתוכו את כל הזמנים האחרים. דווקא הבלטת הסד המלאכותי של הרומאן היא שמאפשרת את "החגיגה הבלתי-פוסקת של עוצמת הדמיון" (אלטר), ואת השתקפות דמותה החופשית של התודעה בפעולתה....
|
2.
|
|
מסע סנטימנטלי על פני צרפת ואיטליה של אדון יוריק. ציורים-טוני ז'והנו. 112 עמודים נפלאים, משעשעים ומזכירים במשהו -משהו את 'שלושה בסירה אחת'. תיזכורת:לורנס סטרן:1713-1768 סופר אנגלי. ב-1737 הוסמך לכמורה בכנסייה האנגליקאנית. יצירתו זו נחשבה ונחשבת עד היום כרומן ייחודי, שופע הומור, חום אנושי ודמיון רב-יצירת מופת בספרות האנגלית ונודעה לה השפעה רבה על סופרים בני המאה העשרים. ראה באתר: מסע סנטימנטלי/לורנס סטרן-תרגם אהרונוס הורסוס אמירוס. עמליה כהנה כרמון ג'ימס ג'ויס ווירג'יניה וולף מלקולם לורי הר הקסמים הקנאה-אלן רוב גרייה הפלנטריום-נטאלי סארוט מרסל פרוסט-בעקבות הזמן האבוד שלי יחימוביץ-תזכרו שהיא כתבה את הספרים שלה בתודעה ובמודעות. לדעתנו הצנועה-היה עליה ליטול אבנים לתוך כיסי מעילה ולהכנס לירקון כפי שעשתה בזמנו-מה שמה?הא, ההיא ברשימה מספר 4, שלא ידעה אם לחיות ואם למות אבל היא לא טרחה לקרוא את הספר של שלי יחמוביץ כפי שאנו נאלצנו לטרוח...אז אנחנו נכנס לנהר.....
|
3.
|
|
מסע סנטימנטלי בצרפת ובאיטליה, שכתב לורנס סטרן (1768-1713) בשנת חייו האחרונה ולא הספיק לסיימו, הוא הרומן הבשל והמפוכח ביותר שיצא מתחת ידיו, ולכל אורכו מתקיים בו מתח אירוני בין המתרחש מעל לפני השטח ומתחת להם. הגיבור יוצא למסע בצרפת ובאיטליה - בלי תכנון, בלי מטרה מוגדרת מראש ובלי כסף. ימי מסעו עוברים עליו בהסתבכויות, בשיטוטים ובקשירת שיחות עם הנשים והגברים הנקרים לו בדרכו, מתוך סקרנות לדעת הכול על אודות מנהגי הצרפתים, ובעיקר מנהגי הצרפתיות. העלילה בנויה אפיזודות-אפיזודות שהנסיעה ממקום למקום מאפיינת אותן, ותוכנה הוא חיזורים ושיחות ונסיעות ושליחויות שמכתיב ההיגיון הפנימי של האירועים עצמם. המחבר מעתיק את מוקד העניינים משרשרת ההתרחשויות החיצונית אל עיצוב התנודות הדקות של הנפש והרגש....
|
|