» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (89):
דוד שחר היכל הכלים השבורים,
פעמיים,
פרוזה,
מעניין,
להשיג,
So Many Books, So Little Time,
מאד רוצה לקרוא,
לקריאה,
ספרים מעניינים ,
תוצרת הארץ,
עברית,
לקריאה עתידית,
עברי קרא עברית,
ספרות מקור,
ישראלים,
דוד שחר,
FIFO & LIFO,
סיפורים (כולל ספרי כל הסיפורים),
סיפורים ישראלים קצרים(למכירה),
יום ירושלים,
* ספרים (כללי),
יש לי -bajoajedrez,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
ה.ס. 2425 2210- 5697,
הספרייה העברית בברלין,
א,
יש בספרייה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
זלי תקרא בהמשך,
צריך לקנות,
מחכים בתור לקריאה,
רומנים- מתח ומסתורין,
ספרים שמכרתי,
ספרי נוער מעולים,
פרוזה מקור למכירה,
ספרי נוער למכירה,
ספרים שלא אהבתי,
1ב-סלון,
ספרים לקריאה,
להשיג,
ספריעד- ספרי קריאה (אהבה, מתח ועוד),
בגרות בספרות,
2025 פואנטה℗,
למכירה עד 20 ש'ח,
ספרות מקור ,
למכירה עד 10 ש'ח ,
פחות מעשרה לייקים,
קריאה - מבוגרות.ים,
סיפורת - מקור,
קח-תן (קח),
לטווח הקרוב,
תומחר ,
waiting,
כחדש,
ספרות מקור ,
ספרים עד 15ש"ח ,
ראשון חדש לגמרי שני כחדש,
מועמד,
ספריה לעם ,
A15,
MEGA SALE ספרים במבצע 3 ב50שח ומשלוח חינם,
A15A,
רוצה לקרוא,
קריאה - נוער,
סיפורת מתורגמת,
פולקלור ותרבות,
אגדות וסיפורי עם ומיתולוגיות,
קצרים - סיפורים קצרים, טורים, אנתולוגיות וסיפורי עמים למכירה,
טוב,
סיפורי עמים ושירת עמים שלי,
בהמשך,
רוצה לקרוא,
צריך להוסיף תמונה לאתר,
ראשונה,
ספרים אפשריים,
לקרוא,
תרבויות עתיקות, מיתוסים ומיתולוגיה של עמי קדם,
עידן חדש ,עזרה עצמית ופילוסופיה,
בודהיזם,
רוצה לקרוא ,
למכירה- ספרי התפתחות אישית, רוחניות, מיסטיקה,
בודהיזם,
השאיפה היא לקרוא אותם שוב כי...,
ספרים שאשמח לקרוא,
ספרים שאקח בקרוב מהסיפריה,
ספרים שאני מתכנן לקרוא,
ללל,
ספרי לימוד,
האקדח של צ'כוב,
עוד ...
|
2.
|
|
קיץ בדרך הנביאים הוא השער הראשון בהיכל הכלים השבורים, מיכלול הרומאנים שהוא יצירתו העיקרית של דוד שחר )1997 - 1926(, ואחת היצירות הסיפוריות הגדולות והייחודיות בסיפורת הישראלית. שחר הוא קודם כל סופר היודע לשבוח את לב הקורא אל עולם סובייקטיבי עשיר ומרהיב באמצעות כשרון - סיפור יוצא דופן ועברית שורשית ואלגנטית. יותר מכל אופייני לו המתח האדיר בין השתוקקויות אישיות וכמיהות רוחניות עזות, מצד אחד, לבין מחויבות בלי - מצרים לעולם הממשות והחושים כאן ועכשיו, מצד שני. נקודת המוצא שלו היא ההתקוממות נגד כוחו המכלה של הזמן, המביאה אותו להציב דמות של מספר, שיותר משהוא זוכר חוויות ילדות הוא בורא עולם - עבר שאבד. העולם המסוים הזה היא ירושלים של רחוב הנביאים וסביבותיו ערב מאורעות תרצ"ו, המוצגת כמקום הטרוגני של תשוקות ושל חלומות שונים ומשונים, של מסיכות ושל זהויות נזילות ומתחלפות, שעם כל הסתירות והניגודים ביניהם הם מתקיימים איכשהו זה לצד זה עד לפרוץ האלימות ועד לנסיגה אל ההגדרות הקיבוציות והלאומיות הנוקשות. המבנה האדריכלי של היכל הכלים השבורים רופף ואסוציאטיבי במוצהר, כך שאין הקורא אנוס להכיר את המכלול כדי להפיק הנאה מכל אחד מחלקיו. קל וחומר אמורים הדברים בקיץ בדרך הנביאים. שהוא הרומאן הראשון בסדרה, אשר נדפס כאן בנוסח שתוקן על ידי המחבר זמן לא רב לפני מותו. הספר כולל גם אחרית - דבר שכתבו מיכל פלד גינזבורג ומשה רון....
|
3.
|
|
שער ראשון: קיץ בדרך הנביאים / שער שני: המסע לאור כשדים / שער שלישי: יום הרוזנת / שער רביעי: נין-גל / שער חמישי: יום הרפאים / שער שישי: חלום ליל תמוז. דוד שחר – חתן פרס עגנון 1973; חתן פרס מדיסיס 1981; חתן פרס ביאליק 1984; חתן פרס אוניברסיטת בר-אילן על שם ישראל וברטה ניומן 1986/1987; עיטור המפקד של מסדר האמנויות והספרות מטעם ממשלת צרפת 1985.
...
|
10.
|
|
ארבעה סיפורי ירושלים:
דברים שבטבע האדם
שני הסבלים
מעשה ברוקח
בגאולת העולם...
|
14.
|
|
בין הסופרים בקובץ: דניאל דיפו, וולטר סקוט, אליזבט גסקל, צ'רלס דיקנס, תומאס הרדי, ה.ג. וולס, צ'אסטרטון, קתרין מנספילד, אלדוס האכסליי, ג'ורג' אורוול ועוד....
|
17.
|
|
דברים שבטבע האדם ; בערב הקיץ ; מגיד העתידות (עברית קלה)...
|
19.
|
|
באמנות הסיפור המיוחדת לו, מגלה דוד שחר את מה שאירע בין גבריאל לוריא לבין אוריתה, לפני שנעלם הוא מן האופק. האם יהיה כאן רצח - ואם כן - מי רצח את מי? שדה-הקרב המתחולל בליבו של אדם, ובין לב אוהב למישנהו, מופיע על כל גווניו על רקע המשמעות הנסתרת המהבהבת מבעד, מעל ומעבר לבשר ולדם. על הנר ועל הרוח הוא השער השביעי בסדרת הכלים השבורים. ...
|
22.
|
|
שער ראשון: קיץ בדרך הנביאים
שער שני: המסע לאור כשדים
שער שלישי: יום הרוזנת
שער רביעי: נינל
שער חמישי: יום הרפאים
שער שישי: חלום ליל תמוז....
|
30.
|
|
``אל הר הזיתים`` הוא יצירתו האחרונה של דוד שחר, קטע מסיפור גדול - כנראה רומן - שדוד שחר עסק בכתיבתו לפני מותו. מגוף הסיפור עולה ש``אל הר הזיתים`` היה צריך לשמש חוליית סיכום וחיתום של יצירתו העיקרית של דוד שחר, ``היכל הכלים השבורים``. אף שדוד שחר ראה ברומן ``על הנר ועל הרוח`` (1994) חתימה של סיפורו רב-הכרכים. נראה שהחליט להוסיף לו סיפור שעניינו בסיום במלוא מובן המילה, סיום של מוות וקבורה. ואולי חזה הסופר את מותו הקרוב שלו. אוהבי הספרות, ובייחוד קוראי ``היכל הכלים השבורים``, חובבי אמנות הסיפור הייחודית של דוד שחר - המערבת הווי, תולדות, נפתולי זיכרון ותודעה, מטפיזיקה ומיסטיקה - בוודאי יוקירו את הפרק האחרון הזה, אף שלא הושלם. דוד שחר מתגלה כאן במיטבו, במקום שהארצי ביותר והרוחני ביותר צמודים זה לזה. מוסד ביאליק מפרסם את ``אל הר הזיתים`` במחוות כבוד למספר הירושלמי הגדול, שהיה חבר פעיל בקורטוריון ובוועדה לספרות ולביקורת של המוסד....
|
31.
|
|
היכל הכלים השבורים הוא הספר המיוחד במינו של מסעות נפש האיש אל תוך ירושלים עירו, ודרכה אל מה שהוא מעל ומעבר למוחש במקום ובזמן....
|
46.
|
|
על הצללים והצלם, דברים שבטבע האדם, מעשה ברוקח ובגאולת עולם, סיפור של חצות, בערב הקיץ, חפיסת הסיגריות הריקה, ימיו האחרונים של משה, נער הגבול, שני הסבלים, ברוריה, הרופא הקטן מרחוב החבשים, על החלומות....
|
51.
|
|
היינריך ריינהולד, יהודי גרמני אשר ברח מגרמניה בשנות השלושים, גוייס למודיעין הבריטי. עם תום המלחמה הוצב בפלשתינה, שם נוצר הקשר בינו לבין אנשי האצ"ל. הוא הצטרף לארגון, השתתף בכמה מהפעולות הנועזות ביותר, בכללן הפיצוץ במלון המלך דוד והסתבך בפרשת אהבים עם תמרה, אשת בנקאי ירושלמית וציידת גברים נימפומאנית. כעבור זמן מה נעור החשד שריינהולד בוגד בארגון ומעביר את סודותיו לבריטים ומוצא עליו פסק דין מוות. ריינהולד נאלץ לנוס על נפשו...
יצירתו של דוד שחר היא אחד השיאים המזהירים ביותר של הספרות הישראלית ובד בבד עם כך – אחת ההחמצות הגדולות של הביקורת המקומית שלא השכילה להציב אותו במקום הבולט שהוא ראוי לו.
"ההוצאה לאור המחודשת של "סוכן הוד מלכותו" – (יצא לראשונה ב-1979) – היא הזדמנות נוספת לקורא של ימינו לגלות את הפלא של "משהו שהוא מעל ומעבר למוחש במקום ובזמן" – כפי ששחר היטיב כל כך לנסח את כתיבתו." / חיים באר....
|
56.
|
|
החינוך העברי בארץ ישראל בשלהי המאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 היה בין הגורמים המרכזיים לקידום המטרות הציוניות. כבר מראשיתו פעלו חלוציו (המורים העבריים) לעיצוב דמותו של דור הבנים. מיתוסים לאומיים היו בין דרכי ההבניה של תודעתו האידיאולוגית והערכית של דור הבנים, בבחינת אמצעי לסגל לו השקפה ותפיסת עולם על פי האידיאות המרכזיות של הציונות. על פי תפיסה זו, תקופת בית ראשון ושני הובנו כמיתוסים מכוננים ותבניות עומק של תודעה היסטורית; הודגשו מיתוסים של גבורה והקרבה ומאבקים למען חירות לאומית; מיתוסים היסטוריוסופיים התוו "מעגל היסטורי" דטרמיניסטי; צויר מיתוס של דמות אנושית חדשה, דיוקן רצוי של דור הבנים הארצישראלי – "היהודי החדש" או "העברי החדש", והואדר מיתוס ה"מולדת" ו"זכותנו ההיסטורית על הארץ". מיתוסים אלה מתאפיינים ברטוריקה ריגושית, עשירה במבעים פיגורטיביים, עשירה במושגים ואופני מבע הטיפוסיים לשיח האידיאולוגי-ציוני, רטוריקה המתאפיינת בלשון מלאת פאתוס המשרתת את תוכנם וייעודם.
ספרו של דוד שחר, מיתוס וחינוך, עומד על המיתוסים הלאומיים שעיצבו את עולם הערכים של דור הבנים בראשיתו של החינוך העברי בארץ ישראל, והם עתידים להשתרש בתרבות העברית בארץ ישראל בהמשך הדרך ולהפוך במידה רבה לחלק חשוב של תרבות לאומית זו. מנקודת מבט מחקרית הספר נותן מענה לשאלה מהם התכנים והמנגנונים היוצרים תודעה היסטורית לאומית וזהות לאומית בראשיתה של חברה לאומית מתהווה – הוא מהווה נדבך חשוב בבחינת דפוסי הזיכרון הקולקטיבי ובבחינת השימוש בייצוגי העבר בתהליך בניית האומה העברית בארץ ישראל.
ד"ר דוד שחר הוא מרצה בכיר לשעבר במכללה האקדמית אחוה; עוסק בחקר תולדות היישוב והציונות; מחברם של ספרי מחקר ועיון ושל ספרי לימוד בהיסטוריה ובאזרחות לבתי הספר העל-יסודיים....
|
|