לורה זיגמן

לורה זיגמן

סופרת


1.
ג'וליה איינשטיין יודעת שיש הרבה מן המשותף בין היותה אמא במשרה מלאה לבין עבודתה הקודמת כיחצנית של סלבריטאים - פעילות בלתי פוסקת, דרישות בלי הגיוניות בעליל וחוסר הערכה מוחלט מהצד השני, אבל רק כשבעלה מפוטר, והיא חייבת לחזור לעבודה - היא מבינה עד כמה היא מעדיפה להיות עם הילד שלה אשר לטפל במשרה מלאה בהצלת הקריירה הדועכת של כוכבת העבר מרי פורד. כי הילד שלה לא גונב מעיל עור בשווי עשרת אלפים דולר מאולפן צילומים. הוא לא דורש אספקה סדירה ובלתי פוסקת של משקל קל שכבר כמעט לא מייצרים היום. הוא לא מקלל את ג'וליה ולא קורא לה "איינשטיין" באירוניה בלתי מוסווית. ג'וליה יודעת שאין לה ברירה אלא להפוך את הקאמבק של מרי פורד להצלחה, גם אם זה יהרוג אותה... מה שבמקרה שלה הופך לאפשרות מתקבלת על הדעת, אבל אם יש משהו שג'וליה למדה משהותה הארוכה בבית, זה שנחישות יכולה לפתור כמעט הכול, הרי היא שרדה את כל הבלגן הבלתי נשלט והפוליטיקה הקשוחה שן גן המשחקים, כמה קשה כבר יהיה לה להחיות קריירה של כוכבת עבר מזדקנת ונואשת? או להתגבר על כך שבעלה ממלא את תפקידו כ"אמא במשרה מלאה" טוב יותר מכפי שהיא מילאה אותו אי-פעם? "אמא במשרה מלאה" הוא רומן מצחיק עד דמעות, שנון וגדוש התרחשויות ומפנים מפתיעים, הממחיש בדרכו המשעשעת את האבסורד שבתרבות הסגידה לסלבריטאים ואת פניה השונים של ההורות. ...

2.
`לו שאל אותי מישהו לפני שנה מדוע לדעתי גברים עוזבים נשים ואינם חוזרים לעולם, הייתי משיבה: פרה חדשה, המילים פרה חדשה הן קיצור לתיאוריית הפרה חדשה-הפרה הישנה, שהיא עצמה קיצור של האמת המצערת והעצובה, שלפי גברים עוזבים נשים ואינם חוזרים לעולם משום שמה שהם מבקשים הוא פרה חדשה.`` ההתחלה היתה שגרתית למדי: פרה פגשה בפר. הפרה -ג`יין גודול (לא זאת המפורסמת, אלא תחקירנית ניו-יורקית אלמונית למדי), רווקה שאפתנית שלבה מונח בהקפאה עמוקה; הפר - ריי בראון, מנהל ההפקה של תוכנית טלוויזיה שבה הם עובדים שניהם, שנראה כי חייה האהבה שלו שוממים לא פחות מאלה של ג`יין. הם נפגשים למשקה, מתאהבים (כך לפחות היא חושבת) ומתכננים לעבור לגור ביחד. ואז, רגע לפני שהם עוברים לדירה החדשה, פתאום, באופן לא צפוי, ריי זורק אותה. סתם. ככה. הוא מודיע לה ש``הוא לא עומד בזה, שהוא צריך זמן לעצמו, שזה לא היא, זה הוא...`` כעת, כשהצבע השולט בארון הבגדים של ג`יין הוא שחור וממחטות נייר דבוקות לאפה, מנסה ג`יין להסתגל למעמד הפרה הישנה. היא חשה שהיא חייבת למצוא את הסיבה לירידה במעמדה. היא לא רוצה תשובה מריי. גם לא מחבריה הטובים דייוויד וג`ואן. היא מבקשת תשובה מנומקת ומדעית. כאשר היא נכנסת כשותפה לדירתו של אדי אלדן, היא מגלה שהיא איננה הנתינה היחידה בממלכת הלבבות השבורים. כשבידה עותק של מוצא המינים של דרווין, מתחילה ג`יין בגיבוש התיאוריה שלה, תיאוריה שתשנה את הבנתה על יחסי גברים-נשים ועל החיים בכלל. אלא אם כן, כמובן, היא טועה... אילוף הסורר הוא ספר מצחיק ומבריק על גברים, נשים. ההתנהגות המוזרה של לב האדם. ובעיקר, חיסול חשבונות פרוע עם כל ה``אקסים`` באשר הם. לורה זיגמן גדלה בניוטון שבמסצוסטס. היא עבדה עשר שנים בתחום ההוצאה לאור בניו-יורק וכעת היא מתגוררת בוושינגטון....


לא ממש "מצחיק עד דמעות" סתם ספר. כמו לראות סרט אמריקאי פשוט.... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב
העלילה שעומדת מאחורי "אמא במשרה מלאה" היא תמצית סיפורן של מליוני נשים בעולם המערבי: רווקות תוססת השלובה בקריירה משגשגת, אחר כך נישואין, וא... המשך לקרוא
20 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ