» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (51):
ספרים שקראתי,
זלי תקרא בהמשך,
ספרים שאני רוצה לקרוא בקרוב,
קוראת עכשיו (אישי),
ספרים שצריך לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
ארוטיקה (או סתם ספר שאפשר לאתר בו את המילה ציצים כמה פעמים),
ספרים שאני רוצה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
ניצן,
ספרים,
בדרך...,
ספרות מתורגמת ,
STORIE DI COPERTINA,
ספרות מתורגמת,
אריקה יונג ועוד ספרים למבוגרים (2),
רוצה לקרוא,
חובה לקריאה ,,,,
הספרייה העברית בברלין,
קראתי,
ספרי עיון,
ביוגראפיה | אוטוביוגראפיה ,
מגדר - נשים ונשיות,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
תומחר ,
להט"ב ומגדר (רשימה בבנייה),
מועמד,
Wish List,
עיון למכירה,
משפחה, זוגיות, ילדים, מגדר, אהבה ומין- למכירה,
פסיכולוגיה, נפש וחינוך למכירה,
זוגיות, אהבה, מיניות ומגדר למכירה,
ספרות מתורגמת,
רומן היסטורי ,
2000-2007,
בספרייה העירונית,
הרשימה החמה,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
מקווה לרכוש בעתיד הקרוב.,
רשימה,
רציתי-השגתי,
נשמע מעניין, אקרא בהזדמנות,
ספרים שנשמעים טוב,
פרוזה מתורגמת למכירה ,
ספרים מעניינים ,
רומנים היסטוריים למכירה,
ספרות אמריקאית למכירה,
למה? כובע!,
גיבורות נשיות - למכירה,
סופרים יהודים בחו"ל - למכירה,
תר,
עוד ...
|
2.
|
|
בשנת 1961 התחילה אריקה יונג ללמוד במכללת ברנארד, ונרשמה לקורס בספרות האנגלית של המאה השמונה - עשרה. בזכות פרופסור, שהיה חוקר נלהב של התקופה, קרמה המאה ההיא עור וגידים בדמיונה של הסופרת - לעתיד, שאף כתבה את עבודת המאסטר שלה בנושא זה. שנים לאחר מכן נוצרה פאני הקאבאוט - ג'ונס - דמות בדיונית תוססת, פרועה ועתירת עלילות, הממחישה לגבי הקורא את המאה הי"ח באנגליה כאילו הוא עצמו נקלע לתוכה. "יש שיאמרו כי פאני אינה אשה טיפוסית של המאה השמונה - עשרה," כותבת אריקה יונג ב"אחרית דבר" לספרה, "ואני מודעת לכך. במובנים רבים המודעות שלה היא מודרנית... ניסיתי לכתוב רומן מעניין ומשעשע, לא מחקר היסטורי, ופיתוח האופי של הגיבורה שלי היה חשוב בעיני יותר מהרקע שבו אנו מוצאים אותה... יותר מכול זהו רומן על חייה והתפתחותה של אשה בתקופה שבה סבלו נשים מדיכוי קשה ומכביד יותר מכפי שהן סובלות היום." זה ספרה השביעי של אריקה יונג בזמורה - ביתן. קדמו לו: פחד גבהים, בלוז של כל אשה, מצנחים ונשיקות, להמציא את הזיכרון, פחד חמישים, מה רוצות הנשים?...
|
3.
|
|
מה רוצות הנשים? על שאלה קשה ומסקרנת זו עונה אריקה יונג - המחברת הנודעת של "פחד גבהים" וספרים רבים אחרים - בכמה מאמרים המציגים נשים שונות, אמיתיות, וגיבורות רומנים מפורסמים. נשים כמו הילרי קלינטון וגיבורת הרומן "ג'יין אייר" רוצות כוח. נשים כמו הילרי קלינטון וגיבורת הרומן "ג'יין אייר" רוצות כוח. נשים כמו הנסיכה דיאנה רוצות ורדים, ונשים כמו הסופרת הפרובוקטיבית אנאיס נין ו"לוליטה", גיבורת ספרו של נבוקוב, רוצות מין. וכולן, ככל הנראה, רוצות לחם. אריקה יונג בוחנת בתבונה, בהומור ובפיכחון רב את מצבם של הנשים והגברים היום. היא דנה בסוגיות כמו יחסי אימהות - בנות, נשים סופרות וכתיבה בכלל, גילוי עריות, פורנוגרפיה, הגבר המושלם ועוד. היא מתרפקת על איטליה היפה והפיוטית ומנתחת בדרך מקורית ומעניינת דמויות ואירועים....
|
5.
|
|
ב"פחד גבהים" - רב המכר שנמכר במיליוני עותקים וגם שינה את חייהן של מיליוני נשים - לימדה אותנו אריקה יונג לעוף. ב"בלוז של כל אשה" היא מלמדת אותנו לנחות. אריקה יונג הרגילה את קוראיה לצפות ממנה לכנות רגשית מוחלטת, לתובנה אמיצה ולשנינות מרנינה. היא מעזה לבחון תחומים שסופרים אחרים אפילו לא מתקרבים אליהם. בספר זה היא מתמודדת עם אחד הנושאים החשובים והקשים של זמננו: התמכרות רגשית ותלותיות באהבה. ליילה סנד, ציירת, אם ואישיות בינלאומית, היא אחת הדמויות השלמות ביותר מאז איזדורה וינג של "פחד גבהים". כמי שבגרותה מתרחשת בשנות השישים והשבעים, היא מכירה את דרכי המילוט של הסמים, היין והנדודים. עתה היא מכורה לדארט דונגל, נרקיסיסט יפה תואר ופוחז, המעורר בה קדחת מינית אך משאיר אותה ריקה, נבגדת וחסרת ערך. המאבק בין ההתמכרות לאהבה מופרזת ובין הרצון לחזור לשפיות, לאיזון וליצירתיות, מטילים את ליילה סנד להתמכרות אחרת - האלכוהול. הלהט, העוצמה והכנות המפעמים בכל קטע של ספר זה ידברו אל לב כל אשה - וגבר - של שנות התשעים....
|
6.
|
|
"לפני עשרים שנה הזניק פחד גבהים את אריקה יונג למרומי התהילה, ואז רבים ראו בה את התגלמות האישה הניו יורקית המודרנית:
חצופה, פמיניסטית, שובבה להפליא וסקסית.
מעטים ידעו על שורשיה של אמה בלונדון ובבריסטול, על התמחותה האקדמית של אריקה עצמה בספרות המאה ה-18, או על חולשתה למפגשים רומנטיים במלונות לונדוניים.
בפחד חמישים מתבונת אריקה יונג לאחור במחצית הראשונה של חייה כבת לדור הביניים ה"דפוק": דור שחונך בנעוריו להיות חיקוי לדוריס דיי, שאף להיות גלוריה סטיינהם בבגרותו, והוא מגדל בנות בעידן של הנסיכה די ומאדונה. בגילוי-לב חם ואמיץ היא חושפת את ההווי הסוער והשופע של משפחתה היהודית-רוסית הבוהמית;
את ראשית הקריירה שלה כמשוררת;
את פרשת האהבה הממושכת בינה לבין איטליה, ופרשיות רבות וקצרות יותר עם גברים, לרבות חוקר אנגלי ו'סאטיר' ונציאני מסתורי.
; את הכאב והאושר שבנישואיה, ניסוייה, שיגיונותיה, וקשרי האמהות רבי-העוצמה.
זהו סיפור על הרפתקה חסרת מעצורים, שאפילו איזדורה וינג היתה מתקשה להתמודד עימה.
בתוך הסיפור האישי שזורים קטעי הגות - תמיד שנונים ומלוטשים, לפעמים מרגיזים - על פמיניזם, תהילה, גיל, שירה, מין...
הכול מנקודת המבט השלווה-יחסית של חמישים פלוס, אך במלוא הלהט של אישה הממשיכה ללכת בראש המחנה.
פחד חמישים, אישי יותר ומאתגר יותר מכל מה שכתבה יונג מעודה, חושף לא רק את האמת שמאחורי פחד גבהים והספרים שבאו בעקבותיו, אלא את האמת שמאחורי שלושים שנים בחיי הנשים בעולם של ימינו"-...
|
7.
|
|
אריקה יונג, מחברת רב המכר העולמי פחד גבהים, מתארת בסגנונה השנון והקולח את קורותיה של משפחה יהודית אחת באמצעות ארבע נשים מוכשרות ומרדניות - שונות מאוד זו מזו - הנאבקות בעוז רוח לכבוש להן מקום בעולם.
הסבתא רבתא, שרה סולומון, הגיעה בחוסר כול לאמריקה בראשית המאה העשרים, לאחר שניצלה מפורגרום ברוסיה שבו שכלה את תינוקה.
בתה, סלומי הסופרת, חייתה בפריס בשנות העשרים העליזות, והנכדה היא סלי הזמרת והמלחינה בשנות השישים הסוערות.
הנינה, שרי הצעירה בת זמננו המגדלת לבדה את בתה, צוללת למאגר הארכיון היהודי במנהטן ודולה מתוכו את סיפורה המאלף של המשפחה.
"להמציא את הזיכרון" ממחיש את הגורל היהודי במאה השנים האחרונות, את הסבל הורדיפות, ההגירה, העוני והחלומות, היצירה האמנותית התוססת, האומץ וההעזה לפרוץ קדימה מן הגטו היהודי, תוך כדי תיאור רגיש של יחסים בין אימהות לבנות.
ספריה האחרים של אריקה יונג שראו אור ב"זמורה-ביתן": פחד גבהים, מצנחים ונשיקות, סרניסימה, בלוז של כל אישה, פחד חמישים, ומה רוצות הנשים?...
|
8.
|
|
סרניסימה הוא סיפורה של אהבה כה גדולה עד שהיא מסיטה את הזמן ממסלולו. סיפור על ונציה של ימינו ועל ונציה בימי תפארתה, על עולם הסרטים ההוליוודי ועל הגיטו היהודי במאה השש-עשרה. ג'סיקה פרויט היא פצצת-מין הוליוודית, המשתתפת בצוות השופטים של פסטיבל קולנוע בוונציה, ובד בבד היא גם ג'סיקה הכמעט-שקספירית, בתו של סוחר יהודי ונציאני בעל בית-עבוט, המסתבכת בעלילת אהבה סוערת ופנטסטית עם ויל, משורר ומחזאי אנגלי שנמלט לוונציה מן המגיפה.
בכישרון ספרותי מבריק, השואב מבקיאות רחבה באמנות ובספרות העבר, רוקמת יונג עלילה ריאליסטית וסוריאליסטית עשירה כמרבדי קיר עתיקים; דמויות מן ההווה לובשות מסיכות על גבי מסיכות ומופיעות בזמנים שונים; אויבים בני-זמננו רודפים את הגיבורים גם בהתגלמותם הישנה. ונציה, עיר של בבואות והשתקפויות, של מיסתורין ומאגיה, מהווה רקע לסיפור וחלק מהותי ממנו.
"מבריק ומסנוור כוונציה עצמה; חגיגה לאוהבי אריקה יונג" – ד.מ. תומס
"הרפתקה סקסית מרתקת" – קן פולט
אריקה יונג, משוררת וסופרת עטורת פרסים, פירסמה עד היום חמישה ספרי שירה. ילידת ניו יורק, שם היא מתגוררת עם בתה מולי בת ה-8. ספריה ב"זמורה-ביתן": פחד גבהים, מצנחים ונשיקות, בלוז לכל אישה, שורש האהבה....
|
9.
|
|
איזדורה ווינג, אחת הגיבורות הספרותיות הבלתי-נשכחות של הזמן האחרון, ממשיכה לחשוף את חייה הרומנטיים הסוערים באותו אומץ שגילתה בפחד גבהים המפורסם. הפעם אנו פוגשים אותה בגיל 39, עם פרידתה מבעלה, והיא רוצה להפיק מן החיים הכול – קריירה, בית, את ילדתה, חיי מין שרוב הנשים רק מדמיינות כמותם, ואהבת נצח. אבל מסעה של איזדורה אל עצמאות ומודעות מקבל תפנית בלתי-צפויה: חיפוש שורשים, המוליך אל פתרון מדהים ועם זאת מרגיע ועמוק.
מצנחים ונשיקות – שנון, ארוטי וסוער – מהווה את התגלמות כישרונה העצום של אריקה יונג. הוא גם הספר המייצג את האישה שלאחר העידן הפמיניסטי, וחושף את הבטחותיה ואכזבותיה של המהפכה המינית....
|
|