» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (28):
ספרי עיון,
אוניברסיטה משודרת,
פילוסופיה,
S,
פילוסופיה,
האוניברסיטה המשודרת,
מעניין,
reading list,
1ד,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקרוא - עיון,
ספרים שאני רוצא לקרוא - האוניברסיטה המשודרת (משרד הביטחון),
RTBCPT3,
Read it,
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
ספרי האוניברסיטה המשודרת,
ספרים שאני רוצה לקנות,
אינטלקט,
ספרים שצריך לרכוש,
ספרים שאקנה,
טבע ומדע,
wishlist,
רוצה ליקרוא ,
פילוסופיה,
יהדות ומחשבת ישראל למכירה,
האוניברסיטה המשודרת,
ה.ס. 2425 2210- 5697,
פסיכולוגיה וחלומות,
עוד ...
|
1.
|
|
כיצד ניתן להכיר בקיום האל ואיזה מובן ניתן לייחס לקיום זה? בשאלה זו, המטרידה אנשים רבים כל כך בימינו, עסקו במשך אלפי שנים תיאולוגים ופילוסופים, והיו מביניהם שאף ניסו להוכיח את קיום האל בדרכים שונות. הספר סוקר חלק מרעיונות והוכחות אלו ואת הביקורות של פילוסופים מודרנים שניסו לערער את תקפותן, ומציע מובן חדש לקיום האל המעוגן בחקר משמעות הקיום הפיסי והרוחני. בהסתמך על תפיסה תיאיסטית זו הספר דן בהרחבה בבעיית אפיוניי האל, באחדותו, באופני השפעתו על העולם הפיסיקלי, בבריאת העולם ובנושאים נוספים.
יקיר שושני, מחבר הספר, הוא פרופסור לפיסיקה העוסק ביסודות הפילוסופיים של הקיום והתודעה. במשך שלושים שנה הוא לימד במספר אוניברסיטאות ומכללות בארץ, וכן היה מרצה ופרופסור אורח באוניברסיטאות בארצות־הברית ובבריטניה. פרסם מאמרים רבים בתחומי מחקר מגוונים בעיתונות המקצועית הבין־לאומית וכן חמישה ספרים. שני ספריו האחרונים - ״מחשבות על המציאות״ ו״מחשבות על התבונה״ - יצאו לאור אף הם בסידרת ״אוניברסיטה משודרת״....
|
3.
|
|
הספר עוסק בחלק מגילויי התבונה ובמגבלותיה, הבאים לידי ביטוי בחיפוש אחר האמת, ביצירתיות במדעים ובאומנויות, ובאדם כיצור חברתי. הוא דן, בהקשר פילוסופי רחב, הן בחשיבה הרציונאלית שהובילה להישגים מזהירים בפיתוח הלוגיקה, המתמטיקה והמדעים הנסיוניים, הן בבינה האירציונאלית שהיוותה מנוע רב כוח ביצירת הנכסים הרוחניים הללו בכל הדורות. שאלות מעניינות במיוחד העולות בספר קשורות למקור התבונה: האם ניתן להסבירה אך ורק על סמך מבנה המוח והצהליכים הביו - פיסיקליים המתרחשים בו? האם התבונה אינה אלא אחד מיצרי האבולוציה, או שמא יש בה איזה שהוא מרכיב "רוחני" שאינו נסמך רק על תהליכים פיסיקליים או ביולודיים? ואם אכן לא קיים מרכיב "רוחני" שכזה, האם ייתכן שבעתיד תיבנה מכונה תבונית שתחקה את התבונה האנושית ואולי אף תעלה עליה בכישוריה? פרופ' יקיר ששוני עוסק במשך שנים רבות בחקר היסודות הפילוסופיים של המציאות הפיסיקלית והתודעה. הוא בעל תארים B.Sc ו - M.Sc במתמטיקה ובפיסיקה עיונית, ו - Ph.D בפיסיקה גרעינית עיונית. פרופ' שושני לימד בעבר באוניברסיטת תל - אביב והנגב והיה פרופסור אורח באוניברסיטאות CORNELL שבמדינת ניו - יורק, NCSU שבראלי, צפון קרוליינה, ארצות הברית, ו - UMIST במנצ'סטר, בבריטניה. פרסם ספרים ומאמרים רבים בעיתונות המקצועית הבין - לאומית במגוון רחב של נושאים מדעיים והנדסיים. ספרו האחרון, "מחשבות על המציאות", ראה אור בשנת 2000 בסדרת "אוניברסיטה משודרת"....
|
4.
|
|
מהו יסודו הרוחני של העולם הגשמי וכיצד יכול האדם להכירו? אילו מובנים ניתן לייחס לרוחניות כזו? הספר שלפנינו מתמודד עם שאלות אלו ומציג תיאוריה חדשה, האפריוריקה, הנסמכת על הבינה הצרופה. מתיאוריה זאת ניתן לגזור את הישויות הרוחניות היסודיות ביותר, מהן מורכבים כל החלקיקים והעצמים בעולמנו ובעולמות מקבילים לשלנו. הספר פותח בדיון בהתפתחות מושב החומר, מהוגי יוון הקדומה ועד תורת היחסות ומכניקת הקוונטים. לאחר מכן הוא מתמקד בבירור טיבן של הישויות הרוחניות, ובכלל זה בבעיות הנוגעות לקשר בין האדם לעולמו, אותה רואה המחבר כמעבר מהרוח אל החומר. יקיר שושני הוא פרופסור לפיסיקה, העוסק שנים רבות בחקר היסודות הפילוסופיים של המציאות וההכרה. הוא לימד במספר אוניברסיטאות ומכללות בארץ והיה מרצה ופרופסור אורח באוניברסיטאות בארצות הברית, בבריטניה ובקנדה. פרסם מאמרים רבים בתחומי מחקר מגוונים בעיתונות המקצועית הבין-לאומית, וכן שישה ספרים. ספרו האחרים, בקשר לאלוהים, יצא לאור גם הוא בספריית "אוניברסיטה משודרת"....
|
5.
|
|
מהו יסודו הרוחני של העולם הגשמי וכיצד יכול האדם להכירו? אילו מובנים ניתן לייחס לרוחניות כזו? הספר שלפנינו מתמודד עם שאלות אלו ומציג תיאוריה חדשה, האפריוריקה, הנסמכת על הבינה הצרופה. מתיאוריה זאת ניתן לגזור את הישויות הרוחניות היסודיות ביותר, מהן מורכבים כל החלקיקים והעצמים בעולמנו ובעולמות מקבילים לשלנו.הספר פותח בדיון בהתפתחות מושג החומר, מהוגי יוון הקדומה ועד תורת היחסות ומכניקת הקוונטים. לאחר מכן הוא מתמקד בבירור טיבן של הישויות הרוחניות, ובכלל זה בבעיות הנוגעות לקשר בין האדם לעולמו, אותה רואה המחבר כמעבר מהרוח אל החומר.יקיר שושני הוא פרופסור לפיסיקה, העוסק שנים רבות בחקר היסודות הפילוסופיים של המציאות וההכרה. הוא לימד במספר אוניברסיטאות ומכללות בארץ והיה מרצה ופרופסור אורח באוניברסיטאות בארצות הברית, בבריטניה ובקנדה. פרסם מאמרים רבים בתחומי מחקר מגוונים בעיתונות המקצועית הבין-לאומית, וכן שישה ספרים. ספרו האחרים, בקשר לאלוהים, יצא לאור גם הוא בספריית "אוניברסיטה משודרת"....
|
6.
|
|
היכולת של ילדים לחשוב בדרכים יצירתיות, להפעיל את דמיונם ולתרום מיוזמותיהם בעתיד בדרך מיטבית תלויה בין השאר בהזדמנויות שניתנות להם בבית, בקהילה, בבית הספר ובמרחב הווירטואלי. הספר לצייר להם כבשה? בוחן דרכים שונות אשר בהן עשויים הורים ומחנכים לסייע לבני הדור הצעיר לפתח יכולות אלה. בחלקו הראשון הספר בוחן הגדרות שונות ודרכים מקובלות לפענוח סוד היצירתיות. בשל הקשיים המתגלים בהגדרות אלה נבחנת דרך חדשה לבחון את הפוטנציאל היצירתי ולגלות דרכים למימושו. דרך זו, המכונה "הנהרה דיאלקטית", מאפשרת להבין ולפתח יצירתיות בבית הספר ומחוצה לו באופן כזה שמכין את התלמידים לעולם דיגיטלי שבו הם נדרשים להפגין מיומנויות חשיבה במקום לשנן עובדות.
החלק השני של הספר מציע דוגמאות רבות לשילוב משימות יצירתיות בלימוד מדעים וטכנולוגיה, אמנויות, ספרות, היסטוריה, מוזיקה ותחומים נוספים. האם יצירתיות מבוססת על כושר כללי או על התמחות בתחום מסוים? האם היא מותנית בציונים ותגמולים חיצוניים או שמא תלויה בעיקר בהנעה פנימית וסקרנות? האם מי שמטפח את יצירתיות הזולת אמור להיות יצירתי בעצמו? וכיצד ניתן לכוון לקראת תוצרים יצירתיים במסגרות החינוכיות הקיימות כאשר המדדים להערכתם לא תמיד ברורים ותזזיתיים? המחברים מסתמכים על ניסיון רב-שנים בהטמעת דרכים להמרצת היצירתיות בבתי ספר ובמוסדות לא-פורמליים בישראל ובקנדה, כמו גם בפיתוח תוכניות המשלבות את הדמיון בלמידה בכל מקצועות הלימוד.
ד"ר גד אלכסנדר שימש כחבר בכיר במחלקה לחינוך באוניברסיטת בן גוריון; ניהל מחקרים והתערבויות בבתי ספר בתחום פיתוח היצירתיות ושילוב מחשבים בתוכניות הלימוד.
פרופ' יקיר שושני הוא פיזיקאי העוסק ביסודות הפילוסופים של המציאות וההכרה; שימש כמרצה וחוקר במספר אוניברסיטאות ומכללות בארץ, בבריטניה, בארה"ב ובקנדה. ...
|
|