» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (54):
בכל שיר יש סיפור-השירים שלי ,
שירה על המדף,
ספרי שירה שאני אוהב,
RTBCPT3,
ספרים שקראנו (או לפחות ניסינו),
אתגר מספר 5 - שירה ישראלית,
?,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
To Read List,
ספרים שקראתי,
לקריאה,
ספרים שאני מתה לקרוא אבל בגלל כמה אנשים (אהמהוריםאהמ) אני לא יכולה....=[,
ספרים שאני רוצה לקרוא,
ספרים שקראתי!,
ספרים שקראתי,
קראתי ואהבתי,
ספרים שהיתי רוצה לקרא...,
עיון,
חייבת לקנות!,
ספרי עיון,
הספרים שלי,
ספרים שיום אחד יהיו בספריה שלי...,
מתולוגיות,
קראתי ,
על המדף- עיון,
יי,
רוצה לקרוא את..,
ספרים שיש לי ועוד לא קראתי,
ספרי קריאה,
עיון כללי - היסטוריה, פילוסופיה,
מיתולוגיות,
הסטוריה,
ספרי עיון,
פנטזיה-הרפתקאות,
היסטוריה,
דתות ומיתולוגיות,
ספרייה,
אגדות וסיפורי עם ומיתולוגיות,
תרבויות עתיקות, מיתוסים ומיתולוגיה של עמי קדם,
נדירים , מעניינים ומה שבינהם,
30 - יש בבית,
חדש לגמרי,
מיתוסים אגדות ומעשיות עם שלי,
למכירה - ספרי מיתולוגיה, אגדות וחקר מיתוסים,
רוצה,
קראתי :),
.,
ספריעד- היסטוריה ארכיאולוגיה ו אנתרופולוגיה,
רשימה,
Present Simple,
רוצה לקרוא,
היסטוריה למתחילים,
ויתרתי,
ספרות יוונית - רומית,
עוד ...
|
1.
|
|
הופעת המיתולוגיה היוונית היא חג לשוחרי התרבות בישראל:
בפעם הראשונה מסופר בעברית, בידי מחבר ישראלי, מכלול סיפורי המיתולוגיה היוונית, מאבני הפינה של התרבות העולמית.
אהרן שבתאי, המוכר לקורא העברי לא רק משיריו אלא גם מתרגומיו למחזות יווניים קלאסיים, מביא בספר זה עיבוד מקורי שלו לסיפורים ולאפוסים החשובים המרכיבים מיתולוגיה זו, בפרוזה צלולה ועדכנית, מדויקת וסוחפת.
זוהי יצירה מקורית הנשענת על השירה, הדראמה והפרוזה היוונית הקדומה, ומוגשת לקורא בסגנון אישי מובהק.
סיפורי המיתולוגיה בנוסחו של אהרון שבתאי מיטיבים לבטא את הנעלה והשפל, הנשגב והנתעב, הגס והמעודן, היצרי והמרוסן, האכזרי והחומל, המשמשים כולם בהרמוניה מופלאה בעולם הקסום של יוון העתיקה.
השער הראשון, "מאוראנוס לאדיפוס", כולל מבחר מקיף של סיפורים על בריאת העולם וכינון הסדר הקוסמי, על פנתיאון האלים ועלילותיהם, על קורותיהם של אלים למחצה וגיבורים בני תמותה כמו הרקלס, תזאוס, פרסאוס, בלרופון ועוד רבים אחרים.
השער השני, "ממדיאה לפנלופה", מביא את שלושת האפוסים המכוננים של המיתולוגיה היוונית = מסע ארגו (סיפור גיזת הזהב), אילאדה ואודיסיאה - ועד כמה סיפורים בשוליהם.
את הספר חותמים אחרית - דבר מאת המחבר ומפתח מבואר המשמש גם כעין מילון מושגים....
|
5.
|
|
הפואמה הביתית, חרא מוות, החמור, ספר הכלום, חוט...
|
6.
|
|
שבע הפואמות שכונסו כאן ראו אור בין השנים 1985-1975 בזו אחר זו, בספרים נפרדים ובהוצאות שונות. הפואמות נכתבו מלכתחילה כרצף מתמשך, ואופן הכתיבה שלהן מטבעו מתנסה, מאלתר ופתוח.
נושא השירה הזאת הוא עצם ההמשכיות והתנועה המתמדת, תוך השמעת קולות, מחשבות ורגשות. צירוף ראשון זה של כל הפואמות בספר אחד מביא את הרעיון הזה למימושו השלם. היצירה הגדולה הזו, שהציעה סגנון אמירה אתי וחינוכי ובישרה בשעתה על מהפכה אמיתית בשירה העברית, היא משעשעת, פראית, מגוונת, ושומרת גם כיום על רעננותה וייחודה.
...
|
7.
|
|
ספר השירים ה-19 במספר של המשורר אהרן שבתאי רואה אור במלאת שנה למותה של אשתו, טניה ריינהרט. השער הפותח והעיקרי של הספר מוקדש לדמותה ולהתמודדות עם הסתלקותה.
חייו המשותפים של שבתאי עם טניה ריינהרט פתחו פרק חדש בשירתו. הוא הפך להיות משורר פוליטי שמאלי מובהק ואימץ את השקפת עולמה ופעילותה הפוליטית, ומצד שני שירת האהבה שלו, שהיא המרכזית בשירתו בכל התקופות, קיבלה מימד חדש.
המוות, מותה של טניה, מופיע בפעם הראשונה בשירתו, ובפעם הראשונה הוא מסגל את הפואטיקה שלו להתמודדות עם אבל חריף....
|
12.
|
|
ראיתי את כתרךְ
רָאִיתִי אֶת כִּתְרֵךְ, דְּגָנִית, כְּשֶׁפָּרַח
בִּכְפָר לְיַד זֵ'נֵוָה, מַכְחִיל בַּקָּמָה.
עוֹמֶדֶת עַל גִּבְעוֹל גָּמִישׁ וְרַךְ
לֹא תִּתְּנִי סֶלֶק אוֹ תַּפּוּחַ אֲדָמָה,
אֶלָּא הָיִית וְנִשְׁאַרְתְּ פֶּרַח. חֶלְזוֹנוֹת
מוֹצְאִים מְנוּחָה עָלַיִךְ, נְמָלִים
וּלְטָאוֹת רָצוֹת סָמוּךְ לִבְהוֹנוֹת
רַגְלַיִךְ, וְאֶל אַבְקָנַיִךְ מִתְקַבְּלִים
דְּבוֹרִים וּפַרְפָּרִים וְטַל וְקַרְנֵי אוֹר,
וְגִשְׁמֵי קַיִץ, כָּךְ גַּם אֶת רֹאשִׁי
בְּחֵיק אֲהוּבָתִי אֲנִי כּוֹבֵשׁ,
דְּגָנִית יְפֵהפִיָּה. וּבַסְּתָו תִּכְמְשִׁי,
הַשָּׂדֶה יַאֲפִיר, וּטְרַקְטוֹר יַעֲבֹר
וִיכַסֶּה אוֹתָךְ בִּקְצָת עָפָר יָבֵשׁ....
|
15.
|
|
לצד השירה היוונית הקלאסית, מהומרוס ועד למשוררים ההלניסטיים, עומד אוסף האפיגרמים הענקי, "האנתולוגיה היוונית". אוסף זה מונה כ-4,000 אפיגרמים – שירי "כתובות" – שנכתבו במשך למעלה מאלף שנים, תחילה ביוון, מהמאה השביעית לפנה"ס, ולאחר מכן ברחבי העולם ההלניסטי, הרומי והביזנטי עד למאה השישית לספירה.
האפיגרמים הקדומים מנו כמה שורות במשקל פיוטי ונחקקו על מצבות קבורה, לזכר נצחונות בקרב ובתחרויות, או כציון למתנות שהוקדשו לאלים. נכתבו עליהם רק מעט פרטים: שם הנפטר ונסיבות המוות, שמו של מקדיש המתנה, שם האל והטעמים לתודה המגיעה לו, כגון לידה מוצלחת, יבול נאה, ניצחון או מסע ימי שעבר בשלום.
במצרים ובעולם ההלניסטי נכתבו אפיגרמים להקראה במשתה, שבו המפגש שימש כהשראה לאפיגרמים על נושאים ארוטיים, על תענוגות החיים, על הזמן החולף ועל המקרים הבלתי צפויים שקורים לאדם. במהלך הזמן נכתבו אפיגרמים על עוד ועוד נושאים: תפארת הטבע, מגוון חיי המין, בעיות נישואים, סִבלות הזִקנה וערך הידידוּת.
בדומה לשירי ההַייקוּ ביפן הפכו האפיגרמים לסוגה המייצגת את חיי האנשים ברחבי העולם דובר היוונית במזרח ובמערב. השירים נאספו לאנתולוגיות ונערכו לספרים לפי נושאיהם, בתחילה באלכסנדריה ולאחר מכן בקונסטנטינופול. האנתולוגיה הורחבה, והאוסף הגדול שנשתמר נערך במאה התשיעית. מבחר מעולה שהופיע בלונדון בתחילת המאה הקודמת השפיע מאוד על משוררים מודרניסטיים כגון ט"ס אליוט ועזרא פאונד.
מבחר רחב ומגוון זה של מיטב האפיגרמים הוא הראשון שמופיע בעברית....
|
16.
|
|
אהרן שבתאי הוא גדול המשוררים החיים בינינו, והרקוויאם שלו הוא מיסה עבור המתים, עבור כל אותם אנשים שהמשורר זוכר מימי ילדותו – ושזכרם יעלם עימו."משורר זקן, מה יש לו בחייו?", כותב שבתאי באחרית הדבר לספר. "יש לו שמות, הרבה שמות, שמות אלה שהיו פעם אם ואב ואח וקרובים ושכנים, או חברים בבית הספר, שאיתם היה משחק כדורסל בהפסקות, ועוד צבא רב של אנשים שחיו ועברו לידו בימי נעוריו. וכל אלה היו, ובינתיים בהדרגה נעלמו ואינם עוד. ההימחקות הכמעט שלמה של הסיפור והדימוי של האנשים הללו, היא שמעניקה להם את טעמם המיוחד כשירה. זה טיב הפרספקטיבה והפאתוס שמשורר חש ומייצג כשהוא מתהלך בין האנשים החיים, אלה שכמוהו עצמו עומדים אט־אט או במהרה להימחק וכמעט לא להשאיר עקבות או איזה סימן שהיו".
הספר הזה הוא סימן שהיו....
|
|