אסף בר

אסף בר

סופר

אסף בר נולד בשנת 1978 וגדל בעיר החוף אשדוד. כבר בימי נעוריו בלט כישרון הכתיבה שלו ובגיל 17 הוא ערך עיתון מקומי לנוער שנקרא "זום", אשר יצא לאור באשדוד והופץ בבתי הספר התיכוניים בעיר, במימון עריית אשדוד ובשיתוף החברה העירונית למתנ"סים. כבר אז הוא יצר כותרות ואחת הכתבות, שנחשפו בעיתון הנוער שערך, פורסמה כידיעה בעיתון "ידיעות אחרונות" ומאוחר יותר, כותרת הידיעה הופיעה בסיכום אותה שנה (1996) כאחת ממאה הכותרות שעשו את השנה ב"ידיעות אחרונות".

מיד לאחר שחרורו מצה"ל, התחיל לכתוב בשבועון לצעירים "מעריב לנוער". כחצי שנה לאחר תחילת עבודתו הוא נשלח לסקר מופע של הזמרת ג'נט ג'קסון בלונדון, שם גם פגש בזמרת באופן אישי.

פגישה זו שינתה את חייו. היא גרמה לאסף בר להחליט שהוא חוזר לישראל כדי לכתוב את ספר הבכורה שלו "שבע" שראה אור בהוצאת הספרים "סער". במשך 4 שנים הסופר אסף בר ליקט משפטים חכמים, כתב תובנות מהותיות ותהיות, וצבר חוויות במהלך נסיעותיו בעולם הגדול. בין המקומות בהם ביקר היו סן פרנסיסקו, ניו ג'רזי, ניו יורק, פאריז ולונדון. חבריו נהגו לכנות אותו "איש העולם הגדול", משום שבקושי ראו אותו ובכל פעם חזר עם חוויות חדשות ממקום אחר בעולם.

במקביל הוא עבד ב"מעריב" ככתב לענייני בידור וכקופירייטר במשרד הפרסום התל אביבי "ג.ב.ע.". בנוסף הוא גם כתב כתבות תדמית ופרסומות לכתבי העת של עיתון "מעריב" ונשלח מספר פעמים מטעם העבודה למדינות שונות ברחבי העולם. ואז, בשיא כל זאת, עלה בדעתו של אסף בר להמשיך ולכתוב את ספר הבכורה שלו "שבע". אולם הקריירה בתל אביב, לא אפשרה לו להשלים כתיבה של ספר שלם. הפרק הראשון כבר נכתב ואסף בר החליט לעזוב את הכול ולהקדיש את חייו לכתיבת סיפרו הראשון "שבע". בכך הוא גילה את הכתיבה הרוחנית, המעבירה מסר לקוראים ועזב את החברים בתל אביב, את הדירה אותה השכיר ואת העבודה כעיתונאי, חזר לבית של ההורים שלו באשדוד והחל במלאכת הכתיבה. הוא אסף את כל הפתקים, השירים, הקטעים אותם כתב אי פעם והחל לחבר הכול לעלילה אחת.

מנותק מכל מה שקורא "בחוץ" ללא קריאת עיתונים מתוך בחירה, ללא צפייה בטלוויזיה, האזנה לרדיו או מרדף אחרי הזמן, חיבר אסף בר את ספרו הראשון "שבע". כעבור שנה, ביום העצמאות של מדינת ישראל, סיים אסף את כתיבת ספר הבכורה ושלח אותו למוציא לאור, הוצאת סער.
ספר הבכורה של אסף בר "שבע" ראה אור בקיץ 2002, בהוצאת "סער". שנה לאחר מכן הספר היה מועמד לפרס "ברנר" אותו מעניקה אגודת הסופרים העבריים ובביקורת לספר שפורסמה במגזין תרבות של אתר האינטרנט "נענע" נכתב כי "שבע" הוא "...הספר החשוב ביותר שפורסם כאן בעשור האחרון...". לאחר צאת הספר, התקבל הסופר אסף בר לעבודה ככתב שטח בתכנית הטלוויזיה "שטח עירוני", בה סיקר אירועי תרבות המתרחשים בעיר אשדוד ובימים אלה הוא עובד על פסקול לספריו. שירי פופ אלקטרוניים, המעובדים מתוך מסרים מספריו. ספרו השני "הסיפור שלא יסופר" ראה אור גם הוא בהוצאת סער בסוף שנת 2006.

1.
גם אם ויתרנו על כל רצונותינו מאז היינו ילדים וגם אם השאיפות שלנו נראות רחוקות מן המציאות, "הסיפור שלא יסופר" מעודד את היחס שאנחנו צריכים לתת לעצמנו ולמאוויים הפנימיים שלנו. הספר מוביל את הקורא למסקנה ש"אין חלום שהוא גדול מדי" (פרק 7, "חלומות", עמוד 52 מתוך הספר "הסיפור שלא יסופר"). זאת כאשר אנחנו מודעים לכך שכל אחד מאיתנו רוצה להשיג משהו בחיים ועלינו לטפח את הרצונות שלנו וללכת בגדול על כל חלום, יעד, ייעוד, מטרה או רצון חבוי. בספרו החדש "הסיפור שלא יסופר" מתאר אסף בר את קורותיו של צעיר, שלטענתו של בר חבוי בכל אחד מאיתנו, שחולם להצליח בגדול. הוא עוזב את עבודתו כעיתונאי ומחליט להקדיש את חייו לכתיבת ספר הבכורה שלו. ספר על משמעות החיים. באמצעות סיפור חייו המרתק, המתואר לפרטים בספר, ופילוסופיית החיים הייחודית שלו, חושף הצעיר בפני הקורא את הדרך להשגת מטרות בחיים. זאת לצד סיפור עלילתי מדהים. "הסיפור שלא יסופר" הוא ספרו השני של אסף בר. הוא מגיע מתוך רגע של כנות בחייו של עיתונאי. הספר נכתב בלונדון באופן בלתי צפוי. בר כתב בכל מקום אפשרי, בפארק המפורסם 'הייד פארק', ברכבת התחתית של העיר הבריטית, לכל מקום לקח איתו מחברת עבה עם מאה עמודים ריקים וכששב לישראל המחברת הייתה מלאה ובה בסיס הספר "הסיפור שלא יסופר". הספר מתאר סודות מאחורי הקלעים של עולם הבידור העולמי והמקומי. את ההתמודדות של הצעיר, גיבור הספר, במפגש עם "עולם הזוהר" פנים אל פנים. כאן הסופר אסף בר מנסה לנפץ לנו את תדמית התהילה שאופפת כוכבי בידור, בפרק "סודות מאחורי הקלעים" הוא מגלה את הזיוף הגדול שמאחורי תרבות הסלבריטאים במדינתנו ומחוצה לה. הוא חושף את האמת מאחורי התדמית המוחצנת שיוצרים עבורנו אנשי יחסי הציבור. "בטלוויזיה אנשים נראים יפים וזוהרים יותר", מתוודה גיבור הספר. כמה עמודים לאחר מכן הוא מספר איך התאהב בשחקנית מפורסמת, אך בלי לשים לב נתן לה טיפים לגבי החבר הקודם שלה עד שהיא חזרה אליו... עוד הוא מדבר על האמת, בפרק "הסיפור שלא יסופר", על פיו קרוי שם הספר. "חוק מספר אחת בלהיות אדם: לומר את האמת", מגלה לנו גיבור הספר ומספר שאפשר לראות אמת בעיניו של אדם. שיאו של הספר נמצא רגע לפני סופו, בפרק "חלומות". פרק זה מתאר את המתרחש בחייו של הגיבור בתחום הפרה-נורמל. חלומות שחלם והתגשמו, השימוש בחלום כאמצעי להעברת מסר אל התודעה שלנו ומעל הכול, חלום כסוג של שאיפה, רצון חבוי אותו תמיד רצינו להגשים. והדרך להשגת מטרות בחיים המתוארת בספר מתגלית כקלה ופשוטה להגשמה. "לכל אחד מאיתנו ניתנת בכל יום ההזדמנות להתחיל, ליצור או לצאת לדרך חדשה", אומר גיבור הספר ואכן "חלומות ניטעים בנו עם ערכה לשימוש עצמי... אם נדע להקשיב לרוח ולסובבים אותנו... נוכל בקלות להגיע לאן שחפץ ליבנו". הכול בר השגה, טוען גיבור הספר "הסיפור שלא יסופר" בפרק שלאחר מכן, הפרק האחרון "ההווה המושלם". זאת כהמשך ישיר לחשיפת החלום והשאיפה הפרטיים של כל אחד מאיתנו, "עם אמונה אפשר להשיג הכול", עונה גיבור הספר לבחורה אלמונית שפגש באקראי במהלך נסיעה באוטובוס. כך מתוארת לה תמונה בה תעשיית החלומות הופכת בימינו אנו לדבר חשוב. הגשמת ייעוד, מטרה, או כל מאווה פשוט הטמון בנו הופכת אט אט לחשובה ומשמעותית בעידן הנוכחי. אנשים יוצאים למסע חיפוש עצמי וגילוי אישי כמעט מדי יום, ו"הסיפור שלא יסופר" מנסה לגעת באותו מקום חבוי בנו, שם אנחנו שומרים את השאיפות שלנו, מגוננים עליהם מכל אויב או אדם המנסה, במודע או שלא במודע, להניא אותנו מללכת בגדול על רצונותינו. זהו לא מדריך לחיים, אם כי מוצגים בספר טיפים שונים ומגוונים למען הבאת ההצלחה אל חיינו. בפרק "ההצלחה מסחררת" מתואר איך חייו של הגיבור הפכו להצלחה לה תמיד ייחל. יש מי שיגיד שכדי להגיע להצלחה צריך מזל, אך הסופר אסף בר בספרו החדש "הסיפור שלא יסופר" טוען שלהצלחה צריך קודם כל שכל. באמצעות מספר פעולות פשוטות כל אחד יכול להשיג את המטרתו. השפה בה משתמש הסופר אסף בר לא מתיימרת להיות שפה ספרותית גבוהה, אך עם זאת הוא גם לא משתמש בשפה נמוכה. "הסיפור שלא יסופר" הוא ספרות עכשווית. מודרנית, בעלת מסר אחד כללי והמון תתי מסרים שנחשפים במהלך עלילת הספר. הרי ספר ללא מסר ולצורך הנאה בלבד הוא ספר שאינו משפיע על הקורא. וב"הסיפור שלא יסופר" כוונתו של הסופר אסף בר היא להשפיע. "הסיפור שלא יסופר" מוביל את הקורא אל הנקודה אליה מגיע הקורא רק בסיומו של הספר. רק אז נחשף פרט שמאיר את הספר כולו באור חדש. אל תתפלאו אם תרצו לקרוא אותו שוב. ואכן "הסיפור שלא יסופר" מסתיים באופן פילוסופי בהצגת "ההווה המושלם". החיים המושלמים שכל אחד יכול לחיות. העולם בו כל מה שאנחנו רוצים מתגשם....

2.
7
מאת אסף בר
אף אחד לא יודע את העתיד... אבל האם אתה יכול לדעת מה יקרה לך מחר בבוקר? פתחו את הספר והיכנסו לתוך רצף אירועים לא צפוי שהופך בחור צעיר למפורסם. מסע הרפתקאות מסעיר אל האני הפנימי בעקבות צלצול טלפון מגברת זקנה לבחור בשנות העשרים לחייו שמשאיר רושם מסתורי המחייב ביקור בדירתה. בעקבות השיחה, הוא נקלע לשבוע ימים של חוויות שכל אחד מאיתנו ימצא את עצמו נסחף אליהם בקריאה. שבעה פרקים, שבעה ימים. כל פרק יממה. לכל אחד מאיתנו יש סוד, אומר הגיבור. גלו מהו הסוד שהוא מסתיר......






©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ