» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (26):
צריך לקרוא,
1,
ספרים שצריך לקרוא,
הרוח האמריקאית (השפל, ההגירה ועוד ...),
פסיכולוגיה, פילוסופיה וסוציולוגיה,
סדר על המדף: עיון,
AAA ספרי עיון שרציתי לקנות - יוני 2018,
תואר שני,
ספרי אמנות למכירה,
Lead from Uni,
ספרי עיון למכירה,
המממ,
ספרי עיון למכירה ,
ספרי הוצאת רסלינג למכירה ,
Wishlist - עיוני,
ספרים לקרוא,
ספרים שאני רוצה לקנות,
לקנות בהזדמנות,
להשיג ולקרוא,
רשימה,
כשלסבתא יהיו מדפים,
פילוסופיה,
נו, רשימה,
לירן,
ספרי עיון ופילוסופיה,
משכבר,
עוד ...
|
1.
|
|
אמריקה היא החברה הפרימיטיבית היחדיה של הזמנים המודרניים. אמריקה היא הגירסה המקורית של המודרניות; אנחנו הגירסה המדובבת או המתרוגמת. אמריקה היא לא חלום ולא מציאה, היא היפר - מציאות. זו היפר - מציאות משום שזו אוטופיה שמלכתחילה חוותה את עצמה באוטופיה מוגשמת. הכל כאן אמיתי, פרגמטי, והכל משאיר אותך חולם. ייתכן שהאמת של אמריקה יכולה להתגלות לא רק לאירופי, כיוון שרק הוא מוצא כאן את הסימולקרה המשולמת. זאת הארץ היחידה שמציעה את האפשרות של הנאיביות הברוטלית: כאן לא מבקשים מהדברים, מהפרצופים, מהשמים ומהמדבריות אלא להיות מה שהם, JUST AS IT IS....
|
2.
|
|
ז'אן בודריאר, פילוסוף, סוציולוג, סמיוטיקאי וחוקר תרבות צרפתי הוא ההוגה המזוהה ביותר עם המחשבה הפוסט-מודרנית. מבין כל כתביו, ספרו "סימולקרות וסימולציה" הוא הטקסט הפוסט-מודרני המובהק ביותר. זהו אחד מספרי ההגות המטלטלים של המחצית השנייה של המאה העשרים. עצמתו אינה טמונה בתיאוריה הסמיוטית עצמה אלא בתובנות המדהימות שבודריאר מגיע אליהן בזכותה, ובכוח הנבואי של התובנות האלה.
בודריאר חזה את הפיכת מחזה הראווה של הטרור לצורת האלימות החדשה של העת הזאת, ואת המרת הייצור והיצירה במיתוג, שיווק ורייטינג. הוא ניתח את חוסר היכולת להבחין בין מגיפה אמיתית להתכוננות היסטרית לקראת אפשרות של מגיפה כמו שפעת העופות, למשל, והסביר את הצפייה בדיווח על אסון קרוב או מתרחש לחלק מן האסון עצמו ובכך כמו חזה את אסון מגדלי התאומים. הוא הבין את המשמעות מרחיקת הלכת שטמונה בהפיכת הריאליטי-שואו למודל של המדיום הטלוויזיוני וחזה את הפיכת הפוליטיקה לריאליטי שואו.
הניתוחים שבודריאר מציע בספר הזה לפיגועי טרור, למגיפות ולשערוריות פוליטיות נקראים כאילו נכתבו היום, והם הם העושים אותו לספר-חובה מרתק לכל מי שמבקש להבין את המצב הפוסט-מודרני ואת החשיבה הפוסט-מודרנית....
|
3.
|
|
העולם נגד הטרור? אנחנו מול אוסאמה בן - לאדן? כך לפחות נראים הדברים כשאנו מדליקים את הטלוויזיה - אלא שעל פי ז'אן בודריאר אין זה פשוט כל כך. התקשורת מצביעה על ממלא המקום בלבד, על הפיתיון, לא על האחראי האמיתי. הטרוריסט אינו האחר הרדיקלי, אלא בשר מבשרנו, בובת משחק שממלאת את התפקיד המדומיין של האויב מבחוץ. הטרור החדש אינו בהכרח איסלמי, או יפני, או לבן - הוא גלובלי. הוא מ?עבר לאידיאולוגיה ומעבר לפוליטיקה. מטרתו אינה לשנות את העולם אלא להפוך אותו לרדיקלי יותר באמצעות קורבן. ברוח הטרור טוען בודריאר שזמן רב לא ראה העולם פיתוי כה חם ופטאלי כמו באירועי ה - 11 בספטמבר. אולי משום כך הוא רואה אותם כאות הפתיחה למלחמת העולם הרביעית, שכן בשלישית, שהייתה קרה ונמשכה עשרות שנים, התמוטט הגוש הסובייטי, ובמלחמת העולם הרביעית אנו ניצבים מול תאי טרור ספורדיים שבסיועה של טכנולוגיית מוות חדישה, אמצעי תקשורת ומחשוב, מסוגלים לייצר הרס ואלימות גדולים יותר מכל תקופה אחרת בהיסטוריה. מלחמת העולם הרביעית אינה עוד קונפליקט אלים בין אנשים, מדינות או אידיאולוגיות, אלא מלחמת המין האנושי כנגד עצמו, הגלובוס כנגד הגלובליזציה. זו בפירוש לא התנגשות הציוויליזציות, כמו בתזה הידועה של סמואל הנטינגטון, אלא קריסת המערכת הגלובלית אל תוך עצמה. הספר מכיל את תרגום מסתו הפרובוקטיבית של בודריאר "רוח הטרור" שפורסמה לראשונה בלה מונד ב - 3 בנובמבר 2001 (פחות מחודשיים לאחר המאורע האולטרה - טראומטי) וחוללה סערה רבתי וכן את ספרו Power Inferno משנת 2002 שהכיל שלושה מאמרים נוספים המפתחים את טיעוניו על הטרור, הגלובליזציה והקפיטליזם, שלטון המדיה והסימולציה. בשל העובדה שנכתבו סמוך לאירועי ה - 11 בספטמבר, ניתן לראותם כרוויי פאתוס ונחרצות המאפיינים תגובות מידיות לאירוע. יחד עם זאת, טבוע בהם חותם חשיבתו העקבית, המקורית והאמיצה, שמלווה אותו מתחילת דרכו. הפילוסוף הצרפתי ז'אן בודריאר, המזוהה יותר מכול עם הזרם הפוסט - סטרוקטורליסטי, הוא אחד ההוגים החשובים ביותר הפועלים בדורנו, בעידן הסימולציה. מחשבתו נעה בין המשגות פילוסופיות לניתוחים תרבותיים; בין התבוננות באירועים מיקרוסקופיים להכללות ענק על המצב הגלובלי. כתיבתו פרובוקטיבית, אפוקליפטית, נבואית, פואטית, נוטה להגזמות - אינה מקבלת שום הנחה מטאפיזית מקובלת....
|
|