רודולף שטיינר

רודולף שטיינר

סופר

רודולף שטיינר (גרמנית: Rudolf Steiner) ‏(27 בפברואר 1861 - 30 במרץ 1925), היה פילוסוף, מורה רוחני ואדריכל אוסטרי, מייסד האנתרופוסופיה. נולד בקראלייביצה (Kraljevica) שבאימפריה האוסטרית (כיום קרואטיה). בן להורים בני מעמד הביניים, אביו היה מנהל תחנת רכבת, את השכלתו רכש שטיינר בווינה שם למד בבית ספר ריאלי והמשיך את חוק לימודיו בטכניון בו קנה השכלה בעלת זיקה למדעי הטבע.

רודולף שטיינר עסק בהגות בימים בהם שלטו מדעי הטבע בדעת הקהל על המשמעויות החברתיות הפילוסופיות הנגזרות מכך - מעט סבלנות וסובלנות ביחס ל"רוחני". שטיינר אשר היה מצוי במדעי הטבע הכיר והתמחה במחקריו של גתה במדעי הטבע. (תרומתו וחקירותיו של גתה היו שנויות במחלוקת כבר אז כמו גם היום). שטיינר סבר ואף טען בלהט כי ראיית העולם הנשקפת ממדעי הטבע אינה מתאימה אלא לתיאור חלק צר של ההויה והמציאות כולה. יתר על כן - טען כי כל עוד נבסס את הכרותינו את העולם וההויה על מה שנמסר לנו מחושינו - לעולם לא נכיר ונבין את האדם והעולם.
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (32):
2001, פילוסופיה, ספרים של שטיינר, מדע + פילוסופיה ++, רשימה, חשיבה + תזונה + בריאות +, אני, אולי, פילוסופיה, YN, לרכישה, צבעוניות מיליטנטית מזרם הגרדיאנטיזם הפוביסטי הטרום מודרניסטי, 1, ספרים לנפש, עיון, הסטוריה ופילוסופיה, מדע המדינה ופוליטיקה , ספרים שקראתי 2016, ספרים קשים להשגה, מיוחדים, מהדורות מוקדמות ושני כרכים למכירה, הספרייה העברית בברלין, DV, עוד ...
» ספרים של רודולף שטיינר שנקראים עכשיו:

כיצד קונים דעת העולמות העליונים(אנתרופוסופיה)
רודולף שטיינר

חינוך הילד לאור מדע הרוח אנתרופוסופיה
רודולף שטיינר

גוף, נפש, רוח - מבוא אל הידע העל-חושי, בעולמו וגורלו של האדם
רודולף שטיינר

מדיטציות ואמרות התבוננות
רודולף שטיינר
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
צבע, לדעתו של רודולף שטיינר, יש לו השפעות על חיי הרגש של האדם, על חיי המוסר של האדם, ואף על בריאותו הגופנית של האדם. בדעות אלו, אין שטיינר שונה מהוגים אחרים, אבל רודולף שטיינר טוען גם כי כאשר אנו חווים ומתנסים בצבע במהותו, אנו מסוגלים לצאת מתוך עורנו ולקחת חלק בחוויה קוסמית, בחיי הקוסמוס. יתר על כן, רודולף שטיינר בונה שיטה שלמה ומעשית...

8.
עבודתו זו של שטיינר, הממד הרביעי , מציעה לקורא הסבר מקיף להבנת השילוב בין רוחניות לבין ידע מדעי, כך שכל קורא יוכל להבין איך עולמות עליונים מתחברים אל עולם המציאות אותו מכיר כל אדם בחיי היומיום. רודולף שטיינר מוביל אותנו, בסדרה של הרצאות מרתקות, להבין את הממד הרביעי, הממד שמועבר לשלושת הממדים המוכרים לנו כיום. שטיינר בונה מעין סולם, ...

9.
מחקר של מודעות האדם בגלגולי התרבויות השונות שהיו על כדור הארץ. בניתוח שיטתי הגיוני וברור חושף לפנינו רודולף שטיינר את השלבים שעברה האנושות עד כה. מימי אטלנטיס ועד ימינו, ואת חשיבות והשפעת הכוכבים על התרבויות האנושיות. כך אנו מגיעים לידי הכרה והבנה של המודעות האישית השואבת ממודעות היקום. 8 הרצאות שניתנו ב-4-13 בינואר 1918 וב-24 בדצמב...

10.
פעולה מתוך נקודת מבט רוחנית יכולה להגביר את יכולתנו לטפל ביצירתיות במצבים המגוונים שהחיים מזמנים לנו. עניינה של ההרצאה הראשונה, "תרגול מעשי בחשיבה", בפעילות האנושית היסודית - החשיבה. כל שאנו עושים, אנו עושים באמצעות החשיבה. המשימה הראשונה, אפוא, היא להבין את מציאות החשיבה. החשיבה קשורה במובן זה אל ה"אני", ב"התגברות על עצבנות", שטיינ...

11.
הדרך הטבעית לחיים בריאים וטובים יותררודולף שטיינר, שהרצה הרצאות אלו על חקלאות ביו-דינאמית לאור האנתרופוסופיה, עמד על הסכנות הטמונות בחקלאות-תעשייתית. כיום, אנשים רבים מחפשים דרכים אלטרנטיביות לחקלאות-תעשייתית זו והנבונים שבהם מוצאים את הדרך עליה הצביע רודולף שטיינר. ההרצאות מספקות רקע והארה לכל הכרוך בחיים לפי עקרונות הטבע, וש...

12.
רודולף שטיינר, בהרצאותיו המבריקות על מדע הפילוסופיה, יוצר את הקשר הבלתי נמנע עם מציאות של נפש ורוח, מחקר רוחני של טבע האדם, ובין גורמים קוסמיים. מה הקשר בין שבעת הלכי הנפש של האדם ובין הפלנטות? מה הקשר בין תריסר גוונים של השקפת העולם ובין תריסר המזלות? מה המשותף בין שמש, ירח ואדמה, ומה הקשר המשולש ביניהם? ובכלל, מה מקומו של האדם בקוסמ...

13.
רודולף שטיינר הטיל על עצמו מטלה - להפיץ במערב את הידע המדעי על התגשמות שניה וקרמה, או גילגול נשמות. שטיינר האמין כי הבנת גילגול הנשמות בצורה זו היא המביאה להבנת הקשר בין בני האנוש והקוסמוס. רודולף שטיינר מחפש את הדוגמא האישית - איך להסביר לאדם, כפרט, בעזרת דוגמאות והוכחות, מה הדרך המעשית להתנסות בהתגשמות שניה ובקרמה מתמשכת (מה שי...

14.
15.
16.
מהדורה שלישית ערוכה ומתוקנת משימות החינוך כיום, החינוך כהמשך פעולתן של ישויות עילאיות. הרמוניה בנשימה, בערות ובשינה. הדימוי כהשתקפות, הרצון כנבט, סימפטיה ואנטיפטיה, רגש זיכרון ודמיון. עצבים - דם. החלוקה לשלש של האדם. האדם כמביא חיים לאדמה. הגאומטריה כהשתקפות של תנועות קוסמיות. ישותו בעלת תשעת המרכיבים של האדם. צורות חינוך סוציא...

17.
18.
19.
20.
הרצאות שניתנו בדורנאך, 22-15 באפריל 1923. וכן תשובות לשאלות והנחיות לאוריתמיה. סדרת הרצאות זו מביאה להורים, למחנכים ולאלה המכשירים עצמם לחינוך, את השלבים בהתפתחות הילד מהגיל הרך ועד לבית הספר התיכון, ואת עקרונות ההתייחסות המעשית לשלבים הללו לפי הגישה האנתרופוסופית....

21.
22.
23.
24.
25.
צבע, לדעתו של רודולף שטיינר, יש לו השפעות על חיי הרגש של האדם, על חיי המוסר של האדם, ואף על בריאותו הגופנית של האדם. בדעות אלו, אין שטיינר שונה מהוגים אחרים, אבל רודולף שטיינר טוען גם כי כאשר אנו חווים ומתנסים בצבע במהותו, אנו מסוגלים לצאת מתוך עורנו ולקחת חלק בחוויה קוסמית, בחיי הקוסמוס. יתר על כן, רודולף שטיינר בונה שיטה שלמה ומעשית...

26.
27.
28.
29.
30.
31.
הדרך הטבעית לחיים בריאים וטובים יותר. רודולף שטיינר, שהרצה הרצאות אלו על חקלאות ביו - דינאמית לאור האנתרופוסופיה, עמד על הסכנות הטמונות בחקלאות - תעשייתית. כיום, אנשים רבים מחפשים דרכים אלטרנטיביות לחקלאות - תעשייתית זו והנבונים שבהם מוצאים את הדרך עליה הצביע רודולף שטיינר. ההרצאות מספקות רקע והארה לכל הכרוך בחיים לפי עקרונות הטב...

32.
בהרצאות בספר זה מדבר רודולף שטיינר על ארבעה אלמנטים המקדמים את האבולוציה האנושית: סבל, רוע, מחלה ומוות. "כפי שיופי הפנינה נולד מתוך מחלה וסבל, כך גם ידע, טבע אנושי אצילי ורגש אנושי מטוהר נולדים מתוך סבל וכאב." "אסור לומר שהעולם אינו מושלם משום שהוא מכיל רוע, דווקא להיפך – הוא מושלם בדיוק עקב כך... בוראי העולם היו זקוקים לרוע כדי לה...

33.
34.
ספר זה של רודולף שטיינר, "שאלות ותשובות על הממד הרביעי", מביא בפני הקורא את השאלות והתשובות לבעיות שהועלו על - ידי מאזינים ותלמידים בהרצאותיו של שטיינר - שאלות הנוגעות לטבע היקום, לטבעו של הממד הרביעי, ולקשרים שבין מדעים מדויקים ותורת האנתרופוסופיה. בספר זה מכונסות שאלות ותשובות לאורך שנים (משנת 1906 עד 1922 ) ומובאים כל השרטוטים והנו...

35.
36.
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.
48.
49.
50.
51.
52.
53.
54.
55.
56.
57.
58.
59.
60.
61.
תמונה כללית המציגה את עקרונות היסוד ומונחי היסוד במדע-הרוח : ידע העולמות העליונים, מהות האדם, הכוחות הפועלים מאחורי הקיום הפיסי, התפתחות האדם והעולם והדרכים לרכישת ההכרה העל חושית. מהתוכן: אופיו של מדע הנסתר. מהות האנושות. שינה ומוות. האדם והתפתחות העולם. הכרת העולמות העליונים - על ההתקדשות. הווה ועתיד בהתפתחות העולם והאנוש...

62.
הקדמה: הילמר קונמן 9 הרצאות שניתנו בדורנאך 26.11.1923 - 22.12.1923 קהילת הדבורים היא גוף מופלא ומיוחד במינו. ההתפצלות לשלושה סוגים: פועלות, מלכות וזכרים, בניית הכוורת על התאים המשושים שלה, הפעילות בכוורת ומחזור החיים של כל אחד ממרכיביה, כל אלה והמהות הרוחית העומדת מאחוריהם מהווים נושא בלתי רגיל ומרתק. הדבורים ממלאות תפקיד חשוב במחזור...

63.
64.
הבנת הטמפרמנט היא אחד מהכלים החשובים של המורה בחינוך ולדורף. ההסתכלות בטמפרמנט מאפשרת לגשת אל הילד מתוך אופיו האינדיבידואלי המיוחד, לאזן חד-צדדיות ולהביא את הילד למיצוי מרבי של יכולותיו....

65.
13 הרצאות שניתנו במקומות שונים (GA305, GA309): •התפתחות האתרי והאסטרלי הקוסמיים בהתגשמות הארצית של האדם - 26 למאי 1922 •התקדשות היוגה, הסגפנות ונתיב הידע הנכון לזמננו - 27 למאי 1922 •ישויות הממלכות האלמנטריות ועתיד האדמה - 28 למאי 1922 •מחקרים על החיים בין מוות ללידה מחדש - 26,27 באוקטובר 1912 •על הטכניקה של הקארמה בחיים שלאחר המוות - 15 בדצמבר 1912...

66.
11 הרצאות שניתנו במקומות שונים (מתוך GA 209,98,117,193,127): הכרת ממלכות הטבע ועידן האינטלקטואליות. הסילבסטר הקוסמי כנקודת מפנה באנושות הממלכות האלמנטריות, סוגיהן העיקריים והשפעותיהן. השפעותיהן של מספר ישויות על-חושיות על האדם. הסודות העמוקים של התהוות האנושות לאור אוונגליון מתי (3 הרצאות). הפיתוי האהרימני. עבר לוציפרי ועתיד אהרימני ...

67.
״…אם נבחן את עצמנו בחיים, נגלה מבוקר עד ערב אינספור דברים שאנו רוצים, שיהיה נחמד שיהיו שלנו, אך אנו גם מוצאים הרבה משאלות כאלה שאנו יכולים לוותר עליהן, בלי לפגוע במישהו אחר ובלי להזניח את המחויבויות שלנו: משאלות שסיפוקן יעניק הנאה מסוימת, אך שניתן גם להשאירן בלתי־מסופקות. לפיכך, אם ממשיכים באופן שיטתי, ניתן למצוא בתוך המשאלות הרבו...


קחו נשימה עמוקה. יוצאים למסע אחר.... לאנתרופוסופיה. מה קרה? מלמדים אותנו שהכל ניתן למדידה. שהמדע פותח דרכים חדשות שיובילו אותנו לפתרון תעלו... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
ספר לא פשוט לקריאה. מצריך מאמץ מסויים של ריכוז והבנה לתוכן העמוק יותר שטמון בו. מתאים יותר למתקדמים.... המשך לקרוא
למי שלא מכיר את כתביו של המורה הרוחני והפילוסוף רודולף שטיינר, הקריאה תהיה בתחילה קצת קשה. הספר בעצם מתאר את התהליך שעובר "חוקר הרוח", כפי ש... המשך לקרוא
הספר עוסק בפילוסופיה צרופה ומפתח את נושא המחשבה. מעיסוק בשאלה מהי מחשבה, דרך ניתוח התניות פנימיות וחיצוניות המשפיעות על מחשבתנו, עובר שטי... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2017 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ