עמנואל סיון

עמנואל סיון

סופר


1.
קנאות דתית מודרנית הוא ספר ראשון מסוגו בשפה העברית, בו פורש ההיסטוריון עמנואל סיון יחד עם גבריאל א' אלמונד ור' סקוט אפלבי, את סיפורה של הקנאות הדתית לסוגיה: מאבנגליסטים פרוטסטנטים ועד לאנשי חמאס; מיהודים חרדים ועד לשמרנים קתולים; מגוש אמונים ועד למיליטנטים הינדים; מחיזבאללה ועד לנמרים הטמילים ומאל-קאעידה ועד למתאבדים הצ'צ'נים. במסע מחקרי מרתק, המשלב ידע היסטורי, מבט אנתרופולגי, ניתוח חברתי ותובנות פוליטיות, עוקבים המחברים אחר המניעים האידיאולוגיים, הנסיבות החברתיות, הגורמים הפסיכולוגיים, ההקשרים הסביבתיים, העוצמות הארגוניות והאסטרטגיות ההתנהגותיות שנוקטות פונדמנטליסטיות במפגשן עם העולם שמחוצה להן. קנאות דתית מודרנית מתמודד עם שאלות חסרות מנוח, שהחריפו לנוכח דרמת הזוועה של ה- 1 בספטמבר: האם ניתן להביס תנועות פונדמנטליסיות או למזער את נזקן עד למינימום נסבל? הם ניתן לנהל איתן דיאלוג? האם יכולות תנועות פונדמנטליסטיות להגן על עצמן מפני כלכלה גלובלית, תקשורת אלקטרונית ועולם תרבותי חסר גבולות? ומהם הסיכויים להמשך הצלחתן ושגשוגן, או שמא להתגוונותן ושקיעתן? קנאות דתית מדורנית משרטט מבט מאלף וחדשני על מציאות טורדנית ומאיימת הנוכחת בתוכנו ופועלת מסביבנו....

2.
סמואל הנטינגטון הסעיר את המערב כשפסק בעקבות פיצוץ מגדלי התאומים ב - ו 1 בספטמבר 2001, כי התנגשות בין ציוויליזציות - סותרות, מנוגדות ועוינות זו לזו - מאפיינת את היחסים בין המערב לאסלאם. אין התנגשות בין ציוויליזציות - שבים, מדגישים ומוכיחים מאמריו של הפרופסור עמנואל סיון שקובצו בספר זה. ההתנגשות היא לעתים עזה ולעתים אף אלימה - סוערת וגועשת - אך היא מתרחשת בתוככי העולם המוסלמי ובעיקר הערבי. הדיה וסימניה של התנגשות זו יובאו למערב בידי מהגרים וגולים והטעו את הנטינגטון והדבקים בהנחותיו. גישה זו נשבתה בגילויי הרטוריקה של אגף קיצוני באסלאם. אגף זה, קובע המחבר, אינו מייצג את האסלאם כולו. פרקי הספר מנתחים ומבהירים את גילוייה והשלכותיה של התנגשות פנים אסלאמית זו ומאתרים את מקומה ומעמדה בגלי הקנאות האסלאמית שראשיתם בשלהי שנות החמישים ובראשית שנות השישים. התנגשות בתוך האסלאם משלים ומפתח את מחקריו פורצי הדרך של פרופ' עמנואל סיון בתולדות הקנאות באסלאם; הספר מעדכן ודן בהרחבה בסוגיות שנדונו בשני ספריו האחרים שראו אור ב"ספרית אפקים": קנאי האסלאם י1986); מיתוסים פוליטיים ערביים י1988....

3.
קדושת ירושלים באסלאם, היחס אל מסעי הצלב, זכרון השלטון הקולוניאלי באלג'יריה ועוד רכיבים בזכרון הקולקטיבי הערבי מוארים ככוחות המעצבים את יחסם של הערבים בני - זמננו כלפי מצוקותיהם בהווה. ההיסטוריון והמזרחן עמנואל סיון, שבספרו קנאי האסלאם (ספרית אפקים, 1985) ניתח את אופיה ותופעותיה של הקיצוניות המוסלמית, מגדיר את המסות השלובות זו בזו בספר כדוח ביניים ממחקר העומד בעיצומו. המיתוס במשמעותו המצמצמת - סוג של אליגוריה פוליטית העובר בכתב ובעל - פה מדור לדור - הוא צירו של המסע המרתק שעורך המחבר אל נבכי ההיסטוריה ואל תהפוכות ההווה של העולם הערבי. הקורא לא יתקשה לעמוד על ההשלכות הפוליטיות האקטואליות של חיבור זה לגבי תפישתם של הערבים את מהותו ועתידו של הסכסוך היהודי - ערבי....

4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

בדיוק לפני 10 דקות, כשהוצאתי מהתנור את עוגת הדובדבנים, אספרסו ושמנת שהכנתי, חלפה בי מחשבה מעניינת: כיום, יש בגופנו איבר מנוון וחסר שימוש המ... המשך לקרוא
12 אהבו · אהבתי · הגב
ספר טוב מאוד להבנת הענין המוסלמי והג'יהאדי. התיזה המרכזית בספר : ההתנגשות האמיתית היא לא בין הציויליזציה המערבית והאיסלמית אלא בתוך הציו... המשך לקרוא
1 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2019 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ