» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (6):
מוסיקה , אמנויות הבמה, קולנוע למכירה,
מודבק, דפים מודבקים, דף קרוע,
חדש לגמרי,
מוסיקה שלי,
תומחר ,
RTBCPT3,
|
1.
|
|
מטרת הספר - פיתוח השמיעה, הידע המוסיקלי והקשר שביניהם: לדעת מה שאנו שומעים ולשמוע מה שאנו יודעים. לשם כך - הכרה שיטתית של המרכיבים המוסיקליים, הן מתוך התבוננות במהותם ובהופעתם בסגנונות מוסיקליים שונים ( בתרבות המערבית וכן גם, לשם השוואה, בתרבויות חוץ-מערביות ) והן מתוך תרגילי זיהוי וביצוע בשמע וידע....
הספר מתחלק לשני חלקים: חלק עיוני הכולל הסברים למהות המרכיבים המוסיקליים השונים, מירווחים, סולמות, דיסוננטים, קונטרה-פונקט, הרמוניה ועוד. החלק התירגולי כולל דוגמאות ותירגולים למרכיבים. מעבר לכך, הספר מרחיב בתחומים רבים כמו ניתוח של מוסיקת עולם ערבית, הודית. כל זאת בשפה ברורה ונגישה...
|
2.
|
|
מטרת הספר לגשר בין שני ההיבטים העיקריים של תופעת הקול:ההיבט המוסיקאלי וההיבט הפיסיקאלי שהוא כאן כפוף להיבט המוסיקאלי. במישור העיוני-להבין את הפירוש הפיסיקאלי של התכונות המוסיקאליות והתערבבות העולם העולם הפיסיקאלי בעולם המוסיקאי: במישור המעשי-להכיר אמצעים ומכשירים לשליטה על הקולות ביצירתם, בהשמעתם ובאנאליזה שלהם. הספר מנסה לטפל בגילויים רבים בכל האפשר של מפגשים בין השניים ולכן הוא משתרע על תחומים רבים: פסיכואקוסטיקה, פיזיואקוסטיקה-תהליכי קליטת הקול והפקת קול האדם, אלקטרואקוסטיקה, אקוסטיקה של אולמות, כלי הנגינה, פאראמטרים מוסיקאלים, הגיי דיבור, בין דיבור למוסיקה, אסתטיקה מוסיקאלית, והתפתחות היסטורית בהבנת האקוסטיקה המוסיקאלית ובניצולה לצרכים המוסקאיים השונים. הספר פונה בראש ובראשונה למוסיקאים אך גם לקוראים מתחומים אחרים ואינו דורש ידע מוקדם.
...
|
4.
|
|
הספר שלפנינו מציב שתי מטרות הקשורות זו בזו: האחת – חשיפת החוקיות הטמונה בתהליכי החינוך המוזיקלי, המתגלמים במגוון עצום של תופעות; השנייה – העמדת תוצאות המחקר לרשות העוסקים בחינוך המוזיקלי לשם התערבותם בעיצוב תהליכי החינוך. מטרות אלו מושגות בספר בצורה מיוחדת במינה ומשכנעת.החוקיות של תהליכי החינוך המוזיקלי מוצגת בספר במודל מורכב המושתת על חמישה גורמים: (1) השותפים במערכת – התלמיד, החומר הנלמד, המורה, הסביבה, המטרות, הדרכים והאמצעים; (2) ריבוי הפנים של כל אחד מהשותפים; (3) ההבחנה בין רמות התבוננות בהתגלמויות השונות של השותפים, החל ברמה הכוללת המקיפה ביותר וכלה ברמה הרגעית ביותר; (4) קשרי הגומלין בין השותפים; (5) הסתירות בין הפנים השונות של השותפים בכל רמות ההתבוננות והקשרים ביניהם הנובעים מסתירות אלו. יישום המסקנות העיוניות לצורך הכוונת הפעילות בשדה החינוך המוזיקלי מוצע ברמות שונות של הפשטה והמחשה, תוך מתן דוגמאות רבות.הספר נשען על מצע נרחב ביותר של חיבורים ומחקרים הנוגעים לנושא או לחלקים ממנו בתרבויות המערב ואף בתרבויות אחרות. עם זאת הוא מתבסס על ניסיונה הרב של המחברת בהוראת מוזיקה באמצעים שונים ובמסגרות למידה שונות במוסדות מקצועיים וכלליים, בעיר ובקיבוץ....
|
|