אורית רז

אורית רז

סופרת

אורית רז נולדה בישראל, בפתח תקוה, בשנת 1953. היא למדה ספרות וחינוך באוניברסיטה ולאחר מכן הקימה תיאטרון בובות ועבדה עמו במשך שנים בגני ילדים ובבתי ספר. במקביל השתתפה בכתיבת תוכניות ותסריטים לילדים ולנוער בטלוויזיה הכללית והחינוכית. עד היום כתבה למעלה מ- 25 ספרים לילדים ולנוער, וספר אחד למבוגרים.
אתר אינטרנט: האתר של אורית רז
» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (44):
אורית רז, ספרים שאני ממש ממש רוצה לקרוא, תחומים שונים., רמת קריאה 18, ספרות ילדים ונוער, קראתי ונהנתי!, ספרים ב-10 שקל, הספרים הראשונים שקראתי לפני שנרשמתי לספרייה, ספרים שקראתי לפני הספרייה, ספרים שאני רוצה לקרוא, ספרי ילדים, ילדים, ספרי ילדים, הספרים של הילדים שלי, רמת קריאה 10, ספרי ילדים, היו ואינם עוד, רמת קריאה 9, בקרוב, עוד ...
» ספרים של אורית רז שנקראים עכשיו:

מי ישמור על ליאור
אורית רז

מר זוטא
אורית רז
1.
2.
יוני, גיבור סיפורנו, הוא ילד נבון, רגיש, בעל דמיון מפותח, הסובל מקשיי למידה. יוני מתקשה בקריאה ובכתיבה ולכן הוא לומד שלוש פעמים בשבוע בכיתה טיפולית. הוא מתקשה גם בדברים אחרים, כמו משחק הכדורסל, למשל. מה מרגיש יוני כשהמורה גוערת בו? מה הוא מרגיש כשהילדים לועגים לו? מי הם החברים של יוני? איף מתייחסים אליו הוריו? בקריאת הספר תגלו שהמחשבות והרגשות של יוני בחלקן מיוחדות רק לו ובחלקן משותפות גם לילדים רבים אחרים. בעיקרו של דבר, זהו מעין מונולוג של ילד דיסלקטי. ברגישות ובכישרון מצליחה אורית רז לתאר את עולמו הפנימי של ילד הסובל מקשיי למידה: את התסכולים ואת הכסטים, את הפחדים, את הפנטזיות ואת מנגנוני הבריחה. היא מעצבת בצורה אמינה את עולמו של יוני על הייחודי שבו, ועם זאת יש בדברים כדי לבטא את עולמם של ילדים רבים אחרים, לאו דווקא דיסלקטיים, המתמודדים על מקומם בחברה ההישגית שאנחנו חיים בה. זהו סיפור שימצאו בו עניין לא רק ילדים, אלא גם הורים ומחנכים, ובעצם - כל אחד....

3.
המשבר, העובר על הבת הבכורה במשפחה לאחר לדתו של אח חדש, עומד במרכזו של ספר ילדים זה, פרי עטה של הסופרת אורית רז. ציוריה המחיכים ומאירי העינים של נורית צרפתי, ועמם החרוז, המקצב והסוף המפתיע, יעזרו לילדי הגן ולתלמידי כתות א לעבר את התקופה, שבה עליהם ללמד להתמודד עם התינוק החדש על אהבת ההורים ועל תשומת הלב....

4.
עמית מתכונן לנסוע עם אמו לקניון, כשאחיו דני, המשרת בלבנון, מגיע במפתיע לחופשה מיוחדת. למה קיבל דני חופשה מיוחדת? מה קורה במהלך החופשה? מה עובר על המשפחה מאז שדני משרת בגבול הצפון? מה טיב היחסים בין עמית לאחיו החייל? מה מרגיש עמית כלפי נעמה? וכלפי אפרת? ספור על שני אחים, סיפור על משפחה, סיפור על חברה הנלחמת בגבולות, ונלחמת על השלום. סיפור שהוא ישראלי מאוד, עכשווי מאוד ואנושי מאוד. סיפור מרגש....

5.
פרח הסביון רוצה לעוף. להיות חופשי כמו הפרפר, כמו הרוח, לשוט בשמים כמו השמש. אבל הוא כבול - הגבעול מחזיק בו חזק ואינו מרשה לו להינתק, עוד לא הגיע הזמן. עד שמגיע הזמן הנכון, והסביון שט בעליצות על גב סוס הרוח. אורית רז מופיעה עם ספוריה בתיאטרון בובות. סיפורה ``מר זוטא ועץ התפוחים`` עובד להצגת תאטרון. זהו ספרה ה16- לילדים....

6.
הם למדו בחטיבת הביניים. היא בכיתה ז´, הוא בכיתה ט´. כשלקח אותה בפעם הראשונה למחסן שליד המכולת לא ידעה מה מצפה לה שם. לאחר מכן איים עליה שאם לא תבוא אתו הוא יספר לכולם מה הם עשו שם, והיא הלכה אתו שוב ושוב. מה עובר על דפנה באותן שעות ובאותם ימים? איך מגיבים הוריה כשהדבר מתגלה? איך מגיבים חבריה? על ניצול מיני, חברות ואהבה בספרה החדש והמרגש של אורית רז, שבין השאר כתבה גם את "אני לא מה שאתם חושבים", "כולם כבר יודעים" ו"מר זוטא ועץ התפוחים". ...

7.
8.
אמא של גלי נוסעת ללונדון לשבוע וגלי נשלחת אל אבא ואל חברתו נועה, המתגוררים בירושלים. עקב סופת שלגים פתאומית נאלץ אבא להעדר מן הבית וגלי, שאינה משלימה עם גרושי הוריה, חשה שלא בנוח בחברתם של יואב ומאיה, ילדיה של נועה. גלי הבודדה מקדישה זמן רב לחברה היחיד - איש שלג שבנתה בחצר. דוקא דמותו הקפואה והשתקנית עוזרת לה לשבר את הקרח בינה לבין משפחתו החדשה של אביה....

9.
הפעם יוצאת חבורת אחל"ה (אחרינו למען החיות) לעזור בבציר בקיבוץ שבצפון הארץ, ונקלעת לתעלומת העלמותם של כלבים מן הקיבוץ. החבורה נחלצת לפתרון התעלומה ומסכנת אגב כך בהעלמה של טיסה, כלבתה של דליה. לאורך כל הסיפור עוברת כחוט השני אהבתה של דליה לעידו, שאף הוא אדיש אליה, אבל אינו ממהר להודות באהבתו....

10.
``אלוהים שבשמים, היא מתכוונת ברצינות? אם כך - הכל אבוד! הרגשתי כאילו מלקחיים של קרח צובטים את ליבי מבפנים: מה עם האהבה הגדולה, הנצחית, שמילאה את חיי בנועם ענוג ומפולא שכזה? הכל מת? האם מעתה ואילך בדידות ועצב, הם שילוו אותי לכל מקום?`` דודי הוא נער רגיש ומוכשר המחבר שירים ומנגן בגיטרה. כמו הרבה נערים בגילו הוא מנסה לשכך את כאב הפרידה בעזרת סמים, ונקלא לדרך יסורים חסרת מוצא. בהשפעת הסם נפלט דודי ממשפחתו, מאבד את חבריו, תבונתו ויכולתו המוסיקלית. הסיכויים להגשים את מטרותיו נראים רחוקים מתמיד. ...

11.
דליה צעירה משלושת הבנים בשנתיים, אבל הם בכל זאת מסכימים לקבל אותה לחבורה. הם לא כל-כך סומכים עליה, מלבד עידו, שאוהב אותה. גם הפעם נחלצת חבורת אחל"ה (אחרינו למען החיות), להצלתם של בעלי-חיים. מישהו פוגע בחיות שבפינת החי שבבית-הספר. האם זה מישהו מבית-הספר? או אולי בריוני השכונה? ומדוע בכלל לפגוע בחיות המסכנות? חבורת אחל"ה נחלצת לפתור את התעלומה, כשתושייתה של דליה מסייעת בידיהם להחליט, לאיזה כיוון להפנות את החקירה....

12.
דליה קטנה מהם בשנתיים, מה גם שהיא בסך הכול בת. לכן הבנים לא סומכים עליה, חוץ מעידו, שאוהב אותה. ובכל זאת היא מצליחה לגלות תושייה ולמצוא פתרונות לתעלומות הנקרות בדרכה של חבורת "אחלה" הפועלת להצלתם של בעלי-חיים. לדליה קשה להחליט על מה תכתוב עבודה בנושא האישי, אבל כשהיא מתלווה אל עידו המבקר ב"קרקס ההפתעות", היא מוצאת גם נושא מרתק וגם חומר רב לעבודתה. זאת, לאחר שהשניים חושדים כי מעבר למופע המרהיב של דובוני הקרס מסתתר תהליך אילוף קשה ואכזרי....

13.
עלילת הסיפור מתרחשת בירושלים על רקע המאבק הלאומי בשנים שקדמו להקמת המדינה. תמר, תלמידת בית הספר לנדאו, נקרעת בין הרצון להצטרף לשביתת המחאה של היישוב היהודי נגד מדיניות השלטון הבריטי לבין הזהרתה המפורשת של מיס לנדאו, המנהלת, כי מי שתיעדר מהלימודים ביום השביתה תסולק מבית הספר. בסופו של דבר נשארת תמר נאמנה לעמה ולהשקפת עולמה. היא עוזבת את ספסל הלימודים, מתחילה לעבוד בדואר, ולאחר שהיא מושיטה סיוע עקבי למחתרת היהודית, היא מוזמנת להצטרף אליה. בתוך כך היא עוזרת להעלות ארצה את גיטל, בת דודתה, ומזהה רגש תמים ומביך הממלא את ליבה כל אימת שהיא פוגשת את שמוליק, אשר, על פי הכתמים שעל בגדו היא חושדת בו כי הוא זה שניסה לכתוב את הכרזה "האנגלים החוצה" על הקיר הסמוך לבית הספר....

14.
"בואי היכנסי." סימנה לי יסמין בידה ונכנסה לשער. בלי לחשוב נכנסתי אחריה. מתוך הבית בקעו קולות שיחה. יכול להיות שהקולות דיברו ערבית? אוי. למה בכלל הסכמתי להראות לה את הדרך? אמא אסרה עלי מזמן ללכת עם אנשים שאני לא מכירה." הדברים מתחילים להסתבך כשאל כיתתן של רויטל ומרינה - שתי חברות טובות המנסות להקים תיאטרון בובות - מגיעה יסמין. ילדה ערבייה ברוכת כשרונות. למרות חששות, פחדים ואף חרם כיתתי, משתפות שלול הבנות פעולה ומעלות הצגה לתפארת. ספר על ידידות הנרקמת על רקע מציאות ישראלית יומיומית של חשדנות, איבה ודעות קדומות. אורית רז נולדה וחיה בפתח - תקוה. היא עוסקת בהנחיית סדנאות כתיבה ובכתיבת סיפורים לילדים ולנוער, שאת חלקם עיבדה לתיאטרון בובות. סיפורה "מר זוטא ועץ התפוחים" עובד להצגת תיאטרון. זהו ספרה ה - 21....

15.
16.
17.
לשבלול נמאס לגור בקונכיה. הוא מחפש לו בית חדש. לאן ילך? היכן יגור? על כך בשיר סיפור קצר ומחיוך זה, המתאים, בזכות החרוז, המקצב והסוף המפתיע, הן לילדי הגן והן לתלמידי כיתה א' המתמודדים עם ראשית הקריאה....

18.
שישה בעלי-חיים הם גיבוריהם של ששת הסיפורים הקצרים והמחויכים, המלווים בציורים יפים ומאירי עיניים. בגלל הקצב הנעים, ההרוז והסוף המפתיע אפשר לספר אותם לילדי הגן, או להקנות באמצעותם את ראשית הקריאה לתלמידי כיתות א`....

19.
בדדי. כתבה: אורית רז. צירה: אלישבע געש....

20.
ליה קטנה מהם בשנתיים, מה גם שהיא בסך הכול בת. לכן הבנים לא סומכים עליה, חוץ מעידו, שאוהב אותה. ובכל זאת היא מצליחה לגלות תושייה ולמצוא פתרונות לתעלומות הנקרות בדרכה של חבורת ``אחלה`` הפועלת להצלתם של בעלי-חיים. לדליה קשה להחליט על מה תכתוב עבודה בנושא האישי, אבל כשהיא מתלווה אל עידו המבקר ב``קרקס ההפתעות``, היא מוצאת גם נושא מרתק וגם חומר רב לעבודתה. זאת, לאחר שהשניים חושדים כי מעבר למופע המרהיב של דובוני הקרקס מסתתר תהליך אילוף קשה ואכזרי....

21.
את הסיפור המרתק על זמר ושיר, גוזלי הקנרית, החל אבא לספר לצליל ולרון לפני השינה. סכנות רבות נשקפות לגוזלים בקן ומחוצה לו, ביער הגדול, בעיקר מהיצורים האיומים הנקראים "בני אדם", ויום אחד אכן קורה משהו נורא ביער... הסיפור הולך וצומח בלבו של רון, והוא ממשיך אותו עוד ועוד, בעיקר כשהוא מחכה לאמא ולאבא שיבואו לקחת אותו מבית הספר כדי לחגוג את יום ההולדת של צליל. מדוע הם מתעכבים? למה סבתא מגיעה במקומם? ומה יקרה עכשיו לצליל, לזמר ולשיר?...

22.
בבוקר, כשעוז הסנאי קם משנתו, הוא מוצא בחדרו אגוז ענק. עוז חושש שנבון אחיו ייקח ממנו את האגוז, לכן הוא מאמץ אותו אל ליבו ויוצא מבעד לחלון הפתוח. במשך כל אותו היום הוא בורח מפני אחיו ואף מנהל נגדו מאבק קשה. האם יצליח עוז להשאיר את האגוז לעצמו? עוז והאגוז- סיפור חכם עם סוף מפתיע על מורכבותם של יחסים בין אחים, מלווה באיוריה המרהיבים של הציירת נורית צרפתי. אורית רז, סופרת פורה של עשרות ספרים, כתבה סיפור חכם עם סוף מפתיע על מורכבותם של יחסים בין אחים. כשעוז הסנאי קם משנתו, הוא מוצא בחדרו אגוז ענק. הוא משוכנע מעל לכל ספק שאחיו נבון מתכוון לגזול ממנו את האגוז, ולכן הוא נמלט דרך החלון הפתוח וממשיך לברוח מפני אחיו לאורך כל הסיפור – מהלך יום תמים. לאורך כל מסלול המנוסה, כשזנבו נדבק אל שרף של עץ, וכשאצטרובל נופל על ראשו, נדמה לעוז שאחיו הוא הרודף אחריו ומציק לו. בסופו של דבר, לאחר שהוא מנהל קרב קשה עם בבואתו המשתקפת לו ממי הנחל (בבואה שהוא מדמה לראות בה את אחיו) – נופל עוז למים, מאבד את האגוז, וחוזר הביתה בבושת פנים. מה רבה הפתעתו כשנבון אחיו שואל אותו אם האגוז שהשאיר לו בבוקר היה טעים לו.... רק אז מבין עוז את גודל טעותו ודמעות ממלאות את עיניו. אף הקורא הצעיר שלכל אורך הסיפור ראה את המציאות מנקודת מבטו של עוז, מופתע לגלות את האמת על אופיו הרך והנדיב של נבון. הרגע הזה, בו נגלית לעוז האמת על אהבתו של אחיו ורצונו הכן לגרום לו שמחה, הוא רגע מפתיע ומרגש, רגע של גילוי והבנה. מעבר להנאה הכרוכה בקריאת הסיפור הוא מזמין, ממש מבקש, שיחה מעניינת בין הורים לילדים על נתינה, על יחסים בין אחים או חברים ועל האופן שבו אנחנו בוחרים להסתכל על הזולת ולפרש את המציאות. הסיפור היפה הזה מלווה באיוריה הדינאמיים והמרהיבים של נורית צרפתי, שותפתה של אורית רז במרבית ספריה. הסופרת אורית רז כתבה כחמישים ספרי ילדים ונוער וזכתה בפרסים חשובים: פרס הדסה על ספרה "אף מילה ליסמין"; פרס זאב על ספרה "מזכרות מאיש השלג"; עיטור אנדרסן על ספרה "ברווז ושמו געגוע". ספרה "מר זוטא ועץ התפוחים" עובד להצגות תיאטרון, לתוכניות ילדים ברדיו ובטלוויזיה, ואף העפיל אל ראש מצעד הספרים לשנת 2006....

23.
כי בפורים הרי אפשר להיות למישהו אחר, להיות בן - רגע כל דבר: נסיך, ליצן, בוקר, שוטר....

24.
עִדּוֹ, רוֹנֵן וּבֹעַז מְקִימִים אֶת חֲבוּרַת אַחְלָ"ה - אַחֲרֵינוּ לְמַעַן הַחַיּוֹת - כְּדֵי לַעֲזֹר לְחַיּוֹת בְּצָרָה. הַפַּעַם הֵם מִתְגַּיְּסִים לִפְעֻלָּה כְּשֶׁאַנְטִיגוֹנָה, הַחֲתוּלָה הָאֲהוּבָה שֶׁל עִדּוֹ, נֶעֱלֶמֶת. בְּשָׁעָה שֶׁהֵם מְתַכְנְנִים אֶת כִּוּוּנֵי הַחֲקִירָה מוֹצֵאת דַּלְיָה, אֲחוֹתוֹ הַקְּטַנָּה שֶׁל בֹּעַז, קוֹלָר יָרֹק מִסְתּוֹרִי. הַקּוֹלָר הוּא הָרֶמֶז הָרִאשׁוֹן שֶׁמּוֹבִיל אֶת הָאַרְבָּעָה - וְאֶת טִיסָה הַכַּלְבָּה - לְמַחְסָן מִסְתּוֹרִי, שֶׁמֵּאֲחוֹרֵי דַּלְתוֹתָיו מִסְתַּתֵּר אוּלַי פִּתְרוֹן הַתַּעֲלוּמָה. לספרים האחרים בסדרה:...

25.
מדוע אמה של רוחל'ה מכנה אותה נשמה חוטאת? האם האם משליכה על בתה סוד אפל בעברה? האם רוחל'ה מקבלת על עצמה את הקביעה הזאת ומגשימה אותה? מה עושה לאדם הקלות הבלתי נסבלת שבה מודבקת לו תווית שלילית? הצרות המתרגשות על רוחל'ה מתחילות ביום שאביה נוטש אותה ואת אמה ועוזב את הארץ. כמעט בלי משים, מובילים אותה שיגיונותיה של האם אל אהבתה הראשונה ('המתקשר' הנשוי אתו מתייעצת אמה). בלי כל הכנה, מוצאת עצמה רוחל'ה , בת ה-22, נושאת ברחמה את פרי האהבה הזו, שאביו אינו רוצה בו, ונאלצת להתמודד עם ההחלטה האם לגדלו לבדה. כדי לשכנע אותה להפיל את העובר, מגלה לה המאהב את נסיבות הולדתה. הדברים מתרחשים ממש בימים שלפני רצח רבין, ואף שהרצח עצמו אינו חודר לעולמה המיוסר, האווירה ששוררת בארץ נוגעת בו. וכאילו חסרות לה צרות משלה, מגיעה המשטרה לחקור אותה אם היא קשורה לפרשת הרצח. מי בכלל דיבר על אהבה הוא ספרה הראשון של אורית רז למבוגרים. רומן מרתק ומפתיע, המייצג שכבה חברתית שלמה בארץ, בתוך רצף נפשי וגופני ייחודי. אורית רז, שהיא סופרת ילדים ידועה, הציבה כאן ברומן הראשון שלה מיצג מעניין בתוך המתחם הריאליסטי של הסיפורת השוטפת. גבריאל מוקד צמיחתה של סופרת בתוך מצוקה של משפחה דתית שננטשה על ידי האב בעקבות זוגיות כושלת והתדרדרות כלכלית. יחסיה המורכבים של הבת עם אם מרירה ופנאטית, יציאתה ההדרגתית מתוך העולם הדתי אל העולם החילוני, והתבגרותה מתוך כל אלה, הם המרכיבים העיקריים בספר זה. כוחו של הסיפור הוא ביכולתו ליצור מבנה מתוך הכאוס של העולם. הספר כתוב היטב, מעניין ומצליח לדייק במהלכים המשפחתיים והחברתיים המורכבים שהוא פותח ובו בזמן ליצור תחושה של אמת. נורית זרחי ביד אמן מציירת אורית רז שני עולמות: עולמם המתרסק של גבר ואשה, ועולמה הנבנה של בתם. היא מפליאה לתאר בשפה עכשווית ופיוטית כאחד את הזיקה שבין העולמות הללו, ואת החוויה הפנימית של שלוש הדמויות, הנעות בין תקווה לא-שפויה למציאות-סיוטית. אמנון ז'קונט הספר השזור בדמויות וסיטואציות מחייה של אורית רז, נכתב בהשראת רחל דודתה ומתוך הזדהות עמוקה עימה. סיפור חייה של הדודה – דמות חריגה (כנראה מפגרת) ומרדנית (התרועעה עם חיילים אנגליים וכנראה הרתה לאחד מהם), ריתק את אורית. את בדידותה ונידוייה של הדודה על ידי משפחתה, גילגלה רז לתוך דמותה של רוחל'ה, גיבורת הספר. דמות נוספת שהיוותה מקור השראה לכתיבת הרומן, היא סבתה הדתית-פנאטית של רז ויחסיה עם בתה – הדודה רחל. בספר יצקה רז את דמות סבתה לתוך דמות אמה של רוחל'ה. אהרון, אביה המשכיל של רוחל'ה, הולך בדרכו של סבה של רז, שנטש את משפחתו ונמלט לחו"ל מפני נושיו, לאחר שעסקיו בארץ התמוטטו. נישואי הסבא והסבתא של רז היו נישואי שידוך שלא עלו יפה וכך גם נישואיהם של הוריה של רוחל'ה. אמה של רוחל'ה הולכת בעקבות סבתה של רז ורוצה לסיים את הריונה, וכפי שקרה במציאות, ההפלה נמנעת בהתערבות החותן. בשלב מסויים בתהליך כתיבת הספר, הפכה רז את גיבורת הרומן לבת דמותה – אשה כותבת , וכך חלקו של הספר מסופר ע"י רוחל'ה בגוף ראשון וחלקו בגוף שלישי באמצעות כתביה המשובצים בסיפור. הרומן מתרחש על רקע התקופה של רצח רבין ומהווה בבואה אירונית של החברה הישראלית בתקופה זו. הוא בוחן באופן סימבולי את שנאת הזר והשונה ואת הקלות הבלתי נסבלת שבה אדם, לתועלתו או מתוך חולשה ופחד, מסית כנגד אדם אחר ומקעקע ממנו את הלגיטימיות שלו. ...

26.
אביתר מתקשה לקום בבוקר. מחוגי השעון מבקשים, מפצירים, מרימים את קולם, אך הוא מתהפך לצידו השני. מה יגרום לו לפקוח את עיניו? על כך בשיר סיפור קצר ומחיוך זה, המתאים, בזכות החרוז, המקצב והסוף המפתיע, הן לילדי הגן והן לתלמידי כיתה א' המתמודדים עם ראשית הקריאה....

27.
מה עושים בקלפת אגוז? דוכיפת בטוחה שהיא קערת אכל צפרדע משכנע שזוהי סירה נפלאה ואף אחד לא רוצה לותר......

28.
29.
הגברת תרנגולת זקפה את הכרבולת, שלבה כנפים מאחור ופצחה את המקור: קוקוקו וטרללה, מה יש לי בסלסלה? פעוטות אוהבים לשחק. הם גם אוהבים לצחוק ולהשתעשע. בספר זה שלושה - עשר שירי משחק מחורזים המסתיימים בהפתעה משעשעת. השילוב בין משחק הורה - ילד לבין החרוז, הצליל והקצב הופך את הקריאה בספר לחוויה מקרבת לבבות....

30.
הילדה החולה מתחבאת מתחת לשמיכה. היא אינה רוצה ללכת לרופאה או לקחת תרופה. אבא ואמא מבקשים, מפצירים, אך היא עומדת במריה. האם יש מי שישכנע אותה? על כך בשיר סיפור קצר ומחיוך זה, המתאים, בזכות החרוז, המקצב והסוף המפתיע, הן לילדי הגן והן לתלמידי כיתה א' המתמודדים עם ראשית הקריאה....

31.
בתום יום עשיר חוויות אצל סבתא, לפני השינה, מגלה הילדה ששכחה את דובי בבית. האם תוכל להירדם בלעדיו? שיר - סיפור קצר ומחורז המעורר הזדהות אצל הילד הרך....

32.
אהבה גדולה מהחיים היא העומדת במרכז הרומן "אני שלך ואת שלי" מאת אורית רז, בהוצאת הספרים "קוראים". בכישרון וברגישות מתוארים עולמותיהם של ישראל בן ה- 18 ושל פולה בת ה- 17 הנמלטים יחד ערב הכיבוש הגרמני מעיירת הולדתם בפולין. מלחמת העולם השנייה, המתחוללת ברקע, מפרידה בין השניים. לקראת סוף המלחמה, כשישראל חוזר לעיירתו כחייל בצבא הפולני, הוא מוצא מכתב שמבהיר לו כי אהובתו היא אלמנה ואם לילד רך בשנים המתגוררת במוסקבה. מאותו רגע, בזכות תושייה מופלאה, דבקות במטרה ותעוזה שאין לה קץ הוא הופך את הבלתי אפשרי לאפשרי - חוצה את מסך הברזל, נושא את פולה לאישה ומחלץ אותה ואת בנה מציפורני המשטר הקומוניסטי החשוך במטרה לעלות איתם לפלשתינה. הסופרת אורית רז (63), נשואה לאלכס ואם לשני בנים, תושבת רמת השרון, התפרסמה בעיקר כסופרת ילדים ונוער. ספרה "מר זוטא ועץ התפוחים" שזכה לאין סוף עיבודים ברדיו, בטלוויזיה ובתיאטרון, הוא המפורסם שבספריה. על ספרי הנוער שלה זכתה בפרסים בארץ ובעולם. "אני שלך ואת שלי" הוא ספרה השלישי למבוגרים. קדמו לו "תערוכת יחיד", ספר נובלות (הוצאת מעריב) ו"מי בכלל דיבר על אהבה", רומן המתרחש על רקע רצח רבין (הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2011). ...

33.
34.
גלעד בן השלוש כה נרגש עד שהוא נצמד לאימו במקום לבצע את המטלות שהטילה עליו הגננת במסיבת יום הולדתו. אולם לאחר המסיבה הוא מראה לאביו כיצד היה עליו לנהוג....

35.
הביקור בארגז החול מאפשר הצצה לאינספור מחוזות דמיון והנו חוויה רגשית לכל ילד. שיר - סיפור מחורז עם סיום משעשע....

36.
"אצבע את פרח הפרג, אצבע לבית את הגג"...

37.
38.
שישה בעלי חיים הם גיבוריהם של ששת הסיפורים הקצרים והמחויכים, המלווים בציורים יפים ומאירי עיניים. בגלל הקצב הנעים, החרוז והסוף המפתיע אפשר לספר אותם לילדי הגן או להקנות באמצעותם את ראשית הקריאה לתלמידי כיתות א'. אורית רז פירסמה יותר משלושים ספרים ואלה שבו את ליבם של ילדים ואנשי חינוך הארץ....

39.
"ומה צבעו, דבר ראשון? כאן, על העץ - אפרסמון!" העולם הנגלה לעיניו הסקרניות של הילד הרך, הוא חדש מרתק וססגוני. סדרת ספרים זו, נועדה לעזור לו למיין את המראות שהכיר זה עתה על - פי צבעים....

40.
"כי מר צהוב ומר כחול צובעים ביחד כל גבעול" העולם הנגלה לעיניו הסקרניות של הילד הרך, הוא חדש מרתק וססגוני. סדרת ספרים זו, נועדה לעזור לו למיין את המראות שהכיר זה עתה על - פי צבעים....

41.
"צבעתי כבר את הלימון, ובביצה - את החלמון"...

42.
"ראו איך כחולים מעלי השמים, ושמה, ממול, מכחיל ים המים"...

43.
שישה בעלי-חיים הם גיבוריהם של ששת הסיפורים הקצרים והמחויכים, המלווים בציורים יפים ומאירי עיניים. בגלל הקצב הנעים, החרוז והסוף המפתיע אפשר לספר אותם לילדי הגן, או להקנות באמצעותם את ראשית הקריאה לתלמידי כיתות א`....

44.
"וגם את גזעו של העץ בגנה ואת הקציצות שאמא טגנה" העולם הנגלה לעיניו הסקרניות של הילד הרך, הוא חדש מרתק וססגוני. סדרת ספרים זו, נועדה לעזור לו למיין את המראות שהכיר זה עתה על - פי צבעים....

45.
46.
47.
48.
49.
הירח יוצא בלילה לטיול על פני השמים. מה הוא רואה? את מי הוא פוגש? מה מתרחש בשמים כשאנחנו ישנים?...

50.
שישה בעלי-חיים הם גיבוריהם של ששת הסיפורים הקצרים והמחויכים, המלווים בציורים יפים ומאירי עיניים. בגלל הקצב הנעים, החרוז והסוף המפתיע אפשר לספר אותם לילדי הגן, או להקנות באמצעותם את ראשית הקריאה לתלמידי כיתות א`....

51.
52.
סיפור מחורז על אייל, אשר בשעת לילה מאוחרת מכין ברכת שנה טובה. "מאוחר, לך לישון", נוזף בו כוכב מן השמים. אייל נרדם. האותיות כועסות על הכוכב שלא הניח לאייל לסיים את הברכה ולסמן חולם על האות ו'. הכוכב מרצין: "זה פגע! אין חולם לו'? אני בא, חכו, רק רגע, על גבו ארכב!" הכוכב הופך לחולם פנס, ולאייל שמתעורר בבוקר, מחכה הפתעה נעימה. סיפור חביב ומקורי לראש השנה מאת הסופרת אורית רז והמאיירת נורית צרפתי....

53.
54.
55.
שישה בעלי-חיים הם גיבוריהם של ששת הסיפורים הקצרים והמחויכים, המלווים בציורים יפים ומאירי עיניים. בגלל הקצב הנעים, החרוז והסוף המפתיע אפשר לספר אותם לילדי הגן, או להקנות באמצעותם את ראשית הקריאה לתלמידי כיתות א`....

56.
57.
שישה בעלי-חיים הם גיבוריהם של ששת הסיפורים הקצרים והמחויכים, המלווים בציורים יפים ומאירי עיניים. בגלל הקצב הנעים, ההרוז והסוף המפתיע אפשר לספר אותם לילדי הגן, או להקנות באמצעותם את ראשית הקריאה לתלמידי כיתות א`....

58.
59.
60.
61.
62.
63.
64.
גלעד מחכה בקוצר רוח לחגיגת יום ההולדת השלישי שלו; אולם במסיבה,הנערכת בגן הילדים,הוא מעדיף לשבת בחיקה של אמא –במקום לשבת על כיסא יום ההולדת. על כך בסיפור המחורז והמחויך של אורית רז,המאויר באיוריה שובי הלב של נורית צרפתי....

65.
שישה בעלי-חיים הם גיבוריהם של ששת הסיפורים הקצרים והמחויכים, המלווים בציורים יפים ומאירי עיניים. בגלל הקצב הנעים, החרוז והסוף המפתיע אפשר לספר אותם לילדי הגן, או להקנות באמצעותם את ראשית הקריאה לתלמידי כיתות א`....

66.
67.
68.
69.
70.
71.
72.
73.

נערה צעירה מחליטה לסכן את עולמה למען האמונה שלה. לסכן את יחסיה עם חברותיה ואת עתידה ההשכלתי לטובת מרד, מרד והליכה כנגד הזרם. נערה זו היא נע... המשך לקרוא
11 אהבו · אהבתי · הגב
אני שלך ואת שלי / אורית רז ספר שואה שהוא יצירה ספרותית מרתקת. חייהם של יהודי פולין בשנות הכיבוש הנאצי נפרשים לעינינו באמצעות סיפורם של ... המשך לקרוא
6 אהבו · אהבתי · הגב
"כנגד כל הסיכויים"... איזה סיפור אמיתי שובה לב, מרתק ומרגש כאחד. אני קראתי אותו בשלוש שעות... בערב פלישת גרמניה הנאצית לאדמת פולין, פולה ב... המשך לקרוא
18 אהבו · אהבתי · הגב
יותר מדי דומיננטי אבל מעניין סיפור וכואב על ילד דיסלקטי בשם יוני וזה ספר מאוד חמוד... המשך לקרוא
ספר מעולה. כתיבה מרשימה. הנושא כאוב: יחסים של אם ובת ואיך הם הגיעו ליחסים האלו עקב יחסים משפחתיים סבוכים. הרבה אנשים יכולים למצוא את עצמם ... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב
אני עושה את הטעות הזו שוב ושוב קוראת ספר מסופרים ישראלים וכועסת על קלות הדעת בה מנסים לחנך אותי הספר מתחיל טוב אבל ברגע שהבנתי את הרקע מס... המשך לקרוא

עוד ...




©2006-2018 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ