|
1.
|
|
הליכי החקירה * חקירה פלילית* מה ניתן ללמוד מזירת העבירה* הפקת המידע מהמתלונן, העד, המודיע, והחשוד עצמו* מה משפיע על ראיית הדברים של העד* מהן התכונות הנדרשות מהחוקר ואילו לחצים מופעלים עליו* מה גורם לנחקר לשתף או לא לשתף פעולה* תהליך החקירה* אומנות התשאול* כיצד מתכוננים לתשאול* הפסיכולוגיה של התשאול* מבנה האישיות של האדם באופן כללי* הקונפליקטים בהם מתחבט הנחקר * מנגנוני ההגנה שלו* התשאול הלכה למעשה * שיטות שונות בתשאול * תכסיסי חקירה ותחבולות * העיקוב * סוגי העיקוב - עיקוב נייד ועיקוב נייח * שפת הגוף כאמצעי נוסף בתשאול* טכניקת המשוב - כיצד מבחינים בלחץ ומהם המאפיינים של דוברי שקר. מכשור עזר לחוקר* טביעות אצבע * כיצד מתבצעת ההשוואה *ה - ד.נ.א. *מהם הגנים וכיצד הם פועלים* השוואת דגימות ד.נ.א. *הפוליגרף*שיטות חקירה בעזרת הפוליגרף * כיצד מזייפים תגובות. עבריינות * הסברים ביולוגיים ופיזיולוגיים לעבריינות * גורמי עבריינות חברתיים, משפחתיים ואקולוגיים * דרכי מחקר בקרימינולוגיה * מניעת עבירות * מניעה על פי מודלים * הקשיית יעד כמודל מניעתי* חוקרים פרטיים * התנאים לקבלת רשיון חוקר פרטי * התנאים לקבלת רשיון לפתיחת משרד חקירות * אתיקה מקצועית * חוקים מגבילים * פסקי דין בנושא * מידע עסקי, מודיעין עסקי וריגולג תעשייתי * אבטחת מידע *אבטחת מידע במחשבים * למה אנשים גונבים במקומות העבודה * מה יתרונותיו של החוקר הפרטי לעומת החוקר המשטרתי * קבלת עובדים חדשים * מאיר כרמון, בעבר קצין במשטרת ישראל שעסק בחקירת פשעים חמורים ומקרי רצח, הוא כיום בעל משרד חקירות פרטיות. הוא מנהל המגמה להכשרת חוקרים פרטיים ומנהלי מערכות ביטחון בכירים, ומרצה במרכז להשתלמויות של אוניברסיטת בר - אילן. בוגר אוניברסיטת תל אביב ועושה את התואר השני בפילוסופיה....
|
3.
|
|
רומן סוחף המתאר קשר בלתי אפשרי הנרקם בסמטאותיה הצבעוניות של מרקש, בין מקס, הבחור היהודי המופנם, לבין סרינה, ילדת הסהרה המוסלמית היפיפייה. שני עולמות המשתלבים בעלילה אחת. עולמה של סרינה המותירה אחריה שובל של דם כחלק מחיפושיה אחר אביה הביולוגי, מחד, לבין עולמו של מקס השזור במעשי גבורתם של לוחמי המחתרת היהודית באלג'יר, שסייעו לכוחות האמריקניים לפלוש לאלג'יריה במלחמת העולם השנייה ולסיפור עלייתם של יהודי המגרב בשנות החמישים של המאה ה-20. מקס וסרינה מתאחדים ונפרדים בנסיבות שלא תמיד תלויות בהם עד לסוף המפתיע....
|
4.
|
|
"הייתי חולם אותו מידי לילה, צל ארוך מושיט לי יד, מחזיק בידי הקטנה והולך איתי לאורך הרחוב." כך מתחיל מסעו של ילד קטן ממחוזות ילדותו אל הבלתי נודע.
מסע רווי מראות, ריחות וגעגועים. דמויות ציוריות והכל מנקודת מבט חייכנית ועוקצנית של ילד קטן.
הייחודיות של הספר שאין בו שמות לאנשים, למקומות, כל אחד יכול למצוא בו את עולמו.
מאיר כרמון עלה ארצה בילדותו והתחנך במוסדות של עלית הנוער. את ליחודיו התיכוניים סיים בישיבה התיכונית בכפר הרא"ה, ולאחר שרותו הצבאי התגייס למשטרת ישראל. במשטרה עסק בחקירת פשעים חמורים, כקצין חקירות וכראש משרד ללוחמה בפשע. לאחר הפרק המשטרתי החל ללמד חקירות במרכז להשתלמויות של אוניברסיטת בר-אילן ובמכללת הגליל המערבי.
בד בבד הוא מורה לתנ"ך בבית הספר התיכון "כצנלסון" בכפר-סבא.
מאיר כרמון בוגר אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך אוניברסיטת בר-אילן לפילוסופיה ודוקטורנט בחינוך.
ספריו שיצאו לאור: "רצח בתשרי" "על חוקרים ונחקרים ומה שביניהם"....
|
6.
|
|
במוקד הספר מוצגת הדילמה העומדת בפני המין האנושי. באיזה עולם אנו חיים, האם זה עולם המבוסס על ערכים של "אמת" ו - "צדק" או שמא עולם הנע בין "שקר קדוש" ל "שקר נתעב". האמונה בערכים חברתיים נעלים, אנושיים ואוניברסליים, נוטעת בנו את התקווה לכל מה שהוא טוב אמיתי וצודק. האם יש לאמונה זו אחיזה במציאות? לעיתים השקר עולה בערכו על האמת כשהוא הכרחי ואנו תוהים מי המחליט ובאיזה מצב נקבל את השקר כהכרח מהאמת. הספר מנתח את התפיסות הפילוסופיות, תאולוגיות ומשפטיות, המתמודדות עם דילמה זו, ומציג בפני הקורא את סולם הערכים כפי שהוא, ולא כפי שהאמנו שהוא....
|
7.
|
|
ספר מרגש שצובט אותך בלב, בכל עמוד. זהו סיפורם של חמישה ילדים קטנים שנשלחים לחיות ב"בית הילד", בלי הורים ובלי בני משפחה, עזובים ובודדים. הם נאחזים זה בזה באהבה, בצחוק ובנאמנות אין-קץ. הספר יגרום לכם הקוראים, לחבק את גיבוריו ולאמץ אותם ללבכם: מאיר ממרקש, נתן מהודו, אורה מהרי האטלס, נחמה מפולין ונאוה מהונגריה. הספר עוקב אחר שנתיים מלאות תמימות בחיי החמישה, החל מהכניסה הכואבת ל"בית הילד", המלווה בגעגועים עזים, דרך היחסים המיוחדים שנרקמים אט-אט בין הילדים, ועד להרפתקאות שהם חווים בשדותיה הפורחים של המושבה פרדס חנה ובחצרות האיכרים. את תמונת נוף ילדותם משלימים מנהלי המקום והמטפלות המסורות, שתבונתם ורגישותם ממלאות את החסרים.
קשה שלא להתרגש לנוכח הציפייה המתמדת של הילדים לביקור הוריהם; קשה שלא למחות דמעה כשגעגועיהם צפים על פני השלולית החרבה; קשה שלא לצחוק לנוכח תעלוליהם המשונים; ובעיקר קשה להניח את הספר עד שאינך יודע מה יעלה בגורלם של החמישה לאחר שיגיעו לכיתה ד' ויאלצו לעזוב את "ארץ הילדים הבודדים".
זהו גם סיפורה של המדינה הצעירה בשנות החמישים של המאה העשרים. מדינה שהיה עליה להתמודד בראשית צמיחתה עם מלחמות נגד אויביה, לקלוט מאות אלפי יהודים מכל קצוות תבל, ובכל זאת דאגה לתת בית חם לילדים, חלקם יתומים מאב או מאם ולפעמים משניהם גם יחד. ...
|
8.
|
|
המשוגע של היום היה הנביא של אתמול.
המשוגע של היום היה המיסטיקן של אתמול, המשוגע של היום היה המשיח של אתמול, המשוגע של היום היה מבעלי השיח עם המגידים של אתמול, המשוגע של היום היה רדוף האקסטאזה של אתמול, המשוגע של היום היה הצייר, המשורר, המלחין, הפילוסוף של אתמול.
החריג של היום היה המקובל של אתמול, החריג של היום הוא שקבע את כללי ההתנהגות של אתמול.
אם כך מי הוא המשוגע, ומי החריג? הכול תלוי בזמן ובמקום.
כשחברה קובעת לעצמה כללי התנהגות, בכך היא מגדירה גם את החריג.
כשיש קושי התמודד עם החריג, הוא מוכרז כמשוגע.
את התנהגותו של המשוגע מקבלים בהבנה, ואילו את התנהגותו של החריג מוקיעים.
החברה מתקשה להתמודד עם החריג כי לעתים מציב חריג ראי אל מול פני החברה; החריג מוציא לאור את דחפיה האפלים של החברה.
הפסיכיאטריה נטלה על עצמה את הטיפול במשוגע, אולם שום ענף רפואי או סוציאלי לא קיבל על עצמו את הטיפול בחריג.
הצביעות החברתית נכנסה לנעלי הפסיכיאטריה והסוציאליזציה והיא המבקשת לתת מענה לחריג.
בימי הביניים העלו את החריג על המוקד. שרפו את המכשפה, את הגיבן, את הגמד, כי ראו בהם חריגים של הצלם האלוהי.
היום החריג הוא ההומוסקסואל, הלסבית – אותם לא ניתן לעלות על המוקד, על אף שקיימות היום חברות שרואות בהם עיוות אלוהי (מתוך המבוא)...
|
9.
|
|
המנצח קורט מזור הניף את שרביטו, ובאולם הושלך הס. עונת הקונצרטים של הפילהרמונית הסתיימה זה מכבר, ועתה הגיע תורן של התזמורות האורחות לנגן בפני הקהל של היכל התרבות בתל–אביב. הפעם הייתה זו התזמורת הפילהרמונית הווינאית. צלילים ענוגים של הקונצ´רטו לכינור ולתזמורת של באך ריחפו בחלל האוויר. אהוד ישב, מהופנט. שפרה נעה על כסאה באי נוחות. לפני הכניסה לאולם התקשרה הביתה, אך איש לא ענה. כך התחילה אחת הפרשות הקשות שזעזעו מדינה שלמה בראשית שנות השמונים של המאה ועשרים. חקירה שלוותה בהרבה עוצמות של רגש ואגו. אירוע שניבט מבעד למשקפיהן האופנתיות של נשות החברה הגבוהה. ובהזדקקות לכוחות מאגיים, בדמותה של מגדה, הקוראת בקפה. זהו סיפורו של ילד שיצא על אופניו לשחק במרכז המסחרי הסמוך לביתו ונעלם....
|
|