» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריה (20):
עיון למכירה,
שירה, פזמונים ומחזות למכירה,
הרשימה האפורה,
שמות וכריכות גרועים,
מעוניינת להחליף,
למכירה עד 20 ש'ח,
ספרות מקור ,
ספרים למכירה,
פרוזה - ארבעה ספרים ב100 שקלים,
2023,
ה.ס. 2425 2210- 5697,
תומחר ,
מיצי מיצי פצ'ה קוצ'ה,
רוצה לקרוא,
רוצה לקרוא #2,
נקרא ב 2021,
עברי קרא עברית,
קראתי ב- 2023,
רוצה לקרוא,
את אחלה ואת חתולה, את אחלה חתולה!,
עוד ...
|
1.
|
|
נוגה פוגשת את דוב באתר היכרויות, שבתה המתבגרת רשמה אותה אליו לאחר גירושיה. נוגה שמה את לבה בכפהּ ויוצאת עם דוב למסע רב נפתולים בנבכי הקשר הזוגי. כל אחד מהם מביא אל הקשר החדש ילדים מנישואים קודמים, מפחי נפש, תובנות וסימני שאלה, ועל כל אלה נוספים משקעי תרבויות רחוקות זו מזו. נוגה היא ילידת הארץ, ואילו דוב עלה לישראל בשנות השבעים מסנט פטרבורג.
בכתיבה יומנאית חדשנית מסוגה, מתגלה דמותה הרבגונית של האישה המודרנית. זהותה כבת, כאֵם וכאשת איש מתפרקת ונבנית בתוך חיבור סוער, רווי רגש ויצרים.
סיפורי המקרא וגיבורותיו – חוה, רחל, לאה, אשת פוטיפר ועוד – נשזרים בקשר הנטווה בין גיבורי הרומן, ולתוכו נארגות גם מערכות היחסים האחרות הפועמות בו בחיוּת רבה – עם צאצאים, אהבות משכבר, חיות מחמד ועם האישה האחרת, הנחש האורב לגן העדן כאיום מתמיד.
האירועים המתוארים באופן רווי הומור ואירוניה דקה אך גם מדקרות כאב ועוגמה, מעלים על בימת הרומן נושאים מוכרים: הבית – כמאחֵז עיניים וכמאחַז של ממש, כעוגן וכנחל אכזב; האהבה – מהותה, משמעותה, התנועה שלה מההשתוקקות אל הנגיעה, מן הפיזיות אל המטאפיזיות; ההתמסרות – פיתוייה, לקחיה והאופן המטלטל בו היא אוחזת בכולנו.
...
|
2.
|
|
ניקול ופייר מספר על נשים שהכרתי בעיר הולדתן ובכפרים ברחבי צרפת, שם הן מתגוררות כיום. עוד לפני שפגשתי אותן כבר סופר לי רבות על עלילות חייהן ועל הנתיבים המפותלים של נפשותיהן. במיוחד נכבשתי בקסמי החברות שקושרת בין הנשים הללו זה שלושים שנה, מאז למדו יחד בתיכון. גם התפעלתי מן הקשר במיוחד שיש להן עם מורתן, וקינאתי בהן על יכולתן לשקף זו לזו-כבמשחק מראות-אשה את חיי רעותה. ניקול ופייר נכתב כרצף אסוציאטיבי-פיוטי, היוצר פסיפס של מקטעי-חיים מרתקים ומפתיעים בדינמיות הפנימית והחיצונית שלהם. זהו ספר מינימליסטי, ריאליסטי עד כאב, עם מסר חמקמק ובוטה כאחד. ...
|
4.
|
|
"אנחנו נשים מכות, בועטות ומורטות/ שערות (לפעמים גם לעצמנו,/ אבל רק לעתים רחוקות, שלא יאמרו עלינו – אתן משוגעות"). כך נפתח ספר שירים שנכתב בסערת תסכול עצוב-משעשע מהעידן הפמיניסטי, שקורבנותיו הם הגבר והאשה כאחד....
|
5.
|
|
עירומה על גב סוס במונגוליה הוא מסע שירי בן שלושה עשורים המתחקה אחר מסעה של אישה אל לב הכמיהה והחיפוש אחר אהבה, מקום, קול וכנפיים להתרומם קרוב ככל האפשר אל בוראה ולרחף מעל מהמורות השגרה.
ספר שיריה החמישי של ענת לויט הוא גם מעין תמונת ראי של האישה המודרנית - זו שנושאת בנטל דורות הנשים שקדמו לה ובה בעת נאבקת במורשתן כדי להכיר את זהותה ולזכות בחירותה.
"שיריה של ענת לויט הם חזקים להפיא... שיריה עזים-בועטים ומהווים עדות לכישרון עז ואמיתי של המשוררת". (יורם ברונובסקי, הארץ, 1995)
"קול נשי ישר, חזק, מצחיק קצת, עצוב הרבה". (יצחק לאור, מעריב, 1995)
"אינני יודע אם יש עוד שפה שידעה להשקיע במילה ´מכשירית´ שכזו - תיקון - עוצמות רגישות ורוחניות כה גדולות. שירי תיקון אב הם לחש שירי מדויק ביותר". (אלברט סויסה, כל העיר, 2002)
ענת לויט, משוררת, סופרת ועורכת ספרים
זכתה בפרס ורטהיים לשירה על דקירות (ספרית פועלים, 1983), בפרס ברנשטיין לביקורת (1987) ובפרס ראש המששלה (1998)...
|
6.
|
|
``אבא`לה בוא ללונה פארק`` (נובלה) ו``שפת הלוליין`` (סיפורנים) הם צמתים במסע התבגרותה המאוחרת של אשה. עיקר המסע הוא בנפש. לכן התמרורים - שבדרך בונים תפאורה סוריאליסטית, המבליטה את המשמעויות האירוניות של הפרידה מהעבר למען חיים חדשים. חיים בעירום, בלי תחפושות. חיים בלי פחד מפרידות. חיים בהם מתרחש נס האהבה. חיים בהם אין פחד מקירבה, מנגיעת גוף בגוף, ובעיקר מפני כוח השפה הייחודית לכל אדם ואדם, שהיא שפת הנפש - שפת הלוליין. ספר פרוזה ייחודי המצטיין בלשון קצובה, חסכונית ורבת עוצמה, ובברק רעיוני-אלגוריסטי. ענת לויט, כלת פרס ראש הממשלה לשנת 1998, פירסמה שלושה ספרי שירה: ``דקירות`` (זכה בפרס ורטהיים), ``בית של געגועים``, ו``עובדת אלילים``. על הביקורות שפירסמה במוספי הספרות זכתה ב1987- בפרס ברנשטיין....
|
7.
|
|
ענת לויט מעולם לא חשבה על עצמה כעל "אוהבת חתולים", אלא שנסיבות שקטעו את רצף חייה הובילו אותה לאמץ חתולה ואחריה עוד שישה חתולים. עד מהרה התאהבה בהם, ובזכותם נחשפה לחברויות אמיצות נוספות עם היצורים הפרוותיים. מה זאת אהבה הוא ממואר על שבעת חתוליה של המחברת, ובו היא קוראת ומפענחת ברגישות רבה, בעדינות ובחמלה את הלך הרוח החתולי, ובלי להכביר במילים היא מוסרת בה בעת את סיפורה האישי.
"מה זאת אהבה הוא ספר על חברות, ערבות ותוֹאם נשמות. העוצמה של סיפורי החתולים בספר פוקעת מגדר סיפורי החתולים השגורים. אלו סיפורים על יופי ועל טוב ועל אפשרותה של קדושה בלב הצחיח של חילוניותנו העייפה; על האופן שבו החיות אוצרות בשבילנו – כאותה תיבת נוח – את האנושיות שאנחנו הפקרנו." עודד וולקשטיין
"ענת לויט כותבת על חתולים לא באופן מתייפייף, אלא בגובה העיניים והשפמפם, ומנסה לפענח את נפשם המסתורית. היא מנהלת עם החתולים יחסים של חברות, והם מלמדים אותה דברים על עצמם ועליה. מה זאת אהבה הוא ספר מלא רגש ותבונה, הזדהות וחמלה, אהבה ואכזבה. הוא מומלץ לכל בן-אדם ובת-חתול.״ דורי פרנס
ענת לויט – ילידת תל אביב 1958, סופרת ומשוררת. פרסמה אחד עשר ספרי פרוזה ושירה, ביניהם יומנה של אישה מודרנית, ניקול ופייר (פרוזה), עירומה על גב סוס במונגוליה ותפילת יחידה (שירה). זכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה....
|
8.
|
|
שירי תיקון אב מנציחים פרידה מאב - בגסיסתו, במותו, בשבעה, בשלושים ובימים האחרים. ענת לויט פרסמה עד כה חמישה ספרים, ביניהם שלושה קובצי שירה, וזכתה בשלושה פרסים ספרותיים....
|
10.
|
|
חובה לבוא בלבוש אלגנטי הוא סיפורם של שלושה דורות במשפחה ישראלית, ממוצעת וחריגה כאחת, שהרעב לאהבה והחיפוש אחריה אינם מרפים ממנה. הספר עשיר בדיאלוגים – מהסלון, מהמטבח ומחדר המיטות – לעתים ציניים וסרקסטיים, אבל לא נטולי אמפתיה וכאב ועם הרבה מאוד רגש, המועבר ישירות לקורא באמצעות השימוש החד והחותך בשפה.
עמליה רוצה ללמוד לעוף. לעוף מעל החרדות והפחדים, מעל הזיכרונות, מעל הרצונות וכמיהות הלב, מעל החלומות. את שיעורי המעוף מעניקים לעמליה בעלי החיים, הנשלחים ללמד אותה בשפת הרגש איך אפשר וצריך לאהוב.
בכתיבה קולחת, תמציתית ורגישה נוגעת ענת לויט בשורש המכאובים השכיחים כל כך בקרב משפחות ישראליות, אך המסרים נשארים אוניברסליים....
|
11.
|
|
נשיקה
מִלָה הִיא מְחִיקַת אוֹת קַיִן
מִמֵצַח הַיְקוּם.
נְשִׁיקַת חֲטָף בְּרוּחַ
בְּרִיאָתוֹ בְּטֶרֶם יֵעָלֵם
כִּמְאַהֵב בְּדִמְמַת אֵינוּתוֹ .
תפילת יחידה, ספר שיריה השישי של ענת לויט, הוא שיח חילוני פיוטי המקַדש את הקשר האמיץ בין אישה לאלוֹהָהּ, לאהוביה, למשפחתה ולשׂפתה. רוח חדשה מַ נשימה את לשון המקרא וגיבוריו, הנשזרים שתי וערב בהוויית החיים של ימינו אלה. השילוב בין מורשת העבר הכללית לנחלת ההווה הפרטית נוצר בדרכי ביטוי ייחודיות של רגש והגות כאחד.
ההתקדשות הפנימית, ההיטהרות וההתחברות אל כוחות היקום כמו גם אל הכוחות הראשוניים, הזכים, המצויים בנפש האדם, הן התכלית שאליה מכַ וונים רבים משירי תפילת יחידה. הם מצטרפים זה לזה למעין פרטיטורה של אורטוריה אשר נושׂאהּ העיקרי הוא בריאת העולם האישי, האינטימי, מדי יום ביומו מחדש.
ענת לויט מתגוררת בתל אביב. משוררת, סופרת ועורכת ספרים. זכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה....
|
12.
|
|
מחזור שירי "קינה" מתמצת בבהירות מצמררת מורכבות של יחסים בין בת לאמה עד למות האם ולאחריו. בתוך המארג הטעון הזה מועלים בחדות נוקבת נושאים אוניברסליים כמו זקנה והזדקנות הגוף ומאבקה של הנפש במפגעיה – זאת על הרקע העכור של התפשטות נגיף הקורונה. עיסוק רב מצוי בשיריה של לויט בפגישה עם המוות אלא שדווקא הוא מוצג לא אחת בשירי "קינה" כאפשרות של חסד וגאולה.
כך כותבת לויט באחד השירים: רַק מִתּוֹךְ הֶעָפָר הַסּוֹכֵר אֶת פִּיךְ, שֶׁאֵין יָבֵשׁ/ מִמֶּנּוּ, אוּכַל לִשְׁמֹעַ אוֹתָךְ אוֹמֶרֶת/עַד כַּמָּה אַתְּ אוֹהֶבֶת אוֹתִי,/ לְהַאֲמִין וּלְהָשִׁיב לָךְ אַהֲבָה./ קִיּוּמֵךְ הַמִּתְרוֹשֵׁשׁ./ נַפְשִׁי הַמִּתְאוֹשֶׁשֶׁת....
|
13.
|
|
בגד אחד
חוּט מַחְשָׁבָה תּוֹפֵר אוֹתִי אֵלֶיךָ.
גַּם אִם לֹא רְאִיתִיךָ שָׁנִים,
אַתָּה וַאֲנִי הָיִינוּ וְנִהְיֶה
בֶּגֶד אֶחָד
עֲמוּס טְלָאִים, מְשֻׁבַּץ כְּתָמִים,
בָּלֶה אַף יוֹתֵר מִתַּכְרִיךְ יָשָׁן
וּבְיוֹם מִן הַיָּמִים, גַּם אִם לֹא נִהְיֶה
כָּאן, יִהְיֶה הַחוּט פְּרוּם בֶּגֶד הֱיוֹתֵנוּ
זָהָב בִּידֵי הָאֱלֹהִים
שירי היינו בגד אחד, ספר שיריה השביעי של ענת לויט, שוזרים לכדי אריג שלם שירים במגוון נושאים המַפרים את שירי המשוררת במשך ארבעה עשורי יצירתה – שירי אהבה וחברוּת, שירי משפחה, שירי הגות וארספואטיקה, שירי אמונה באלוהים, ושירים המוקדשים לקשר האמיץ עם חתולים.
ספריה ועשייתה הספרותית של ענת לויט על פני ארבעה עשורים זיכו אותה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה....
|
14.
|
|
במקטעים קצרים, בשמות פרקים מקוריים ובעיקר בכתיבה מדויקת וחסכנית שאינה נופלת לבּנאליזמים, כותבת הסופרת-המשוררת ענת לויט – שכתבה בעבר ספרי פרוזה ניסיוניים טובים מאוד ומרגשים כמו "שפת הלוליין" (גוונים, 1997) ו"ניקול ופּייר" (ידיעות ספרים, 2000) – את חייה דרך הפיזי המוביל אל הנפשי. בבחירת מילים מדויקות היא מתארת איך זה להיות בעלת מום פיזי מלידה המתגדל והופך למום נפשי החל מהיחס האינטימי הקשה של האב, דרך יחס החברה כולה ועד הדיאלוג של לויט עם בנותיה. הטיפול העצמי והשיקום האישי במסגרות השונות, עקב בצד אגודל – "על בהונות הנפש" – מתוארים ללא גרם של הצטעצעויות בּארוקיות ומילים מיותרות. זהו ממוּאר אוטוביוגרפי, מעט המחזיק את המרובה, של אשת מילים היודעת לברור מילים ולברוא משפטים באופן אסתטי מושלם, עורכת ופועלת מילים ביומיום למחייתהּ, והוא עורר בי הזדהות רבה ממש כמו ספרו הבלתי נשכח של ז'אן פול סארטר "המילים". כך, למשל: "בלי אבחנה רפואית רשמית, חותכת כדין שיש לקבלהּ ללא אפשרות ערעור, נסללה לי עוד בילדותי דרך התנהלות אשר תעתעה קודם כול בי. אבא שלי הוא שכפה עלַי להאמין שאם רק אפסיק להיות נרפית, חלשלושה באופן מביך – אצליח לצעוד בקלות כמו כולם..." רן יגיל: מבקר, עורך וסופר ענת לויט פרסמה חמישה ספרי פרוזה ושמונה ספרי שירה. זכתה בפרס ורטהיים לשירה, בפרס ברנשטיין לביקורת ובפרס ראש הממשלה....
|
15.
|
|
הספר המודפס במכירה מוקדמת, ברגע שהספר יגיע אלינו הוא ישלח אליכם. שימו לב: המשלוח מותנה בזמני ההדפסה והאספקה של ההוצאה לאור. לפרטים נוספים >
הגיבור והמספר של שאול המלך הוא שאול המלך בכבודו ובעצמו. לא מלך על שתיים, כי אם חתול שחור ענקי, שאימץ לו את ענת כאמו-חברתו-אהובתו. המלך הפרוותי הזה מעלה במונולוג מרתק נושאים המשותפים לבני אדם ולחתולים. יש לו הרבה מה לומר על אהבה, זוגיות, נאמנות, קנאה, הורות, אימהות, אריכות ימים ועוד. הוא מגולל את השקפותיו בלשון רוויית הומור, ומשלב בהן מדבריה של ענת אליו ועליו.
שאול המלך הוא ספרה ה-15 של המשוררת והסופרת ענת לויט, כלת פרס ורטהיים לשירה, פרס ברנשטיין לביקורת ופרס ראש הממשלה.
"בעולם שבו בני אדם ובעלי חיים מתקיימים במצב קיומי מעורער ופרוץ, יוצרת לויט פרוזה שבה כל עמוד הוא מעין תיבת נוח – אתר שבו חיות ואנשים בוחנים אלה את אלה בהשתאות מהולה בחשד, ותוהים איך יבלו יחד את שארית ימיהם. לויט כותבת את החתולים, אבל היא כנה, נדיבה, חזקה ופגיעה מספיק כדי לספר לנו איך החתולים כותבים אותה." - עודד וולקשטיין, סופר ומתרגם ...
|
|