דרור דרשן

דרור דרשן

סופר


אתר אינטרנט: האתר של דרור דרשן
1.
מערכות היחסים של האדם מתנהלות בכל רגע נתון בשלושה מישורים מצטלבים - יחסיו של האדם עם עצמו, יחסיו של האדם עם סביבתו ויחסיו של האדם מול האל. בכל אחת ממערכות יחסים אלו פועל האדם במחשבה, בדיבור ובמעשה - כאשר יש ומחשבתו מודעת ויש שאינה מודעת, ופועלה היוצא של מחשבתו הם הדיבור והמעשה. משחר היווסדו מנסה מדע הפסיכולוגיה לעמוד על טיבן של מערכות יחסים אלו בעזרת התמקדות במערכת המנטלית-רגשית שבאדם במטרה לפענח אלו כוחות פועלים באדם, מה התכלית אליה הוא שואף ומהם הגורמים המניעים אותו בפעולותיו. במקביל עוסקת הפסיכולוגיה בניסיון לשקם את מצבו הנפשי של האדם במצב של לקות תפקודית, או להיטיב עימו בשאיפה לממש את עצמו באופן מיטבי בדרך להגשמת שאיפותיו. ספר זה מחולק לשני חלקים: בחלקו הראשון מובאת סקירה מקיפה ויסודית של הגישות המרכזיות בפסיכולוגיה, המובילה את הקורא למסע מרתק אל עקרונותיהן, נקודות המחלוקת ביניהן, הרקע שממנו צמחו ואופן השתלשלותן במהלך השנים. בחלקו השני הספר מציע דרכים חדשות ומעוררות מחשבה להסתכלות על הדברים. דרכים המשלבות בין הרעיונות השונים שבהם נגעה כל גישה, המלוות את הקורא גם לאחר סיום הקריאה. מהביקורות: "מבט חודר מצטיין בבהירותו, המפענח את רזי האסכולות הפסיכולוגיות לכל אדם משכיל המפלס לעצמו דרך..." (פרופ' הלל ויס חוקר תרבויות, ספרות ופסיכולוגיה. אוניברסיטת בר-אילן) "כתב היד כתוב בצורה טובה ומקיפה מאוד. בחירתו של הכותב להתעכב על כל זרם ולהסבירו באופן מפורט, מעידה הן על רצונו להגיש לקורא ספר מגובש ו'סגור' מכל כיוון והן על אהבתו העזה לתחום ושליטתו הרבה בו... נטייתו של הכותב לשלב הומור בכמות מפתיעה למדי בטקסט הופך את הקריאה למהנה יותר ו'מרענן' את מוחו של הקורא מהמידע הרשמי, המעונב יותר, שמופיע ברוב שלבי הספר... השילוב בין הכתיבה העיונית לבין הכתיבה הקלילה וההומוריסטית נעשה בצורה מצוינת, וגורם לשילוב זה להיראות טבעי וכמעט מובן מאליו..." (לקטור ראשי) הספר נכתב בליווי אנשי אקדמיה ומקצוע בכירים, מלווה בביבליוגרפיה מלאה, ומומלץ לסטודנטים ולעוסקים בפסיכולוגיה,עבודה סוציאלית, ייעוץ וחינוך, ולאדם המשכיל. ...

2.
"עקרונות הפסיכולוגיה במפגשים שבועיים" הוא ספרו השני (2022) והמסקרן של החוקר דרור דרשן, מחבר הספר "זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי", שזכה להצלחה רבה באקדמיה ובכלל ציבור הקוראים, ושנרכש על ידי למעלה מ־50 מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם. ביניהן האוניברסיטאות המובילות בעולם כדוגמת ברקלי, הרווארד וקיימברידג'. ספר מקורי המתאר סדרת מפגשים דמיונית בין הוגי הגישות והזרמים השונים בפסיכולוגיה מאז פרויד ועד היום, הדנים בעיקרי גישותיהם ונקודות המחלוקת שביניהם. אחת לשבוע, בימי רביעי, מכנס פרויד שם למעלה את כל הוגי האסכולות השונות: הפסיכואנליטיקנים, הביהביוריסטים, ההומניסטים, הסטרוקטורליסטיים, אנשי הגשטלט והפונקציונליסטים (על בסיס הרעיון של "החברה הפסיכולוגית של יום רביעי" שכינס פרויד  ב־1908 בימי רביעי), וכולם דנים בכל מפגש בנושא מרכזי אחר בפסיכולוגיה.  הדיונים מתנהלים כמחזה דרמטי גדוש אמוציות ועניין לנגד עיניו של הקורא, תוך שהוא לומד בצורה חוויתית ומקורית, על מייסדי הזרמים, על הגישות השונות ועל נקודות המחלוקת שביניהן. הספר זכה לחוות דעת נלהבות מגורמי מקצוע ואקדמיה בכירים ומהקוראים (חלק מהביקורות המקצועיות מובאות בגב הספר), והוא מונגש בצורה זורמת ומעניינת. על גב הספר:דמיינו לעצמכם מה היה קורה אילו אפשר היה לקיים מפגש דמיוני בין הוגי האסכולות בפסיכולוגיה מפרויד ועד ימינו. כל הוגי הזרמים והגישות השונות סביב שולחן אחד. פרויד לצד יונג ואדלר. אריקסון ווונדט לצד ויניקוט ואנה פרויד. ווטסון לצד טיצ'נר, סקינר, ת'ורנדייק ופבלוב. פרום לצד מאסלו, רוג'רס ופראנקל. ביהביוריסטים לצד הומניסטים. סטרוקטורליסטיים לצד הוגי גישת הגשטלט. אלה לצד אלה. כיצד הייתה מתנהלת הדינמיקה ביניהם? אילו תובנות היו עולות מהשיח בין האישים, בהכירנו את אישיותם המורכבת של כל אחד מהם? אילו תובנות היו נרקמות מבין אינספור הפולמוסים שוודאי היו מנהלים? ומעל לכול – האם הגישות שהציגו היו באמת כה שונות, גם לאחר ליבון ההשקפות, או שמא נגזרו הן אך בשל התקופה ומהמציאות שבה פעל כל אחד מהם? אולי היו יכולים הם להגיע להסכמות כלשהן, אילו היו בוחנים את הדברים בפרספקטיבה של זמן ומקום? ספר זה פותח צוהר לסדרת מפגשים מרתקת, שוודאי התקיימה לה בעולם אחר ובזמן אחר. הוא נותן הצצה נדירה לעולמם המרתק של כל אחד מהאישים שהטביעו את חותמם על עולם הפסיכולוגיה המוכר לנו היום. לנו, הקוראים, לא נותר אלא להציץ, ולו לרגע, אל עולמם המרתק, לדינמיקה המתפתחת ביניהם ולתובנות שעולות ממפגשים אלה, הדנים ברעיונות מרכזיים בנפש האדם. פתיחה:"מדוע אינך יושב?" שאל זיגמונד את גוסטב, "האם עדיין הינך כועס עליי?" "כועס? מדוע כועס?" תמה גוסטב. "חששתי שמא עודך כועס עליי. נו טוף, אם אינך כועס אז אפשר להתחיל בישיבה", ענה זיגמונד במבטא וינאי כבד."אני אינני מבין כלל לשם מה נחוצה לנו ישיבה שכזו", תמה אלפרד. "זה מזכיר במקצת את ימי רביעי החורפיים בווינה הרחוקה, לפני אי אילו שנים"."בדיוק כך! כמו בימים הטובים, לפני שהתחילה כל הקטסטרופה", ענה זיגמונד בנחרצות. מהביקורות:  "הפסיכולוגיה כדיסציפלינה בספר מוארת מכל זווית כאבן מלוטשת יקרה מתחילתה ועד עתה... רב שיח של אבות מדע הנפש לדורותיהם, מתרחש בספר שני זה של החוקר דרור דרשן, כמחזה דרמטי מתוך התנצחות וכבוד, ומנהיר את תכלית החיים.כל אדם ימצא בספר מזור לשאלות קיומיות המעסיקות אותו, וירכוש כלים תבוניים ורגשיים לכל ימי חייו..." (פרופסור הלל ויס, חוקר תרבויות, ספרות ופסיכולוגיה. אוניברסיטת בר-אילן). המחבר הינו איש מחקר והגות בעל תואר B.Sc בהנדסה ו־ M.Edבהצטיינות יתרה בייעוץ חינוכי במסלול הפסיכולוגי, ולימודים לקראת דוקטורט בתחום. בין ספריו "זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי" ו־"האדם מחפש להרגיש משמעותי"....

3.
"ילד אמיץ ילד רגיש" הוא ספר ילדים חדש (2022) מאת דרור דרשן, מחבר הספרים "זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי" ו־"עקרונות הפסיכולוגיה במפגשים שבועיים" שזכו להצלחה רבה באקדמיה ובכלל ציבור הקוראים, ושנרכשו על ידי למעלה מ־50 מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם. ביניהן האוניברסיטאות המובילות בעולם כדוגמת ברקלי, הרווארד וקיימברידג'. הספר מתאר באופן מטאפורי וקסום קונפליקטים תוך אישיים ובין אישיים שאיתם נאלץ הילד להתמודד בסיטואציות חברתיות והתפתחותי.  הספר כתוב בשפתו של הילד, דבר המאפשר לקורא הצעיר להזדהות עם הגיבור, ולמצוא את עצמו מתמודד עם אותם לבטים, ומציע דרכי הכוונה. מטרתו של הספר היא לפתח בילד יכולות מודעות עצמית וקבלה עצמית גבוהים, ולהציג בפניו ובפני ההורים כלים לבניית נדבך התפתחותי חשוב של קבלה עצמית, בניית ביטחון עצמי ובניית דימוי עצמי גבוהים.   הספר מלווה באיורים צבעוניים מרהיבים, הוא בעל כריכה קשה ודפי כרומו עבים ומשובחים המשווים לקריאה משנה חוויה.   ההערות הבאות להורים מובאות בסופו של הספר, ומומלץ להתמקד בהן במהלך הקריאה: א)  קבלת הילד על שלל צדדיו, אלה החזקים יותר ואלה שפחות. ב)  הבנה כי בכל אחד מאיתנו יש צדדים שאנו אוהבים יותר וכאלה שפחות. עלינו לחזק את אלה שאנו אוהבים יותר בעצמנו, אך יחד עם זאת לקבל באהבה גם את אלה שפחות. בדרך זו בונים דימוי עצמי גבוה לילד. ג)  קשב רב לילד ולקשייו, מלווה בביטויי אהבה (כחיבוק לדוגמה), תוך חיזוק הביטחון של הילד בעזרת מילים מעצימות. בדרך זו בונים את הביטחון העצמי של הילד. ד)  הקניית כלים להתמודדות עם קונפליקטים חברתיים. ה)  בסופו של דבר, לילד יש יכולת בחירה ולקיחת אחריות אילו צדדים באישיותו יבואו לידי ביטוי בכל סיטואציה. ו)   הצדדים הרגישים נראים לעתים בעולמו של ילד כחולשה שעליו להסתיר, אולם בבגרותו הוא מגלה שאלה הם שלימדוהו אהבת האדם והקנו לו כישורים חברתיים חשובים וערכיים. ז)   לחיות בשלום עם קונפליקטים תוך אישיים שמלווים אותנו לאורך החיים, זה הבסיס לבריאות ולחוסן נפשי.  פתיחה: כְּשֶׁהִגַּעְתִּי לְגִיל שֵׁשׁ הֵבַנְתִּי מִיָּד שֶׁיֵּשׁ בִּי שְׁנֵי יְלָדִים בְּאוֹתוֹ גּוּף אֶחָד. יֶלֶד אֶחָד אַמִּיץ לְלֹא חַת וְיֶלֶד שֵׁנִי רָגִישׁ וּמְפֻחָד....

4.
היסודות לתורת הלוגותרפיה שהגה ויקטור פראנקל בספרו הנודע האדם מחפש משמעות מבוססים על שני רעיונות מרכזיים: הרעיון הראשון הוא שאנו כבני אדם, חייבים לענות על שאלת החיים לגבי משמעותנו בעולם, מאחר שאנו האחראיים על הישרדותנו בו. הרעיון השני הוא שהמשמעות הבסיסית, היסודית והעמוקה ביותר שלנו היא עדיין מעבר לתפיסתנו, והיא תיוותר שם. זהו משהו שאנחנו חייבים להבין, לקבל ולהאמין בו, במקביל לכך שאנו ממשיכים לרדוף אחריו. בחלוף הזמנים ושינוי העיתים חלו תמורות במגמות הפסיכו-חברתיות בעולם. תמורות הנובעות משינויים התפתחותיים מואצים שהאנושות עוברת בעשורים האחרונים בעיקר בעקבות מהפכת המידע והטכנולוגיה. לצד שינויים פסיכו-חברתיים אלה משתנה גם הצורך המוטיבציוני של נפש האדם הפרטי ושאיפותיו האינדיבידואליות. ספר זה מנסה להציג נקודת מבט חדשה המבוססת על מגמות התפתחותיות שאותן חווה האדם המודרני בעידן מהפכת המידע בו אנו מצויים. זאת בהתבסס על היסודות הפסיכולוגיים שאותם קבע פראנקל באשר לחיפוש אחר משמעות....

5.
"קופסה קטנה מיוחדת במינה" הוא ספר ילדים חדש (2023) לגילאי 4-7 מאת דרור דרשן, מחבר הספרים "זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי" ו־"עקרונות הפסיכולוגיה במפגשים שבועיים" שזכו להצלחה רבה באקדמיה ובכלל ציבור הקוראים, ושנרכשו על ידי למעלה מ־50 מכללות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם. ביניהן האוניברסיטאות המובילות בעולם כדוגמת ברקלי, הרווארד וקיימברידג'. הספר מתאר באופן מטאפורי וקסום את חשיבותם של ארבע מערכות יחסים שבהן הילד מתנהל בכל רגע נתון: יחסיו עם עצמו, יחסו אל העולם הסובב אותו, יחסיו עם הסביבה החברתית בני גילו ויחסיו עם ההורים. מערכות היחסים מתוארות באמצעות ארבעה חפצים המשמשים 'אובייקטי מעבר' המסייעים לילד לעבור משלב התפתחותי ראשוני לשלב התפתחותי מתקדם יותר. הספר כתוב בשפתו של הילד, דבר המאפשר לקורא הצעיר להזדהות עם הגיבור, ולמצוא את עצמו מתמודד עם אותן סיטואציות.מטרתו של הספר היא לפתח בילד מודעות עצמית גבוהה, ולהציג בפניו ובפני ההורים כלים לבניית נדבך התפתחותי חשוב של בניית מערכות יחסים תקינות בשלבי התפתחותו הראשונים של הילד.בסופו של הספר ישנן הערות להורים שמומלץ להתמקד בהן במהלך הסיפור.פתיחה:יֵשׁ לִי בַּחֶדֶר עַל הַשִּׁדָּה שֶׁבַּפִּנָּה,קֻפְסָה קְטַנָּה מְיֻחֶדֶת בְּמִינָהּ.קֻפְסָה לְבָנָה עִם סֶרֶט כָּחֹל,שֶׁיֵּשׁ בָּהּ מָקוֹם כִּמְעַט לְהַכֹּל....


אחד הספרים הנדירים שקראתי בפסיכולוגיה. ללמוד את תאוריות האישיות באופן חוויתי ושונה כמו לראות מחזה טוב, גדוש דרמות ורווי יצרים של הדמויות... המשך לקרוא
ספר מיוחד. מדוייק ונפלא! עזר לבני עם קשיי המעבר לכתה א'. ... המשך לקרוא
ספר חובה לאוהבים פסיכולוגיה. מפרט את ששת הזרמים המרכזיים בצורה מסודרת ומעניינת. כתוב יפה ותמציתי.... המשך לקרוא
4 אהבו · אהבתי · הגב
ספר מרתק וסוחף שפתח לי אופקים חדשים. הקריאה היתה מהנה וסוחפת.... המשך לקרוא
2 אהבו · אהבתי · הגב
סיימתי לקרא. הספר כתוב פשוט מעולה! אין מילה אחרת. ברור יסודי ומקיף את הנושאים באופן שמפרט לפרטי פרטים כל גישה וגישה, במיוחד לאחת כמוני שא... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב
ביקורת מאת מבקר קוראי 'הארץ' וספרי 'סטימצקי' אריק בלום: האושר הוא תכלית הקיום (הדלאי-למה) שם ספר : זרמים בפסיכולוגיה במבט עכשווי הנ... המשך לקרוא
7 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ