רודולף שטיינר

רודולף שטיינר

סופר


» רשימות קריאה בהם מופיעים ספריו (45):
פילוסופיה, 2000-2007, ספרים שקראתי אבל אין ברשותי, ספרים של שטיינר, מדע + פילוסופיה ++, דעת, כתום זה השחור החדש, נדירים , מעניינים ומה שבינהם, חדש לגמרי, רוחניות שלי, חשיבה + תזונה + בריאות +, רודולף שטיינר וספרים נוספים ברוח האנתרופוסופיה - למכירה, אני, אולי, לרכישה, YN, הגות, פילוסופיה, חובה, בהזדמנות הקרובה, עוד ...
1.
2.
הפילוסופיה של החירות – מהדורה שנייה מתוקנת 1999, מאת רודולף שטיינר. הפעולה האנושית המודעת. הדחף הבסיסי למדע. החשיבה בשירות תפיסת העולם. העולם כרושם. הכרת העולם. האינדיבידואליות האנושית. היש גבולות להכרה? הממשות של החירות. יסודות החיים. רעיון החירות. פילוסופיית חירות ומוניזם. תכלית עולם ותכלית חיים (ייעוד האדם). הדמיון המוסרי (דרוויניזם ומוסריות). ערך החיים (פסימיזם ואופטימיזם). אינדיבידואליות וסוג. מסקנות המוניזם....

3.
הדרך הטבעית לחיים בריאים וטובים יותר. רודולף שטיינר, שהרצה הרצאות אלו על חקלאות ביו - דינאמית לאור האנתרופוסופיה, עמד על הסכנות הטמונות בחקלאות - תעשייתית. כיום, אנשים רבים מחפשים דרכים אלטרנטיביות לחקלאות - תעשייתית זו והנבונים שבהם מוצאים את הדרך עליה הצביע רודולף שטיינר. ההרצאות מספקות רקע והארה לכל הכרוך בחיים לפי עקרונות הטבע, ושמירה על יחסים נאותים ואיזון בין דרישות החיים ההכרחיות ועקרונות החיים הטבעיים. ספר המתאים לכל אדם הרוצה לחיות חיים בריאים ומאוזנים, תוך התאמה עם העקרונות הטבעיים. רודולף שטיינר (1925 - 1861) הינו מייסד תורת האנתרופוסופיה, שהשפיעה רבות על העולם המערבי. מספריו ראו אור בעברית "מיתוסים קדומים", "התגשמות שניה וקרמה", "האנתרופוסופיה בחיי היומיום", "מחשבה אנושית ומחשבה קוסמית", ו"צבע, התפתחות דרך עבודה עם צבע" - כולם בהוצאת אסטרולוג....

4.
5.
עבודתו זו של שטיינר, הממד הרביעי , מציעה לקורא הסבר מקיף להבנת השילוב בין רוחניות לבין ידע מדעי, כך שכל קורא יוכל להבין איך עולמות עליונים מתחברים אל עולם המציאות אותו מכיר כל אדם בחיי היומיום. רודולף שטיינר מוביל אותנו, בסדרה של הרצאות מרתקות, להבין את הממד הרביעי, הממד שמועבר לשלושת הממדים המוכרים לנו כיום. שטיינר בונה מעין סולם, העובר מהנקודה הבודדת ומהקו אל הממד הרביעי. בהרצאות נבחנים נושאים מרתקים כמו הקשר בין השילוש האלוהי ומלכות המלאכים לבין העולם הפיסי, או הצגת 6 הממדים אותם מכיר האדם המואר שהגיע למודעות מלאה. ספר מרתק, שראוי לכל בני העידן החדש להכירו. הספר מלווה באיורים ושרטוטים רבים. רודולף שטיינר (1925 - 1861) הינו פילוסוף, מדען ומורה דרך, שייסד את תורת האנתרופוסופיה. גאוניותו הובילה אותו למסד תורה פילוסופית - הוליסטית שהשפעותיה ניכרות כיום ברפואה, בדת, בחינוך ובהגות....

6.
מחקר של מודעות האדם בגלגולי התרבויות השונות שהיו על כדור הארץ. בניתוח שיטתי הגיוני וברור חושף לפנינו רודולף שטיינר את השלבים שעברה האנושות עד כה. מימי אטלנטיס ועד ימינו, ואת חשיבות והשפעת הכוכבים על התרבויות האנושיות. כך אנו מגיעים לידי הכרה והבנה של המודעות האישית השואבת ממודעות היקום. 8 הרצאות שניתנו ב-4-13 בינואר 1918 וב-24 בדצמבר 1920....

7.
רודולף שטיינר, בהרצאותיו המבריקות על מדע הפילוסופיה, יוצר את הקשר הבלתי נמנע עם מציאות של נפש ורוח, מחקר רוחני של טבע האדם, ובין גורמים קוסמיים. מה הקשר בין שבעת הלכי הנפש של האדם ובין הפלנטות? מה הקשר בין תריסר גוונים של השקפת העולם ובין תריסר המזלות? מה המשותף בין שמש, ירח ואדמה, ומה הקשר המשולש ביניהם? ובכלל, מה מקומו של האדם בקוסמוס הרוחני, מנקודת מבטה של האסטרולוגיה הרוחנית? ספר מבריק, הרצאות של אדם שחזה וחווה את העידן החדש עוד בראשית המאה. רודולף שטיינר הינו מייסד תורת האנתרופוסופיה. מספריו ראו אור בעברית ``מיתוסים קדומים``, ``הץגשמות שניה וקרמה``, ``צבע`` ו``האנתרופוסופיה בחיי היומיום``. (הוצאת אסטרולוג)....

8.
פעולה מתוך נקודת מבט רוחנית יכולה להגביר את יכולתנו לטפל ביצירתיות במצבים המגוונים שהחיים מזמנים לנו. עניינה של ההרצאה הראשונה, "תרגול מעשי בחשיבה", בפעילות האנושית היסודית - החשיבה. כל שאנו עושים, אנו עושים באמצעות החשיבה. המשימה הראשונה, אפוא, היא להבין את מציאות החשיבה. החשיבה קשורה במובן זה אל ה"אני", ב"התגברות על עצבנות", שטיינר מראה כיצד תרגילים בחשיבה המחזקים את האני מאפשרים. גם את השלווה והריכוז הדרושים לניהול חיים תכליתיים, בריאים. ההרצאה השלישית, "לנוכח הקרמה", לוקחת אותנו אל לב החיים, אל המקום שבו אנו חווים סבל ואושר. כיצד עלינו להבין באופן רוחני את המבחנים ואת היסורים והתלאות השונים שהחיים מזמנים לנו? חוק הקרמה הקובע את מי ובמה נפגוש עוזר לנו לפתח הכרה עצמית הנחוצה להתחוללות התמורה בנו בדרך המכוונת אל הקוסמוס הנדול שאנו חלק ממנו. לבסוף, ב"ארבעת מזגי הרוח", אנו לומדים כיצד האיחוד של גורמים תורשתיים ושל טבעינו הרוחניים הפנימיים מעצב את הפסיכולוגיה שלנו. רודולף שטיינר הינו מייסד תורת האנתרופוסופיה. מספריו ראו אור בעברית "מיתוסים קדומים", "התגשמות שניה וקרמה", "צבע", - מחשבה מעשית ומחשבה קוסמית"ו - "חקלאות ביו - דינאמית". (הוצאח אסטרולוג)....

9.
רודולף שטיינר הטיל על עצמו מטלה - להפיץ במערב את הידע המדעי על התגשמות שניה וקרמה, או גילגול נשמות. שטיינר האמין כי הבנת גילגול הנשמות בצורה זו היא המביאה להבנת הקשר בין בני האנוש והקוסמוס. רודולף שטיינר מחפש את הדוגמא האישית - איך להסביר לאדם, כפרט, בעזרת דוגמאות והוכחות, מה הדרך המעשית להתנסות בהתגשמות שניה ובקרמה מתמשכת (מה שידוע כגילגול נשמות) באופן מעשי. ספר זה מכיל את עיקרי תורתו של רודולף שטוינר בנושא חשוב זה, ונחשב כספר החשוב ביותר שנכתב במערב, במאה העשרים, על גילנול נשמות. רודולף שטיינר, ( 1925 - 1861) הינו מייסד תורת האנתרופוסופיה;מדע רוחני מודרני, המנסה על - ידי מחקר רוחני לגלות לאדם את הוויוח החיים והמוות. תורתו השפיעה בתחומים שונים - חינוך, חקלאוח, רפואה, כלכלה,פילוסופיה ודת. כיום מהווה התנועה האנתרופוסופית, הממשיכה את דרכו של :שטיינר, את ראש החץ אל העידן החדש במערב....

10.
11.
12.
13.
14.
ד"ר רודולף שטיינר העביר בתקופות שונות הרצאות על נושא הטמפרמנטים, בין היתר גם לאנשי חינוך. שלוש מהרצאות אלה רוכזו ועובדו ע"י קורט אנגלר-פאיה לחטיבה אחת, המופיעה כאן בתרגום עברי. הבנת הטמפרמנט היא אחד מהכלים החשובים של המורה בחינוך המבוסס על הפדגוגיה האנתרופוסופית. ההסתכלות בטמפרמנט מאפשרת לגשת אל הילד מתוך אופיו האינדיבידואלי המיוחד, לאזן חד-צדדיות ולהביא את הילד למיצוי מרבי של יכולותיו. להבנת הטמפרמנט העצמי באדם חלק רב גם בהכשרתו העצמית של המחנך.ד"ר שטיינר מביא את המאפיינים השונים של הטמפרמנטים, את דרך היווצרותם והדרכים לטיפול בטמפרמנט בלתי מאוזן....

15.
16.
17.
ספר זה של רודולף שטיינר, "שאלות ותשובות על הממד הרביעי", מביא בפני הקורא את השאלות והתשובות לבעיות שהועלו על - ידי מאזינים ותלמידים בהרצאותיו של שטיינר - שאלות הנוגעות לטבע היקום, לטבעו של הממד הרביעי, ולקשרים שבין מדעים מדויקים ותורת האנתרופוסופיה. בספר זה מכונסות שאלות ותשובות לאורך שנים (משנת 1906 עד 1922 ) ומובאים כל השרטוטים והנוסחאות שליוו את הפרסום הראשוני של הקובץ. מטרתו של ספר זה הנה "להסביר בלשון בני אדם" את ההקשרים המסובכים שבין מדע והגות, בין עולם החומר ועולם הרוח - בדרך אל ההארה. רודולף שטיינר (1861 1925 - ) הנו פילוסוף, מדען ומורה דרך, שהגה את תורת האנתרופוסופיה ופעל ליישומה. גאוניותו ניכרת היום בתחומים שונים כמו רפואה, דת, חינוך והגות "הוליטטית" - תחומים שהושפעו מתורת האנתרופוסופיה....

18.
19.
20.
21.
22.
23.
24.
25.
26.
3 הרצאות שניתנו בדורנאך, 21-24 ביולי 1921, הרצאה שניתנה בברלין, 28 בפברואר 1907...

27.
28.
שינויים יסודיים בגיל 7 ו 14. תפקיד המורה הוא לתת 'חלב נפש' בהתחלפות השיניים ו'חלב רוחי' עם ההתבגרות. התבוננות מפורטת בילד וחשיבותה. 'האמיתות העליונות' בסיפורי פיות ומיתוסים. הנחיית הילד לגיל הקריטי 9. כיצד ללמד אודות צמחים ובעלי חיים – מגיל 7-14. האדם כסינתזה של ממלכת החיות כולה. אין להגיש לילד את המינרלים לפני גיל 12. מגיל 12 תושתת הוראה על סיבה ומסובב שזרות הן לילד הרך. העונש. פיתוח כושרות דימיון אצל המורה. הושבת הילדים לפי המזג. סיפור סיפורים שוב ושוב. 'השיעור העיקרי'. לימוד הספירה. 7 השנים הראשונות. הוראת הפיזיולוגיה מגיל 9-12 צריכה להתבסס על עיצוב בחומר. לימוד השפה. האוריתמיה – דיבור נראה לעין. בעיית העייפות. ריתמוס ודמיון. פגישות מורים – לב בית הספר. דין וחשבון על הילדים – אפיון, אך לא ציונים. מגע עם ההורים. הוראת מתמתיקה. התעמלות וספורט, הוראה דתית, שיעורים בשפות מודרניות. ...

29.
30.
התייחסות למצב בעולם. גורמי מחלות. מחלות בפרקי החיים השונים. תצורת אוזן האדם. נשר-אריה-שור-אדם. בלוטת התירואיד וההורמונים. מבחני שטנאך. טיפולים להתחדשות מנטלית ופיזית. העין, צבע השיער. האף, הריח והטעם. יסודות מדעיים רוחיים עבור פיזיולוגיה אמתית. כיצד חיה הנפש בתוך תהליך הנשימה. מדוע אנו נהיים חולים? שפעת, קדחת השחת, מחלות נפש. חום כנגד הלם והריון. המוח והחשיבה. השפעת האלכוהול על האדם. הכוח של האינטליגנציה בא מהשמש. בתי הבונה וקיני הצרעה. ההשפעה של הניקוטין. דיאטה צמחונית ודיאטה בשרית. לידת תאומים. דיפתריה ושפעת. פזילה. היחס בין הנשימה למחזור הדם. צהבת, אבעבועות שחורות. כלבת. המופיליה. עידן הקרח. על הדבורים. היחס בין הפלנטות והמתכות וההשפעות המרפאות שלהן....

31.
"ניתן להבין בצורה נכונה את תקופתנו במהותה הרוחנית רק אם מכירים בצורך לראות באירועים החיצוניים סוג של ביטוי חיצוני סמלי של אימפולסים עמוקים הרבה יותר, אימפולסים רוחניים הפועלים כעת בעולם, אימפולסים שרק מדע הרוח יכול לתאר באופן מדויק. אנשים לא אוהבים לשמוע דברים כאלה כיום, אבל הם חייבים להתרגל לשמוע את האמת. כל עוד הם לא יתרגלו לשמוע את האמת, לא תגיע הגאולה לתקופתנו הכאוטית. ההבנה של חיי בני האדם קשורה בקשר הדוק עם מה שיכול להביא גאולה וריפוי לרוע של תקופתנו. כוחות אהרימניים תוקפים את ההעמקה המדעית-רוחית הזו בעוצמה כזו, דווקא מפני שהיא כל כך הכרחית בזמננו. אבל זה לא יכול למנוע מאלה שמכירים במשימה של מדע הרוח לחוות את המשימה הזו כקשורה למשימות ההיסטוריות העולמיות הגדולות של זמננו. הפיתרון לשאלות הגדולות של הזמן הנוכחי חייב כבר להיות כזה שנובע מתוך הכרה אמיתית של החיים בזמננו; ניתן למצוא את הפיתרון לשאלות המעשיות החשובות ביותר של זמננו רק אם הידע של מדע הרוח זורם לתוך פיתרון זה."...

32.
"הספר מכיל 10 הרצאות של רודולף שטיינר מזמנים שונים בנושא שליחותו של מיכאל. שתי הרצאות מ-1917 על נפילת רוחות החושך, שש ההרצאות "שליחותו של מיכאל" מ-1919 ושתי הרצאות על אימפולס מיכאל ומסתריית גולגתא. המכלול כולו נותן תמונה מקיפה על שליחות מיכאל מבחינה היסטורית, תפקידו בהווה והעמדה שיש לפתח כלפיו לשם התקדמותה החיובית של האנושות וההתגברות על פגעי המטריאליזם."...

33.
34.
35.
'מדעי הטבע - פיסיקה חלק א 'מדעי הטבע - פיסיקה חלק א 70.00₪ פרטי המוצר סדרת הרצאות ראשונה מתוך שלוש העוסקות בפיסיקה. בסדרה זו מדבר שטיינר על האור, הצבע, הצליל, המאסה, החשמל והמגנטיות. מתוך העובדות הנראות לעין, הגלויות גם לפיסיקה הרגילה, מגיע שטיינר למהות העומדת מאחורי הדברים, ליסוד הריאלי מאחורי הנוסחאות הגיאומטריות והמתמטיות של הפיסיקה הרגילה....

36.
37.
סדרת הרצאות שניה מתוך שלוש העוסקות בפיסיקה. שטיינר מקדיש סדרה זו לדיון על החום, כיסוד הנמצא על הגבול שבין חומריות חיובית ושלילית. מתוך העובדות הנראות לעין, הגלויות גם לפיסיקה הרגילה, מגיע שטיינר למהות העומדת מאחורי הדברים, ליסוד הריאלי מאחורי הנוסחאות הגיאומטריות והמתמטיות של הפיסיקה הרגילה....

38.
״פעולה מתוך נקודת מבט רוחנית יכולה להגביר את יכולתנו להתמודד תוך הפגנת יצירתיות במצבים השונים שהחיים מזמנים לנו״ (האנתרופוסופיה בחיי יומיום)   ״…אם נבחן את עצמנו בחיים, נגלה מבוקר עד ערב אינספור דברים שאנו רוצים, שיהיה נחמד שיהיו שלנו, אך אנו גם מוצאים הרבה משאלות כאלה שאנו יכולים לוותר עליהן, בלי לפגוע במישהו אחר ובלי להזניח את המחויבויות שלנו: משאלות שסיפוקן יעניק הנאה מסוימת, אך שניתן גם להשאירן בלתי־מסופקות. לפיכך, אם ממשיכים באופן שיטתי, ניתן למצוא בתוך המשאלות הרבות את אותן משאלות שעליהן ניתן לומר: ׳לא, אני לא אגשים משאלה זו כעת׳. אין לעשות זאת בדרך הלא נכונה, אלא רק באופן שאינו גורם נזק, שלא יביא לדבר לבד מקורת רוח, אושר, הנאה. אם מדכאים באופן שיטתי משאלות מסוג זה, אזי כל דיכוי של סוג של משאלה פירושו עלייה בכוח הרצון, בכוחו של האני ביחס לגוף האסטרלי. ואם מאוחר יותר בחיים אנו מקבלים את מרותו של הרגל זה, אזי נהיה מסוגלים לפצות, במובן זה, על הרבה ממה שהחינוך מזניח בהווה בדרכים רבות.״ (רודולף שטיינר)   רודולף שטיינר (1861-1925) הינו אחד מהוגי הדעות המשפיעים שהשאירו את חותמם על חיי היומיום שלנו, הן בתחום המחשבה והן בתחום החינוך. שטיינר היה בעל רקע מדעי, ערך את כתבי גתה והגיע אל החברה התיאוסופית בתחילת המאה העשרים. הוא חיפש דרך שתאפשר חשיבה עצמאית, משוחררת מהשפעות המוח. רק דרך זו תאפשר לאדם יכולת להכיר באמת ובמציאות הרוחנית הממשית של העולם בו אנו חיים. חקירותיו והרצאותו הביאו אותו לגבש את תורת האנתרופוסופיה.   רודולף שטיינר פרסם עשרות ספרים ומאות הרצאות. ״מבחר כתבים״ מביא את שלושת ספרי היסוד של תורת האנתרופוסופיה במלואם, וכן פרקים והרצאות רחבות מתוך ספרים המייצגים את הגותו ודרכו.   ״מה מקומו של האדם בקוסמוס הרוחני, מנקודת מבטה של האסטרולוגיה הרוחנית?״ — התשובה על שאלה זו טווה את הקשר הבלתי נמנע בין המציאות, הנפש והרוח, טבע האדם והגורמים הקוסמיים....


הספר עוסק בפילוסופיה צרופה ומפתח את נושא המחשבה. מעיסוק בשאלה מהי מחשבה, דרך ניתוח התניות פנימיות וחיצוניות המשפיעות על מחשבתנו, עובר שטי... המשך לקרוא
5 אהבו · אהבתי · הגב





©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ