מדף הספרים של לואיזט - הספרים שדירגה


כאן נמצאים הספרים שקרא והדירוג שנתן לכל אחד מהם.


לואיזט
בת 33
קרית מוצקין



Simania RSS

מדף הספרים של לואיזט - הספרים שדירגה


מיין לפי: הצג כ:
פאניה סילס לא ידעה כי היא פמיניסטית וכי היא נמנית עם אנשי העלייה הראשונה. היא נמלטה מפוגרום ברוסיה והגיעה לגליל העליון. בגיא אוני, ראש פינה של היום (שהשנה - 1982 - מלאו מאה שנים להיווסדה) היא מכה שורשים. פאניה היא מאותן נשים - נפילות ששמן נפקד מספרי ההיסטוריה, כי ברשימות האיכרים הגואלים את אדמת הארץ מופיעים בדרך כלל שמות גברים בלבד...
פעם בדור מופיע ספר המשנה את חייהם של קוראיו. האלכימאי הוא ספר כזה, אולי בשל המשמעות האוניברסלית שלו: אדם נוטש את אורח חייו ויוצא להגשים חלום. בסיומו של מסע ארוך ורב השראה הוא מגלה אמיתות מופלאות, על החוכמה שבהקשבה לרחשי לבנו, על היכולת לזהות אותות הנקרים לנו במסלול חיינו, על חשיבותה של התבוננות בעצמנו, ומעל הכול - על הצורך ללכת בעקב
חייה של ורוניקה הם לכאורה חיים חסרי דאגה. היא צעירה, נבונה ויפה. יש לה משרה טובה והרבה מחזרים. היא מבלה בבארים תוססים ובמועדוני לילה. אבל משהו חסר. אין בחייה לא שמחה גדולה ולא עצב של ממש. כל ימיה דומים זה לזה. ובבוקר 11 בספטמבר 1997 היא מחליטה למות. ורוניקה מחליטה למות הוא ספר מפתיע של פאולו קואלו, מחברו של רב-המכר הבינלאומי האל
סיפורו של הולדן קולפילד, נער בן שש-עשרה בארצות הברית של אמצע המאה ה-20, כובש לו אוהדים מזה חמישים שנה. ראשון מסוגו, דיבר "התפסן" בשפה שאיש לא דיבר לפניו: בשפה ישירה, פונה בגוף שני לקוראיו, מנבל את הפה בקללות מכל הסוגים, מספר הולדן את סיפור התבגרותו, מוחה על צביעות, מאוהב באמת ובתמימות.
פול אוסטר הוא אחד מהכשרונות הבולטים בספרות האמריקנית של השנים האחרונות. "המצאת הבדידות" (1982) הוא ספר הסיפורת הראשון שלו, שנכתב לפני שהחל לפרסם רומאנים - ובעיני רבים זה גם ספרו הטוב ביותר. הספר מורכב משני "טקסטים" אישיים. האחד, שכותרתו "דיוקנו של אדם בלתי נראה", עוסק באביו של אוסטר, סמוך לפטירתו; הכתיבה היפה והמאופקת כוללת, עם זאת, חומ
צ'רלס דיקנס נולד בשנת 1812 באנגליה. בילדותו חווה עוני ונדודים וכל החוויות הקשות שעברו עליו, הונצחו בספריו הרבים. בהיותו כבן עשרים החל לכתוב סיפורים, שעסקו בעיקר בסבלם ובניצולם של ילדי עניים. תחילה התפרסמו סיפוריו בהמשכים, בעיתונים ובכתבי עת. גם "בית ממכר עתיקות" התפרסם תחילה כסיפור בהמשכים. מדי שבוע היה מתפרסם פרק והקוראים היו עומדי
כשקריסה הייתה בת עשר, אבא שלה נעלם מחייה. עזב אותה, עזב את אמא שלה, עזב את הבית. עכשיו קריסה בת שלוש עשרה, אבל עדיין איננה יודעת יותר מאשר ידעה אז: איפה הוא? למה עזב? האם יחזור? בזיכרונה של קריסה נותרו רק תמונות וקולות, הערות שאבא העיר, נסיעותיו התכופות ושובו מדי פעם. היא כל כך מתגעגעת, אבל אמא אינה מספרת לה דבר על מה שהיה. אט אט הפכו ה
מה היה קורה אילו מיירון בוליטר לא היה מבקש מאיימי ביל, בתה של ידידת נעוריו, להבטיח לו שתתקשר אליו אם תיקלע לצרה? מה היה קורה אילו איימי לא הייתה נענית לו ומתקשרת אליו מפינת רחובות חשוכה במנהטן? אבל מיירון בוליטר מבקש, איימי מבטיחה, וההבטחה הזאת עוקרת את חייהם ממסלולם בעוצמה שלא פיללו. זהו רק הפיתול הראשון של רכבת ההרים החדשה מב
באביב שבו מלאו לאלסנדרה ארבע-עשרה שנה, הביא אביה צייר צעיר מצפון אירופה לעטר את קירות הקפלה המשפחתית בפלאצו שלהם בפירנצה. אלסנדרה, בת הרנסנס חריפת מחשבה בעלת כישרון רישום מופלא, אחוזת התרגשות מאמנותו של צייר, העתיד להבטיח לה את כל החופש שתרצה לעצמה אם רק תינשא לו. פירנצה במאה ה-15 היא עיר תוססת, רוויה בתפנוקי שלטונה של משפחת מדיצ`
שבע שנים חלפו מאז ד"ר חניבעל לקטר, הידוע בכינויו "חניבעל קניבל", ברח מידי רשויות החוק. לאחר שיאי המתח, האימה והאכזריות שנתקלנו בהם ב"שתיקת הכבשים", טביעות - ידיו של הפסיכיאטר הקניבל מופיעות שוב. הסוכנת קלאריס סטרלינג, שריאיינה אותו, התעמתה איתו והוקסמה ממנו - שוב במרדף פסיכולוגי עקוב מדם אחריו, ושוב הוא חודר לנבכי נפשה. אחד מקורבנותי
"הייתי בן שתים - עשרה כשהלכתי על מים בפעם הראשונה", כך מתחיל הרומן המפתיע והמרתק הזה, המספר את סיפורו שך נער יתום חסר - כל, שאיש כריזמטי מסתורי אוסף אותו מן הרחוב ומלמד אותו לעוף האוויר, פשוטו כמשמעו. במחיצת מורו, שנהיה לו כאלוהים וכאב, הוא יוצא למסע ארוך אך חיים מלאי מסות, הרפתקאות ותהפוכות, שיעלה אותו אל פסגות של אושר ועושר ויוריד או
איטליה, המאה השש-עשרה. הקורטיזנה פיאמטה ובן לווייתה הגמד בּוּצ'ינו נמלטים מביזת רומא לאחר שבלעו מלוא הבטן אבני חן, ופונים לעבר ונציה, עיר הרנסנס הבנויה על מסחר בין המזרח למערב. בתערובת של אומץ וערמומיות הם מצליחים להשתלב בחברה הוונציאנית. השניים מהווים שותפים מושלמים - הגמד חד הלשון וגברתו מלאת החיים, קורטיזנה הגונה, שהוכשרה מלי
שבע אימהות מספר לנו את סיפוריהן של שבע נשים גדולות בתנ"ך, כפי שלא סופרו מעולם. במלאכת בלשות ארכיאולוגית מבריקה חושפת יוכי ברנדס סיפורים ושברי סיפורים שנחבאים כפר אלפי שנים מתחת למעטה החיצוני הרשמי של התנ"ך - שהוא, כידוע, סיפור של גברים - מאחה אותם, ויוצרת שבעה דיוקנאות מרהיבים של נשים שהצליחו, באומץ ובתושייה, לנצח את השיטה ולשרוד. כ
לונדון, 1880. מאז לידתה ישנה אנג´ליקה עם הוריה. לאביה נמאס, והוא מחליט להעביר את הילדה לחדר משלה. מרגע זה מתחילים החיים בבית להתערער. קונסטנס, אמה של אנג´ליקה, מבחינה בשינויים מטרידים: צחנה מוזרה מתפשטת בבית, רהיטי עץ נסדקים, ורוח רפאים כחלחלה ונוטפת מיניות מרחפת מעל מיטת בתה. היא דואגת מאוד לאנג´ליקה, אך גם היא עצמה נתונה בסכנה: השבת
תארו לעצמכם שרגע אתם שוכבים חולים במיטה, ורגע לאחר מכן אתם מוצאים את עצמכם בעולם שכולו תככים, מזימות וזוהר. זה בדיוק מה שקורה ללוסיאן, המגלה לתדהמתו שהוא למעשה 'סטרוגנטי' - אדם אשר בעזרת קמע מיוחד מסוגל לנוע במרחב ובזמן. אבל בכך לא מסתיימות תגליותיו - בעולם החדש שאליו הוא מגיע מגלה לוסיאן שנוכחותו חיונית לשם הצלתה של העיר בלצה מאסון
על הנייר, החיים של בט רובינסון טובים: בגיל עשרים ושש היא גרה במנהטן ומחזיקה במשרה בבנק יוקרתי. אמנם העובדה שהיא עובדת שמונים שעות בשבוע לא מאפשרת לה לנהל חיי חברה תקינים, אבל לפחות , כך היא חושבת , היא בדרך הנכונה לחיי עושר ואושר. כשבט מתפטרת באימפולסיביות לא אופיינית לה, היא מפתיעה לא רק את משפחתה וחבריה, גם לה עצמה אין מושג מה היא ה
לאחר שנה בניו-יורק, מריה הדלי, סטודנטית בת עשרים למחזאות, כמעט נואשת מהסיכוי למצוא אהבה. הגברים שהיא פוגשת הם כולם לא-יוצלחים, והמילה "לא" הופעת בפיה למנטרה קבועה. מתוסכלת מאוסף הכישלונות הרומנטיים, מחליטה מריה לאפסן למשך שנה אחת את חוש הביקורת שלה ולהתחיל להגיד להם "כן": כן לשיפוצניק, שמתקן את השירותים בדירתה, כן לנהג המונית שאומר
כריסטופר בון בן החמש-עשרה יודע את שמות כל המדינות בעולם ואת ערי הבירה שלהן ואת כל המספרים הראשוניים עד 7507. הוא מתבונן בעולם בעיני הגיבור שלו, שרלוק הולמס, כשהוא זוכר כל פרט, מבחין בכל תנועה.   אך למרות שהוא פותר בקלות בעיות סבוכות במתמטיקה, הוא מתקשה להבין גם את הרגשות הפשוטים ביותר של בני האדם. בדיחות לא מצחיקות אותו, מטאפורה היא


©2006-2023 לה"ו בחזקת חברת סימניה - המלצות ספרים אישיות בע"מ