מֵהָרֶגַע שֶׁהֵן רוֹאוֹת אַחַת אֶת הַשְּׁנִיָּה, אַייבִי וּבִּין יוֹדְעוֹת שֶׁלְּעוֹלָם לֹא יִהְיוּ חֲבֵרוֹת.
אֲבָל כְּשֶׁבִּין מִסְתַּבֶּכֶת בְּצָרָה, דַּוְקָא אַייבִי הִיא זוֹ שֶׁעוֹזֶרֶת לָהּ.
יַחַד הֵן יְגַלּוּ שֶׁאֶת הַחֲבֵרָה הֲכִי טוֹבָה מוֹצְאִים לִפְעָמִים בַּמָּקוֹם הֲכִי לֹא צָפוּי.
אַייבִי וּבִּין הֵן הַגִּ
לאחר שציידי הפילים נטשו אותו, משום שחשבו שהוא מת, נאסף אג'מיל על ידי איטאו, מנהיג שבט הילדים החטופים שנמלטו אל ההרים. על פסגת הר הרוחות מחלים אג'מיל, אך רוחו ההרפתקנית והסוערת שולחת אותו אל העיר הגדול רג'פור, שם הוא רואה לראשונה את פרח-הבוקר, הלא היא נרניה, בתו של הנסיך אזול קל. בפעם השנייה שיראנה יצילה מידי אויביה ובראש עדר פילים ישח
לפני שנים רבות, בארץ רחוקה, חי מלך יפה תואר, שזכה בכל
המעלות: חכם היה, חזק ואמיץ לב, צבאותיו כבשו ארצות
רבות ותבונתו השיגה את מעמקי כל התורות כולן, ורק דבר
אחד נותר כמוס ממנו: אהבת אשה.
ומהלך ימים רבים משם, בְּארמון אשר ביער, התגוררה נסיכה
יפהפייה, שכל רואיה היו מתאהבים בה בן-רגע, אך לבה היה
קשה כצור. מחזרים מכל קצות תבל ביקשו את ידה,
אדם וחוה בגן עדן, תיבת נח, מכירת יוסף, משה בתיבה, עשר מכות מצרים, מעמד הר סיני - אלה מיקצת מסיפורי התורה הניצחיים. אלא שסיפורים אלה, מופלאים ככל שיהיו, אינם קלים להבנה לקורא של ימינו, לא כל שכן לילדים, בגלל השפה הארכאית של המקרא.כדי להתגבר על קושי זה עברו כאן סיפורי התורה עיבוד לשוני מסוים.בספר זה נקלטו מרבית הקטעים הספוריים שבחמשת חו
חשבתי על השיר היפה הזה, "הדרך אל הקבוצה אינה קצרה, אך גם לא ארוכה".
עין חרוד, דרך אגב, אינה קבוצה והיתה בשעתו קיבוץ אחד שלם, והיום, לאחר הפילוג שהיה בזמנו, היא שני קיבוצים שלמים.
לפי חשבוני, ועם הרבה מזל כמובן, יכולתי להגיע לעין חרוד בשלושה ימים, לכל היותר שבוע.
ידעתי שאם אני רוצה להגיע חי לעין חרוד, אסור לי לא רק לנסוע על הכביש או ברכב
בארבעת הספרים של סדרת 'באר שפע', העשויים דפי קרטון קשיחים, מסופרים אינספור סיפורים. אנו עוקבים אחר אותם אנשים, ילדים ובעלי חיים, ואחר מה שקורה להם בעונה אחת במהלך יום שלם במקומות שונים בעיר באר שפע והכל באמצעות ציורים מקסימים שובי לב.
בכל ספר מתרחשים אירועים חדשים באותם רחובות ובאותם בתים ועם אותן הדמויות, אבל בעונה אחרת. כך אנו מל