אינני סובל מצניעות מופרזת, אבל לא הייתי טורח על הספר הזה אילולא התרשמתי כל כך מלווייתי. היא היתה ללא ספק הצלחה מסחררת. ראש הממשלה בכה על קברי, מאות אנשים הצטופפו במעברים, וכמובן שהצלחתי לעורר שערורייה אחת אחרונה בכך שלראשונה בתולדות המדינה נקבר אדם קבורה חילונית בבית קברות אורתודקסי.
בתום הלוויה, בעת ששולה צעדה החוצה, היא מלמלה ב
את הסוד שסופייה מגלה בגיל שמונה-עשרה היא מחליטה לנצור בלבה לעד. היא מתנתקת מעברה ונישאת לגבר אנגלי שפגשה באתונה, עוקרת מיוון ללונדון ומקימה משפחה. אבל ערב נישואי בתה, אלקסיס, שב העבר ומתדפק על דלתה. סופייה מבינה שכדי לאפשר לבתה להכיר את עצמה ולמצוא את דרכה בעולם, עליה להתפייס עם משפחתה ועם תולדותיה. כשאלקסיס מחליטה לנסוע לכרתים, סו
בוקר אחד ב-1945, בברצלונה אפופת הצללים שעדיין מלקקת את פצעי מלחמת האזרחים, אב מכניס את בנו בסוד בית הקברות לספרים נשכחים, ספרייה שבה אלפי ספרים זנוחים שאיש אינו קורא עוד.
הילד דניאל שולף ממדף מאובק את הרומן צל של הרוח, נשבה בקסמו ומבקש לקרוא את כל ספריו של מחברו, חוליאן קאראך.
באחד הלילות, בשעה שדניאל מטייל ברחובותיה העתיקים של ברצל
בשיאם של ימי השלטון הבריטי בהודו, אנהיטה בת ה–11, בת למשפחת אצולה ענייה, הופכת לחברתה הקרובה של הנסיכה אינדירה, בתו העקשנית והמרדנית של אחד מהמהראג'ות ההודים. כשאינדירה נשלחת להתחנך באנגליה, אנהיטה זוכה להצטרף אליה כבת לווייתה הרשמית, ושם היא פוגשת את דונלד אסטברי, היורש של אחוזת אסטברי המפוארת. אולם זמן קצר לאחר הגעתן של השתיים, מ
קיץ 1972. על פיסת חוף מרהיבה בעיר פמגוסטה שבקפריסין חונכים בני הזוג פַּפַּקוֹסטָה את "הזריחה" – המלון המפואר והחדיש ביותר על קו המים. פמגוסטה היא אתר נופש מבוקש מאין כמוהו באזור הים התיכון, עיר משגשגת ושוקקת חיים, שרבים נוהרים אליה מכל עבר. במלון, כמו בשאר חלקי העיר, עובדים זה לצד זה קפריסאים ממוצא יווני וטורקי: על אף האיבה האתנית השו
גבר יוצא לחפש אחר אישה שתאהב אותו ותינשא לו. לכאורה זה נשמע בנאלי, אבל לא כשמדובר בדון טילמן, גיבור הקומדיה הרומנטית השנונה "פרויקט רוזי".
דון הוא פרופסור מבריק לגנטיקה וגבר חכם וחטוב (בזכות אימונים קבועים ותזונה מבוקרת) – אבל כל הסימנים מעידים שהוא לוקה בתסמונת אספרגר. כלומר, יש לו יכולות מנטליות פנומנליות, אבל הוא סובל מקושי לה
"בשנת 1930 התאבדו אצלנו במושבה שלושה איכרים. אך בניגוד לרישומי הוועד ולמסקנותיו של השוטר האנגלי, ידעו אנשי המושבה שרק שניים מהמתאבדים שלחו יד בנפשם, ואילו המתאבד השלישי נרצח"
שבעים שנה חלפו. רותה תבורי, מורה בבית הספר התיכון של המושבה, כותבת ומספרת על הרצח ההוא ועל הגברים של משפחתה - סבה, בעלה, אחיה ובנה - אותם היא אוהבת, עליהם היא כו
אחוזה עתיקה בהיילנדס הסקוטיים, עיירה קטנה ומשונה, ואם שמחפשת התחלה חדשה נפגשים כולם בספר שנון ומחמם לב.
זואי היא אם יחידנית שרוצה נואשות לברוח מלונדון ולבנות לעצמה ולבנה הארי בן הארבע חיים חדשים. היא בקושי עומדת בתשלומים על הדירה הקטנה והרועשת שלהם, ואבא של הארי בתמונה רק כשנוח לו, וממילא הוא חסר תועלת. אבל אחותו נחלצת לעזרתה של ז
קרלוס רואיס סאפון, יליד ברצלונה (1964), מחברם של שני רומנים רבי-מכר עולמיים - צִלה של הרוח ומשחקו של המלאך – הוא מהסופרים הנקראים והאהובים ביותר בעולם. יצירתו, הכוללת גם ספרי נוער עטורי פרסים, בהם מלאך הערפל וארמון חצות, תורגמו ליותר מ-50 שפות! וזכו למיליוני קוראים. הוא מחלק את זמנו בין ברצלונה ולוס אנג'לס.
בילדותו גדל סאפון ליד הקתדרל
בלראם האלוואי, הטיגריס הלבן, הוא אדם בעל פנים רבות: משרת, פילוסוף, יזם, רוצח. במהלך שבעה לילות, לאורה של נברשת מגוחכת עד להצחיק, מספר לנו בלראם את סיפורו המצמרר - איך הגיע להצלחה כה גדולה בחייו בעזרת תבונתו ותושייתו בלבד.
הוא נולד למשפחה ענייה בכפר במרכז הודו ובגיל צעיר הוצא על ידי הוריו מבית הספר ונשלח לעבוד בבית תה. בעודו כותש פחם ו
לפרופסור עמליה בן נון משרה יציבה באוניברסיטה, שגרת חיים שלווה ושְׂערה היפה אסוף תמיד. כל אלה - ועוד - משתבשים, מופרים ומשתנים לנצח כשאמה הקשישה פותחת בפניה צוהר אל רומן סוער שניהלה בנעוריה בפלסטין המנדטורית, וכשסטודנט רגיש ורב־קסם מחזר אחריה בתקיפות מביכה. שני סיפורי האהבה - זה הקדום, של אמה, וזה של עמליה עצמה -
נרקמים במקביל; שניהם
"הריקוד של סוניה" ספרה של ויקטוריה היסלופ - כמו רב המכר "האי של סופייה" - הוא מסע מכשף ומרגש אל העבר ואל תוך הנפש פנימה. בעיצומו של חורף אנגלי קודר, בורחת סוניה לסוף שבוע של הוללות בעיר גרנדה שבספרד. כשהיא משוטטת להנאתה ברחובות השוקקים חיים נושאות אותה רגליה לבית קפה בכיכר העיר העתיקה.
התצלומים המצהיבים המכסים את קיר בית הקפה מושכים
"סיפורים הם כלי נשק יעיל יותר מחרבות.
החרבות יכולות להרוג רק את מי שניצב מולן, ואילו הסיפורים קובעים מי יחיה ומי ימות גם בדורות הבאים".
שלומעם, נער מן העיר צרידה שבנחלת אפרים, נוטש את ביתו בניסיון לגלות את הפתרון לסודות שמעיקים עליו מילדותו.
בשיאו של מסע מיוסר הוא פוגש את "הנסיכה המשוגעת" ומגלה את האמת המדהימה על משפחתו ועל נסיבו
כבר שנים שגברת ורבורג מאוהבת באותו הגבר, וכבר שנים שאין לה מושג למה. האם אהבתה היא תוצר של נפשה המסוכסכת, תגובה לחיי הנישואים של הוריה, אולי תערובת של צירופי מקרים והחלטות מודעות, ואולי נס גדול שאין לו סיבה ותכלית?
"עד שמשפחת סירקין קנתה את הדירה מולנו, לא היה לי סיפור משפחתי." כך פותחת המְספרת נטולת השם, היא גברת ורבורג, את הרומן
נוילנד נבטה בראשו של אשכול נבו לפני 11 שנה, וגם כשעבד על צימר בגבעתיים, ארבעה בתים וגעגוע ו-משאלה אחת ימינה , הוסיף נבו לפתח את נוילנד, ספר אותו הוא מגדיר "הספר שתמיד רצה לכתוב".
נוילנד מתרחש ברובו בנופיה הדרמטיים של דרום אמריקה. כדי לכתוב עליהם ארז אשכול נבו תרמיל ומחברת ויצא לתחקיר של שבועיים ביבשת. בדרום אמריקה נפגש עם מכשפים אי
"איך קוראים לה?" שאלתי בערב ההוא, כשאיחרת לחזור. "נוגה," אמרת והטלת את צרור המפתחות הכבד שלך על השידה. הרמתי מבט מפשטידת הפטריות שכבר התקררה. אני זוכרת בדיוק איפה עמדתי. בין התנור לשיש, אוחזת בתבנית הפיירקס בשתי מטליות, אחת בכל צד. ודווקא בערב ההוא לבשתי מיני שחור. לכבודך. "אבל אני קורא לה נוגי." "מה זאת אומרת 'אתה קורא לה'?" "זה אומר שהבעל
"קורה משהו. אני לא יכולה לספר אותו לאף אחד. אבל חייבת לספר אותו למישהו."
אף פעם אי אפשר לדעת מה באמת מתרחש מאחורי הדלת של השכנים.
שלושה וידויים עוצרי נשימה של שלושה דיירים בבניין אחד במרכז הארץ משתלבים זה בזה
וחושפים את הסודות והשקרים שבלעדיהם משפחות לא יכולות להתקיים.
אשכול נבו נוטל הפעם את הז'אנר הקלאסי של הווידוי, צולל עמו