מונה שיחות אותנטיות עם מחשב, המהוות חידוש ספרותי בינלאומי. זוהי היצירה הספרותית הראשונה, בהקף של ספר, שנכתבה כולה באמצעות ציוד אלקטרוני מתוחכם. משורר נודע, בעל חושים עתידניים חדים, ניהל דושיח בכתב אדם - מכונה, בו נדונו רבות מבעיותיו האישיות של המשוחח האנושי (כשהמחשב מוזן בתוכנית-דיאלוגית מיוחדת, המתופקדת כפסיכיאטור), בצד עניינים כ
לרקוד עם דמעות בעיניים מציע צלילה יסודית וסוחפת אל מעמקי תרבות המועדונים והדיסקוטקים בישראל, ומאיר אותה בזרקור רב עוצמה. סיפורה המלא, המשורטט כאן לראשונה לפרטי פרטיו, נפרש על פני ציר זמן היסטורי של חמישים שנה, בקו מקביל - ועם זאת מתנגש - לתולדות המדינה: מהחבורות הסלוניות של אמצע שנות ה-50 והדיסקוטק הראשון בישראל, דרך שיגעון הדיסקו ש
בחשבונו של קוהלת מציע זלי גורביץ' קריאה חדשה בספר קהלת המחיה את חוכמתו של קהלת ואת שירתו המופלאה, פותחת ופורשת את מילות המפתח המקוריות שלו - כמו "הבל", "עניין" ו"חשבון", ומגלה מחדש את קהלת כאיש קרוב שניתן גם היום לקרוא בו ולשוחח איתו על החיים. בספר קהלת הפסוקים לעתים אינם קלים, אולם ככלל קהלת מדבר פשוט, פשוט עד כדי כך שהוא ממצה את תורתו
אומנות ורודנות:אוואנגרד ואמנות מגויסת במשטרים טוטליטריים
עוסק בקשרי הגומלין בין אמנות לפוליטיקה באיטליה, ברית המועצות וגרמניה, בין שתי מלחמות העולם. בעידן המשטרים הטוטליטריים, הטשטשו הגבולות בין אמנות, תרבות, חברה ופוליטיקה.
הספר מתחקה אחר השקפת עולמם של לנין, סטאלין, מוסוליני והיטלר באשר לאוואנגרד באמנות. העובדה שהדיקטטורי