בלראם האלוואי, הטיגריס הלבן, הוא אדם בעל פנים רבות: משרת, פילוסוף, יזם, רוצח. במהלך שבעה לילות, לאורה של נברשת מגוחכת עד להצחיק, מספר לנו בלראם את סיפורו המצמרר - איך הגיע להצלחה כה גדולה בחייו בעזרת תבונתו ותושייתו בלבד.
הוא נולד למשפחה ענייה בכפר במרכז הודו ובגיל צעיר הוצא על ידי הוריו מבית הספר ונשלח לעבוד בבית תה. בעודו כותש פחם ו
"האם האח הגדול קיים?"
"ודאי שהוא קיים. המפלגה קיימת. האח הגדול הוא התגלמות המפלגה."
"האם הוא קיים באותו מובן שאני קיים?"
"אתה לא קיים."
1984, הרומן הדיסטופי הנודע ביותר בספרות העולם ועדיין המפתיע בחיותו ובאקטואליות שלו, ראה אור לראשונה ב־1949. ג'ורג' אורוול חוזה בו חזות דמיונית קשה על דמותו החברתית והפוליטית של העולם בעתיד, עולם השרוי במל
איך קורה שמלצר הודי עני וחסר השכלה מצליח לזכות בסכום הגדול ביותר בעולם בשעשועון הטלוויזיה "מי יגיע למיליארד?" איך קורה שהוא יודע את התשובות לשאלות הטריוויה המוזרות ביותר, ועובר את כל שלבי המשחק?
ראם מוחמד תומאס בן ה-18, הגיבור-המספר של הרומן "נער החידות ממומביי", נעצר מיד לאחר שהוא זוכה בסכום הדמיוני של מיליארד רופי (כמאה מיליון ₪)
מדוע נדמה שאנשים מסוימים מצליחים בכול ללא מאמץ מיוחד וזוכים בהערכה, בשגשוג ובהצלחה, בעוד שאנשים אחרים נאבקים ובקושי מתקיימים מעמלם?
לפי נקודת המבט של ג'וזף מרפי, בר - סמכא מפורסם בקשר לתהליכים מנטליים, ההבדל נעוץ בהרגלי חשיבה מושרשים.
מדריך קלאסי זה מספק שיטות מעשיות וקלות לביצוע, וכן את ההשראה הנחוצה על מנת להשתחרר מרעיונות
הרוחניות שאותה ביירון קייטי מבשרת (אף שהיא עצמה ודאי תצחק אם תשמע שאמרתי דבר כזה, מכיוון שהמושג 'רוחניות' זר לה) היא רוחניות בעיניים פקוחות. בעוד שכל מסורות ההארה המקובלות מנחות לשבת בגו זקוף ולעצום עיניים, קייטי מנחה לפקוח אותן לרווחה. בחיים בחברה מערבית, הלכודה בקצב מסחרר של גירויים ותופעות, אין יותר מקום להצטנף בפינה, לעצום עיני
חמש שנים אחרי הנסיגה מלבנון חוזר לירז ליברטי אל השנה שטילטלה את חייו - השנה האחרונה של צה"ל על הבופור.
הוא חוזר אל ריבר החובש שהבטיח למות למענו;
אל אושרי הסמל, הנשמה התאומה, שנשבע לירות בו אם יאבד יד;
אל זיתלאווי שהמציא שפה, ובייליס שהוריד כיפה;
אל שפיצר, שדיקלם "הנרי החמישי" בשלג - ואל אלה שלא חזרו.
"אם יש גן עדן" מהדהד בקול בוטה ו